cyberbozzo schreef:radioamateurisme bestaat erin om verbinding op te zetten met andere mede hobbyers in dezelfde radioband? Ben ik hierin al juist?
Inderdaad... maar aan een verbinding zijn veel aspecten... eerst en vooral de zender/ontvanger (kan je zelf bouwen), de antenne's (kan je zelf bouwen en optimaliseren), de gebruikte mode (voice, maar ook data - kan je zelf een eigen protocol schrijven dat bv. veel storingen kan verdragen), de afstand (lokaal of andere kant van de wereld), ...
cyberbozzo schreef:Over wat babbelen jullie dan zoal? Zijn er soort van discussiegroepen ofzo?
Het babbelen is eerder het sociale aspect... hier "babbelen" we toch ook maar... daar is het dus allemaal veel interactiever en met mensen die dezelfde hobby hebben.
cyberbozzo schreef:Nogmaals: neem me niet kwalijk, maar ik zie hierin niet echt de 'lol'?
Welke "lol" beleef je hier op het forum ? Vermoedelijk dat je iets kan leren van anderen ?
cyberbozzo schreef:Ik gebruik zulke toestellen voor nuttige communicatie met vrienden, maar de clue van het hobby radioamateur heb ik niet echt helemaal begrepen, kan iemand me dat verduidelijken? Thx
Dat is eigenlijk het verschil tussen CB en radioamateurisme... bij het eerste gaat het enkel over babbelen, bij het tweede gaat het over de techniek erachter.