Vorige maand aanvraag ingediend om over te stappen naar Belgacom Comfort Pack met Proximus Smart 20, huidige abo's bij Scarlet liepen tot gisteren, 13/03. Internet, vaste lijn en Belgacom TV werken perfect, maar blijkbaar is men bij Belgacom vergeten om mijn gsm nummer over te dragen. Gevolg: sinds vanochtend kan ik niet meer bellen, sms'en, surfen, ... via mijn gsm.
Klantendienst gecontacteerd: 'Ah meneer, we gaan een dossier opmaken, dit gaat ongeveer één week duren'. Geweldig! Ik heb mijn aanvraag méér dan een maand geleden ingediend, mèt behoud van nummer, en nu puntje bij paaltje komt, zit ik een week zonder gsm. Ik had gedacht dat in deze moderne tijden, dit soort fratsen toch wel tot het verleden behoorden. Blijkbaar dus niet, en eigenlijk vind ik dit onaanvaardbaar!
Goed begin van mijn overstap naar Belgacom...
Nummeroverdracht GSM
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hier eenzelfde verhaal!
Vriendin zat bij Mobile Vikings, ik P&G generation connect. Voor beide nummers hebben wij op 4 maart een aanvraag (via internet) ingediend om klant te worden bij proximus met het tariefplan "smart 20". Op 6 maart kwamen er 2 brieven toe van "PFSWeb" : eentje voor mij met enkel mijn contract in, en ééntje voor mijn vriendin met de SIM kaart, bijhorende codes en een formulier dat moet ingevuld worden en doorgefaxt naar een 0800 nummer (fax jawel beste mensen...waarom niet per postduif of met rooksignalen als we toch over ouderwetse communicatie bezig zijn). Soit gelukkig heb ik een printer/scanner die tegelijk nog een kan faxen ook, dus document ingevuld en doorgestuurd. De dag er na (7 maart) word ik wakker met een smsje dat mijn p&g generation connect nu is overgezet naar een smart 20 abonnement. Dus die is alvast in orde. Van dat van de vriendin horen we niks meer... Dus gisteren gebeld naar proximus en daar wisten ze mij te zeggen dat er inderdaad een overdrachtprobleem was (hoewel alles goed en correct was ingevuld) en ze dit dus handmatig moeten sturen. Dit kon nog een weekje duren. Op mijn vraag hoe mijn vriendin dan moest bellen kreeg ik botweg te horen dat ze haar kaart maar opnieuw moet herladen bij MV, dat dit nu eenmaal de gevolgen kunnen zijn als je van provider wisselt. Dus even voor 15 euro herladen en dan nog geen 1/3 gebruiken ervan omdat ze op proximus zit? Yeah right...
Vriendin zat bij Mobile Vikings, ik P&G generation connect. Voor beide nummers hebben wij op 4 maart een aanvraag (via internet) ingediend om klant te worden bij proximus met het tariefplan "smart 20". Op 6 maart kwamen er 2 brieven toe van "PFSWeb" : eentje voor mij met enkel mijn contract in, en ééntje voor mijn vriendin met de SIM kaart, bijhorende codes en een formulier dat moet ingevuld worden en doorgefaxt naar een 0800 nummer (fax jawel beste mensen...waarom niet per postduif of met rooksignalen als we toch over ouderwetse communicatie bezig zijn). Soit gelukkig heb ik een printer/scanner die tegelijk nog een kan faxen ook, dus document ingevuld en doorgestuurd. De dag er na (7 maart) word ik wakker met een smsje dat mijn p&g generation connect nu is overgezet naar een smart 20 abonnement. Dus die is alvast in orde. Van dat van de vriendin horen we niks meer... Dus gisteren gebeld naar proximus en daar wisten ze mij te zeggen dat er inderdaad een overdrachtprobleem was (hoewel alles goed en correct was ingevuld) en ze dit dus handmatig moeten sturen. Dit kon nog een weekje duren. Op mijn vraag hoe mijn vriendin dan moest bellen kreeg ik botweg te horen dat ze haar kaart maar opnieuw moet herladen bij MV, dat dit nu eenmaal de gevolgen kunnen zijn als je van provider wisselt. Dus even voor 15 euro herladen en dan nog geen 1/3 gebruiken ervan omdat ze op proximus zit? Yeah right...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Even Apeldoorn... euh... Eva bellen? Maar dan wel met de vaste telefoon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Integendeel! Ze behoren tot dezelfde groep maar zijn feitelijk twee aparte bedrijven (apart btw nummer etc). En dan heb je nog de fameuze chinese walls binnen belgacom!MacE501 schreef:Eigenlijk vind ik het straf hoor, wetende dat (eigenlijk feitelijk) Scarlet en Belgacom interne keuken zou moeten zijn...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Aparte BTW nummers is uiteraard omwille van fiscale redenen... Feit is en blijft dat Belgacom aan de Scarlet touwtjes trekt hoor... Soit, daarmee zijn uiteraard onze problemen niet opgelost hé...krisken schreef:Integendeel! Ze behoren tot dezelfde groep maar zijn feitelijk twee aparte bedrijven (apart btw nummer etc). En dan heb je nog de fameuze chinese walls binnen belgacom!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geloof mij nu toch eens als ik zeg dat Scarlet binnen Belgacom aanzien word als een apart bedrijf... En dit zo moet vanuit de raad van mededinging om concurrentievervalsing tegen te gaan (bvb ook de reden waarom Belgacom Scarlet mocht overkopen, maar niet het Scarlet netwerk mochten overnemen etc).
Anyway hier is er vooruitgang : net sms van vriendin dat ze sinds een uurtje op proximus zit. 1299.be bevestigd dit.
Anyway hier is er vooruitgang : net sms van vriendin dat ze sinds een uurtje op proximus zit. 1299.be bevestigd dit.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Krisken,
Ik geloof je hoor, maar geloof mij dat ik ook in een internationale groep zit en er een groot verschil is tussen 'interne keuken' en 'wat naar buiten komt' (noem het maar window dressing ).
In verband met 1299.be: wanneer ik mijn mobiel nummer ingeef, staat daar Proximus als provider en niet 'Scarlet'...
Ik geloof je hoor, maar geloof mij dat ik ook in een internationale groep zit en er een groot verschil is tussen 'interne keuken' en 'wat naar buiten komt' (noem het maar window dressing ).
In verband met 1299.be: wanneer ik mijn mobiel nummer ingeef, staat daar Proximus als provider en niet 'Scarlet'...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit klopt, als je bvb een nummer hebt bij TMF zal daar ook proximus op komen, niet TMF. Virtuele operatoren zien ze daar niet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Wie bv MV heeft, valt onder KPN. Er iq bij mijn weten maar 1 uitzondering: Telenet. Nochtans maken zij gebruik van het Mobistar netwerk.
Verstuurd van mijn GT-I8190
Verstuurd van mijn GT-I8190
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Telenet is een Full MVNO en beheert dus zelf de simkaarten die toegang hebben tot het Mobistar netwerk, soort van binnenlandse roaming.Vaganzza schreef:Wie bv MV heeft, valt onder KPN. Er iq bij mijn weten maar 1 uitzondering: Telenet. Nochtans maken zij gebruik van het Mobistar netwerk.
Verstuurd van mijn GT-I8190
Mobile Vikings of TMF hebben een light MVNO overeenkomst waardoor ze simkaarten gebruiken die door KPNGB of Proximus zijn toegekend.
Ben zelf ook overgeschakeld van generation connect naar Smart 20 op 2 maart en 6 maart kreeg ik bericht dat ik overgezet was.krisken schreef: Vriendin zat bij Mobile Vikings, ik P&G generation connect. Voor beide nummers hebben wij op 4 maart een aanvraag (via internet) ingediend om klant te worden bij proximus met het tariefplan "smart 20". Op 6 maart kwamen er 2 brieven toe van "PFSWeb" : eentje voor mij met enkel mijn contract in, en ééntje voor mijn vriendin met de SIM kaart, bijhorende codes en een formulier dat moet ingevuld worden en doorgefaxt naar een 0800 nummer
Nadien kreeg ik pas die brief van PFSWeb in de bus, papierverspilling mijn inziens... Heb meteen de groene factuur geactiveerd
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Een week later, nog geen stap vooruit. Al een week zonder gsm... Toch wel straf: ik wil mijn geld uitgeven aan Belgacom, en ik kan/mag niet... nieuw businessmodel?
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Ondertussen zijn we nog eens twee weken verder, nog steeds NIET IN ORDE... WTF Belgacom? Al vier verschillende personen aan de lijn gehad, steeds hetzelfde verhaaltje: we gaan het opnieuw inleiden, gaat een week duren, u krijgt een brief, een mail... Ik krijg juist niks, behalve grijs haar. Indien volgende week niet in orde: aangetekende ingebrekestelling met een eis tot schadevergoeding per dag zonder gsm!
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Update: door een "technische fout" kon er geen nummeroverdracht plaats vinden. Gisteren nog maar eens gebeld met de klantendienst, men ging mij vandaag terugbellen. Eén keer raden wat er nièt gebeurd is vandaag...
Ben mijn vertrouwen in de goede afloop volledig kwijt en heb dan maar de ombudsdienst voor telecommunicatie ingeschakeld. Misschien krijgen zij meer gedaan dan ik als betalende klant...
Ben mijn vertrouwen in de goede afloop volledig kwijt en heb dan maar de ombudsdienst voor telecommunicatie ingeschakeld. Misschien krijgen zij meer gedaan dan ik als betalende klant...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik heb het ook opgegeven om een gsm-nr van Scarlet prepaid naar Proximus GC over te zetten, het is MV geworden. Dat was tenminste op 1 dag gefixed. Ik zou aanraden om eerst naar een andere operator te gaan met een prepaid formule en dan terug naar Proximus over te zetten. Zal sneller gaan.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Update: vandaag opnieuw gebeld met de Belgacom helpdesk. EINDELIJK (!) iemand aan de lijn gehad die mij effectief geholpen heeft! Bleek dat er dus ook vorige week NIKS in orde werd gebracht. Vandaag heb ik een e-mail ontvangen, waarop ik mijn akkoord moest geven voor de nummerportering. Een koerier gaat mij de Belgacom sim kaart bezorgen. In principe is eind deze week, uiterlijk begin volgende week alles afgerond.
Vanochtend had ook Scarlet mij volledig afgesloten, ik ben nu zelfs niet meer bereikbaar. Contact opgenomen met hen, en ze gingen mij tegen morgen terug activeren, zodat ik tenminste nog bereikbaar ben. Als EX-KLANT dan nog wel... kan Belgacom een punt aan zuigen.
Probleem was dus het volgende: bij opzoekingen van mijn GSM nummer (via hun interne tool!) bleek mijn nummer al Proximus te zijn, niettegenstaande ik bij Scarlet klant was (Scarlet zit ook op het Proxumus netwerk, hadden al een paar belletjes moeten gerinkeld hebben). Alle voorgaande helpdesk medewerkers dachten dus: diene zit al op het Proximus netwerk, moeten we dus niets voor doen... On-ge-lofelijk wat voor een incompetentie bij sommigen...
Soit, ik hoop dat dit het laatste verhaaltje in deze saga is!
Vanochtend had ook Scarlet mij volledig afgesloten, ik ben nu zelfs niet meer bereikbaar. Contact opgenomen met hen, en ze gingen mij tegen morgen terug activeren, zodat ik tenminste nog bereikbaar ben. Als EX-KLANT dan nog wel... kan Belgacom een punt aan zuigen.
Probleem was dus het volgende: bij opzoekingen van mijn GSM nummer (via hun interne tool!) bleek mijn nummer al Proximus te zijn, niettegenstaande ik bij Scarlet klant was (Scarlet zit ook op het Proxumus netwerk, hadden al een paar belletjes moeten gerinkeld hebben). Alle voorgaande helpdesk medewerkers dachten dus: diene zit al op het Proximus netwerk, moeten we dus niets voor doen... On-ge-lofelijk wat voor een incompetentie bij sommigen...
Soit, ik hoop dat dit het laatste verhaaltje in deze saga is!
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Ondertussen gaan we de zevende week in, dossier is in bemiddeling bij de Ombudsdienst. Scarlet heeft hen op 18/04 geantwoord dat zij zelfs nog geen aanvraag tot nummerportering ontvangen hebben van Belgacom... WTF heren en dames bij Belgacom??? Indien deze week niet in orde, hoeft het voor mij niet meer. En dan zal ik mijn Comfort Pack ook meteen maar terug opzeggen.
- hardyscript
- Premium Member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
mijn moeder heeft op 27 maart haar aanvraag gedaan om over te schakelen van een My25 (mobistar) naar een
smart 35 (proximus). De simkaart is netjes aangekomen zo'n 3 dagen later. Op vandaag is de nummeroverdracht nog altijd niet gebeurd.
Er zijn blijkbaar problemen...
smart 35 (proximus). De simkaart is netjes aangekomen zo'n 3 dagen later. Op vandaag is de nummeroverdracht nog altijd niet gebeurd.
Er zijn blijkbaar problemen...
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Kogel schijnt eindelijk door de kerk te zijn. Probleem is, zoals ik al dacht, verkeerde inleiding van de nummerportering door wel VIER(!) verschillende operatoren bij Belgacom. Blijkbaar geeft het feit dat ik Scarlet klant was problemen bij nieuwelingen, telkenmale werd de nummerportering verkeerd behandeld. Als je overstapt, kan je ook niet 'Scarlet' selecteren als provider. On-ge-lofelijk wat een kl#tetoestand... Als alles goed gaat, ontvang ik eind deze week mijn Proximus SIM kaart, pas daarna kan de nummerportering van start gaan. Binnen twee weken zou ik dus opnieuw kunnen bellen.
Mijn originele aanvraag werd ingediend begin februari... Toen ik compensatie voor geleden schade vroeg, werd het even stil. "Jamaar meneer, u bent nog geen klant bij ons hé, u kan altijd uw aanvraag intrekken". WTF???? Het begint mij te dagen waarom ik jaaaren terug gekozen heb voor een andere operator dan Belgacom...
Mijn originele aanvraag werd ingediend begin februari... Toen ik compensatie voor geleden schade vroeg, werd het even stil. "Jamaar meneer, u bent nog geen klant bij ons hé, u kan altijd uw aanvraag intrekken". WTF???? Het begint mij te dagen waarom ik jaaaren terug gekozen heb voor een andere operator dan Belgacom...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk wachten tot de portatie is gebeurd en je GSM terug werkende is. Daarna kan je nog altijd klacht indienen via de ombudsdienst voor telecommunicatie (http://www.ombudsmantelecom.be/)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Die klacht ligt er al hoor, en werd reeds ontvankelijk verklaard door de ombudsdienst. Scarlet antwoordde hen binnen de week, Belgacom nog niet in de verste verte te bekennen...
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Vandaag zo blij als een klein kind: ein-de-lijk mijn Proximus SIM kaart ontvangen! Nu nog wachten op de activatie van m'n nummer (krijg hiervan een sms?). Daar drink ik ene op!
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
toch even wat opmerken...
15 april:
en in principe als je een overdracht vraagt met nummerbehoud, is er dus geen opzeg.
indien diezelfde nummerportering dan niet aan scarlet is gegeven...
- heb je ofwel zelf aan scarlet gezegd "ik zeg mobiel bij jullie op" (foutje van jou dan)
- of heeft scarlet je afgesloten (wat eigenlijk dan nog niet mocht)
- of liegen ze (en hebben ze die portering wél gezien maar is er iets misgelopen bij 1 van beide)
23 april:
er is geen directe schade die door belgacom veroorzaakt werd volgens de postings die je gemaakt hebt.
er is wel meer als 1 ding misgelopen, dat spreek ik niet tegen - maar als zij de portering niet hebben doorgegeven (zoals scarlet beweert),
dan heb je dus ook geen enkele poot om op te staan bij belgacom.
dan is het eerder bij scarlet dat je onterecht te vroeg bent afgesloten.
maar ik heb het al gezegd: er is maar 1 provider in dit apenland waar je een correcte en goede portering bij hebt: mobile vikings.
15 april:
22 april:MacE501 schreef:Vanochtend had ook Scarlet mij volledig afgesloten, ik ben nu zelfs niet meer bereikbaar. Contact opgenomen met hen, en ze gingen mij tegen morgen terug activeren, zodat ik tenminste nog bereikbaar ben. Als EX-KLANT dan nog wel...
sinds wanneer sluit een provider je zomaar af als er geen portering of opzeg gevraagd is van het mobiele?MacE501 schreef:Scarlet heeft hen op 18/04 geantwoord dat zij zelfs nog geen aanvraag tot nummerportering ontvangen hebben van Belgacom...
en in principe als je een overdracht vraagt met nummerbehoud, is er dus geen opzeg.
indien diezelfde nummerportering dan niet aan scarlet is gegeven...
- heb je ofwel zelf aan scarlet gezegd "ik zeg mobiel bij jullie op" (foutje van jou dan)
- of heeft scarlet je afgesloten (wat eigenlijk dan nog niet mocht)
- of liegen ze (en hebben ze die portering wél gezien maar is er iets misgelopen bij 1 van beide)
23 april:
euhm, ook hier zie ik eerder het punt van belgacom dan dat van jou...MacE501 schreef:Mijn originele aanvraag werd ingediend begin februari... Toen ik compensatie voor geleden schade vroeg, werd het even stil. "Jamaar meneer, u bent nog geen klant bij ons hé, u kan altijd uw aanvraag intrekken". WTF???? Het begint mij te dagen waarom ik jaaaren terug gekozen heb voor een andere operator dan Belgacom...
er is geen directe schade die door belgacom veroorzaakt werd volgens de postings die je gemaakt hebt.
er is wel meer als 1 ding misgelopen, dat spreek ik niet tegen - maar als zij de portering niet hebben doorgegeven (zoals scarlet beweert),
dan heb je dus ook geen enkele poot om op te staan bij belgacom.
dan is het eerder bij scarlet dat je onterecht te vroeg bent afgesloten.
maar ik heb het al gezegd: er is maar 1 provider in dit apenland waar je een correcte en goede portering bij hebt: mobile vikings.
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Laatste update: vandaag is mijn nummer nog steeds niet actief. Nog maar eens gebeld met de Belgacom klantendienst: 'Ah neen meneer, ik zie hier dat wij op 22 april alles geannuleerd hebben, wij dienen u een nieuwe kaart op te sturen. Tegen eind deze week zal alles in orde zijn. Mag ik opnieuw al uw gegevens invoeren aub.'. Wablieft? Ik heb al die gegevens (sim kaart n°, klant n°, ...) al minstens VIJF keer doorgegeven, en nu nog eens?? Nee, hier stopt het verhaal. Ik word geen Proximus klant, ik ga wel op een ander.
Dit is geklungel vanop de bovenste plank. Hierboven stond ergens dat er geen schadebeding is, en wat is dit dan? Zeven weken niet meer kunnen bellen, ik heb mijn Scarlet abo één maand langer actief gehouden in de hoop dat dit dossier binnen die tijdspanne zou afgerond zijn, nu ben ik er al drie weken niet meer bereikbaar op, van pure miserie een Base kaartje gekocht van 15 EUR om tenminste terug bereikbaar te zijn...
Ik had me mijn overstap gans anders voorgesteld. Dan blijven we nog maar even bij Scarlet voor het mobiele gebeuren.
Dit is geklungel vanop de bovenste plank. Hierboven stond ergens dat er geen schadebeding is, en wat is dit dan? Zeven weken niet meer kunnen bellen, ik heb mijn Scarlet abo één maand langer actief gehouden in de hoop dat dit dossier binnen die tijdspanne zou afgerond zijn, nu ben ik er al drie weken niet meer bereikbaar op, van pure miserie een Base kaartje gekocht van 15 EUR om tenminste terug bereikbaar te zijn...
Ik had me mijn overstap gans anders voorgesteld. Dan blijven we nog maar even bij Scarlet voor het mobiele gebeuren.
- MacE501
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Meer dan twee weken later, krijg ik een antwoord op mijn mail tot opzegging:
'Geachte Klant,
Wij verwijzen naar uw mail en hebben nota genomen van uw annulatie.
Mogen wij hopen u binnenkort toch te mogen verwelkomen als Proximus klant ?'
Na alle miserie die zij hebben veroorzaakt, vindt men het blijkbaar nodig mij ook nog een beetje in mijn gezicht uit te lachen??
'Geachte Klant,
Wij verwijzen naar uw mail en hebben nota genomen van uw annulatie.
Mogen wij hopen u binnenkort toch te mogen verwelkomen als Proximus klant ?'
Na alle miserie die zij hebben veroorzaakt, vindt men het blijkbaar nodig mij ook nog een beetje in mijn gezicht uit te lachen??