Lancering Yelo TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

werkt wel stukken sneller dan vroeger...
opnames zie je staan maar kan je niet bekijken...."yelotv heeft de rechten neit", welke zever is dit !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Jullie zijn de testers. Geef jullie feedback door aan TNT :).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Momenteel kan ik geen live tv kijken op mijn tablet en smartphone.streaming probleem krijg ikconstant...dingen uit de tv theek werken wel..
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi allen,
vind het ook maar flauw , de meeste zenders vanwaar wij opnemen zijn één en canvas en vtm, maar die zijn er niet bij (het "rechten" probleem). dus heeft het bekijken van opnames op onze ipod/pc/laptop geen enkele zin...

dit zijn de 20 ondersteunende zenders : http://telenet.be/3369/nl/thuis/televis ... MXHBpQXHQf

groeten,
B.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Initieel start de video wat troebel waarna hij prima wordt... om dan na wat stotteringen terug troebel te worden (vermoedelijk een soort auto-bandwith princiepe) ? M'n wireless link is nochtans perfect met amper 1.5% belasting ?

Verder krijg ik nog regelmatig 500 Internal server Error, Zend stacktraces, database fouten, ... blijkbaar weer goed getest :roll:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Op mijn iphone en ipad werkt het perfect, zonder de opnames natuurlijk, op android 4.04 loopt het vast of streamprobleem..
op pc loopt het regelmatig vast, traag en een kwaliteit om NIET aan te zien !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

1 ding is zeker. Voor zo een bedrijf als Telenet trekken hun android programmas op niets. Hun Mobile app werkt nog steeds niet naar behoren op JB ( Steeds opnieuw moeten inloggen ). Dit is al meermaals gemeld maar ze lappen dit gewoon aan hun laars. Hetzelfde met deze Yelo app. Zo een enorme campagne eraan hangen die handenvol geld moet kosten maar degelijke programmeurs inhuren....... :bang:
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Net nu ik even gebruik wil maken en kennismaken met het vernieuwde yelotv.be
:bang:

500 Internal Server Error

nginx
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik krijg ook deze error, kzal het nog wel een paar dagen afwachten.

EDIT:
Telenet

We ervaren problemen op onze Yelo TV-servers. We werken volop aan een oplossing. We houden jullie op de hoogte. Excuses voor het ongemak.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Op mijn tablet (asus transformer TF700) lukt het maar niet om live te kijken. Op mijn smartphone (note 2) ondertussen wel. Alleen opnames afspelen lukt zelfs op mijn PC niet, ik krijg de boodschap dat ik op het zelfde thuisnetwerk moet zitten dan mijn digicorder. Ik heb geen telenet router, maar een modem -only met mijn eigen router. De digibox zit via een switch rechtstreeks op de modem. Zou dat het probleem kunnen zijn? Met een telenet modem-router zitten de digibox en je PC namelijk op diezelfde router...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op een andere laptop hier blijven de blauwe bolletjes in de Silverlight plugin maar eindeloos ronddraaien...

Nu ja... ondertussen krijg ik meer 500 Internal Server Error dan iets anders... het ding ligt duidelijk "op z'n gat" :lol:
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Heb gisteren ook de app geprobeerd op een android. :roll:

Buiten het feit dat er geen rechten zijn voor de meeste zenders waarvan ik opneem, is het een uiterst trage toepassing.
De digicorder is bereikbaar maar het duurt een eeuwigheid vooraleer ik de opgenomen programma's kan zien.
De app beeindigd te pas en te onpas. Ik vlieg er telkens uit.
En dan zou TN hiervoor extra willen aanrekenen.

Ik zou zeggen, er is nog veel werk aan de winkel.
Laatst gewijzigd door bombas op 06 mar 2013, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

dat ding werkt voor geen meter.

Acer A500 tablet : app crasht binnen de seconde
Galaxy S2 : live tv = streaming problemen , opnames = telenet heeft het recht niet deze te streamen.
Beiden zijn getest via wifi.
Deze app is al zo goed als de service bij telenet.
Laatst gewijzigd door ik000ike op 06 mar 2013, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Werkt inderdaad niet geweldig.

Asus Transformer Prime TF201 (Android 4.1) : Crasht ook binnen de seconde

Galaxy S2 (Android 4.0) : Lukt soms wel. Verbonden via WIFI met Telenet heb ik met wat geduld alle functionaliteiten kunnen testen. Werkte niet altijd van de eerste keer en beeldkwaliteit wal niet altijd even goed.
Digivan2
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:37
Bedankt: 1 keer

Allez, weeral een product dat niet af is en toch al wordt gelanceerd; zou toch niet mogen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Als ik me niet vergis kon ik ook vroeger direct live kijken via de tv gids, nu moet je naar de tab live kijken.
Ook kan ik daar mijn geluid niet meer afzonderlijk stiller zetten en das wel jammer. Ik wil een beetje tv op de achtergrond en andere geluiden op normaal niveau.
Ook valt het mij behoorlijk tegen dat ik 1 programma op 19 kan herbekijken en de rest niet wegens auteursrechten.
Neen, voor mij geen vooruitgang.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

zonet een update van de app gehad en inderdaad de problemen zijn er nog steeds.

bravo telenet bravo
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Wat ik niet snap, is dat live tv kijken nu niet werkt bij mij, terwijl de vorige app dit altijd, maar dan ook altijd direct en perfect afspeelde. Is dit nu niet voldoende getest geweest?!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De huidige PC (als je het daar tenminste over hebt) applicatie is gebaseerd op Microsoft Silverlight... de vorige op Adobe Flash.

Ik heb hier ook nog steeds constant freezes om de 5 seconden (audio blijft wel netjes doorlopen)... en de kwaliteit zakt na enkele seconden tot een droevig niveau (initieel is het wel even goed).

De vorige versie werkte hier trouwens prima... dus van iets werkend naar iets totaal onbruikbaars... en dan nog te horen krijgen dat je er in de toekomst zal voor moeten betalen :bang:
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad op de momenten dat het dan werkt is de kwaliteit in het beste geval matig te noemen.

Op mijn android devices werkt het al iets beter na de laatste update, maar nog niet helemaal zoals het hoort. Op mijn Transformer Prime krijgt hij de tv-gids niet geladen geeft daar een tekst weer dat ik verbonden moet zijn met het Telenet netwerk om de TV-gids te kunnen bekijken, maar ik kan wel mijn opgenomen TV programma's bekijken. Ook trailers van films bekijken werkt. Live TV kijken gaat dan totaal weer niet en resulteert in een crash van de app.

Op de PC is de kwaliteit zeer matig in het begin als je live kijkt is het even slecht dan wordt het eventjes wat beter, je schakelt dan over op full-screen, wat in Telent termen wil zeggen gemaximaliseerd binnen uw browser venster, en dan wordt de kwaliteit gewoon echt slecht en niet meer beter. Net of je door een mistige blokkendoos naar een TV uitzending zit te kijken. Daarenboven is de CPU belasting zelfs met deze slechte beeldkwaliteit ook enorm zelfs met hardware acceleratie in Silverlight ingeschakeld.

Anno 2013 verwacht ik eigenlijk om gewoon HD streaming te kunnen zien. Met de huidige kwaliteit zou ik midden jaren 2000 tevreden geweest zijn, maar nu verwacht ik echt wel een pak meer. Nu zenden de belangrijkste vlaamse zenders in HD uit en verwacht ik ook die kwaliteit te kunnen selecteren bij een streaming aanbod.

Betalen voor Yelo TV onder deze vorm daar zit echt wel niemand op te wachten. Wat een grap. Zolangs het gratis is, is het leuk meegenomen, maar betalend zou het ver ondermaats zijn tegen welke prijs ook. Zelfs nu het gratis is gaat volgens mij niemand gezellig achter zijn PC zitten om wat TV te kijken met deze beeldkwaliteit. Er van uitgaande dat je het al aan de praat krijgt uiteraard. Nog heel wat werk aan de winkel volgens mij eer dit echt op punt staat.
Tallica
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 sep 2008, 15:34
Bedankt: 1 keer

Wat mij het meest irriteert is de functie om je opnames te bekijken.. :!: Welke opnames :???:
Alles wat ik probeer te bekijken hebben ze geen rechten voor, wat is het nut van die functie? Het enige wat wel afspeelt zijn 2 opnames van cold case.
En de beeldkwaliteit mag ook veel beter, want die is nu net niet slecht te noemen...

Edit* Ondertussen op de telenet website gezien dat ze voor de meest belangrijke zenders geen rechten hebben :bang:
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:
Ik heb hier ook nog steeds constant freezes om de 5 seconden (audio blijft wel netjes doorlopen)... en de kwaliteit zakt na enkele seconden tot een droevig niveau (initieel is het wel even goed).

De vorige versie werkte hier trouwens prima... dus van iets werkend naar iets totaal onbruikbaars... en dan nog te horen krijgen dat je er in de toekomst zal voor moeten betalen :bang:


Zelfde situatie hier.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

gezien ik prime abonnee ben even geprobeerd om een filmpje op te vragen....dorloopt alles maar ofwel zwart beeld ofwel valt het beeld na enkele seconden weg, de trailers daarentegen werken wel, begrijpe wie het kan, trekt er niet op, de nieuwe yelotv, veel slechter dan voorheen !!!
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Hopelijk zijn dit de gewone kinderziekten, die er nadien dan nog uitgehaald worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skipper schreef:Hopelijk zijn dit de gewone kinderziekten, die er nadien dan nog uitgehaald worden.


Tja... maar ondertussen zit je wel met iets totaal onbruikbaars :evil:

Maar naar alle traditie zal weer niemand z'n verantwoordelijkheid nemen, laat staan de vorige versie (die wel werkte) terug zetten.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn klachtenmail is reeds verzonden. Ik begrijp echt niet dat een miljardenbedrijf zo de mist kan ingaan. Blijkbaar testen ze hun apps echt niet. Maar ik verschiet er eigenlijk niet van. Hun Mobile app werkt al even slecht op JellyBean Android. Daar onthoud de app de inloggegevens niet eens.

Maar waar ik me het meest aan erger is dat ze ondertussen gewoon vrolijk verder doen met hun miljoenencampagnes op tv etc terzijl ze (hopelijk) wel beseffen dat het voorlopig echt waardeloos is...

Ik ben benieuwd naar hun reactie :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb zonet een enquete ontvangen over Yelo... over hoe tevreden ik was :lol:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Ik heb zonet een enquete ontvangen over Yelo... over hoe tevreden ik was :lol:


Haha hier ook, en ik ben bijzonder positief geweest :bang: :bang: :bang: Ik vraag me af of ze 1 positieve reactie gaan krijgen? Ik vind het eigenlijk erg dat ze een enquete durven versturen vooraf wetende dat niemand er tevreden over is :nono:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ondertussen heb ik een Silverlight test stream gevonden zodat ik tenminste m'n eigen configuratie kan uitsluiten als de mogelijke oorzaak.

De stream op http://www.iis.net/media/experiencesmoothstreaming1080p werkt dus perfect, full screen, 25 fps en tot 2 Mbps bitrate (dat laatste gaat wat op en neer, geen idee waardoor precies). In ieder geval er zit niet de minste freeze op en de kwaliteit is constant prima.

Telenet... het is aan jullie om je "rommel" in orde te brengen !
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ben nu net op de pc aan het kijken. Iemand een idee hoe je het geluidsvolume on screen kan regelen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Daarnet de vu+ player gedownload van google play, man dat werkt goed (ook over 3g) !

Als je wat meer inside informatie hebt over Yelo dan weet je wel beter.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nog wat Silverlight test materiaal... http://wwwns.akamai.com/hdnetwork/demo/ ... fault.html

Netjes 1280x716, 24 fps, 3.5 Mbps... niet het minste aan freezes en haarscherp.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

skipper schreef:Ben nu net op de pc aan het kijken. Iemand een idee hoe je het geluidsvolume on screen kan regelen?


Neen had ik ook al in mijn reply gezet :cry:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb ondertussen een antwoord gehad op m'n vraag... ze vroegen om de laatste versie van Silverlight te installeren.

Nu had ik inderdaad 4.x, echter de upgrade naar de laatste 5.x versie had ik ook al gedaan zonder enige verbetering.

Voor verdere support zou ik hen nu moeten contacteren via Facebook of Twitter... alsof ik speciaal voor hun daar een account ga aanmaken :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Op m'n tweede mail dus het antwoord gekregen dat ze enkel "online" (Facebook of Twitter) support geven voor Yelo.

Het is mijn probleem niet als klant dat hun gebruikelijke software niet voldoet om degelijke ondersteuning te geven.

Tijd voor een mailtje aan Duco...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mmm... men heeft een volume slider rechtsonderaan gezet.

Blijkbaar is het ook iets stabieler... heb nu periodes dat het beeld goed blijft en zonder freezes.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Beeld (op pc) is inderdaad heel wat beter tegenover gisteren. Die slider voor het geluid zie ik hier toch nergens niet staan.
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Net een melding gehad dat er een update is voor Yelo tv op android. Voorlopig lijkt het allemaal een stuk vlotter te gaan.
Kan nu toch al opnames en live tv kijken.
Op tv , windows 8 , gaat ook al alles vlotter hier (fibernet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Om een ideetje te geven wat de Yelo kwaliteit is...

Afbeelding

... wat dus gewoon niet om aan te zien is :evil:
Bijlagen
Yelo.jpg
(28.82 KiB) 21 keer gedownload
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Daarom dat ik tegen klanten altijd zeg geef het nog een paar weken of langer.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”