Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

http://www.clickx.be/nieuws/147840/digitale-tv-snow/

Link van Clikx,die zijn ook eigenlijk wel positief over Snow.Ze hebben het zelfs over een mooi alternatief,Snow word zeer goed onthaald door de pers blijkbaar.Mooi meegenomen,dat bepaald toch wel de slaagkansen,zo een positieve pers.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je mag rekenen op ongeveer 5 Mbps SD-kanalen en 8 Mbps HD kanalen :eek:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Inderdaad, grove leugens ! Je mag vooral rekenen op 2,8 voor SD en 6,5 voor HD. Het allergrootste deel nemen ze nota bene gewoon af bij BGC, zouden ze dan voor hun plezier liggen upscalen ? :bang:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

volgende "bug" tegengekomen:

- halfuurtje pauzeren
- doorspoelen (zodat je de reclame skipt)
- halfuurtje kijken
- decoder "stopt" (freeze) en reageert paar minuten niet meer.
ongeacht niet van zender te zijn veranderd, is daarna de buffer leeg en ben je dus een stuk terug kwijt...

hoewel ik nog steeds geloof in de *mogelijkheid* van snow als een volwaardig alternatief,
zijn ze toch érg slecht bezig (of érg goed om een slechte naam te maken)

oh, en iemand die me hierop kan antwoorden?

- ik had via de klantendienst gekozen voor de callback optie...
2 dagen later krijg ik ineens een smsje van mijn voicemail: gemiste oproep.

- niks terug te vinden in de call logs (dus volgens gsm geen gemist of ontvangen gesprek)
de gsm lag naast me, en had de hele tijd max ontvangst op beide sims (dualsim)... heeft echter niet gerinkeld.

hieronder een screenshot van de verbruikspagina op MV site, het is ook het enige deel waarbij de uren "fout" lijken,
dus ik vermoed dat ze gewoon rechtstreeks naar de voicemail hebben gebeld?
(ze zouden me "later terugbellen", maar heb ondertussen -meer als 24u later- nog niets teruggehoord)
Bijlagen
mv.png
(12.09 KiB) 1502 keer gedownload
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

verschillende reacties op facebook... dat als je snow laat terugbellen, nadat je al lang op wacht staat... dan bellen ze wel terug, maar haken ze in zodra je afpakt.

Zijn dat dan 'afgewerkte orders?'

Dus nogmaals gebeld naar jullie klantendienst, daar na (weer een kwartier in de wacht te staan) de optie gekozen om me te laten terug bellen, dit gebeurde dan ook maar vreemd genoeg werd er afgelegd zodra ik opnam.


Snow laten terugbellen is geen optie want ze verbreken de verbinding als je opneemt.


etc
de koe zegt boe
faster62
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2011, 20:58
Bedankt: 1 keer

ben het al dagen aan het volgen op facebook en twitter
klachten en annulaties aan de lopende band , tecniekers dat op 2 de afspraak niet komen opdagen
klanten dat dagen zonder tv en telefoon komen te zitten , klantendienst nooit te bereiken , vraagt om u terug te bellen
dan bellen ze nooit terug ofwel bellen ze terug en zodra je opneemt haken ze af ,
dacht de eerste dagen over te stappen naar hun , maar effe afgewacht , heb er nu ook geen spijt van als ge al die miserie leest
betaal liever iets meer voor een betere service , de zomer is in zicht , de snow zal rap verdwijnen met zon service
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

jep, het lijkt erop dat ze hun budget op marketing hebben verspild en niks overhielden voor techniekers & klantendienst...
en dat toont zich ook zo.

eigenlijk, hoewel ik het product an sich slaagkans geef (het product, dus basically vdsl van bgc met tv van bgc met telefonie van bgc...),
ben ik stomverbaasd dat kpn zo'n slecht afgewerkte naam in de markt zet...
van mobistar -bv- zou ik dat nog kunnen verwachten (ben niet over hun te spreken), maar van kpn -dat met base 24/7 behulpzaam en bereikbaar is voor klanten- niet.

ook chris, die hier vol glorie en goede moed aan kwam wandelen als verantwoordelijke bij snow, lijkt gesmolten voor temperaturen onder zijn voeten,
want die horen we ook niet meer.
al bij al was snow dus toch érg goed gekozen als merknaam: zodra het wat warm wordt aan hun voeten, gaan ze lopen :)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Chris heeft in het andere topic wel wat vragen beantwoord.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

hij heeft 7 berichten gepost, waarvan de laatste dateert van 25 februari.
- 2 posts zijn een vraag naar meer info + een bedankt voor de suggestie

- 3 ervan zijn idd antwoorden - op eenvoudige vragen
echter is er nooit antwoord gekomen op de opmerking dat programmeren van opnames via snowzone niet werkt (ondanks het zelf aanhalen door chris)

- 1 maakt een melding van een app waar verder ook niks meer te horen is van geweest

en zijn laatste post valt ook af te wachten:

Chris VL schreef:Begin volgende week komt er een nieuwe Firmware release die auto-sizing zal uitvoeren. Even cold reboot en de FW gaat auto worden opgelaten.


(was 25 februari gepost, dus zou er deze week moeten aankomen)

vanaf dan zijn er "moeilijkere" vragen gesteld en meer problemen/storende elementen opgemerkt, en is het stil geworden...


dat + de (nu al!!!) vele slechte ervaringen met installaties & helpdesk (wat gaat dat voor facturatie geven??) + de toch wel grote marketingcampagne (radio, tv, uithangborden, content-ads, ...) geven me zo soms een redelijk kille indruk dat het "snel veel geld verdienen zonder er teveel moeite in te steken" systeem is geworden.

reden?

- zoveel mensen dat niet (op tijd) geinstalleerd worden maar pas na 2-3 keer
- de helpdesk die niet weet waarover ze praten
- de helpdesk die je terugbelt maar ophangt of op voicemail belt
- snowzone dat -nog steeds- niet deftig werkt of af is
- de ip adressen die nog steeds reversen naar "static.kpn.net" en uit een .nl range komen (moet je maar eens naar coolblue surfen, daar krijg je de melding dat je naar de .nl site moet omdat de .be site niet in je eigen land is...)
- ...

ik ben graag al eens een early adopter, en ik geloof(de) in kpn/base/snow omdat ze zich eerder met base reeds bewezen hebben,
maar dit, geloof me vrij, tart de meeste verbeeldingen wel.

voorbeeldje nodig? de 18de geinstalleerd, de 19de geen telefonie meer, meermaals gebeld, 1x voor callback gevraagd, op twitter geklaagd..
nog niet opgelost en nog niet (correct) gecontacteerd geweest.
een van de dames zei zelfs "dat het normaal is dat het lichtje niet brandt als er geen toestel in de modem zit", echt bedroevend!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien kunnen we ons beter niet gedragen als kiekens zonder kop! En wie weet is hun succes wel onverwacht groot, waardoor we deze nieuwe aanbieder de tijd moeten gunnen. Base is namelijk geen nieuwkomer op de belgische markt, en heeft vroeger al bewezen goeie diensten te kunnen aanbieden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik deel je mening,wrsl is Base(Snow) aan het verzuipen,hoeveel tech zouden er zijn voor Vlaanderen bijv.?? ik pers denk dat die op een hand te tellen zijn,dat zal dan niet genoeg zijn,en voor de helpdesk hetzelfde verhaal.MMss zal dit wel verbeteren,met de tijd.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ze mogen dan misschien wel overstelpt worden met aanvragen en niet zoveel techniekers hebben, maar dan kunnen ze toch nog altijd een realistische planning maken om iedereen aan te sluiten hé, zonder ieder zijn aansluitingsdatum 2 à 3 keer te moeten opschuiven...
Geef dan misschien gewoon bij het bestellen al aan dat het enige weken kan duren vooraleer je zal aangesloten worden, maar een datum 2, 3, ... keer uitstellen is volgens mij not done. Sommigen nemen speciaal een dag verlof en dan blijkt de technieker niet door te komen...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Het lijkt me ook vrij belachelijk als je verzuipt in de orders, 10000den €'s te spenderen aan reklame....

Gisteren getramt van deurne naar antwerpen stad. Een tiental affiches tegengekomen... met doorstreepte belgacom of telenet... en snow reklame...
moet ontzettend veel geld gekost hebben. Hadden ze inderdaad beter geinvesteerd in techniekers

ps... mijn order is geannuleerd... ik probeer wel opnieuw als de storm gaan liggen is.
de koe zegt boe
faster62
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2011, 20:58
Bedankt: 1 keer

extern bedrijf doen de installaties , firma janssens , waar scarlet , telenet en andere beroep op doen
op facebook en twitter word er soms melding gemaakt van klanten dat die langs kwamen voor de aansluitingen
volgens mij heeft snow geen techiekers ...als er problemen opduiken moeten die gewoon hun beurt afwachten
belgacom en telenet hebben xx tal eigen techniekers , in geval van dringende problemen springen die in
Laatst gewijzigd door faster62 op 03 mar 2013, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

ben ik stomverbaasd dat kpn zo'n slecht afgewerkte naam in de markt zet...


Als je in thuisland Nederland een willekeurig iemand naar zijn ervaringen met KPN vraagt, zou ik niet zo verbaasd zijn ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

faster62 schreef:extern bedrijf doen de installaties , firma janssens , waar scarlet , telenet en andere beroep op doen
op facebook en twitter word er soms melding gemaakt van klanten dat die langs kwamen voor de aansluitingen
volgens mij heeft snow geen techiekers ...als er problemen opduiken moeten die gewoon hun beurt afwachten
belgacom en telenet hebben xx tal eigen techniekers , in geval van dringende problemen springen die in


faster: alle providers gebruiken externe firma's, en volgens mij "als er problemen opduiken" krijg je net dezelfde behandeling als anderen:
geen SLA, geen "special treatment".
ook niet iets dat ik verwacht, overigens!

maar, aan al die "gun ze het, want ze verzuipen in de aanvragen", merk op dat er een groot verschil is tussen FOUTEN en GROEIPIJNEN!

- ze blijven afspraken boeken die ze duidelijk niet kunnen halen: dat is zowel een FOUT als een GROEIPIJN (fout ingeschat, teveel aanvragen)
- ze hebben een helpdesk die er duidelijk niets van kent: dat is een FOUT - ze moeten die mensen correct opleiden
- de helpdesk heeft lange wachttijden, dat is een GROEIPIJN en zou moeten beteren
- de helpdesk hun "callback" is blijkbaar op zulke manier dat ze ophangen of naar voicemail bellen ipv te helpen: dat is een FOUT
- problemen worden blijkbaar niet snel of correct opgelost (again: 18de geinstalleerd, 19de geen tel, nog niet opgelost en geen updates): FOUT
- snowzone werkt NOG STEEDS niet correct en is niet afgewerkt: dat is een FOUT (zoiets zou moeten werken VOOR de launch)
- de decoder heeft nog wat bugs, dat is een GROEIPIJN (ook al hadden sommige zaken er niet mogen inzitten, is dat te vergeven)
- en last but not least: ik ben vrij zeker dat snowzone zelfs niet legaal is door het niet aangeven van de "betalende" opties...

dus, 8 puntjes waarvan er 4 te vergeven zijn als groeipijnen... dat laat er dus nog 4 over die ze niet hadden mogen hebben!


proz: enerzijds kan dat (geen ervaringen met kpn group .nl) maar in belgie is base een merk van kpn group belgium.
als je base nodig hebt, kan je hun 24/7 telefonisch bereiken en krijg je een vriendelijke medewerker die zijn job kent.

als kpn/base reeds zo'n helpdesk heeft, waarom kunnen ze die dan niet (deels) doortrekken naar snow?
dan waren de helft van de bestaande klachten nooit aangehaald...
faster62
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2011, 20:58
Bedankt: 1 keer

splitter ;; als kpn/base reeds zo'n helpdesk heeft, waarom kunnen ze die dan niet (deels) doortrekken naar snow?
dan waren de helft van de bestaande klachten nooit aangehaald...


snow en base zijn twee aparte bedrijven , maken wel deel uit van kpn groep maar hebben geen belangen van mekaar ,
als snow een flop word hoeft base nie wakker te liggen ,kan je vergelijken met belgacom en scarlet
belgacom ligt ook nie wakker over het gedoe van scarlet


nog een klein citaat , "als er problemen opduiken" ben ik altijd goed geholpen geweest bij telenet
ooit defecte telefoon , 24 uur erachter stond er een technieker van telenet aan de deur met een nieuwe modem

prijzen van snow zijn aantrekkelijk , maar als je rekening houd met al die pakketten en de snelheid van internet
kom je bijna aan de zelfde prijs toe.
Dan verkies ik toch liever de service van telenet dan dagen zonder telefoon en tv te zitten
Uren aan de telefoon zitten wachten , en als ze op nemen smijten ze hem voor je neus terug af , kan je terug uren aanschuiven
dagen verlof verknoeien om proberen een aansluiting te krijgen , doet wel hartpijn als je gewoon 2 of 3 dagen van je kostbare verlof verknoeid heb
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb al die pakketten niet nodig.... en vind de prijs belangrijk. Dus snow staat me wel aan, alhoewel ik eerst die kinderziektes eruit wil.

Je kan snow totaal niet vergelijken met telenet... het gaat hier over een provider die een tripple pack aanbied aan de helft van de prijs.

En de service van telenet.... is ook maar triest. Dus daar maak je mij ook niet blij mee. :nono:
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

faster62 schreef:snow en base zijn twee aparte bedrijven , maken wel deel uit van kpn groep maar hebben geen belangen van mekaar


maakt niet uit, ze kunnen nog steeds dezelfde klantendienst (deels) gebruiken door een van meerdere mogelijke constructs.
overigens ben ik ervan overtuigd dat ook de base helpdesk niet volledig "intern" is... dus ik zie het probleem niet.

faster62 schreef:
nog een klein citaat , "als er problemen opduiken" ben ik altijd goed geholpen geweest bij telenet
ooit defecte telefoon , 24 uur erachter stond er een technieker van telenet aan de deur met een nieuwe modem

prijzen van snow zijn aantrekkelijk , maar als je rekening houd met al die pakketten en de snelheid van internet
kom je bijna aan de zelfde prijs toe.


tja, er zijn er meer als genoeg met andere ervaringen bij TN (en BGC for that matter), mijzelf inbegrepen.
en "rekening houden met de pakketten en de snelheid" ?

30mbps is me genoeg om comfortabel te doen wat ik wil, dus waarom zou ik dan ineens 100mbps moeten hebben -dat notabene savonds, als ik hem gebruik- afgeknijpt is naar 20 ofzo?
ook die extra opties -waarbij je eigenlijk betaalt voor meer reclame- maken mij niets uit.
enige zenders die ik eventueel nog wil zien verschijnen bij snow zijn 13th street en syfy, maar zelfs dat boeit me niet genoeg om ervan wakker te liggen.

zoals bambi zegt, je kan het idee achter snow niet zomaar vergelijken met telenet en belgacom.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een kleine 2 jaar geleden,heb ik,bij Scarlet ook dig.tv bijgenomen(de rest had ik al) ik heb een 6-tal weken moeten wachten,eer een tech. van Scarlet kon komen,maar die is dan wel geweest op die datum,heeft zelfs een 15 min op voorhand nog even gebeld,dat hij eraan kwam.
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

Splitter schreef:
faster62 schreef:extern bedrijf doen de installaties , firma janssens , waar scarlet , telenet en andere beroep op doen
op facebook en twitter word er soms melding gemaakt van klanten dat die langs kwamen voor de aansluitingen
volgens mij heeft snow geen techiekers ...als er problemen opduiken moeten die gewoon hun beurt afwachten
belgacom en telenet hebben xx tal eigen techniekers , in geval van dringende problemen springen die in


faster: alle providers gebruiken externe firma's, en volgens mij "als er problemen opduiken" krijg je net dezelfde behandeling als anderen:
geen SLA, geen "special treatment".
ook niet iets dat ik verwacht, overigens!

maar, aan al die "gun ze het, want ze verzuipen in de aanvragen", merk op dat er een groot verschil is tussen FOUTEN en GROEIPIJNEN!

- ze blijven afspraken boeken die ze duidelijk niet kunnen halen: dat is zowel een FOUT als een GROEIPIJN (fout ingeschat, teveel aanvragen)
- ze hebben een helpdesk die er duidelijk niets van kent: dat is een FOUT - ze moeten die mensen correct opleiden
- de helpdesk heeft lange wachttijden, dat is een GROEIPIJN en zou moeten beteren
- de helpdesk hun "callback" is blijkbaar op zulke manier dat ze ophangen of naar voicemail bellen ipv te helpen: dat is een FOUT
- problemen worden blijkbaar niet snel of correct opgelost (again: 18de geinstalleerd, 19de geen tel, nog niet opgelost en geen updates): FOUT
- snowzone werkt NOG STEEDS niet correct en is niet afgewerkt: dat is een FOUT (zoiets zou moeten werken VOOR de launch)
- de decoder heeft nog wat bugs, dat is een GROEIPIJN (ook al hadden sommige zaken er niet mogen inzitten, is dat te vergeven)
- en last but not least: ik ben vrij zeker dat snowzone zelfs niet legaal is door het niet aangeven van de "betalende" opties...

dus, 8 puntjes waarvan er 4 te vergeven zijn als groeipijnen... dat laat er dus nog 4 over die ze niet hadden mogen hebben!


proz: enerzijds kan dat (geen ervaringen met kpn group .nl) maar in belgie is base een merk van kpn group belgium.
als je base nodig hebt, kan je hun 24/7 telefonisch bereiken en krijg je een vriendelijke medewerker die zijn job kent.

als kpn/base reeds zo'n helpdesk heeft, waarom kunnen ze die dan niet (deels) doortrekken naar snow?
dan waren de helft van de bestaande klachten nooit aangehaald...


Hoi,

Gezien de vele berichten, is bovenstaande post de meest samenvattende; Daarom deze reactie aan allen die met installatie issues hebben te maken;

Het is idd zo dat het een combinatie van factoren is. We hebben een aantal kinderziekten - groeipijnen - die vandaag een impact hebben en elkaar versterken. De eerste parameter is de vele aanvragen. We hadden bij SNOW idd een forecast maar zien nu een zeer hoge order-intake . Om die rede hebben we afspraken moeten herplannen - vooral die van de eerste twee weken na de lancering - en zijn er klanten geweest waarvoor de technieker niet kwam opdagen ondanks gepland. Onze excuses hiervoor. Deze replans genereren een massaal aantal telefoons naar de helpdesk - met de lange wachttijden en andere dynamieken als gevolg. We hebben daaraan gewerkt de laatste twee weken en hebben nu een capaciteit van 400 installaties per dag. Ook het planningssysteem voorziet nu een 20 dagen installatietijd ipv 10 dagen ervoor. Het zal dus voor nieuwe bestellingen iets langer duren maar op die manier kunnen we replans en het niet komen opdagen vermijden.

Daarnaast zijn er idd, zoals aangegeven op dit forum, de 'bugs'; Voor sommige situaties hebben we gemerkt dat 'Access tot de SNOWzone' en 'activatie van vaste telefonie' problemen oplevert. Beide hebben een hoge prioriteit en ik hou jullie hier op de hoogte. Wat we wel kunnen stellen is dat de SNOWzone volledig legaal is. Ivm sommige anomalies in de decoder, is er een nieuwe release voorzien welke we life zetten in de loop van de volgende dagen + een volgende gepland op 15 maart.

Bedankt allemaal voor de massale reacties - Alle SNOW klanten kunnen me steeds een bericht sturen zodat we dit specifiek kunnen opvolgen en er van leren.
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:52
Bedankt: 9 keer

vuurvos schreef:Inderdaad, grove leugens ! Je mag vooral rekenen op 2,8 voor SD en 6,5 voor HD. Het allergrootste deel nemen ze nota bene gewoon af bij BGC, zouden ze dan voor hun plezier liggen upscalen ? :bang:


Hoi,

De lineaire kanalen worden idd afgenomen van Belgacom. Deze bandbreedtes gaan hier vooral over kanalen die SNOW zelf streamed naast die van Belgacom. bv. TRACE sport, MCM, ... Ook de MULTISCREEN kanalen worden niet afgenomen van Belgacom en daar gelden deze bandbreedtes ook.

MvG

het SNOW Team

EDIT:
Argon schreef:Ok, concreet:
Je moet dus (in mijn geval) eerst de scarlet lijn opzeggen en daarna Snow aanvragen. Ondertussen verplaatst Snow X maal uw afspraak en zit je enkele dagen/weken zonder internet/TV/vaste telefonie... ?

Kan toch niet hoop ik? We zijn 2013 !


Nee hoor. Niet opzeggen bij Scarlet (of andere VDSL provider ) voor SNOW is geïnstalleerd. SNOW gebruikt de bestaande Belgacom lijn en dit vanaf de moment dat de SNOW technieker is langs geweest. Het kan zijn dat je van Belgacom een brief krijgt waarin staat dat vanaf een bepaalde datum je lijn niet meer actief gaat zijn - deze datum is gebaseerd op de SNOW installatie datum. In de praktijk - zelfs als SNOW later zou worden geïnstalleerd door verschoven afsprak - blijft je huidige abonnement actief. NA SNOW installatie wel opzeggen bij Bcom om je abonnement stop te zetten, anders krijg je nog maandelijkse facturen voor de dienst : er is geen directe koppeling tussen de technische situatie ( hergebruik van de lijn ) en het abonnement ( wat een contract afspraak is ). nota : dit is niet specifiek SNOW procedure maar overschakelen van xDSL provider X naar xDSL provider Y.

MvG

het SNOW team

EDIT:
Argon schreef:2 rechtstreekse paren: gaat dit dan over het korte paar (die rechtstreeks naar de hoek van het straat vertrekt) en het lange paar?
Zou dus willen zeggen als ik momenteel op de korte lus zit bij Scarlet dat men mij voor Snow op de lange lus zal stoppen, wat natuurlijk niet ten goede komt voor de lijnkwaliteit.


Hoi Argon,

Correct wat je hier beschrijft over het retourpaar maar om misverstanden te vermijden, dit is inherent aan de xDSL technologie / Belgacom implementatie van het netwerk en dus het geval voor alle providers - niet enkel SNOW.

MvG

het SNOW team
Laatst gewijzigd door TiTanium op 03 mar 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelposts samengevoegd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

chris: net zoals de anderen niet dubbelposten aub :p

maar, dat terzijde, bedankt voor de respons!
dat apprecieren we vast allemaal wel dat je toch niet helemaal wegloopt.

laat me wel even opmerken in snowzone:


- de optie "mail&cloud" wou ik destijds testen of ze te activeren viel (omdat de helft van snowzone niet werkt)
- er is me toen geen enkele bevestiging gevraagd, noch gemeld dat het betalend was, maar gelijk geactiveerd toen ik op het knopje klikte.
volgens mij moet er altijd melding of bevestiging gevraagd worden aan de klant alvorens er een betalende optie geactiveerd wordt?
- er is verder GEEN ENKELE manier om die optie op te zeggen voorzien in snowzone - of kijk ik zo hard mis?
dus, er zijn volgens mij wel degelijk een aantal -op zijn minst- in vraag te stellen "problemen" met snowzone.

extra tip: werk aan een soort van duidelijke FAQ en leer de mensen op de klantendienst van hun product te kennen + klantvriendelijker te zijn.
zeker in de opstart snap ik niet dat ze zo onvriendelijk kunnen zijn en zo weinig kennis ter zake hebben.
in de korte termijn is dat mss voordelig voor snow, maar op langere termijn gaan daar ongetwijfeld meer problemen van komen.

en verder, kan je even antwoorden op de reeds aan jouw gerichte vragen? (ergens eerder in dit topic dacht ik),
zoals: het opnemen -zoals je zelf aangaf- via de site, dat dus *niet* functioneert, wat daar de reden en oplossing voor is?

en als laatste wil ik even met je oneens zijn: het "retourpaar" is niet iets waar een vdsl technologie over gezet zal worden,
dus zal geen enkele provider iemand "op de lange lus" stoppen indien het vdsl betreft.
gewoon even om misverstanden te voorkomen.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Chris VL schreef:
vuurvos schreef:Inderdaad, grove leugens ! Je mag vooral rekenen op 2,8 voor SD en 6,5 voor HD. Het allergrootste deel nemen ze nota bene gewoon af bij BGC, zouden ze dan voor hun plezier liggen upscalen ? :bang:


Hoi,

De lineaire kanalen worden idd afgenomen van Belgacom. Deze bandbreedtes gaan hier vooral over kanalen die SNOW zelf streamed naast die van Belgacom. bv. TRACE sport, MCM, ... Ook de MULTISCREEN kanalen worden niet afgenomen van Belgacom en daar gelden deze bandbreedtes ook.

MvG

het SNOW Team

Misleidende reclame noem ik zo iets. Aan ZDNET de waarden 5 voor SD en 8 voor HD doospelen die eigenlijk maar voor een geweldig klein percentage van de zenders gelden, meesterlijk ! Jullie marketing is evengoed als die van TN met hun fibersnelheden. Was dat maar zo voor de technische en administratieve diensten ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik vind jouw opmerking nogal overkritisch.
Ik zou die waarden 5 voor SD en 8 voor HD niet bestempelen als "misleidende reclame", maar eerder een flater van ZDNet.

Trouwens 5mbps (SD) of 8mbps (HD) heeft meer met compressie technieken te maken dan met beeldkwaliteit, en maakt volgens mij nergens deel uit van de Snow reclame ...

PS - Voor goede (correcte) info moet je dus bij Userabse Userbase zijn :-D ...
Laatst gewijzigd door philippe_d op 04 mar 2013, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typfout verbeterd op vraag van splitter
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

sorry philippe, deze kan ik niet laten liggen:

philippe_d schreef:PS - Voor goede (correcte) info moet je dus bij Userabse zijn :-D ...


wat is Userabse? :p
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

vdsl over het retourpaar kan enkel als tijdelijke oplossing. Bijvoorbeeld als het rechtstreeks paar gestoord is, zo kan de klant voorlopig in dienst, tot het rechtstreekse paar ontstoord is.
Dit moet echter zoveel mogelijk vermeden worden, vermits je via de retour de VDSL lijnen die wel op het rechtstreekse paar zitten kunt storen.

men zal nooit voor een nieuwe installatie zeggen dat er "voorlopig" op het retourpaar zal aangesloten worden, tot het rechtstreekse paar terug vrij is.
Afbeelding
faster62
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2011, 20:58
Bedankt: 1 keer

Het regent klachten over Snow sommige kranten hebben er het vandaag over

het nieuwsblad



Tientallen consumenten klagen dat KPN er maar niet in slaagt het nieuwe, goedkope telecompakket Snow bij hen te installeren. Een aantal van hen ziet zelfs af van een overstap. Enkele klanten klagen ook dat hun telefoon of internet niet werkt.


Snow is een nieuw, goedkoop telefonie-, internet- en televisieaanbod van KPN, dat in ons land ook gsm-maatschappij Base heeft. Het pakket van 39 euro werd een maand geleden gelanceerd, en op sociale media als Facebook en Twitter staan er al pakken klachten over, veelal omdat het bedrijf de beloofde installatiedatum niet respecteert, en maar niet met een nieuwe op de proppen komt.

‘Het gaat maar om tien à honderd problemen', zegt woordvoerster Sofie Bockaert. ‘Maar dat zijn uitzonderingen. Wij laten de klanten zelf een installatiedag voorstellen. Maar soms blijkt dat er nog technische problemen zijn, bijvoorbeeld dat de telefoonlijn niet kwalitatief genoeg is, waardoor nog een ingreep nodig is. Daardoor wordt die datum soms verschoven. Van een structureel probleem is zeker geen sprake.'

Om hoeveel procent van de klanten het gaat, wil Bockaert niet kwijt. Bij sommigen blijkt ook een deel van het aanbod niet te werken: zij zitten bijvoorbeeld een tijdje zonder telefoon of internet. ‘Dat zijn uitzonderingen', zegt Bockaert.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Het zijn allemaal uitzonderingen, nou mooie uitleg. Zouden zij al bv + 5000 klanten hebben op deze korte tijd? Dan nog zou dit 2% van het totaal bedragen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het zal allemaal wel koelen ik weet nog goed toen VTM opkwam dan zou de VRT ook geen kijkers meer hebben , het zelfde met proximus en mobistar enz.... het zijn tenslotte allemaal variaties op het zelfde thema
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

@ jackho

Inderdaad, ik denk dat ook wel. Natuurlijk gaat zo'n woordvoerder ook zeggen dat het uitzonderingen zijn, anders was het geen goede woordvoerder geweest. Mettertijd zal alles wel duidelijk worden (ook voor Snow). Er zijn zelfs vaste waarden die niet deftig kunnen communiceren en/of alles deftig uitvoeren.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dus dat de meeste problemen zich voordoen,bij mensen,die van een kabelprovider (Telenet)willen overstappen,iemand die al bij een VDSL provider zit,zou dus veel minder problemen moeten hebben.(zeker de volgende weken)
Is er mss een technieker hier,die zou zo ong. kunnen zeggen hoeveel aansluitingen er gemiddeld,op een dag kunnen gedaan worden,want persoonlijk vind ik 400 aansluitingen per dag enorm veel.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Met TV kan je er zo'n 4 per dag doen.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

4 per dag hangt natuurlijk af van de situatie hé.

- Is het koper goed
- is het signaal VDSL signaal meteen goed.
- moet er binnenkabel gelegd worden of staat er een telefoonstopcontact naast de tv
- hoeveel tv's moeten er aangesloten worden
- hoeveel pc's moeten er aangesloten worden
- hoeveel werk steek je als technieker in je installatie...

Als al die punten meezitten, dan zal je inderdaad vier installaties op een dag kunnen doen.
Afbeelding
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

ook het planningssysteem voorziet nu een 20 dagen installatietijd ipv 10 dagen ervoor. Het zal dus voor nieuwe bestellingen iets langer duren maar op die manier kunnen we replans en het niet komen opdagen vermijden.

.


Misschien beter in de politiek gegaan ?

Van 11 feb tot einde maart lijkt me iets langer dan 20 dagen
faster62
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2011, 20:58
Bedankt: 1 keer

kan dat gewoon niet begrijpen , als je vandaag weeral op facebook merkt , weeral een dag vol klachten
vanmorgen klanten een sms ontvangen dat de installatie vandaag niet doorgaat
en naar een latere datum opgeschoven wordt oftewel hebben ze niets ontvangen en zitten die mensen nog te wachten
achter de technieker , zijn ze al ongerust naar snow te bellen , maar raken er niet binnen

" ezel stoot zich niet tweemaal aan denzelfden steen " blijkbaar bij snow wel
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Toch al bij diverse mensen vanmorgen een brief in de bus van Belgacom dat ze het internet zullen cancelen op de installatiedatum die Snow opgaf... de opzeg is bij deze gebeurd door Snow, zoals ze zelf schreven door een of andere "operator X->Y procedure" ... Dus aan Snow nu om op de afgesproken tijd de downtime zo minimaal mogelijk te maken.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

nolfie schreef:4 per dag hangt natuurlijk af van de situatie hé.

- Is het koper goed
- is het signaal VDSL signaal meteen goed.
- moet er binnenkabel gelegd worden of staat er een telefoonstopcontact naast de tv
- hoeveel tv's moeten er aangesloten worden
- hoeveel pc's moeten er aangesloten worden
- hoeveel werk steek je als technieker in je installatie...

Als al die punten meezitten, dan zal je inderdaad vier installaties op een dag kunnen doen.


Als alles meezit op een dag mag vijf geen probleem zijn.
Voor de gemiddelde dag waar er altijd wel een tsi niet klopt of de tv aan de andere kant van het huis staat dan zijn het er 4.
Da moette toch wel kunnen verzetten als tech anders breng je niet veel op.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

skynetbbs schreef:Toch al bij diverse mensen vanmorgen een brief in de bus van Belgacom dat ze het internet zullen cancelen op de installatiedatum die Snow opgaf... de opzeg is bij deze gebeurd door Snow


Zoals men hierboven aangaf is dat een indicatieve datum en zal het blijven werken tot de effectieve overname door Snow is gebeurd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ok,neem nu 5 klanten per dag,Max. (Met een gemiddelde van 4 per dag).Wel, dan heeft Snow tussen de 80 en 100 techniekers,400 klanten aansluitbaar per dag,weet je nog.
Mijn vraag is,is het mogelijk voor een nieuwe provider,tussen de 80 & 100 techniekers te hebben,dit voor heel Belgie.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”