Overstappen naar Telenet? Vrij downloaden?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ga zoals Goztow ook voorstelt me eens verdiepen VOIP. Inderdaad fijn dat je dat eens kunt testen/proberen zonder risico. De kostenbesparing die je kunt maken is dan toch ook wel aanzienlijk.

Verder voel ik me, zoals eerder ook al gezegd, ook wat in de steek gelaten met het intense abonnement. Ik heb dit tot nu toe aangehouden in de hoop dat BGC voor deze gebruikers een hogere download of iets dergelijks zou voorzien. Het is helaas nu al te lang zo dat je voor 1Mbit extra upload 10eur ofzo per maand te veel betaalt. En laten we eerlijk zijn, soms is het fijn (met online storage upload, veel foto's bestellen waarbij je ze eerst moet uploaden) maar je gebruikt het maar een fractie van de tijd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

te laat, truukje toegepast en ik kan terug volop downloaden.
Ik klaag ook nie hé want tis hier iemand op bezoek al een paar weken en zit ier spetjes te downloaden dusja ge weet op voorhand dat dit kan gebeuren. :-D
Het was gewoon lang geleden dat dit hier nog eens gebeurde
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
deferre
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

proximusboyke schreef:te laat, truukje toegepast en ik kan terug volop downloaden.
Zonder dat truukje kan ook,nu zijn het toch groene uren,en vanavond,laat ons eens iet weten :?
Aan die Telemeter kan je niets veranderen.
Je kan toch een screenshot plaatsen van die Telenet waarschuwing.
Ik zit boven de 900GB(nog 2 dagen te gaan) en heb nog niets van Telenet ontvangen.
We gebruiken hier met 4 het internet.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ja rr maar je kan ook de tellers op 0 zetten en dat heb ik gedaan
dus te laat
ik zit hier nie over te kankeren enzo hé, ik zeg gewoon ik zat op smallband.
Er is hier enorm veel gedownload in 3 dagen tijd en ik denk dat daar de oorzaak zit/zat.
deferre
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:ja maar je kan ook de tellers op 0 zetten en dat heb ik gedaan
dus te laat
ik zit hier nie over te kankeren enzo hé, ik zeg gewoon ik zat op smallband.
Er is hier enorm veel gedownload in 3 dagen tijd en ik denk dat daar de oorzaak zit/zat.
Klopt niets van.Zonder screenshot geloof ik het niet.Eerlijk blijven.
Jij kan de telemeter niet op nul zetten.Dan zit je vanavond(niet altijd) weer op smalband.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

als ge een andere formule kiest zet je de tellers terug op 0
deferre
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:als ge een andere formule kiest zet je de tellers terug op 0
Niet als je van Fibernetxl 'n downgrade doet naar Fibernet.Wel gratis.
Dat truukje werkt niet.Dat zou te makkelijk zijn.
Dan toon je Telemeter 'n keertje.
Laatst gewijzigd door deferre 25 feb 2013, 11:33, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

michell volgens mij zal je wel toekomen bij telenet.
Laat eens weten wat je zal kiezen
deferre
Forumtroll
Forumtroll

Sorry proximusboyke,ik dacht dat je het tegen mij had.
Bedankt voor het negatieve duimpje :?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

ik kijk echt niet naar groene/rode/gele uren tenzij ik zo 30+ gig ineens moet downloaden.
Men server download voor de rest automatisch als er iets aan de queue wordt toegevoegd.

Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 07/02/2013 tot 06/03/2013.
Dag 19 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 331,90 GB (Laatste update gebeurde op 25/02/2013 om 18:34).
Status: Vrij gebruik
Je surft met volledige surfsnelheid.
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 394,04 GB en 642,61 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.

FiberXL. heb al vrij downloaden sinds het begin (Telenet Turbo) en nog geen enkele keer grootgebruiker geweest.
Nuja, ik download ook enkel als ik iets nodig heb, niet om zomaar traffiek te maken :p. Gemiddeld is het rond de 300 gig / maand.
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member

Hallo allemaal,

Ik heb tijd nodig gehad om te bezinnen maar inmiddels ben ik er uit :-D ...bare with me:

Allereerst heb ik gekozen om mijn internet, in ieder geval voorlopig, bij Belgacom te houden. De redenen:

1) Recentelijk heb ik, volledig toevallig, behoorlijk wat heb gedownload (+700GB). Het gros was afkomstig van usenet overigens. Doorgaans download ik niet zo heel veel (zoals eerder vermeld) maar van tijd tot tijd zitten er toch behoorlijke pieken in. Dat zette mij meteen aan het denken dat ik bij telenet dan al had moeten opletten met die idiote (pardon my French :oops:) rode/groene/paarse/blauwe enz. uren. Bij Belgacom hoef je hier simpelweg niet op te letten, een stukje luxe dus.

2) Mijn vriendin kan binnenkort 2-3 per week gaan thuiswerken. Zij maakte zich dan ook enigszins zorgen over de stabiliteit/continuïteit van de verbinding, voor haar is het gewoon erg belangrijk. Wij hebben tot nu toe (hout vasthouden) nagenoeg nooit uitval of problemen gehad met BGC. Van telenet horen we regelmatig van vrienden/familie dat een paar uur verbreking toch hier en daar wel eens voorkomt. Dat telenet laatst in het nieuws is geweest helpt ook niet natuurlijk. Het misschien niet helemaal eerlijk (telenet had hier wellicht ook heel stabiel gewerkt en zijn storingen bij anderen regio gebonden of wat dan ook) maar het speelde toch mee.

3) De berichten die ik toch hier en daar lees over trafic shaping, knijpen van de verbinding, enz. dat telenet toepast. Ook bijvoorbeeld dat een tijd terug dat Eweka niet fatsoenlijk werkte waardoor ze tijdelijk een andere server (telenet.eweka.nl geloof ik) hebben moeten inzetten is iets wat mij best wel stoort. Ik ben van mening dat je vrij gebruikt moet kunnen maken van je internet verbinding zonder ingeperkt te worden op vlakken die de ISP het beste uitkomen. Ik ben uiteraard niet blind voor het feit dat er wel zoiets moet zijn als een fair use policy, buitensporig misbruik kan gewoon niet. De manier van telenet hoe ze daar invulling aan geven (vrij downloaden) is iets waar ik mij simpelweg niet in kan vinden. Ze mogen wat dat betreft een voorbeeld nemen aan BGC.

Nu concreet (om een lang verhaal kort te maken :eek:)...ik heb bij BGC een pack comfort internet+telefonie gekozen. Uitgaande van het feit dat ik dus bij BGC een verbinding wil is dat de meest logische keuze. Intense is gewoon te duur, en bij maxi betaal je 10eur per maand meer voor 1Mbit extra upload+een tablet/Deezer. We hebben reeds een iPad en mijn vriendin heeft al Spotify premium en is daar zeer content van. Ik zou dus wel maxi kunnen pakken...maar dan moet mijn vriendin overstappen naar Deezer en het enige wat we dan gewonnen hebben is 1Mbit upload meer :eek:. BGC heeft best wel een kromme situatie gecreëerd door comfort en maxi internet dezelfde download snelheid te geven. De meerwaarde van maxi is in mijn ogen nagenoeg niet, hopelijk passen ze binnenkort eens aan!

Zo, nu ga ik stoppen :oops: Hopelijk heeft iemand iets aan mijn relaas 8)
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

Lijkt mij een goede keuze en je betaalt al heel wat minder. Het is vooral ook een logische keuze vermits je niet (of weinig) interesse hebt in de upload snelheid. Soms is het gras groener aan de overkant, soms blijf je beter waar je bent. Deze topic is dus zeer zinvol geweest voor jou en hopelijk ook anderen. Een plusje :wink:
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member

Thanks :-) Het is inderdaad afhankelijk van wat je wilt en verwacht. Upload is voor mij inderdaad minder belangrijk: Het is leuk dat je je foto's rap geupload hebt als je ze eens wilt laten afdrukken, je bestanden snel naar SkyDrive uploaden, enz...maar hoe vaak doe je dat nu echt en hoeveel wil je er dan voor betalen.

Ik ben wel heel benieuwd wat de toekomstige ontwikkelingen gaan zijn. Komt BGC nog met hogere snelheden? Wanneer wordt de kabel open gezet voor andere aanbieders? Gaat telenet nog iets veranderen aan haar beleid?

We zullen het allemaal kunnen lezen op userbase.be :beerchug:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

MichelLoyen schreef: Ik heb uiteindelijk 2 weken zonder internet gezeten...Belgacom die na vele telefoontjes maar bleef volhouden dat er geen verbinding was...EDPnet die aangaf er niets mee te kunnen doen aangezien ik dat zelf met Belgacom moest oplossen...en uiteraard een hoop ergernis...dan maar uit wanhoop aan Belgacom gevraagd hoe snel ze me weer konden aansluiten. Dat kon dan wonderbaarlijk binnen 1 werkdag geregeld worden volgens de helpdesk, alhoewel het effectief nog 3 dagen geduurd heeft. Moest ik overstappen naar Scarlet (of een andere aanbieder via de telefoonlijn) dan hoop ik niet dat ik die ellende terugkrijg :bang:
Scarlet is van Belgacom, dat scheelt ook al wat. Bij onze overstap moesten we enkel onze Belgacom klantennummer ingeven en Scarlet deed de rest. We kregen onmiddellijk de nieuwe login met de melding dat we die in de modem moesten ingeven van zodra het internet uitviel, klaar :p
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member

@MClaeys Ah dat wist ik niet...wel niet helemaal eerlijk t.o.v. de concurrentie eigenlijk :roll: . De reden waarom ik niet naar Scarlet ben gegaan is omdat ze geen gratis bellen binnen Europa aanbieden, iets wat ik veelvuldig gebruik. Nu weet ik wel dat VOIP een optie is maar daar heb ik me nog niet voldoende in verdiept. Indien ik dan telefonie bij Belgacom zou houden kostte het mij 20 (BGC classic lijn) + 35 (Scarlet). Dit terwijl ik nu 50 voor een pack bij BGC betaal.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”