![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Momenteel heb ik een Belgacom internet intense abonnement (30/5....ik zit gelukkig dicht bij de ROP) met vaste telefonie. Daarnaast heb ik digitale TV van Telenet omdat ik die simpelweg fijner dan van Belgacom (die heb ik gehad, maar opgezegd...ik wil dus echt Telenet TV en niet Belgacom). Alles werkt perfect, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan vast:
internet intense+telefoon bij Belgacom + TV bij telenet:
73eur (belgacom internet+telefoon)
15,2eur (telenet kabelabonnement)
8,20eur (telenet digitale tv)
Totaal=96,40eur
Indien ik kijk naar de mogelijkheden bij Telenet dan is dat een stuk goedkoper:
Telenet Fibernet shake:
48,50eur (telenet shake internet+telefoon+tv. Na een jaar wordt het 56,50eur)
15,20eur (telenet kabelabonnement)
Totaal=63,70eur voor het eerste jaar (71,70eur na het eerste jaar).
Als ik puur naar het de kosten kijk dan is Telenet dus de meest logische keuze. Zelfs de snelheid ligt dubbel zo hoog t.o.v. wat ik nu heb. Het enige waar ik mij 'zorgen' over maak is het vrij downloaden beleid van Telenet. Ik gebruik usenet vrij intensief en ik hoef momenteel nergens naar te kijken wat betreft download. Geen groene/oranje/rode uren waar ik op moet letten en geen datalimiet of iets dergelijks (volumeblokken zijn eenvoudig gratis bij te kopen, zelf met macro waarvoor dank userbase
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nu om een lang verhaal kort te houden: Wie heeft er ervaring met Telenet Fibernet i.c.m. usenet? Hoeveel kun je nu effectief downloaden in de rode uren? En hoeveel in de groene/oranje dan? Klopt het dat je niet meer op smallband wordt gezet zodra je als grootverbruiker aangemerkt wordt? Gelden er dan andere consequenties? Knijpen ze de verbinding nu wel of niet bij usenet?
Enfin, jullie snappen de bedoeling wel. Ik ben gewoon op zoek naar ervaringen zodat ik dadelijk niet overstap en spijt krijg.
Bij voorbaat dank!