Overdracht Scarlet naar Generation Connect: problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
StienR
Starter
Starter
Provider

Hoi,
De onderstaande aanvraag gedaan op MA 11/02/2013 en nu (ZO 03/02/2013) reeds 2 dagen geen verbinding.
Het is een serieuze wall of text maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven allemaal:

Oude operator
Scarlet One, abonnement, 1 enkel nr uit dit pakket (mijn persoonlijk nr, er zijn er in totaal 3 aan gekoppeld) moet verhuizen naar Proximus.

Nieuwe operator en formule
Proximus prepaid Generation Connect, 2GB data, 80 minuten bellen en 2000 sms per maand, 20 euro/maand.

Via de http://www.generation-connect.be website kon ik Scarlet niet als oude operator selecteren, dus deze procedure was niet bruikbaar voor mij, een bezoekje naar een Belgacom/Proximus shop dus om wat meer informatie te vragen over de procedure die ik moet volgen.

ZA 09/02/2013
1ste bezoek aan BC/Proximus shop (Gent, Kouter): Ik leg de situatie uit aan de verkoper en hij keek raar toen ik Generation Connect vernoemde, hij kende dit product niet, ik gaf hem de url http://www.generation-connect.be om het hem te tonen, hij vond het zelf wel een interessante aanbieding maar een onbekend product voor hem (gehoord van een Proximus verkoper!).
Een collega van hem (iemand die bij business zat en precies wel wist van GC) gaf mij het nummer 078 056 000 om het daar telefonisch aan te vragen.

MA 11/02/2013
078 056 000 opgebeld, info over GC nagevraagd, ik kon dit telefonisch bestellen en een gsm nummeroverdracht in gang zetten naar Proximus. Ik ga hier op in en laat de procedure in gang zetten, voor de zekerheid laat ik de verkoper mijn gewenste formule nog eens herhalen om er zeker van te zijn dat ik het goeie bestel: Generation Connect met 2 GB data, 80 minuten, 2000 sms en prepaid per maand: 20 euro. OK denk ik, dat is goed doorgegeven!

WOE 13/02/2013
Onbekend nr belt mij op, dit is om een afspraak te maken voor de koerierdienst zodat de nodige documenten ondertekend kunnen worden voor de nummeroverdracht en SIM kaart overhandigd kan worden, ik maak een afspraak voor de volgende dag.

DO 14/02/2013
Koerier komt langs, twee documenten moeten ondertekend worden en mijn identiteitskaart wordt gefotografeerd. gsm nr gecontroleerd op de documenten: dit is OK, bij tariefplan staat “Smart 20 Regular”, niet exact Generaction Connect maar aangezien het allemaal wat sneller moet gaan bij een koerrier denk ik dat het een interne naam is bij Proximus voor GC (de “20” voor het maandelijkse bedrag). Documenten ondertekend en koerier vertrekt, ik ontvang de simkaart en dubbeltjes van de documenten. Er staat op het document: “Datum van overdracht: 12/02/2013”

Later leer ik dus na enkele telefoontjes naar 078 056 000 dat dit dus een verkeerd tariefplan is en het Pay en Go moest zijn ipv “Smart 20 Regular”, lekker onduidelijk allemaal, althans heb ik de gewenste formule toch deftig doorgegeven aan de telefoon, zelfs nog eens laten herhalen door de verkoper! Ze zeggen mij dat dit geen probleem is en eenvoudig omzetbaar na telefoontje naar 6000 wanneer de overschakeling OK is. Geen paniek dus en afwachten tot de overschakeling.

DI 19/02/2013
Ik bel naar 078 056 000 om te informeren wanneer de overschakeling ingepland staat, de persoon meld mij dat de overdracht volgende week dinsdag 26/02/2013 zal gebeuren.

DI 26/02/2013
Oude Scarlet SIM kaart blijft werken, die van Proximus doet nog niets.

DI 26/02 - DO 28/02
Ik informeer verschillende keren op 078 056 000 om meer informatie te verkrijgen over het verkeerde tariefplan, ik wil tenslotte niet dat ik in de problemen zou komen met een abonnement/factuur oplossing ipv prepaid en achteraf doodleuk het antwoord zou krijgen dat ik het zelf ben aangegaan. Na veel verschillende mensen aan de lijn gehad te hebben en de situatie iedere keer opnieuw te moeten uitleggen (maar nooit een uitleg gekregen hoe het nu juist zit met overschakeling op GC ipv Smart 20 Regular, beloftes om mij terug op te bellen, te mailen enz zijn niet nagekomen) De volgende zaken te horen gekregen: “voor GC moet je niet bij ons zijn, dat is nog een andere dienst!”, “de activation service is nog een andere dienst, daarvoor moet je niet bij ons zijn!” Ok, geef mij dan een email adres of fax nr van die dienst zodat ik mijn documenten nog eens kan doorsturen met de aanpassingen en wat extra uitleg bij: niet werkend (intern) email adres gekregen (failed mail Delivery). Fax nr dat ik ontvangen had werkte ook niet (2 keer foutieve verzending). zucht!

DO 28/02/2013
Laatste keer proberen op 078 056 000, ik stel de persoon het volgende voor: Zend mij een email, ik reply met al mijn documenten (contracten, aanvraag nr overdracht en identiteitskaart, brief met uitleg en de aanpassingen) zodat hij het bij de juist dienst kan bezorgen (activation service), want die zijn blijkbaar enkel intern te bereiken. Dit was ok voor hem, email werd goed verzonden, geen failed Delivery.

VR 01/03/2013
Rond 16u00 merk ik dat mijn Scarlet verbinding verbroken is, tijd dus om de Proximus SIM in mijn gsm te steken, kriig voor de rest van de dag geen verbinding:

SIM not provisioned MM #
No service: Selected netw. (PROXIMUS) unavailable
Emergency calls only

ZA 02/03/2013
10u20, nog steeds geen connectie: nog een keertje langs BC/Proximus shop, probleem uitgelegd en documenten getoond. Hij ging deze direct nog eens naar de juiste dienst doorfaxen en ik zou volgens hem over 2u zeker verbinding moeten hebben. Vanaf 13u00 af en toe naar nieuwe netwerken gezocht en verbinding proberen maken, gsm opnieuw opgestart enz, voor de rest van de dag geen verbinding kunnen maken.

ZO 03/03/2013
08u20 Nog steeds geen connectie:

SIM not provisioned MM #
No service: Selected netw. (PROXIMUS) unavailable
Emergency calls only

Ga ik voor een derde keer langs de BC shop moeten? Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Dit is de slechtste ervaring dat ik met een bedrijf heb meegemaakt tot nu toe! (eigenlijk, geen enkel ander bedrijf komt zelfs in de buurt) Gelukkig heb ik veel geduld en blijf ik kalm bij deze situaties maar mijn geduld is niet onuitputtelijk.

Thanks voor de raad :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer
Provider

Ik probeer mijn vrouw ook om te zetten van Scarlet prepaid naar GC. Ik heb het opgegeven en MV aangevraagd... Ik heb evenwel geen document moeten tekenen voor nummeroverdracht omdat dit binnen Proximus netwerk zit. Echter komt er niets van in huis (ze zit nog steeds bij Scarlet en dit na meer dan 3 weken). Normaal komt morgen sim kaart van MV aan en zal ze waarschijnlijk nog deze week omgeschakeld zijn.

Vandaar dat ik nu ook twijfel om net zoals haar over te schakelen naar MV (heb zelf GC na ook heel wat problemen ivm nummeroverdracht!). De klantendienst (en met uitbreiding de technische dienst die o.a. voor nummeroverdrachten doet) van Proximus is echt rampzalig!

Bovendien kon ik het zeker ook niet hebben dat als je naar een specifiek product vraagt, ze steeds een abonnement willen aansmeren. Ik zou het document van de koerier ivm Smart 20 zeker niet getekend hebben, het moet juist zijn.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

PS: ik denk dat het gemakkelijker is om een nummeroverdracht te hebben van een ander netwerk (Base, Mobistar) naar Proximus dan binnen in het Proximus netwerk.

PS 2:Mijn verhaal kan je hier lezen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=36784

PS 3: ik moet wel zeggen, eens ik op het netwerk van Proximus zit, heb ik nog geen problemen gehad.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
StienR
Starter
Starter
Provider

Bedankt voor je feedback! Het is bijna niet te geloven hoe slecht hun klantendienst is, ze weten de helft van de tijd zelf niet waarover ze spreken wanneer je een gerichte vraag hebt en je wordt dan van het kastje naar de muur gestuurd.

Maandag tussen de middag hopelijk een laatste keer langs de BC shop.. ik ga er niet buiten alvorens ze het in orde hebben :)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

StienR schreef:Ga ik voor een derde keer langs de BC shop moeten?
Je hebt eigenlijk niets te zoeken in een BC-shop als je GC wil hebben.
GC is een exclusief online aanbod om klanten weg te lokken bij de concurrentie, het webformulier deed al vermoeden dat overstappen van Scarlet(=Proximus-netwerk) naar GC niet mogelijk is.

Als je naar GC wil overstappen en je je telefoonnummer wenst te behouden én je zit reeds op het Proximus-netwerk, maak je best altijd een omweg via een prepaid-kaartje op het Base-netwerk of Mobistar-netwerk, door bijvoorbeeld eens een maandje Mobile Vikings te nemen en daarna pas richting GC te vertrekken.

Soit, om je huidig probleem op te lossen, check je eerst of je telefoonnummer zeker bij Proximus zit (via http://www.crdc.be) en daarna handel je het verder af met de Proximus-klantendienst op 078 05 6000 of via dat laatste individuele e-mailcontact.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:Je hebt eigenlijk niets te zoeken in een BC-shop als je GC wil hebben. GC is een exclusief online aanbod om klanten weg te lokken bij de concurrentie,
Tot hier geef ik je zeker gelijk, GC is een uitsluitend webaanbod.
raf1 schreef: het webformulier deed al vermoeden dat overstappen van Scarlet(=Proximus-netwerk) naar GC niet mogelijk is.
Klopt ook ergens, alleen moet je het aanvragen via de klantendienst 6000 (gratis als je kan bellen die al proximus klant is) anders via het betalende 078 nummer. Maar je moet hier veel geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die je 1. wil helpen, 2. weet waarover je het hebt en 3. die weet hoe het moet. En dan spreek ik nog niet over de wachttijd...

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:Als je naar GC wil overstappen en je je telefoonnummer wenst te behouden én je zit reeds op het Proximus-netwerk, maak je best altijd een omweg via een prepaid-kaartje op het Base-netwerk of Mobistar-netwerk, door bijvoorbeeld eens een maandje Mobile Vikings te nemen en daarna pas richting GC te vertrekken.
Misschien is dit inderdaad nog de beste optie als je dat echt wilt hebben.

StienR
Starter
Starter
Provider

Nummer zit volgens http://www.crdc.be/ bij Proximus.
Aangezien ik geen vaste telefoon heb en mijn connectie verbroken is zit er niet veel anders op dan via de Proximus shop te werken, de telefoon op het werk gebruiken en daarmee mijn collega's storen doe ik niet, tegenover mijn baas staat dat ook niet goed, ik regel deze zaken tijdens mijn middagpauze.

Het was volgens een verkoper op 078 05 6000 geen enkel probleem om via de telefoon over te schakelen van Scarlet naar Proximus GC (had het probleem met de website aangegeven), die mensen moeten toch goed op de hoogte zijn van wat er mogelijk is?

De volgende twee zaken ga ik maandag doen: in de voormiddag de persoon waar ik mijn documenten naar doorstuurd heb opnieuw contacteren via email, wanneer geen antwoord ga ik over de middag naar Proximus shop.

Morgen een update :)
StienR
Starter
Starter
Provider

Update:

MA 04/03
Persoon van de klantendienst opnieuw een mail gestuurd, tegen de middag geen antwoord gekregen (tot dag van vandaag geen antwoord).
Tussen de middag opnieuw langs BC Shop. Bediende belt met iemand van Proximus en ik krijg te horen dat mijn nr blijkbaar afgesloten is bij Proximus
en dat ze mijn documenten nooit ontvangen hebben (initieel dan) van de koerier, daardoor is mijn nr dus afgesloten. OK, ze gaan dit direct in orde brengen
en in de loop van de middag zou ik connectie moeten hebben.
Voor de rest van de dag kan ik geen connectie maken met Proximus.

DI 05/03
Tussen de middag opnieuw langs de shop. Andere bediende belt direct naar iemand van de technische dienst, krijgt te horen dat mijn simkaart nooit geactiveerd is en
niet meer te gebruiken valt. Mijn nr zit nu blijkbaar in een pool bij Proximus en is er niet eenvoudig uit te halen, ze gaan een "trukje" toepassen met een nieuwe simkaart
en abonnement afsluiten voor een maandje met de nieuwe sim zodat ik mijn oud nr terug kan krijgen, mijn enige wens is nu mijn nr terugkrijgen, dus dit is ok voor mij, het is maandelijks opzegbaar zegt hij. Kan tot 3 dagen duren, kan hij niet met zekerheid zeggen.

VR 08/03
Nog steeds geen connectie, nog maar eens langs de BC shop (gelukkig werk ik er niet ver vanaf anders was dit nooit mogelijk). Een andere bediende controleert de status van mijn nr / simkaart: wat blijkt, hebben ze die oude simkaart actief gezet ipv de nieuwe simkaart die ik dinsdag meegekregen had, die was toch onbruikbaar dacht ik? (sim heb ik toen ook achtergelaten in de shop dus die heb ik niet meer). Persoon geeft opnieuw het nieuwe simkaart-nr door en vraagt een sim-switch aan, krijg de belofte dat het max 2u zal duren (klinkt mij bekend in de oren!)

vandaag, ZO 10/03
Raad eens? geen verbinding met het proximus netwerk :roll:

Ik ben ten einde raad, heb hier al veel te veel tijd en moeite in moeten steken, als het niet voor mijn oude nr terug te krijgen was had ik het al lang opgegeven.
Na deze ervaring wil ik niets meer met Proximus te maken hebben. De hoop om mijn nr terug te halen heb ik reeds opgegeven. Iemand ervaring met http://www.ombudsmantelecom.be ?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

De ombudsman werkt goed maar niet snel. Zeker een maand tijd nodig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”