De onderstaande aanvraag gedaan op MA 11/02/2013 en nu (ZO 03/02/2013) reeds 2 dagen geen verbinding.
Het is een serieuze wall of text maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven allemaal:
Oude operator
Scarlet One, abonnement, 1 enkel nr uit dit pakket (mijn persoonlijk nr, er zijn er in totaal 3 aan gekoppeld) moet verhuizen naar Proximus.
Nieuwe operator en formule
Proximus prepaid Generation Connect, 2GB data, 80 minuten bellen en 2000 sms per maand, 20 euro/maand.
Via de http://www.generation-connect.be website kon ik Scarlet niet als oude operator selecteren, dus deze procedure was niet bruikbaar voor mij, een bezoekje naar een Belgacom/Proximus shop dus om wat meer informatie te vragen over de procedure die ik moet volgen.
ZA 09/02/2013
1ste bezoek aan BC/Proximus shop (Gent, Kouter): Ik leg de situatie uit aan de verkoper en hij keek raar toen ik Generation Connect vernoemde, hij kende dit product niet, ik gaf hem de url http://www.generation-connect.be om het hem te tonen, hij vond het zelf wel een interessante aanbieding maar een onbekend product voor hem (gehoord van een Proximus verkoper!).
Een collega van hem (iemand die bij business zat en precies wel wist van GC) gaf mij het nummer 078 056 000 om het daar telefonisch aan te vragen.
MA 11/02/2013
078 056 000 opgebeld, info over GC nagevraagd, ik kon dit telefonisch bestellen en een gsm nummeroverdracht in gang zetten naar Proximus. Ik ga hier op in en laat de procedure in gang zetten, voor de zekerheid laat ik de verkoper mijn gewenste formule nog eens herhalen om er zeker van te zijn dat ik het goeie bestel: Generation Connect met 2 GB data, 80 minuten, 2000 sms en prepaid per maand: 20 euro. OK denk ik, dat is goed doorgegeven!
WOE 13/02/2013
Onbekend nr belt mij op, dit is om een afspraak te maken voor de koerierdienst zodat de nodige documenten ondertekend kunnen worden voor de nummeroverdracht en SIM kaart overhandigd kan worden, ik maak een afspraak voor de volgende dag.
DO 14/02/2013
Koerier komt langs, twee documenten moeten ondertekend worden en mijn identiteitskaart wordt gefotografeerd. gsm nr gecontroleerd op de documenten: dit is OK, bij tariefplan staat “Smart 20 Regular”, niet exact Generaction Connect maar aangezien het allemaal wat sneller moet gaan bij een koerrier denk ik dat het een interne naam is bij Proximus voor GC (de “20” voor het maandelijkse bedrag). Documenten ondertekend en koerier vertrekt, ik ontvang de simkaart en dubbeltjes van de documenten. Er staat op het document: “Datum van overdracht: 12/02/2013”
Later leer ik dus na enkele telefoontjes naar 078 056 000 dat dit dus een verkeerd tariefplan is en het Pay en Go moest zijn ipv “Smart 20 Regular”, lekker onduidelijk allemaal, althans heb ik de gewenste formule toch deftig doorgegeven aan de telefoon, zelfs nog eens laten herhalen door de verkoper! Ze zeggen mij dat dit geen probleem is en eenvoudig omzetbaar na telefoontje naar 6000 wanneer de overschakeling OK is. Geen paniek dus en afwachten tot de overschakeling.
DI 19/02/2013
Ik bel naar 078 056 000 om te informeren wanneer de overschakeling ingepland staat, de persoon meld mij dat de overdracht volgende week dinsdag 26/02/2013 zal gebeuren.
DI 26/02/2013
Oude Scarlet SIM kaart blijft werken, die van Proximus doet nog niets.
DI 26/02 - DO 28/02
Ik informeer verschillende keren op 078 056 000 om meer informatie te verkrijgen over het verkeerde tariefplan, ik wil tenslotte niet dat ik in de problemen zou komen met een abonnement/factuur oplossing ipv prepaid en achteraf doodleuk het antwoord zou krijgen dat ik het zelf ben aangegaan. Na veel verschillende mensen aan de lijn gehad te hebben en de situatie iedere keer opnieuw te moeten uitleggen (maar nooit een uitleg gekregen hoe het nu juist zit met overschakeling op GC ipv Smart 20 Regular, beloftes om mij terug op te bellen, te mailen enz zijn niet nagekomen) De volgende zaken te horen gekregen: “voor GC moet je niet bij ons zijn, dat is nog een andere dienst!”, “de activation service is nog een andere dienst, daarvoor moet je niet bij ons zijn!” Ok, geef mij dan een email adres of fax nr van die dienst zodat ik mijn documenten nog eens kan doorsturen met de aanpassingen en wat extra uitleg bij: niet werkend (intern) email adres gekregen (failed mail Delivery). Fax nr dat ik ontvangen had werkte ook niet (2 keer foutieve verzending). zucht!
DO 28/02/2013
Laatste keer proberen op 078 056 000, ik stel de persoon het volgende voor: Zend mij een email, ik reply met al mijn documenten (contracten, aanvraag nr overdracht en identiteitskaart, brief met uitleg en de aanpassingen) zodat hij het bij de juist dienst kan bezorgen (activation service), want die zijn blijkbaar enkel intern te bereiken. Dit was ok voor hem, email werd goed verzonden, geen failed Delivery.
VR 01/03/2013
Rond 16u00 merk ik dat mijn Scarlet verbinding verbroken is, tijd dus om de Proximus SIM in mijn gsm te steken, kriig voor de rest van de dag geen verbinding:
SIM not provisioned MM #
No service: Selected netw. (PROXIMUS) unavailable
Emergency calls only
ZA 02/03/2013
10u20, nog steeds geen connectie: nog een keertje langs BC/Proximus shop, probleem uitgelegd en documenten getoond. Hij ging deze direct nog eens naar de juiste dienst doorfaxen en ik zou volgens hem over 2u zeker verbinding moeten hebben. Vanaf 13u00 af en toe naar nieuwe netwerken gezocht en verbinding proberen maken, gsm opnieuw opgestart enz, voor de rest van de dag geen verbinding kunnen maken.
ZO 03/03/2013
08u20 Nog steeds geen connectie:
SIM not provisioned MM #
No service: Selected netw. (PROXIMUS) unavailable
Emergency calls only
Ga ik voor een derde keer langs de BC shop moeten? Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Dit is de slechtste ervaring dat ik met een bedrijf heb meegemaakt tot nu toe! (eigenlijk, geen enkel ander bedrijf komt zelfs in de buurt) Gelukkig heb ik veel geduld en blijf ik kalm bij deze situaties maar mijn geduld is niet onuitputtelijk.
Thanks voor de raad