van Telenet naar Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Hallo allemaal,

Ik heb bij Proximus een aanvraag gedaan voor een Generation MTV 15 abo met nummerbehoud van mijn huidig nummer dat nu bij een Telenet King abo zit (Geen contractduur,Geen opzegtermijn of uitstapkosten).

Nu heb ik de simkaart van Proximus ontvangen, het formulier via fax teruggestuurd. Wat moet er nu verder nog gebeuren?

Moet ik toch een opzegbrief sturen naar Telenet? Krijg ik van Proximus nog een bericht dat het overgezet is of wachten tot ik geen netwerk meer heb op de Telenet simkaart?

Ik heb in een ander bericht "overstap van Mobistar naar Proximus" gelezen dat het wel een aantal dagen kan duren vandaar mijn vragen.
Wat als het nog een aantal dagen duurt en bij Telenet een nieuwe maand begint? Moet ik daar dan nog een maand betalen?

Alvast bedankt
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

proximus zal alles regelen voor u.
Zeker zelf niet opzeggen, anders ben je uw nr kwijt.
Netwerk zal vanzelf uitvallen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Heb op 04/02 een aanvraag verstuurd om ook over te stappen naar Proximus.

Ondertussen 27e en nog steeds niets. Gisteren nog gebeld, ze zeggen dat er iets is misgelopen enz en dat het nog wel even zal duren.

Zaterdag had ik gebeld, en ze zeiden dat het tot 24u ging duren tegen dat het geactiveerd zou zijn. Wat dus niet gebeurd is.

Ze nemen zelf echt géén initiatief bij mijn contract heb ik de indruk. Heb nochtans 2 keer een verschillend product besteld (1 keer MTV 10 en Smart 20) in een pack met alles, maar van beide nog geen succes.

Wat ik wel verwachte is dat het allemaal vanzelf zou gebeuren, maar ik moet me er teveel mee bezig houden jammer genoeg.
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Nou dan hoop ik dat ze idd alles regelen en dat het niet te lang gaat duren. :-)
Jammer dat het zo vaak mis gaat of langer duurt bij dat soort bedrijven...
Als ge geluk hebt gaat alles goed maar als dat niet zo is dan is het pech en wachten, bellen.
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Proximus is een ware ramp op het vlak van de klantendienst en van overdrachten. Niets schijnt daar deftig te werken... Echt zielig voor "het beste netwerk van België".
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neem je proximus kaart wel mee in je portefeuille. Plots zal je zonder Telenet vallen, dan proximus er in en klaar :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Vaganzza schreef:Proximus is een ware ramp op het vlak van de klantendienst en van overdrachten. Niets schijnt daar deftig te werken... Echt zielig voor "het beste netwerk van België".
Nochtans geen problemen hier en vorige week 4 nrs overgeschakeld van Base naar Belgacom...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb begin januari ook een nr van Base naar Proximus overgezet. Je kan je niet voorstellen wat ik allemaal gehoord heb op de klantendiensten (ik moest er telkens naar 2 bellen). Nu bij mijn vrouw weer van hetzelfde en dat is dan van Scarlet naar Proximus (dus binnen hetzelfde netwerk!), zelfs dat lukt al 2 weken niet. Ik heb voor haar gisteren MV besteld, als haar test positief is (want ze heeft zelfde gsm) dan schakel ikzelf ook over naar MV. Dan bellen we nog een uur gratis per dag (met die 1000 + 1000 sms'en kom ik toch toe). Proximus wilt blijkbaar geen nieuwe klanten. 2 keer op 2 maanden is er echt wel over.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

En wanneer begin je dan Proximus te betalen? Zodra de nummers overgezet zijn? of nu al de eerste van de maand omdat ik al de simkaart ontvangen heb?

Ik heb inderdaad de nieuwe simkaart in mijn portefeuille :-)
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Je begint uiteraard pas te betalen wanneer je nr overgezet is (en je dus op het Proximus netwerk zit), ik kreeg wel eerst 5 dagen gratis GC en daarna startte mijn herlaadbeurten.

PS: bij mij ging het ook allemaal goed tot ontvangen van SIM kaart toe, daarna echter... Ik hoop voor jou dat het vlot zal gaan. Heb je het via een BC gevraagd of via internet? (dat zou naar schijnt een verschil zijn...)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Ik heb het via internet aangevraagd :cry:
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
damad
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006, 17:19

Ik heb bij mijn simkaart ook een soort brief gekregen maar dat is in het Frans en daar staat nergens op dat ik die moet faxen (wie heeft er nog in godsnaam een fax??) Moet ik iets doen met dat (franse) formulier voor overzetting? Want ik heb al online mijn simkaart nr moeten ingeven...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Gewoon naar een Belgacom center gaan en daar vragen of zij het willen doorfaxen, normaal is dat geen probleem.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”