Netwerk opzetten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ce3c
Starter
Starter

Hallo,

Ik was niet zeker in welk forum ik dit moest posten aangezien m'n vraag nogal overlappend is voor verschillende fora:

We hebben thuis digitale televisie via Telenet, en internet via Belgacom.
Voor Telenet zijn er twee powerline adaptors geïnstalleerd. Het internet van Belgacom gaat momenteel via wifi.

Ik wil nu echter een server installeren op onze zolder, waar wifi geen optie is (de muren zijn zo dik dat er geen signaal doorkomt).
Is het mogelijk om nog twee extra powerline adaptors te installeren voor het internet? Zal dit dan geen problemen opleveren omdat er twee verschillende netwerken via de netstroom lopen?

Mvg,
Cedric
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ce3c schreef:Is het mogelijk om nog twee extra powerline adaptors te installeren voor het internet? Zal dit dan geen problemen opleveren omdat er twee verschillende netwerken via de netstroom lopen?
Geen enkel probleem. Je moet ze "per koppel" instellen (met een verschillend paswoord).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe.deleye schreef:Geen enkel probleem. Je moet ze "per koppel" instellen (met een verschillend paswoord).
Philippe.
Is inderdaad geen probleem... enige nadeel is dat powerlines een shared medium is... je moet je totale bandbreedte dus delen over alle toestellen die erop zijn aangesloten.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Heb bovenstaande geprobeerd maar het is momenteel geen succes.
Ik had 2 powerlineplugs van D-Link voor de telenet Digibox. Nu heb ik een D-Link router gekocht met ingebouwde powerline en een supplementaire powerline omdat de wireless verbinding in de living regelmatig uit viel.
setup is dus
1) switch -> (via kabel) -> router -> (powerline)PC
2) switch(via powerline) -> (powerline)digibox.
De powerlines naar de digibox kennen elkaar van vroeger. Ik heb deze laatste alletwee uitgetrokken en de router en de nieuwe powerline naar elkaar laten connecteren (op knopje gedrukt langs beide kanten). DePC kan dus op internet... tot ik de oude powerlines opnieuw in steek, dan werkt er niets meer, op de powerlines zie ik dan dat het huisje uit gaat, dat er dus geen connectie meer is. Ook de oude opstelling werkt niet meer, tot ik het andere paar uit trek, en vica versa.
Iemand die me kan helpen?
Laatst gewijzigd door AfAX 26 feb 2013, 12:16, in totaal 1 gewijzigd.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

thanks Krisken voor de verplaatsing
Laatst gewijzigd door AfAX 26 feb 2013, 12:19, in totaal 2 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zal deze verplaatsen voor jou

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz