Vergeef me de chaotische info.
Abbo: Fibernet XL
Setup:
Code: Selecteer alles
NIU -> Motorola SBV6120E -> DLink switch (standaard bij TN) -> Digicorder
-> Linksys E4200 v1 met firmware 1.0.05 -> desktop
-> NAS
-> WiFi met Macbook Pro, Win 7 x64 laptop en Android Phone
Enkele keren per week lijk ik verbinding te verliezen, als ik dan check :
- Router heeft IP
- Speedtest.telenet.be laadt heel traag, als ik dan toch een test kan doen : snelheid 0.03Mbps down, 4.5Mbps up (upload blijft dus ok)
Testen uitgevoerd:
- Switch heb ik de laatste maand 3 keer vervangen (door een nieuw toestel btw)
- Router werd reeds vervangen
- Bekabeling werd reeds vervangen
- Na een tech interventie werd NIU en modem vervangen, een tijdje ging het goed, zelfde probleem is er weer.
Bij een storing, probeerde ik digicorder eraf, switch ertussenuit (dus momenteel geen interactieve opties op digicorder), rechtstreeks bekabeld op de router, rechtstreeks op de modem. Ik krijg het enkel verholpen door de NIU EN modem EN router uit te schakelen.
Telenet ziet geen verbrekingen, volgens hen (net gebeld) ligt het sowieso intern omdat ik een router gebruik, want de modem doet het perfect.
Ik hou momenteel een logboek bij van storingen en stappen die ik onderneem om eht te verhelpen. De enige constante die ik tot nu toe kan zien is dat het meestal gebeurt als ik mijn VPN verbinding actief heb. Als *iemand* nog een pointer heeft, please let me know?
(ps. Ik heb tevens de tech specs van de modem opgezocht, deze zou een intern IP van 192.168.1.1 hebben, mijn linksys heeft dit ook, dus heb ik de linksys aangepast. Niet dat het belang zou hebben, maar elke variable die ik kan beïnvloeden wil ik op een constante waarde hebben)