Folding@Home vraag

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeFFJuH
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 08:42
Locatie: Utrecht, Nederland
Contacteer:

Beste iedereen,

Ik doe sinds kort mee aan het Folding@Home project, en zou graag willen weten ofdat ik jullie team kan/mag joinen. Dit i.v.m. het feit dat ik uit Nederland kom, en dit een belgisch forum is ;) Laat het mij even weten.. Veel punten kan ik jullie niet doneren, aangezien ik maar een 900 MHz computertje heb.

Groet,
Jeffrey
Afbeelding
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Iedereen is welkom bij de UB, lees er hier alles over (maar dat zal je misschien al gedaan hebben)
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 85&start=0
Het is niet omdat dit een .BE forum is dat Nederlanders niet welkom zijn.


Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
JeFFJuH
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 08:42
Locatie: Utrecht, Nederland
Contacteer:

Ik heb me zojuist aangemeld. Heb alleen even een vraagje. Moet ik mijn processor gewoon 100% laten draaien, of zou ik hem toch wat lager moeten zetten?

Ik heb een AMD Duron 900 MHz, die ongeveer 45 graden is in idle status.
Afbeelding
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Dat moet jij weten, in principe staat de priortieit erg laag dus, krijgen alle andere processen voorrang en merk je niet dat Folding loopt. Het enige waar je een beetje op moet letten is de tempatuur, je cpu kan er wel tegen, maar misschien is een casefan wel handig indien je dat nog niet hebt, dat verbetert zowieso een beetje de levensduur van bv je hd.

(Zelf Draai ik op 95%, waarom weet ik zelf niet ;) )
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ben ook aan het "vouwen" :wink: op een Athlon XP 3000+ (watergekoeld), cpu = altijd 100% belast, tot nu toch nog geen problemen mee gehad 8)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb de f@h-client op een p2/400, een p3/450, een p4/1800, een pM/1400 en een p4HT/3000 draaien en enkel de de 3 GH'z z'n processor heeft de geest gegeven (maar dat was de PSU z'n schuld :p). Ik heb maw op alle pc's m'n CPU stressed op 100% staan. Enkel de laptop zet ik het af en toe af, als ik op batterij bezig ben ;).

Een cpu heeft geen mechanische (lees: verslijtende) onderdelen, dus van de stress op zich gaat je CPU geen last hebben. Natuurlijk ontwikkelt dat wel heel wat warmte. Maar als je CPU met de boxed koeler niet weken aan een stuk op 100% stabiel kan werken heb je hem waarschijnlijk te hoog geklokt ;) (overklokken is foei, je wint er in de praktijk bijlange niet veel meer mee).
Gebruikersavatar
JeFFJuH
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 08:42
Locatie: Utrecht, Nederland
Contacteer:

Ik ben nu aan het 'vouwen' met een AMD Duron 900 MHz, deze laat ik netjes op 100% draaien.. Hoe lang zal een gemiddelde computer over een WU doen?
Afbeelding
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

JeFFJuH schreef:Hoe lang zal een gemiddelde computer over een WU doen?


Valt niet op te antwoorden, hangt af van de WU. Om het simplistisch te zeggen : er zijn WU's waar je 10 dagen voor krijgt, en er zijn WU's waar je 60 dagen voor krijgt.

Hoe wordt die tijd bepaald ? Stanford vouwt een WU van een bepaald project op een 500Mhz, en de tijd die deze machine erover doet om de WU af te werken wordt vermenigvuldigd met 2,5, en da's dan de tijd die een "thuisvouwer" krijgt... ('k hoop dat dit een beetje te begrijpen is :-) )
If you can't beat them, confuse them.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

dat hangt ervanaf, je hebt grote en kleine workunits. kijk hoelang 1% duurt, en vermenigvuldig het dan. uur :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nu, stel dat je je WU niet afgewerkt krijg binnen de deadline, wat dan?
Niet erg: je krijgt nog steeds je volledige punten, maar de gegevens zullen niet wetenschappelijk gebruikt worden omdat na de deadline die WU gewoon aan iemand anders wordt toegewezen.

Ze stellen dat het gemiddeld 1 dag duurt op 1 WU, maar dat geldt dan vooral voor 2GHz-processors. M'n p2/400 doet soms weken aan een WU, en dat terwijl die 24/7 aan staat.
Gebruikersavatar
JeFFJuH
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jul 2004, 08:42
Locatie: Utrecht, Nederland
Contacteer:

Ik denk dat ik het ook maar installeer op mijn laptop. Dit is een AMD Athlon XP 2000+
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Zeker doen, alle hulp is welkom :wink:

Greetz
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik merk dat ik er zo'n 2 uur ongeveer over doe om 10punten te scoren

gaat wel vlot vind ik, maar heb tot nu toe maar 2 kleine units moeten doen
de koe zegt boe
crapiecorn.

de zwaarste zijn zowat die van 400 frames daar zweet men cpu toch 2 dagen over
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Mijn Athlon xP 2500+ doet er ongeveer 26u over om een 400 frames WU af te werken ... soms wat langer, naargelang hetgene ik allemaal draai.

Mijn laptop, welke een Intel Pentium4 Mobile 2200Mhz is, doet er ongeveer even lang over als m'n Athlon XP 2500+

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
crapiecorn.

zit tans met 3000+ die 400 frames had ik ook in windows gestart en since ik niet veel boot naar windows en dan nog alleen om te gamen, vanaf toen alleen nog maar van 500 frames gekregen die der onder de 8 uur doorgaan
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Wat je ook doen, als een trage pc hebt (een P3) zijn timeless tinkers gebruiken.

Deze kun je selecteren met fah4console.exe -config en dan selecteer 'advanced options', bij de eerste tab 'Client type' selecteer je GAH en dan krijg een extra tab 'minimize network' typ yes.

Zo kan je tien WU (workunits) per keer krijgen, het voordeel is minimale netwerkbelasting/geen deadline, nadeel is dat de units minder punten krijgen.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik fold hier met een Pentium IV 2.66 @ 3.00 GHz(voorlopig) Ik heb al 1100 punten. Mijn CPU is stressed rond de 60 graden met de kast open, dit is te doen, niet? Mijn vorige WU was een van 216 punten :eek: Nu is het weer een grote, ik heb liever van die kleintjes, dan zie ik beter dat het vooruit gaat :P vind ik toch.. Op mijn pentium 3 616 MHz had ik ook een weekje gefold, Ik had een WU af maar ik had blijkbaar niet genoeg gewacht eer dat ie het uploadde... Die WU heb ik niet gekregen :cry:
IK fold in de weekends, de woensdag en in de vakantie zo'n 16u/dag als het school is zo'n 4u/dag. Dat was mijn folding info :-)

Edit: een vraagje: Gaat folding beter/sneller als je de prioriteit hoger zet??
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

[DmW]_BkE schreef:Edit: een vraagje: Gaat folding beter/sneller als je de prioriteit hoger zet??

Dat hangt ervan af welke andere processen er draaien en of die veel CPU-gebruik hebben. Folding@Home draai je best op een lage prioriteit, omdat dan al de rest op je PC voorrang krijgt op F@H en deze processen geen vertraging ondervinden. In de meeste gevallen gaat het niet sneller/beter als je de prioriteit hoger zet. En als je ze dan hoger zet, gaat dit ten koste van de 'werkbaarheid' van de rest van de programma's.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

[DmW]_BkE schreef:Op mijn pentium 3 616 MHz had ik ook een weekje gefold, Ik had een WU af maar ik had blijkbaar niet genoeg gewacht eer dat ie het uploadde... Die WU heb ik niet gekregen :cry:

Are there any limits to how long my machine can take to finish a work unit (WU)?
Yes. Depending on the work unit, unfinished work units for most projects "expire" and are reassigned to new machines. Since new WUs are generated by finishing old ones, we must keep things moving along by expiring units. As we move to longer WUs we will extend this time as needed. For instance, for the villin molecule we are currently using the expiration time of 3days. Some expiration times are shorter. You will get stats credit for all units that you complete, even if they have expired, but they will not be as useful scientifically.

[DmW]_BkE schreef:Edit: een vraagje: Gaat folding beter/sneller als je de prioriteit hoger zet??

Why does adjusting the core process priority via the task manager not affect its performance? How do I manually adjust the priority of the Folding@home core?
Currently when users try to change the priority of the core via the Windows NT/2000/XP task manager this does not affect how much CPU the core gets. The reason for this is that the work is done by the core thread, which is fixed to run at idle priority and is not affected by the task manager priority for the process (which displays as 'normal' by default). In order to change the priority manually users must use a program that allows thread-level priority adjustments.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

crapiecorn. schreef:de zwaarste zijn zowat die van 400 frames daar zweet men cpu toch 2 dagen over

Na mijn eerste WU van 125 frames afgewerkt te hebben, heb ik nu eentje gekregen van 1000 frames. Volgens de schatting gaat het tot 28 september duren eer die verwerkt is. Ik veronderstel dat deze schatting uitgaat van 24/7 computerpower (computer altijd aan) wat ik dus niet doe. Op de site van Stanford staat dat WU's met die naam (p263_chcl3 GROMACS) 100 frames bevatten met een deadline van 62 dagen.

Is dit normaal of klopt er iets niet?
crapiecorn.

ja het hangt der wat vanaf 400frames was toen de zwaarste die ik gekregen had daarna ene van 100000 gekregen steps gekregen ook +- 2 dagen zo , maar normaal kan je stellen hoe minder steps hoe langer dat het duurt , bij frames hangt het er wat vanaf 500frames iets van een 12 uur en 50 iets van een paar uur, het hangt der allemaal wat vanaf
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als je de schatting bedoeld die de grafishe client weergeeft, dan kan die wel al eens verkeerd zijn

heb ik ook

hij kijkt hoelang je over een frame hebt gedaan, en dan gaat hij uitrekenen hoelang het nog ongeveer duurt voor die unit klaar is, maar als je juist tijdens die laatste frame veel dingen op je pc hebt gedaan die veel cpu eisen, dan kan die schatting al wel eens deftig verkeerd zijn
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Volgens mij heb je 100% gelijk, bambipower. Ik zit nu op 130 van de 1000 frames en de schatting is verschoven naar 12 september. En vlak voor de schatting van vorige keer heb ik zitten gamen waardoor de cpu-belasting constant tegen de 100% zat.

Moraal van het verhaal: niet teveel van die estimates aantrekken :!:
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

ik zit met een probleem denk ik.
ik krijg nu toch al een hele tijd : attempting to get work packet.
grafisch staat er ook : waitung for core large WU startup(81) en dat getal stijgt nog.
duurt het gewoon zolang voor die dat packet heeft binnengehaald?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Dat is inderdaad niet normaal. Anders moet je je f@h-client eens herinstalleren. Dat binnenhalen van die WU's duurt echt niet lang hoor.

Cheers
Afbeelding
Gast

blijkbaar had hij gewoon problemen met een packet te vinden denk ik want nu werkt het weer wel.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Anonymous schreef:blijkbaar had hij gewoon problemen met een packet te vinden denk ik want nu werkt het weer wel.


Maakt jij gebruik van de nieuwste grafische client (v5.02) ? Want met die client heb ik ook al zo'n dingen meegemaakt.
De oplossing ? Afsluiten en opnieuw opstarten van de client (of van de PC natuurlijk :wink: ).
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder
Contacteer:

idd de nieuwste grafische client (v5.02).
in het begin had ik dit probleem niet maar nu komt het steeds vaker voor.
gewoon afsluiten van het program en opnieuw opstarten helpt niet.
het enige dat ik kan doen is gewoon wachten tot de connectie wel lukt en dat kan soms wel oplopen tot enkele uren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Folding@Home”