Ik heb vandaag bij DVB-C kaartje binnengekregen omdat ik graag VRT zenders digitaal wilde opnemen op mijn server. Het betreft een Technisat Cablestar HD2. Het vreemde is dat ik in het totaal 257 zenders vind waarvan 17 niet gecodeerde (inclusief TNT HD zelfs), maar dat de VRT zenders vreemd genoeg ontbreken.
Deze kanalen kan ik vinden
Ik heb op frequenti 50500khz tot 858000khz gescand met Symbolrate 6875 en QAM256 zoals de Telenet Tool aangeeeft voor mijn postcode.
niet gecodeerde kanalen gevonden behalve VRT
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je vindt teveel kanalen zelfs... BBC, RTL, TNT zouden normaal niet ongecodeerd mogen zijn denk ik.
Maar scan eens vanaf een 300 Mhz.
Maar scan eens vanaf een 300 Mhz.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Kan je die kanalen wel degelijk bekijken ?
Gecodeerde kanalen worden evengoed 'gevonden' door de DVB ontvangers. Maar je hebt er geen beeld op.
Gecodeerde kanalen worden evengoed 'gevonden' door de DVB ontvangers. Maar je hebt er geen beeld op.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik kan die kanalen werkelijk bekijken, inclusief TNT HD2, Magnum Pi was bezig en dit komt overeen met de TV gids op de TNT Website. Hoewel TNT HD leuk klinkt had ik toch liever de VRT zeners gehad
Hier een screenshot, op de achtergrond zie je nog TNT HD terwijl ik op nieuw voor zenders aan het scannen ben.
Hier een screenshot, op de achtergrond zie je nog TNT HD terwijl ik op nieuw voor zenders aan het scannen ben.
-
- Member
Ok, dat is dus niet zo vreemd dat ik deze ook kan ontvangen, dan de vraag, waarom de VRT zenders niet? Ok, ik ben er ondertussen achter gekomen dat ik in de Woonkamer op mijn TV wel de digitale VRT kanalen kan ontvangen via de tuner van de TV. Nu is dus de vraag waarom mijn TV kaart 257 kanalen kan vinden, maar niet die van de VRT....
Zou dit aan de bekabeling in huis kunnen liggen, dus dat de kabel van de kelder naar mijn bureau waar de pc staat minder kwaliteit is dan deze naar de woonkamer. Hoewel dit me wel vreemd lijkt aangezien er wel 257 kanalen worden gevonden. Moet voor de VRT kanalen mogelijke en specifieke instelling gebruikt worden?
Zou dit aan de bekabeling in huis kunnen liggen, dus dat de kabel van de kelder naar mijn bureau waar de pc staat minder kwaliteit is dan deze naar de woonkamer. Hoewel dit me wel vreemd lijkt aangezien er wel 257 kanalen worden gevonden. Moet voor de VRT kanalen mogelijke en specifieke instelling gebruikt worden?
-
- Deel van't meubilair
Misschien moet je m'n antwoord eens lezen...timofp schreef:dan de vraag, waarom de VRT zenders niet?
-
- Member
Sorry, heb ik gedaan hoor, zowel vanaf 300Mhz als enkel 300Mhz als het hele spectrum etc..r2504 schreef:Misschien moet je m'n antwoord eens lezen...timofp schreef:dan de vraag, waarom de VRT zenders niet?
Ik heb nu de server waar de TV Kaart inzit even verplaatst naar de woonkamer en aangesloten op dezelfde aansluiting waarop de TV de kanalen wel vindt, ga nu een nieuwe scan uitvoeren.
-
- Deel van't meubilair
TN gebruikt zelf een DVB-C MUX op 322 Mhz... 505 als start was dus zeker te weinig.
-
- Member
De mhz moeste khz zijn in de eerste post. Ik scan dus default van 50,5 Mhz tot 858 Mhzr2504 schreef:TN gebruikt zelf een DVB-C MUX op 322 Mhz... 505 als start was dus zeker te weinig.
Gebruikt Telenet voor alle kanalen Symbolrate 6875 en QAM256?
Edit: Aangesloten op de kabel waar de TV de kanalen wel vindt, maar nog steeds niets, het ligt dus niet aan de bekabeling.
Als ik kijk naar de site DTVmonitor dan zie ik in hun overzicht (welk wel van 2010 is) ook veel zenders staan, maar ook daar ontbreken de VRT zenders.
http://www.dtvmonitor.nl/?tree=3320
EDIT:
Welke software gebruiken jullie op de PC om kanalen te scannen/te bekijken. Ik gebruik momenteel DVBViewer welk gebundeld was met mijn TV Kaart, ik kan hier echter nergens een network code instellen. Zou het hier aan kunnen liggen dat ik de VRT kanalen niet vindt?
Laatst gewijzigd door TiTanium 22 feb 2013, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien uw post de laatste is)
Reden: dubbeltje samengevoegd. Graag volgende keer via de knop "WIJZIG" de nodige zaken bijvullen aub. (indien uw post de laatste is)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
misschien een keer proberen met "progdvb", dit is een gratis programma voor dvb-t en dvb-s...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Member
Ben het probleem al op het spoor denk ik. Mijn DVB-T Software scant met intervallen waardoor sommige frequenties worden overgeslaan. Ik heb via het programma TransEdit MCC gevonden dat de VRT Zenders op 298mhz zitten, maar mijn DVBT-Tool scant enkel op 299mhz, dus daar ga ik nu een oplossing voor zoeken
-
- Member
heb progdvb geprobeerd, maar dit werkt blijkbaar niet omdat mijn Tuner het BDA protocol niet ondersteunt.wied schreef:misschien een keer proberen met "progdvb", dit is een gratis programma voor dvb-t en dvb-s...
Edit: De kaart wordt herkend, ben nu aan het scannen
Edit 2: Progdvb werkte uiteindelijk, alsook ArgusTV welk ik uiteindelijk ga gebruiken als backend voor de XBMC frontend. Moest er in de toekomst iemand een gelijkaardig probleem hebben. De meeste software scant op de standaard gebruikte kanalen, de vrt zenders zitten (bij mij) op 298mhz waar niet op gescand wordt en indien de software de NIT tabel op 322mhz niet kan lezen dan worden de VRT zenders dus niet gevonden.
Progdvb scant niet op 298 automatisch, maar wel als je een manuele scan op dit kanaal doet. ArgusTV is de enige software welke in staat was de NIT tabel op kanaal 322 goed te lezen en heeft de VRT kanalen dus ook gevonden.
-
- Deel van't meubilair
Er is een tijd geweest dat enkel de NIT nog een andere QAM gebruikte... vandaag de dag weet ik het eigenlijk niet.timofp schreef:Gebruikt Telenet voor alle kanalen Symbolrate 6875 en QAM256?
Tof dat je de oplossing gevonden hebt...
-
- Member
Ben inderdaad blij dat ik de zenders gevonden zijn. Nu nog de EPG voor elkaar krijgen in XBMC
EPG is ondertussen ook klaar, heb nu een mooi systeem draaien, Windows Home Server met Tuner Kaart Argus TV Server als backend voor het beheer van de tuner, opnamens en EPG en XBMC als front end, nu kan ik gemakkelijk Live TV en opnamens kijken op alle PC's, Media Center's (TV's) en iPad in huis.
Jammer genoeg enkel voor de VRT en enkele buitenlandse zenders, wat zou het toch mooi zijn als Telenet de rest ook open gooit.
EPG is ondertussen ook klaar, heb nu een mooi systeem draaien, Windows Home Server met Tuner Kaart Argus TV Server als backend voor het beheer van de tuner, opnamens en EPG en XBMC als front end, nu kan ik gemakkelijk Live TV en opnamens kijken op alle PC's, Media Center's (TV's) en iPad in huis.
Jammer genoeg enkel voor de VRT en enkele buitenlandse zenders, wat zou het toch mooi zijn als Telenet de rest ook open gooit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Het klopt dat er nu precies wat kanalen ongecodeerd zijn, maar een aantal daarvan zijn alweer dicht (BBC3 en 4 bijv.).
TNT HD staat nog open, evenals die Franstalige zenders.
Als dat gebeurt is dat meestal dat ze aan het werken zijn op die muxen of transponders (bij TV Vlaanderen dan).
Ik denk niet dat ze nu plots beslist hebben om hun onversleuteld basisaanbod uit te breiden.
Een tijdje geleden was het Be 1 HD die eens een hele tijd openstond.
Op mijn Dreambox heb ik nu duidelijk bewijs dat bijv. TNT HD, La Une HD, La Deux HD : 1080i zijn.
Het is dus zoals ik dacht : de zenders worden doorgestuurd in de resolutie die TN van de leverancier krijgt (VRT is 720p), de set top box zelf zal dat dan omzetten naar 1080i of 720p of 576p of 576i.
Vaak wordt er immers beweerd dat "Telenet uitzendt in 720p", zo simpel is het dus niet.
TNT HD staat nog open, evenals die Franstalige zenders.
Als dat gebeurt is dat meestal dat ze aan het werken zijn op die muxen of transponders (bij TV Vlaanderen dan).
Ik denk niet dat ze nu plots beslist hebben om hun onversleuteld basisaanbod uit te breiden.
Een tijdje geleden was het Be 1 HD die eens een hele tijd openstond.
Op mijn Dreambox heb ik nu duidelijk bewijs dat bijv. TNT HD, La Une HD, La Deux HD : 1080i zijn.
Het is dus zoals ik dacht : de zenders worden doorgestuurd in de resolutie die TN van de leverancier krijgt (VRT is 720p), de set top box zelf zal dat dan omzetten naar 1080i of 720p of 576p of 576i.
Vaak wordt er immers beweerd dat "Telenet uitzendt in 720p", zo simpel is het dus niet.
- Bijlagen
-
- tnthd.png
- eventjes beeld op TNT HD...
- (810.43 KiB) 17 keer gedownload
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Tja, Wied, maar dan ben je voor de Vlaamse en Nederlandse zenders op TV Vlaanderen aangewezen, en daar heb k toch geen goede ervaringen mee.
Hun gebruikers wachten op dit moment nu al 5 maanden op de komst van Vier HD en Vijf HD, en van 2Be HD is daar ook geen spoor.
Communiceren doet die firma nauwelijks, maar factureren is precies geen probleem.
Zenders worden geschrapt uit pakketten en vervangen door totaal andere zenders (bijv. 13th Street + Syfy door Disney Channel).
Men verandert ook zonder de problemen de voorwaarden, zo is sinds een tijdje het niet meer toegestaan van meer dan 4 kanalen tegelijk te decoderen met een kaartje, dan ben je automatisch illegaal bezig volgens hen.
Ze schakelen zenders over van MPEG2 naar H.264, terwijl ze heel lang nog zelf decoders verkochten die alleen maar MPEG2 aankonden.
Ik ben niet gauw geneigd om nog terug te gaan, en in mijn kennissenkring zijn er al meerdere mensen die teruggekeerd zijn van TV Vlaanderen.
Hun gebruikers wachten op dit moment nu al 5 maanden op de komst van Vier HD en Vijf HD, en van 2Be HD is daar ook geen spoor.
Communiceren doet die firma nauwelijks, maar factureren is precies geen probleem.
Zenders worden geschrapt uit pakketten en vervangen door totaal andere zenders (bijv. 13th Street + Syfy door Disney Channel).
Men verandert ook zonder de problemen de voorwaarden, zo is sinds een tijdje het niet meer toegestaan van meer dan 4 kanalen tegelijk te decoderen met een kaartje, dan ben je automatisch illegaal bezig volgens hen.
Ze schakelen zenders over van MPEG2 naar H.264, terwijl ze heel lang nog zelf decoders verkochten die alleen maar MPEG2 aankonden.
Ik ben niet gauw geneigd om nog terug te gaan, en in mijn kennissenkring zijn er al meerdere mensen die teruggekeerd zijn van TV Vlaanderen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...