Belgacom abonnement duurder?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo allemaal,

Ik was daarjuist mijn factuur aan het bekijken en plots is deze veranderd naar 60,45 ipv waar het vroeger 57,69 was. Ik heb hier echter nergens iets van gekregen dat de prijs zou gaan stijgen???

Een ander probleem waar ik mee zit; is dat ik bijna 3j geleden een abonnement genomen heb (TV+internet) maar deze bestaat niet meer en ik zou zelfs niet meer weten hoe die heette. (digitale tv+500GB, ik denk dat het comfort was)
Bij mijn producten staat er 'Belgacom Internet Overal Maxi' & 'Mijn Tv'.
Maar als ik dan nu op de site kijk, dan heb je voor die prijs ook vaste telefoon.

Ik ben totaal niet meer mee met wat ik nu juist heb van pack en of ik nu eigenlijk recht heb op vaste telefoon.
Of als ik beter zou veranderen van pakket; maar welke dan!?!

Tnx
Nick
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

je hebt waarschijnlijk het maxi pack int+tv
dit pack is ZONDER vaste lijn.

om je te kunnen aanraden of je beter een ander pack neemt...
moet je zeggen wat je nodig hebt/gebruikt.

kijk hier even: http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... _gp_int_tv
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dat zou idd wel eens die kunnen zijn.

Ik heb eigenlijk maar internet + tv nodig.
Ik gebruik zeker niet meer dan 100GB per maand (denk rond de 50 gemiddeld).
En wat is die '3G-mobiel internetvolume' dan?

Zoals ik zie; zou ik makkelijk naar Comfort kunnen overstappen; als dat de enige twee extra's zijn dat maxi aanbieden.
Dat zou 10/maand uitsparen voor diensten dat ik niet eens gebruik.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Deze pdf heeft mij vorige keer op weg geholpen:
http://www.belgacom.be/assets/content/p ... 201201.pdf

Let wel: voor de meest actuele promoties moet je je wel nog steeds door de belgacom site worstelen, maar soit, deze gelden niet altijd als je reeds klant bent.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

het 3g volume is een simkaartje dat je krijgt (of volume op je bestaande proximus/belgacom gsm nummer toevoegt).
hiermee kan je dan surfen met je gsm of tablet als je buitenshuis bent en geen wifi gebruikt.

met maxi heb je wel nog recht op 10 euro aan "content" (een extra zenderpakket of belgacom11) of een tablet / deezer abbo.
maar als je die zaken niet gebruikt, ben je inderdaad beter af met een lichter pack.

als je

- enkel internet gebruikt thuis (en minder dan 100gb)
- enkel tv hebt, maar geen extra zenderpakket
- geen extra simkaartje hebt of geen mobiele data met de gsm gebruikt (via belgacom)
- en geen tablet van belgacom gebruikt (of deezer)

ben je in principe zelfs best af met het start pack.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dat kaartje dan alvast nooit gekregen en van dat zenderpakket weet ik ook niks vanaf.

Ik had hier maandje terug ook gepost dat ik een smartphone zou gaan kopen en eens gehoord naar jullie mening over de verschillende abonnementen/providers.
Mijn telefoon is nu eindelijk besteld dus binnenkort ga ik eindelijk de info dat ik hier gekregen heb kunnen gaan gebruiken!
Ik zat daarbij te denken om dit misschien te gaan combineren met mijn pakket; maar als ik zo zie dan verander ik best eerst van pakket want ik betaal hier serieus teveel voor wat ik eigenlijk maar verbruik en gebruik van diensten. :-/
Maar als ik bv bij andere mobiele provider ga; dan heb ik dat 3G mobiele internet in dat pakket ook niet nodig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

3G mobiele internet in dat pakket is goed voor sporadisch gebruik.
Als je dat één dag laat aanstaan, riskeer je dat je over je volume zit, en dan betaal je héél veel extra.

Ik zou dus ook eerst kijken om je internet + tv te optimaliseren.
En dan apart kijken voor een 3G kaartje (in combinatie met je belgacom pack krijg je wel 5€ korting)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zo zijn er toch wat vragen waar ik mee zat, opgelost en is het duidelijk dat ik met een veel te duur pakket zit voor mijn behoeften. :-/
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ Splitter
En Snow ipv BGC Start Pack (Internet + TV)?
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

@eternum: Een vriend zei me paar dagen terug dat hij van Telenet naar Snow zou gaan overstappen; maar hier wacht ik liever nog wat af.
Anders ben ik met die HD Recorder ook niks meer, aangezien ik die vroeger gekocht heb.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

eternum schreef:@ Splitter
En Snow ipv BGC Start Pack (Internet + TV)?

zou hem idd goedkoper uitkomen natuurlijk, maar het hangt een beetje af van waar je bereid toe bent.
TS zit momenteel bij belgacom, veranderen van pack kost je niks als ik me niet vergis.

aansluiten op snow kost je toch gelijk 99 euro installatiekost he
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou idd liever eerst nog wat de kat uit de boom kijken en mijn huidige abonnement optimaliseren + zien hoe dat verloopt.
Ik zal eens contact opnemen met BGC en zien wat zij zeggen (of wat hun argumenten zijn om mij dit pakket aan te blijven smeren)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit vind ik een slecht idee. Kijk gewoon wat je nodig hebt, en beslis zelf ...

Een downgrade kost éénmalig 6.20€
  • - een "Pack Start" (30/2.5, 100GB internet + 100Mb mobiel) kost 43,95€.
    - een "Pack Comfort" (30/3, onbeperkt internet + 250Mb mobiell) kost 50,95€.
    - een "Pack Maxi" (30/4, onbeperkt internet + 1Gb mobiel) kost 64.95€
(deze zijn de packs zonder telefonie).
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 feb 2013, 11:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: verbeterd (pack maxi)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Pack Everywhere met Internet Maxi is 1 GB mobiel volume.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb eens geinformeerd en heb mijn abonnement gedowngrade naar comfort.
Na het kijken van mijn bandbreedte laatste maanden had ik eens dat ik over de 100 zat; maar dat was niet veel.
Kheb dan liever dat wat extra dan tekort; deze past al meer dan die maxi waar ik niks van maxi gebruikte.

Het pakket Comfort + Proximus Smart 20 lijkt me wel interessant want momenteel loopt er een korting dat voor 20maanden het maar 10€ kost per maand.
Dan zou dat voor mij op 58/60€ komen voor mij en dat is wat ik betaalde voor mijn huidige abonnement zonder mobile.
Ik bel ongeveer 120min per maand dus dat zou perfect passen; meestal zelfs wat minder.

Zal deze actie een keer vergelijken met de anderen.
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... p_intco_tv

En de reden waarom plots duurder was; komt volgens BGC door het feit dat ze de prijzen 'moesten' indexeren en dat alle andere providers dat ook moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

indexeren ... moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
:-D

Ik denk nie dat ze dat moeten hoor :lol:
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen bij... ;-/
En ik vind dat ze op z'n minst toch wel mogen een mail sturen dat dit gaat gebeuren + de reden!
Nu zag ik plots bedrag met bijna 3€ de lucht in gaan zonder enig detail.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Prijsindexeringen / verhogingen staat àltijd vermeld op de factuur, en dat moet elke provider zeker doen. Als je natuurlijk die factureren niet nakijkt, en dat zijn de echte officiele documenten, dan weet je natuurlijk van niets en roep je maar dat je van niets wist en dat jouw provider je opgelicht heeft.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Das het eerste wat ik gedaan heb om te zien waar het verschil zat; maar op de factuur staat er bij het onderwerp 'Internet Maxi zonder vaste lijn' een groter bedrag ivm de vorige facturen.
Dus veel is daar niet aan te zien van waar dit bedrag komt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nick
Op mijn laatste factuur (15 januari 2013) zie ik:
  • Internet Maxi zonder vaste lijn (01/01-31/01) 44.94€
    Internet Maxi zonder vaste lijn (01/02-28/02) 46.204€
Inderdaad géén vermelding van waar de verhoging komt.

Maar op mijn voorlaatste factuur (15 november 2012) staat:
  • Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 met volgende maximumbedragen (btw incl)
    Vaste internet (+2.07€), tv-decoder (+1€), vaste telefonie (+0.34€) etc etc
    Details voor opzegging op blz 1
  • Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 voor vaste lijn, vast internet en tv-decoder
    Lees aandachtig de details op volgende blz van uw factuur ....
    U kunt uw huidig abonnment of Pack met dit abonnemnet opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op ontvangst van uw eerste factuur met de nieuwe prijzen. enz enz
Met andere woorden: Belgacom heeft de klanten héél duidelijk geinformeerd over de tariefverhogingen, en de mogelijkheden voor opzeg die daaruit voortvloeien.
Ik werd op 15 november 2012 verwittigd, en kan wettelijk tot 15 maart 2013 (één maand na eerste factuur na de verhoging) opzeggen. Wat wil je nog meer ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kijk op jouw factuur waarin je aangerekend wordt voor de periode 01/12 tot 31/12:
Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 voor vaste lijn, vast internet en tv-decoder
Lees aandachtig de details op volgende blz. van uw factuur of op http://www.belgacom.be/tarieven. U kunt uw
huidig abonnement of Pack met dit abonnement per brief kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de
maand die volgt op ontvangst van uw 1ste factuur met de nieuwe prijzen. Ontdek de voordelen van
onze nieuwe Packs en schakel nu gratis over via de klantendienst. Lees verder op blz. 2 of 3.
Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 met volgende maximumbedragen (btw incl.)
Vast internet (+2,07 EUR), tv-decoder (+1 EUR), vaste telefonie: lijn (+0,34 EUR), DUO/ISDN/TWIN/IP (+2,76%), slimme diensten (+0,12 EUR),
gesprekken (+2,76%). Ook Pack-prijzen verhogen, behalve nieuwe Packs sinds 15/04/12 met Internet Overal (uitz. Internet Overal+Mobiel) en nieuwe
Bizz Packs sinds 15/04/12. Details voor opzegging op blz. 1. Overtuig uzelf van de nieuwe Packs met interessante voordelen op http://www.belgacom.be
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 maa 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb er dan over gezien of niet meer aan gedacht of... en moet ik me verontschuldigen.
Bedankt voor de info; ik zal dan eens zien, zal dan ook wel in November erop staan!
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste Nick,

In dit geval best eens bellen naar de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800.

Zij kunnen aan de hand van uw klantnummer kijken wat het meest voordelige pack voor u is.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
funkyredup
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
Bedankt: 7 keer

Nick schreef:En de reden waarom plots duurder was; komt volgens BGC door het feit dat ze de prijzen 'moesten' indexeren en dat alle andere providers dat ook moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
Er is geen enkele verplichting om de prijzen te indexeren.
Ze hebben je duidelijk blaasjes wijsgemaakt :roll:

Slechte zet van Belgacom & Telenet om te indexeren gezien de komst van een nieuwe speler.
Maakt het prijsverschil met SNOW nog groter.

Je kan trouwens ook via de website je abonnement downgraden bij Belgacom.
Gewoon inloggen op e-services & dan naar pagina van het gewenste product gaan en op bestellen klikken...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

funkyredup schreef:Slechte zet van Belgacom & Telenet om te indexeren gezien de komst van een nieuwe speler.
Maakt het prijsverschil met SNOW nog groter.
Zeg jij ....
Jij denkt dus dat deze 2 providers slechte marketeers zijn?
Hoe komt het dan dat beide zo'n miljarden winsten maken ??

De indexering die die beide toepassen, op alle abbo's van hun miljoenen klanten, brengt maandelijks misschien veel meer op dan die paar klanten die ze verliezen aan Snow ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

En de vraag is dan hoeveel van die klanten komen na een tijdje terug omdat ze hun door snow bekocht voelen.
activatiekosten terug kassa :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

philippe_d schreef: ...
U kunt uw huidig abonnment of Pack met dit abonnemnet opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op ontvangst van uw eerste factuur met de nieuwe prijzen. enz enz
...
Ik werd op 15 november 2012 verwittigd, en kan wettelijk tot 15 maart 2013 (één maand na eerste factuur na de verhoging) opzeggen. Wat wil je nog meer ??
Ik interpreteer dit als : je kan opzeggen tot eind maart ? Wat denken jullie ?

Is het trouwens nog altijd zo dat je zoiezo een maand opzegging betaalt ?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”