Hallo allemaal,
Ik was daarjuist mijn factuur aan het bekijken en plots is deze veranderd naar 60,45 ipv waar het vroeger 57,69 was. Ik heb hier echter nergens iets van gekregen dat de prijs zou gaan stijgen???
Een ander probleem waar ik mee zit; is dat ik bijna 3j geleden een abonnement genomen heb (TV+internet) maar deze bestaat niet meer en ik zou zelfs niet meer weten hoe die heette. (digitale tv+500GB, ik denk dat het comfort was)
Bij mijn producten staat er 'Belgacom Internet Overal Maxi' & 'Mijn Tv'.
Maar als ik dan nu op de site kijk, dan heb je voor die prijs ook vaste telefoon.
Ik ben totaal niet meer mee met wat ik nu juist heb van pack en of ik nu eigenlijk recht heb op vaste telefoon.
Of als ik beter zou veranderen van pakket; maar welke dan!?!
Tnx
Nick
Belgacom abonnement duurder?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
je hebt waarschijnlijk het maxi pack int+tv
dit pack is ZONDER vaste lijn.
om je te kunnen aanraden of je beter een ander pack neemt...
moet je zeggen wat je nodig hebt/gebruikt.
kijk hier even: http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... _gp_int_tv
dit pack is ZONDER vaste lijn.
om je te kunnen aanraden of je beter een ander pack neemt...
moet je zeggen wat je nodig hebt/gebruikt.
kijk hier even: http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... _gp_int_tv
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat zou idd wel eens die kunnen zijn.
Ik heb eigenlijk maar internet + tv nodig.
Ik gebruik zeker niet meer dan 100GB per maand (denk rond de 50 gemiddeld).
En wat is die '3G-mobiel internetvolume' dan?
Zoals ik zie; zou ik makkelijk naar Comfort kunnen overstappen; als dat de enige twee extra's zijn dat maxi aanbieden.
Dat zou 10/maand uitsparen voor diensten dat ik niet eens gebruik.
Ik heb eigenlijk maar internet + tv nodig.
Ik gebruik zeker niet meer dan 100GB per maand (denk rond de 50 gemiddeld).
En wat is die '3G-mobiel internetvolume' dan?
Zoals ik zie; zou ik makkelijk naar Comfort kunnen overstappen; als dat de enige twee extra's zijn dat maxi aanbieden.
Dat zou 10/maand uitsparen voor diensten dat ik niet eens gebruik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Deze pdf heeft mij vorige keer op weg geholpen:
http://www.belgacom.be/assets/content/p ... 201201.pdf
Let wel: voor de meest actuele promoties moet je je wel nog steeds door de belgacom site worstelen, maar soit, deze gelden niet altijd als je reeds klant bent.
http://www.belgacom.be/assets/content/p ... 201201.pdf
Let wel: voor de meest actuele promoties moet je je wel nog steeds door de belgacom site worstelen, maar soit, deze gelden niet altijd als je reeds klant bent.
- Splitter
- Elite Poster
het 3g volume is een simkaartje dat je krijgt (of volume op je bestaande proximus/belgacom gsm nummer toevoegt).
hiermee kan je dan surfen met je gsm of tablet als je buitenshuis bent en geen wifi gebruikt.
met maxi heb je wel nog recht op 10 euro aan "content" (een extra zenderpakket of belgacom11) of een tablet / deezer abbo.
maar als je die zaken niet gebruikt, ben je inderdaad beter af met een lichter pack.
als je
- enkel internet gebruikt thuis (en minder dan 100gb)
- enkel tv hebt, maar geen extra zenderpakket
- geen extra simkaartje hebt of geen mobiele data met de gsm gebruikt (via belgacom)
- en geen tablet van belgacom gebruikt (of deezer)
ben je in principe zelfs best af met het start pack.
hiermee kan je dan surfen met je gsm of tablet als je buitenshuis bent en geen wifi gebruikt.
met maxi heb je wel nog recht op 10 euro aan "content" (een extra zenderpakket of belgacom11) of een tablet / deezer abbo.
maar als je die zaken niet gebruikt, ben je inderdaad beter af met een lichter pack.
als je
- enkel internet gebruikt thuis (en minder dan 100gb)
- enkel tv hebt, maar geen extra zenderpakket
- geen extra simkaartje hebt of geen mobiele data met de gsm gebruikt (via belgacom)
- en geen tablet van belgacom gebruikt (of deezer)
ben je in principe zelfs best af met het start pack.
-
- Member
Ik heb dat kaartje dan alvast nooit gekregen en van dat zenderpakket weet ik ook niks vanaf.
Ik had hier maandje terug ook gepost dat ik een smartphone zou gaan kopen en eens gehoord naar jullie mening over de verschillende abonnementen/providers.
Mijn telefoon is nu eindelijk besteld dus binnenkort ga ik eindelijk de info dat ik hier gekregen heb kunnen gaan gebruiken!
Ik zat daarbij te denken om dit misschien te gaan combineren met mijn pakket; maar als ik zo zie dan verander ik best eerst van pakket want ik betaal hier serieus teveel voor wat ik eigenlijk maar verbruik en gebruik van diensten. :-/
Maar als ik bv bij andere mobiele provider ga; dan heb ik dat 3G mobiele internet in dat pakket ook niet nodig.
Ik had hier maandje terug ook gepost dat ik een smartphone zou gaan kopen en eens gehoord naar jullie mening over de verschillende abonnementen/providers.
Mijn telefoon is nu eindelijk besteld dus binnenkort ga ik eindelijk de info dat ik hier gekregen heb kunnen gaan gebruiken!
Ik zat daarbij te denken om dit misschien te gaan combineren met mijn pakket; maar als ik zo zie dan verander ik best eerst van pakket want ik betaal hier serieus teveel voor wat ik eigenlijk maar verbruik en gebruik van diensten. :-/
Maar als ik bv bij andere mobiele provider ga; dan heb ik dat 3G mobiele internet in dat pakket ook niet nodig.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
3G mobiele internet in dat pakket is goed voor sporadisch gebruik.
Als je dat één dag laat aanstaan, riskeer je dat je over je volume zit, en dan betaal je héél veel extra.
Ik zou dus ook eerst kijken om je internet + tv te optimaliseren.
En dan apart kijken voor een 3G kaartje (in combinatie met je belgacom pack krijg je wel 5€ korting)
Als je dat één dag laat aanstaan, riskeer je dat je over je volume zit, en dan betaal je héél veel extra.
Ik zou dus ook eerst kijken om je internet + tv te optimaliseren.
En dan apart kijken voor een 3G kaartje (in combinatie met je belgacom pack krijg je wel 5€ korting)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
@ Splitter
En Snow ipv BGC Start Pack (Internet + TV)?
-
- Member
@eternum: Een vriend zei me paar dagen terug dat hij van Telenet naar Snow zou gaan overstappen; maar hier wacht ik liever nog wat af.
Anders ben ik met die HD Recorder ook niks meer, aangezien ik die vroeger gekocht heb.
Anders ben ik met die HD Recorder ook niks meer, aangezien ik die vroeger gekocht heb.
- Splitter
- Elite Poster
eternum schreef:@ Splitter
zou hem idd goedkoper uitkomen natuurlijk, maar het hangt een beetje af van waar je bereid toe bent.
TS zit momenteel bij belgacom, veranderen van pack kost je niks als ik me niet vergis.
aansluiten op snow kost je toch gelijk 99 euro installatiekost he
-
- Member
Ik zou idd liever eerst nog wat de kat uit de boom kijken en mijn huidige abonnement optimaliseren + zien hoe dat verloopt.
Ik zal eens contact opnemen met BGC en zien wat zij zeggen (of wat hun argumenten zijn om mij dit pakket aan te blijven smeren)
Ik zal eens contact opnemen met BGC en zien wat zij zeggen (of wat hun argumenten zijn om mij dit pakket aan te blijven smeren)
-
- Moderator
Dit vind ik een slecht idee. Kijk gewoon wat je nodig hebt, en beslis zelf ...
Een downgrade kost éénmalig 6.20€
Een downgrade kost éénmalig 6.20€
- - een "Pack Start" (30/2.5, 100GB internet + 100Mb mobiel) kost 43,95€.
- een "Pack Comfort" (30/3, onbeperkt internet + 250Mb mobiell) kost 50,95€.
- een "Pack Maxi" (30/4, onbeperkt internet + 1Gb mobiel) kost 64.95€
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 feb 2013, 11:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: verbeterd (pack maxi)
Reden: verbeterd (pack maxi)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Pack Everywhere met Internet Maxi is 1 GB mobiel volume.
-
- Member
Ik heb eens geinformeerd en heb mijn abonnement gedowngrade naar comfort.
Na het kijken van mijn bandbreedte laatste maanden had ik eens dat ik over de 100 zat; maar dat was niet veel.
Kheb dan liever dat wat extra dan tekort; deze past al meer dan die maxi waar ik niks van maxi gebruikte.
Het pakket Comfort + Proximus Smart 20 lijkt me wel interessant want momenteel loopt er een korting dat voor 20maanden het maar 10€ kost per maand.
Dan zou dat voor mij op 58/60€ komen voor mij en dat is wat ik betaalde voor mijn huidige abonnement zonder mobile.
Ik bel ongeveer 120min per maand dus dat zou perfect passen; meestal zelfs wat minder.
Zal deze actie een keer vergelijken met de anderen.
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... p_intco_tv
En de reden waarom plots duurder was; komt volgens BGC door het feit dat ze de prijzen 'moesten' indexeren en dat alle andere providers dat ook moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
Na het kijken van mijn bandbreedte laatste maanden had ik eens dat ik over de 100 zat; maar dat was niet veel.
Kheb dan liever dat wat extra dan tekort; deze past al meer dan die maxi waar ik niks van maxi gebruikte.
Het pakket Comfort + Proximus Smart 20 lijkt me wel interessant want momenteel loopt er een korting dat voor 20maanden het maar 10€ kost per maand.
Dan zou dat voor mij op 58/60€ komen voor mij en dat is wat ik betaalde voor mijn huidige abonnement zonder mobile.
Ik bel ongeveer 120min per maand dus dat zou perfect passen; meestal zelfs wat minder.
Zal deze actie een keer vergelijken met de anderen.
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... p_intco_tv
En de reden waarom plots duurder was; komt volgens BGC door het feit dat ze de prijzen 'moesten' indexeren en dat alle andere providers dat ook moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
-
- Member
Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen bij... ;-/
En ik vind dat ze op z'n minst toch wel mogen een mail sturen dat dit gaat gebeuren + de reden!
Nu zag ik plots bedrag met bijna 3€ de lucht in gaan zonder enig detail.
En ik vind dat ze op z'n minst toch wel mogen een mail sturen dat dit gaat gebeuren + de reden!
Nu zag ik plots bedrag met bijna 3€ de lucht in gaan zonder enig detail.
-
- Erelid
Prijsindexeringen / verhogingen staat àltijd vermeld op de factuur, en dat moet elke provider zeker doen. Als je natuurlijk die factureren niet nakijkt, en dat zijn de echte officiele documenten, dan weet je natuurlijk van niets en roep je maar dat je van niets wist en dat jouw provider je opgelicht heeft.
-
- Member
Das het eerste wat ik gedaan heb om te zien waar het verschil zat; maar op de factuur staat er bij het onderwerp 'Internet Maxi zonder vaste lijn' een groter bedrag ivm de vorige facturen.
Dus veel is daar niet aan te zien van waar dit bedrag komt.
Dus veel is daar niet aan te zien van waar dit bedrag komt.
-
- Moderator
Nick
Op mijn laatste factuur (15 januari 2013) zie ik:
Maar op mijn voorlaatste factuur (15 november 2012) staat:
Ik werd op 15 november 2012 verwittigd, en kan wettelijk tot 15 maart 2013 (één maand na eerste factuur na de verhoging) opzeggen. Wat wil je nog meer ??
Op mijn laatste factuur (15 januari 2013) zie ik:
- Internet Maxi zonder vaste lijn (01/01-31/01) 44.94€
Internet Maxi zonder vaste lijn (01/02-28/02) 46.204€
Maar op mijn voorlaatste factuur (15 november 2012) staat:
- Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 met volgende maximumbedragen (btw incl)
Vaste internet (+2.07€), tv-decoder (+1€), vaste telefonie (+0.34€) etc etc
Details voor opzegging op blz 1 - Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 voor vaste lijn, vast internet en tv-decoder
Lees aandachtig de details op volgende blz van uw factuur ....
U kunt uw huidig abonnment of Pack met dit abonnemnet opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op ontvangst van uw eerste factuur met de nieuwe prijzen. enz enz
Ik werd op 15 november 2012 verwittigd, en kan wettelijk tot 15 maart 2013 (één maand na eerste factuur na de verhoging) opzeggen. Wat wil je nog meer ??
-
- Erelid
Kijk op jouw factuur waarin je aangerekend wordt voor de periode 01/12 tot 31/12:
Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 voor vaste lijn, vast internet en tv-decoder
Lees aandachtig de details op volgende blz. van uw factuur of op http://www.belgacom.be/tarieven. U kunt uw
huidig abonnement of Pack met dit abonnement per brief kosteloos opzeggen tot de laatste dag van de
maand die volgt op ontvangst van uw 1ste factuur met de nieuwe prijzen. Ontdek de voordelen van
onze nieuwe Packs en schakel nu gratis over via de klantendienst. Lees verder op blz. 2 of 3.
Prijsverhoging vanaf 01/02/2013 met volgende maximumbedragen (btw incl.)
Vast internet (+2,07 EUR), tv-decoder (+1 EUR), vaste telefonie: lijn (+0,34 EUR), DUO/ISDN/TWIN/IP (+2,76%), slimme diensten (+0,12 EUR),
gesprekken (+2,76%). Ook Pack-prijzen verhogen, behalve nieuwe Packs sinds 15/04/12 met Internet Overal (uitz. Internet Overal+Mobiel) en nieuwe
Bizz Packs sinds 15/04/12. Details voor opzegging op blz. 1. Overtuig uzelf van de nieuwe Packs met interessante voordelen op http://www.belgacom.be
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste Nick,
In dit geval best eens bellen naar de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800.
Zij kunnen aan de hand van uw klantnummer kijken wat het meest voordelige pack voor u is.
Met vriendelijke groeten,
Eva
In dit geval best eens bellen naar de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800.
Zij kunnen aan de hand van uw klantnummer kijken wat het meest voordelige pack voor u is.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Starter
- Bedankt: 7 keer
Er is geen enkele verplichting om de prijzen te indexeren.Nick schreef:En de reden waarom plots duurder was; komt volgens BGC door het feit dat ze de prijzen 'moesten' indexeren en dat alle andere providers dat ook moesten doen. Dus veel kunnen ze er niet aan doen zeggen ze.
Ze hebben je duidelijk blaasjes wijsgemaakt
Slechte zet van Belgacom & Telenet om te indexeren gezien de komst van een nieuwe speler.
Maakt het prijsverschil met SNOW nog groter.
Je kan trouwens ook via de website je abonnement downgraden bij Belgacom.
Gewoon inloggen op e-services & dan naar pagina van het gewenste product gaan en op bestellen klikken...
-
- Moderator
Zeg jij ....funkyredup schreef:Slechte zet van Belgacom & Telenet om te indexeren gezien de komst van een nieuwe speler.
Maakt het prijsverschil met SNOW nog groter.
Jij denkt dus dat deze 2 providers slechte marketeers zijn?
Hoe komt het dan dat beide zo'n miljarden winsten maken ??
De indexering die die beide toepassen, op alle abbo's van hun miljoenen klanten, brengt maandelijks misschien veel meer op dan die paar klanten die ze verliezen aan Snow ...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
En de vraag is dan hoeveel van die klanten komen na een tijdje terug omdat ze hun door snow bekocht voelen.
activatiekosten terug kassa
activatiekosten terug kassa
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik interpreteer dit als : je kan opzeggen tot eind maart ? Wat denken jullie ?philippe_d schreef: ...
U kunt uw huidig abonnment of Pack met dit abonnemnet opzeggen tot de laatste dag van de maand die volgt op ontvangst van uw eerste factuur met de nieuwe prijzen. enz enz
...
Is het trouwens nog altijd zo dat je zoiezo een maand opzegging betaalt ?