Lumia 820/920

Plaats reactie
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Goeiemorgen allemaal

Is er een exacte datum gekend voor de Lumia 820/920? Ik dacht deze maand maar je vindt hier amper informatie over. :-/
Ik zou zien om een van deze te kopen (al heel wat goeie reviews gelezen & ik zou dan ook zien om wat apps te ontwikkelen ervoor aangezien ik een .NET achtergrond heb).

Betreffende abonnementen... hoe in godsnaam moet ik er een kiezen... ik heb altijd al pre-paid gehad van Mobistar.
Maar ik had mezelf voorgenomen om over te gaan naar abonnement en heb wat gezien hoeveel ik sms/bel per maand.
Ik bel ongeveer 2u per maand naar non-mobistar nrs en qua sms iets van 150/mnd en geef max 20€/mnd uit aan kaarten.
Zal nu dus ook internet verbruik nodig hebben in het abonnement.

Maar hoe kies ik dit nu best; ik heb het forum hier al wat afgeschuimd en de sites van Telenet/Mobistar/Proximus/Mobile Vikings.
Maar heb nog niet echt een voorkeur voor een ervan en 0 ervaring met hen. :eek:
Eenmaal ie uitkomt zal ik dan een keer de winkels aflopen maar ik had graag wat meer gebruikerservaring want die winkels kunnen je alles wijs maken uiteraard.

Is het een goed idee om toestel samen met abonnement te kopen als pakket in bv een telenet shop of proximus shop of beter apart?

Tnx!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Als je reeds mobistar hebt en tevreden van het netwerk bent zou ik Telenet King aanraden (als je al TN klant bent, 15 EUR/maand) en dan ga je met de inbegrepen belminuten e.d. normaal toekomen + internet zonder opleg (1Gb is meer dan genoeg).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Nick schreef:Is er een exacte datum gekend voor de Lumia 820/920? Ik dacht deze maand maar je vindt hier amper informatie over. :-/
Ik dacht inderdaad eind januari of zoiets... maar dat weet je nooit.
Nick schreef:Betreffende abonnementen... hoe in godsnaam moet ik er een kiezen... ik heb altijd al pre-paid gehad van Mobistar.
Goh... de klassiekers zijn MV, Generation Connect (Proximus) en King (Telenet) denk ik.
Nick schreef:Is het een goed idee om toestel samen met abonnement te kopen als pakket in bv een telenet shop of proximus shop of beter apart?
Rekenen zou ik zeggen... wat is de prijs van telefoon plus abbo versus zo'n pakket ?
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Kan je je Tempo niet laten omzetten naar Tempo Internet On Mobile? 15 Euro voor 2 Gig data - 1000 SMS en bellen aal 12 cent. Als je tevreden bent van het Mobistar netwerk is dit een mooi voorstel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

De Nokia Lumia 820 wordt vanaf 18/01 geleverd door CoolBlue. De Nokia Lumia 920 zal vanaf 11/02 geleverd worden. Ik denk dat dit wel een betrouwbare indicatie is, mits enkele dagen speling.

Als ik het goed heb, wens je graag een abonnement/herlaadkaart dat het volgende aanbiedt
  • 2 uur bellen
  • 150 smsen
  • Mobiel internet
Dat laatste is het lastigste omdat je waarschijnlijk voorlopig geen idee hebt van uw verbruik, maar ik zal enkele mogelijkheden opsommen.

HERLAADKAARTEN

Mobile Vikings: €25/maand
125 minuten (of 62 bij €15/maand)
1000 SMSen (+1000 extra naar Mobile Vikings)
2 Gb mobiel internet

Proximus Generation Connect: €20/maand
80 minuten
2000 SMSen
2 Gb mobiel internet

Mobistar Internet On Mobile: €15/maand
125 minuten
1000 SMSen
2 Gb mobiel internet

Dit zijn de meest gekende pakketten met voldoende/veel mobiel internet. Gezien uw verbruik, lijkt mij het laatste het interessantste. Het zijn natuurlijk herlaadkaarten, dus je kan sowieso vertrekken wanneer je wilt en kunt meermaals per maand herladen indien je niet toekomt.

ABONNEMENTEN

Mobistar Dolfijn 15: €12/maand + 1 maand gratis (6 maanden contract)
120 minuten
Onbeperkt SMSen
500 MB mobiel internet
Onbeperkt Facebook/Twitter
Gratis bellen met familie bij Mobistar

Proximus Smart 20: €15/maand (Geen vast contract)
120 minuten
Onbeperkt SMSen
1 Gb mobiel internet
6 maanden gratis Deezer (online muziekaanbod)

Telenet King: €15/maand indien Telenet-klant; anders €20/maand (Geen vast contract)
150 minuten
10.000 SMSen
1 Gb mobiel internet

Er zijn natuurlijk nog tal van andere interessante formules. Dit zijn enkel degene waar ik op dit moment aan denkt. Persoonlijk koop ik liever het toestel apart; maar tegenwoordig met de nieuwe telecomwet zou het soms interessanter kunnen zijn. Ik zou, nadat je beslist hebt welk abonnement je verkiest, eens beide vergelijken.

Update: Tijdens het typen van dit bericht zijn er al andere interessante voorstellen gepost.
Nick
Member
Member
Provider

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik hoop dat ie werkelijk zo snel uit zal komen want zit momenteel nog met mijn huidige gsm dat op het punt staat van het op te geven. :-s

Ik weet idd nog niet hoeveel ik zal verbruiken van mobile internet maar ik ben nu ook niet type om constant mails te gaan checken/en zeker niet te gaan facebooken overal waar ik ga en wat ik eet etc...
Een keer iets opzoeken dat vast en zeker wel natuurlijk.
Nick
Member
Member
Provider

@Kurt, ik zou idd kunnen upgraden maar ik wil ook een keer de andere opties gaan bekijken.
Daarom dat deze forums super handig zijn om een keer andere meningen te horen over andere netwerken/providers/prijzen. :-)
Van Mobistar ben ik eigenlijk wel blij qua netwerk; het behoort zeker tot de opties nog.

Bv; voor elektriciteit ben ik vroeger altijd bij Electrabel geweest. (16j)
Maar ben dan een keer mijn verbruik etc beginnen bekijken en andere leveranciers onder de loepe genomen om dan te concluderen dat ik redelijk wat kon besparen per maand en uiteindelijk veranderd; momenteel nog geen spijt na beetje meer dan een jaar te zijn veranderd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Nick schreef:Van Mobistar ben ik eigenlijk wel blij qua netwerk; het behoort zeker tot de opties nog.
Maar je hebt dan ook nog geen internet bij hen gebruikt... al kan ik er zelf ook niet over oordelen.

Het is niet omdat telefonie goed is dat men overal ook een prima 3G dekking heeft.
Nick
Member
Member
Provider

@r2504: Das ook waar natuurlijk...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

als je telenetklant bent kan je ook eens kijken bij gsmwijzer.be zei hebben ook intressante dingen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Nick
Member
Member
Provider

ik vraag mij toch af waar Nokia mee bezig is! Ze brengen deze telefoon as usual weer eerst in Amerika uit en de rest van de wereld... die moet maar wachten...
En zeker hier in Belgie; er staat op de hoofdpagina van Nokia 'LUMIA 820/920 VERWACHT IN JANUARI'.
Ik kijk al uit sinds December; na wat zoeken en hier antwoord te krijgen was het blijkbaar dan plots 11/02 (via coolblue.be)
Nu kijk ik opnieuw op paar sites; aangezien het morgen 11/02 is... wat staat er nu: 25-29/03!!!!!!!!!
En de actie van gratis oplader loopt maar tot 31/03.

Op de site van Nokia kun je hen zelfs amper contacteren (bellen ja: 0900nr aan 0.50€/min) maar niet via mail (enkel formulier voor klachten over een toestel maar dan moet je IMEI nr etc ingeven)

Ze gaan dan verwonderd zijn dat mensen van concurenten gaan kopen zeker? Kunnen ze nu niet eens open zijn en een datum geven; ipv dit zo moeilijk te maken.
Dan heb je een datum om naar uit te kijken en niet in het donker te tasten voor 2/3/4/5/... maand!
Das dan iets waar Apple geen steek laat vallen en die verkopen dan ook heel goed; telefoons met Android hetzelfde!

Misschien moet ik eens het internet afschuimen en ergens online kopen in buurlanden waar het wel beschikbaar is (als dat al het geval is tenminste; Duitsland misschien?)
Nick
Member
Member
Provider

Nog een gefrustreerd iemand: http://modul8.com/2013/02/06/getting-a- ... /#comments
Je zou voor minder! :-(
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

misschien is die nokia het wachten wel waard, want 4G wordt hiermee ondersteund! Desnoods een alcatel kopen van 15,99 € in afwachting van de nokia...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Nick
Member
Member
Provider

Ik heb zojuist eens gezien op twitter account van nokia: https://twitter.com/NokiaBE
Daar zeggen ze 'eind Februari'... ook daar veel mensen dat erachter vragen.

Maar ze zijn gewoon veel te onduidelijk; ze zouden beter hun website up-to-date maken!
Ik heb nu met toeval dit twitter account gevonden; je vindt dat nergens terug op hun site! (of het zit heel goed verborgen)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Twitter: https://twitter.com/NokiaBE/status/299439387035435009 (klik op de tijd: 8:48 AM - 07 feb 13 om de replies te zien)

Coolblue zegt dat het toch later is. Ik trek mijn conclusies (en heb al een tijdje de Sony Xperia Z op het oog: aangekondigd op CES, eind deze maand beschikbaar).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Ik ben een grote fan van de Lumia phones en van Nokia, maar zelfs ik ben teleurgesteld in Nokia :-( eerst een dwaze aankondiging waarin ze geen prijs of datum zeggen, dan een datum die ze telkens verder uitstellen. Ze hadden de vraag misschien onderschat, maar dan kunnen ze daar op zijn minst goed over communiceren. Zo gaan ze hun gloriejaren niet opnieuw tegemoet.
Nick
Member
Member
Provider

Ik vind telefoons van Nokia ook heel goeie telefoons en ben wel wat fan dus ik wil wel wachten. Maar er zijn ook grenzen.
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan een datum te openbaren+prijs ipv soort van geheimhouden; lijkt meer op onkunde/amateurisme!

Zo verliezen ze gegarandeerd klanten want mensen blijven geen geduld hebben.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer
Provider

Ik ken al 3 Nokia liefhebbers die het wachten op een 820/920 beu waren en die een alternatief gekocht hebben. 2x Galaxy en 1x iPhone. Nokia is op deze manier serieus wat trouwe kanten aan het verliezen.

Voor de liefhebbers: De 920 is te koop (en voorradig) in de Mediamakt in Zwitserland voor 699CHF (570 Euro) Ik weet niet of de draadloze lader inbegrepen is.
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Ik heb ook sinds de launch (in Duitsland/Frankrijk) zitten wachten op een 920...maar hij was gewoon nergens te krijgen. Hij zou dan in januari ook in Nederland/Belgie te koop zijn...maar niets was minder waar. In eerste instantie werd gezegd begin februari, maar door Nokia zelf op hun facebook pagina dan weer eind februari :bang:

Ik ben windows Phone gebruiker van het eerste uur geweest (direct de Omnia 7 gehaald na launch, daarna de Lumia 800). Maar nu was ik het gewoon beu :cry: Afgelopen weekend ben ik mij een iPhone gaan halen. Ja dan ben ik een iSheep...maar wel een iSheep met een telefoon die alles doet, waarvan alles werkt, feature compleet is, alle apps beschikbaar zijn, enz.

Windows Phone heeft hele grote sprongen gemaakt, ook met WP8. Het is er echter nog altijd niet helemaal af. Ik heb mijn bijdrage nu wel geleverd en ik wacht even af wat er nog gaat komen, ik hoop op groot nieuws op het MWC in Barcelona.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

MichelLoyen schreef:Windows Phone heeft hele grote sprongen gemaakt, ook met WP8. Het is er echter nog altijd niet helemaal af.
De sprong van 7.5 naar 8 vind ik trouwens maar bedroevend... het is nog VER van af (functioneel zelfs flauw tov. bv Symbian).
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

Professioneel zit ik er ook op te wachten, in afwachting zelfs enkele HTC 8X toestellen gekocht. Misschien ben ik in m'n onderbewustzijn verwend, maar dat is toch van een héél ander kaliber dan pak-m-beet een iPhone... Bedroevende afwerking, niet goed nagedacht over de plaatsing van de knoppen, en tot overmaat van ramp zelfs al 2 toestellen moeten RMAen.

Orders van bovenhand: weg met Blackberry en naar WP8. En dat terwijl BB een zegen is voor een ICT dienst... Al ooit iemand een backup proberen te maken van zijn WP8? Bedroevend is het.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Heel de w8 evolutie is mooi op papier, in de praktijk ......tss....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

selder schreef:Al ooit iemand een backup proberen te maken van zijn WP8? Bedroevend is het.
Net een artikel gelezen erover.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer
Provider

r2504 schreef:
selder schreef:Al ooit iemand een backup proberen te maken van zijn WP8? Bedroevend is het.
Net een artikel gelezen erover.
Ja, maar lang niet alles wordt gebackupped. De indeling van je scherm wordt bijvoorbeeld niet meegenomen.
En er zit een vervelend kip-ei stelling in de weg ... Je moet het inloggen met ne MS-account skippen, omdat wij de APN manueel moeten invullen, of verbinden met het WIFI netwerk, maar als je dat skipt kan je er later niet naar terug ... zucht.

Als je dit tegenover het hele Blackberry systeem zet (enterprise activatie, en je krijgt alles terug, tot zelfs de fontgrootte) of iPhone (ook ineens alles, zelfs je history in je browser) dan is dit echt wel bedroevend.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer
Provider

deze artikels kunnen ook helpen bij een restore van WP8. Dit ziet er idd NIET gebruiksvriendelijk uit.

http://allaboutwindowsphone.com/feature ... ackup_.php
http://allaboutwindowsphone.com/feature ... r_down.php
Nick
Member
Member
Provider

Nick
Member
Member
Provider

Vandaag in de reclameblaadjes: Nokia Lumia 820 in Mediamarkt; ben eens gaan zien en het is een leuk toestel om mee te werken. :-)
Ik was nog aan het twijfelen of ik nu de 820 of 920 zou nemen; khad mijn besluit genomen dat de 820 voldoende was na er wat mee te spelen...en dan...hebben ze het niet meer beschikbaar in het kleur dat ik wou. Ze hadden tientallen telefoons, allemaal in zwart. En het demo toestel was natuurlijk die dat ik wou. :-/

Dus nog steeds geen; je kunt dit gaan zien als vitten maar het is tenslotte een serieuze prijs dat je betaalt voor die toestelletjes; liever dan ene dat ik graag zie dan er nu vlug ene te kopen om het toch maar te hebben. Dus... we wachten verder... kan dan nog keer de 920 uitproberen en dan gaan kiezen.

Prettig weekend allemaal!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Coolblue heeft ze in alle kleurtjes op voorraad.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”