Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

mijn mening, en blijkbaar wordt die niet gewaardeerd hier, is dat zenders die al lang tot het basispakket behoren zoals bijvoorbeeld BBC1 en 2, ARD en ZDF, dat men deze niet verwijdert, ook al is het maar enkele percenten van de klanten die dit bekijken.

Als je deze zenders schrapt, kan je evengoed alle duitstalige, franstalige en italiaanse zenders schrappen, want daar kijkt dan ook bijna niemand naar. dus waarom ze dan houden?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
Ik denk dat er heel veel zenders zijn die amper aan enkele procenten geraken... ook zenders zoals BBC.

inderdaad : http://www.cim.be/downloads.php?type=tv ... n_2012.pdf
een verwaarloosbaar getal, kan me dus wel voorstellen, dat belgacom er geen miljoen€ voor over heeft

http://www.cim.be/media/Televisie/Openbare%20resultaten
Als je deze zenders schrapt, kan je evengoed alle duitstalige, franstalige en italiaanse zenders schrappen, want daar kijkt dan ook bijna niemand naar. dus waarom ze dan houden?
Belgacom wil ze schrappen omdat ze te duur zijn.... belgacom had een half miljoen over voor zdf en ard, maar de zenders willen een miljoen€

http://www.vandaag.be/entertainment/116 ... n-zdf.html
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zamba schreef:mijn mening, en blijkbaar wordt die niet gewaardeerd hier, is dat zenders die al lang tot het basispakket behoren zoals bijvoorbeeld BBC1 en 2, ARD en ZDF, dat men deze niet verwijdert, ook al is het maar enkele percenten van de klanten die dit bekijken.
BGC is een commercieel bedrijf... blijkbaar is dat moeilijk om te snappen. Men gaat dus geen geld uitgeven als het niet opbrengt... of zou jij graag nog meer betalen omdat 0.5 % naar een bepaalde zender wil kijken ?
Zamba schreef:Als je deze zenders schrapt, kan je evengoed alle duitstalige, franstalige en italiaanse zenders schrappen, want daar kijkt dan ook bijna niemand naar. dus waarom ze dan houden?
Omdat deze misschien minder tot geen vergoeding vragen om op de kabel te zitten ?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.
Zopas bevestiging gekregen van Belgacom.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad, ARD en ZDF blijven bestaan en RTL komt er zelfs bij. Maar nu terug on-topic.
Chris VL
ISP Staff
ISP Staff
Bedankt: 9 keer

cartuhh schreef:Weet er iemand of de decoder ook UPnP ondersteunt? Vind dit niet terug in de technische specs.

http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/tv/decoder/164#faq
Hoi, Als je wil weten welke decoder, google dan even op HYBROAD en M505H. Ook is het zo dat de decoder 2 USB ingangen heeft : ééntje op de zijkant en ééntje achteraan. Dit is erg nuttig omdat de TV User-interface ook een mediaplayer bevat die via deze USB poort en USB stick muziek en foto's kan afspelen via het TV scherm. Via dezelfde mediaplayer kan je dit trouwens ook je files uit je SNOWCloud gaan halen Optie 'Web-mail'. Zo neem je bv. aan zee een foto met je Ipad en thuis is deze meteen zichtbaar op de TV.

Nog meer vragen, shoot :)

-C
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ben u van 'snow'?

is het deze decoder : http://www.hybroad.com/index.php?option ... &Itemid=96 ?
de koe zegt boe
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Deze decoder heeft dan wel geen scart uitgang meer, maar met cinch (tulp) stekkers en een verloopkabeltje gaat het ook lukken.

edit: link naar pdf verwijderd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Chris VL schreef: Nog meer vragen, shoot :)
Kan je ons wat technische details geven over de modem instellingen ?
VLAN voor PPPoE, VLAN voor IPTV ? Routed of bridged?
Tenzij het dezelfde instellingen zijn als voor Belgacom (VLAN10, VLAN30, bridged)

Reden voor de vraag:
ik wil eens checken of de FritzBox (met de huidige instellingen) kan gebruikt worden voor Snow Internet + IPTV
Zoniet vragen aan de fabrikant om de Snow instellingen voor te programmeren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

lacer schreef:Deze decoder heeft dan wel geen scart uitgang meer, maar met cinch (tulp) stekkers en een verloopkabeltje gaat het ook lukken.
S-VHS of RGB zit er nochtans niet op... het is dus ofwel component (prima signaal) ofwel composiet volgens de foto.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Chris VL schreef: Nog meer vragen, shoot :)
Zijn de radiozenders in het aanbod hetzelfde als bij BGC-TV?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

'k weet niet of die shoot zo letterlijk te nemen was :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Goede vraag van die radiozenders,ik zou ook wel eens willen weten welke kunnen ontvangen worden,dit omdat Familieradio ook een aanvraag had gedaan,ze zitten erop bij Telenet,maar Belgacom heeft geweigerd,men gaf als reden dat er plaats tekort was.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

bambipower schreef:ben u van 'snow'?
is het deze decoder : http://www.hybroad.com/index.php?option ... &Itemid=96 ?
of het is die decoder NIET, of de specs kloppen niet op de pagina van snow:

http://snow.be/nl/al-snow/hulp-nodig/tv/decoder/164#faq
(let vooral op de verschillen met ram en hdd)

EDIT: (toegevoegd)

in hun foldertje op http://snow.be/media/pdf/WELKOM-BIJ-SNOW.pdf :
(2) lanceringsaanbod
Speciaal aanbod geldig tot en met 31/3/2013, voor elke nieuwe inschrijving op
2-pack digitale tv + internet of 3-pack. Normale prijs 199 euro : installatie
(waarde 99 euro) + activering en gebruik modem (waarde 50 euro) + gebruik
SNOWbox (waarde 50 euro). Lanceringsaanbod voor 99 euro : gratis activering,
gebruik modem en SNOWbox.
dus:
- ze leggen je een modem op (je kan niet -standaard- een eigen modem gebruiken en voor de "activering en het gebruik" reken ze 50 euro (wth valt er te activeren aan een modem?)
- de snowbox reken ze je ook 50 euro voor aan (soort waarborg die je nooit meer terugziet?)

de 99 euro installatiekost kan ik dus begrijpen en vind ik verdedigbaar (en ze zullen er wss ook niet rijk van worden)
maar de overige 100 euro, die nu dus komt te vervallen door het "lanceringsaanbod" lijkt me nogal wat far fetched.

het zou me dan ook niet verwonderen moest de prijs na 31/3 gewoon 99 euro blijven.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De basiszenders zijn duidelijk niet op aantal kijkers gekozen: naar OP12 kijkt geen kat en 8/32 zenders (25%) zijn kleuterTV kanalen. Eén regionale zender had er toch wel tussen mogen zitten, vind ik, of gewoon keuze tussen verschillende basispakketten zodat niet enkel het standaard reclamegezin voorzien wordt -- sneeuwmannen komen immers ook in verschillende maten. Ook jammer dat er (nog) geen volledig overzicht van de zenders+prijzen op de site staat.
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Niet vergeten dat het over een aanbod gaat dat goedkoop moet zijn. Dan zullen er altijd wel voordelen of zenders en dergelijke wegvallen. Kwestie de kinderzenders, ze willen (denk ik) vooral gezinnen aanspreken en dan lijkt die keuze in aanbod logisch.
Is het misschien niet zo dat ze de VRT zenders moeten uitgeven?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

de basiszenders zullen wss ook wel grotendeels commercieel bekeken zijn: niet te duur om ze in het pakket op te nemen, en toch bekeken.
de manier dat ze nu doen zijn de "mindless" tv kijkers (vtm, vier, 2be) gediend alsook de "zet die ploat af" mama's en papa's (zet de kleine voor den tv).
daar tussenin zitten dan de natgeo/discovery/internationale kijkers.
ook wat zapvoer ertussen et voila. basispakket voor iedereen behalve de buitelanders :p
tuurlijk ontbreekt er nog wat in de zenders - maar dat is wss net zoals de website: stilaan meer en meer :)

schijnt trouwens nog meer in petto te zijn in het land der telecom dit jaar
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Splitter schreef: - ze leggen je een modem op (je kan niet -standaard- een eigen modem gebruiken en voor de "activering en het gebruik" reken ze 50 euro (wth valt er te activeren aan een modem?)
- de snowbox reken ze je ook 50 euro voor aan (soort waarborg die je nooit meer terugziet?)

de 99 euro installatiekost kan ik dus begrijpen en vind ik verdedigbaar (en ze zullen er wss ook niet rijk van worden)
maar de overige 100 euro, die nu dus komt te vervallen door het "lanceringsaanbod" lijkt me nogal wat far fetched.

het zou me dan ook niet verwonderen moest de prijs na 31/3 gewoon 99 euro blijven.
Dat vind ik ook. Installatiekost is nu en later dus 99 €. Met het lanceringsaanbod moet je dus de modem (50 €) en de decoder (50 €) niet betalen. Als ik van hen zou zijn zou ik later dan toch enkel de installatiekost aanrekenen. Indien ze dit niet doen is de drempel van 199 € toch behoorlijk groot. Niet voor UB'ers en consoorten maar voor jan met de pet. Ouderen rekenen trouwens nog in franken en 8.000 BEF is een serieuze patat.

Ik heb trouwens al gelezen dat BGC en TN zich (nog) niet druk maken. Ik ga ff de bron zoeken en achteraf plaatsen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

vuurvos schreef:Ik heb trouwens al gelezen dat BGC en TN zich (nog) niet druk maken. Ik ga ff de bron zoeken en achteraf plaatsen.
Waarom zouden ze ook... ze weten toch dat de modale Belg liever wat extra centen op tafel legt (als hij al wil switchen) zodat hij het idee heeft dat hij niets moet missen (ook al zal hij het vermoedelijk nooit gebruiken). Hoeveel klanten denk je niet dat bv. een Fibershake hebben terwijl een BasicShake prima voldoende zou zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

mwoah, ik weet niet hoor...
er zijn al redelijk wat andere providers en mensen zijn meer en meer bereid over te stappen.
maar tot op heden had je enkel bgc of tn.
aanbiedingen die werken met sat vallen voor velen al weg (mag niet, kan niet, teveel storing, etc etc)

dus in vlaanderen is base eigenlijk de eerste na de grote 2 (3 als je scarlet meetelt) die een "volwaardig" pack in de markt zet.
zou best weleens kunnen dat ze het onder de naam snow doen om te kijken hoe het gaat, een beetje de bugs eruit halen,
en dan zeggen van kijk: BASE biedt nu 2,3,4 packs aan (en de merknaam snow laten opgaan in base).
beetje zoals TN (pandora) het aangepakt heeft.

dat de gemiddelde belg liever "wat meer centen" op tafel legt is niet meer zo zeer waar.
de vrees dat "het moeilijker" is of "er minder ondersteuning" is of het nog vaker hoorbare "wasda?" (mensen die bv ipv TN enkel filmnet kennen, of ipv belgacom rtt)
oftewel: de gemiddelde belg WIL wel minder betalen maar wil NIET de moeite doen om te kijken wat er op de markt is.

op dat vlak heeft snow het ook goed aangepakt: ze beginnen met reclame.
en een redelijk ludieke en gehoorde reclame.

als ze het een beetje goed aanpakken verder zie ik BGC en TN toch nog wel anders roepen en erop reageren (al zou ik niet weten *hoe*)
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

^ Link gevonden:
ScreenHunter_12 Feb. 08 22.44.jpg
(368.74 KiB) 44 keer gedownload
Ik denk dat ik je ongelijk moet geven en r2504 (zoals gewoonlijk) gelijk geef :beerchug:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

in het artikel ook: 81% kijkt al digitaal
en een "heel gedoe met kabels en decoders"
wel... eigenlijk: niet dus!

bgc/scarlet klanten die digitale tv hebben: modem en decoder omruilen en klaar!
(ja, ok, aansluiting op het netwerk ook maar daar merkt de klant niks van)

voor van TN naar snow is het idd meer gerommel.
alhoewel als ze het ginds slim spelen en een MoCa adapter in hun aanbod gooien,
zal dat ook heus wel meevallen (je steekt dan de ethernet over de coax en again, niet echt extra bekabeling.

maar aan de andere kant kost dat weer centen en de mensen die centen uitgeven is niet de directe doelgroep van snow :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef:Installatiekost is nu en later dus 99 €. Met het lanceringsaanbod moet je dus de modem (50 €) en de decoder (50 €) niet betalen. Als ik van hen zou zijn zou ik later dan toch enkel de installatiekost aanrekenen. Indien ze dit niet doen is de drempel van 199 € toch behoorlijk groot. Niet voor UB'ers en consoorten maar voor jan met de pet
Volgens mij hebben de alternatieve providers zoals Base, Mobistar, .. geen andere keuze dan deze instapkost door te rekenen. Met de nieuwe telecomwet in gedachte, moeten ze nu break-even komen na 6 maand. Veel marge zullen ze niet hebben op hun maandelijks abonnementsgeld.
Maar ze hebben wel grote kosten:
  • - voor iedere nieuwe VDSL2 aansluiting moeten ze een (serieuze) aansluitkost betalen aan Belgacom.
    - per klant een maandelijkse kost voor de VDSL2.
    - de kosten aan Belgacom voor de VLAN capaciteit (naar de PoP's).
    - de kosten aan Belgacom voor het afnemen van de gemeenschappelijke zenders.
    - de kosten voor het capteren en doorsturen van eventueel bijkomende "eigen" zenders (niet gemeenschappelijk)
    - allerlei kosten zoals het afnemen van nPVR van Belagcom (of eigen nPVR servers), VOD, Fast channel zapping, enz..
    - last but not least de content aan de zenders
vuurvos schreef:k heb trouwens al gelezen dat BGC en TN zich (nog) niet druk maken
Belgacom zal zich in ieder geval niet druk maken. Ze verdienen goed aan de OLO's. Inkomsten van de OLO's helpen hun infrastructuur afschrijven. Ze verliezen wat marges, maar ze hebben er ook minder kosten voor de OLO klanten.

Als die OLO's klanten van Telenet over de schreef trekken, zijn dat (onrechstreeks) extra klanten voor Belgacom, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

^ Klopt, BGC verdient er zeker aan, heb iets gelezen, zal de bron proberen te zoeken om te posten achteraf.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb het eens vergeleken voor mijn eigen situatie en ik zou bij SNOW exact hetzelfde betalen. Ik zou wel dan een kabeltv kunnen vervangen door digitale tv, maar die wordt niet veel gebruikt. Dus blijf ik maar bij BGC, ben ik alvast zeker van de FUP, open poorten, Fritzbox, enz. Better the devil you know :)

Maar ik vind Snow zeker interessant voor mensen die nog moeten instappen in het digitaal gebeuren, maar hoeveel zijn dat er nog? Behalve UB'ers gaan de meesten niet regelmatig kijken of ze elders een betere aanbieding hebben. Zolang het werkt en de prijs niet teveel afwijkt, blijft men waar men is. Voor elektriciteit was het voordeel van een overstap veel groter en daar is pas echt schot in gekomen na de sensibiliseringscampagnes van de overheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

de overheid heeft voor niks gezorgd, Electrabel heeft een lesje gekregen dank zij de groepsinkopen...
En wat "snow" betreft, hoe meer marktwerking hoe beter!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die dagen dat je op het gemeentehuis kon gaan om over te schakelen hebben toch veel succes gehad.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

die ook ja! Gelukkig maar, alle middelen helpen natuurlijk. Niettemin blijf ik erbij dat monopolie monsters vooral geschapen zijn door onze overheid zelf...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Remco12
Starter Plus
Starter Plus

Beste, Allen

Als ik het zo vegelijk met mijn huidige situatie (= base ADSL homepack 4) is er in weze niet veel veranderd.
als je de overstap zou doen voor enkel internet en telefoon komt je het nog duurder uit.
Dus enkel een snelheidsverhoging die aanzienlijk is (VDSL) maar telefonie ??? Ik betaal in de piek 0,28 Euro per gesprek, zie nu staan in hun lijst 0,40 Euro pe gesprek + als je de nr weergave wil enz... +3 Euro toch duur denk.
Gaan ze iets doen voor bestaande Klanten????
+ daarbij komt een kost van 199 Euro installatie in promotie nu voor 99 Euro.
Vindt ik toch duur. Nog even wachten denk ik op de eerste ervaringen met dit produkt.

Groeten,

Remco

[Mod Edit] Post verplaatst naar bestaande "Snow" topic
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

philippe_d schreef:Maar ze hebben wel grote kosten
Dat wisten ze op voorhand.
philippe_d schreef:Als die OLO's klanten van Telenet over de schreef trekken, zijn dat (onrechstreeks) extra klanten voor Belgacom, toch?
Wat Wholesale betreft klopt dat, wat BROBA betreft: je hebt geen idee wat die kosten ! Die zijn ze liever kwijt dan rijk hoor !
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

tis tegenwoordig bijna allemaal wholesale :)
(ik geloof niet dat er 1 broba is op vdsl)
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dat heeft toch niks te maken met het feit dat er wel of niet (goed) verdiend wordt aan BROBA OLO's ?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Wat ik me afvraag is de kwaliteit van telefonie. De Voip die Base totnogtoe aanbood gaf heel veel problemen. Gesprekken die wegvallen, direct op antwoordapparaat terechtkomen, enz.
Gaat de telefonie nog altijd via Voip via hetzelfde platform als wat Base vroeger gebruikte of hebben ze een akkoord dat dit over de lijn van belgacom gaat met analoge pulsen?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

In het artikel staat dat scarlet de meeste klanten zou kunnen verliezen ?
WIe zal voor 3 a 4 euro per maand willen veranderen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

vuurvos schreef:Dat heeft toch niks te maken met het feit dat er wel of niet (goed) verdiend wordt aan BROBA OLO's ?
als ze allemaal vdsl gaan aanbieden, en dus allemaal wholesale ipv broba gaan doen, gaat bgc dus aan elke olo meer verdienen,
en minder kosten hebben.
dus voor BGC is elke aanbieder die erbij komt op vdsl natuurlijk een mooie extra bron van inkomsten.
daarbij komt dan nog dat elke aanbieder op vdsl dus al in orde is voor belgacom ook, en het omschakelen veel sneller en eenvoudiger zal kunnen.
(al werkt dit natuurlijk in de beide richtingen :) )
Steven7 schreef:Gaat de telefonie nog altijd via Voip via hetzelfde platform als wat Base vroeger gebruikte of hebben ze een akkoord dat dit over de lijn van belgacom gaat met analoge pulsen?
het is nog altijd voip, dus zal wel nog steeds base hun eigen platform zijn. of ze hebben er mss een akkoord voor met alpha-networks?

en proximusboyke: een boel klanten van scarlet zijn de "zo veel mogelijk voor zo min mogelijk" triple-play klanten.
die zouden dus best wel een keer kunnen switchen eens ze het zien dat er goedkoper is :)
en zoals ik hierboven al zei: het is nu niet dat triple play klanten van BGC of scarlet iets moeten veranderen he (bbox switchen voor sagem, bgc decoder voor snowbox, done)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

splitter ik bedoelde wie wil nu veranderen voor 4 euro per maand en 99 setupkosten betalen
mensen die nie aan 50 synchroniseren is het wel een goede uitkomst
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

Splitter schreef:als ze allemaal vdsl gaan aanbieden, en dus allemaal wholesale ipv broba gaan doen, gaat bgc dus aan elke olo meer verdienen,
en minder kosten hebben.
Je hebt het volledig verkeerd. Het Wholesale of BROBA (of BRUO) concept heeft totaal geen link met de gebruikte technologie. Het BIPT heeft al bekomen dat Belgacom "BROBA over VDSL" moet ondersteunen. Maar de bestaande BROBA OLO zal BROBA OLO blijven of het nu met ADSL, ADSL2+ of met VDSL2 technologie is.
Steven7 schreef:Gaat de telefonie nog altijd via Voip via hetzelfde platform als wat Base vroeger gebruikte of hebben ze een akkoord dat dit over de lijn van belgacom gaat met analoge pulsen?
Splitter schreef:het is nog altijd voip, dus zal wel nog steeds base hun eigen platform zijn. of ze hebben er mss een akkoord voor met alpha-networks?
Wrong again, het wordt door het VOIP platform van BGC geleverd.
Splitter schreef:en zoals ik hierboven al zei: het is nu niet dat triple play klanten van BGC of scarlet iets moeten veranderen he (bbox switchen voor sagem, bgc decoder voor snowbox, done)
In het artikel staat dan ook duidelijk: "Die gaan niet plots overschakelen. Zo'n switch is nog altijd een heel gedoe met kabels, decoders en allerhande aansluitingen. Veel mensen doen die moeite niet voor een paar euro per maand." Dit is en blijft een feit voor Jan met de pet. En die zijn met zo veel meer dan jij en ik.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

vuurvos schreef:Het Wholesale of BROBA (of BRUO) concept heeft totaal geen link met de gebruikte technologie. Het BIPT heeft al bekomen dat Belgacom "BROBA over VDSL" moet ondersteunen
graag een linkje?
ik kan je namelijk het broba offer tonen voor adsl, adsl2, reach adsl en sdsl. (http://goo.gl/eKufF)
voor vdsl kan ik echter enkel het wholesale referentie aanbod terugvinden. (http://goo.gl/EkIMb)
de documenten duiden dus op het feit dat de broba/bruo/wholesale aanbiedingen wél bepaald worden door de technologie.
vuurvos schreef:Wrong again, het wordt door het VOIP platform van BGC geleverd.
daarom zei ik dus "het *ZAL WEL* hun eigen ding zijn (dus hetgene ze atm gebruiken voor vaste telefonie) omdat het nog steeds voip is.
welk systeem base gebruikt voor hun voip weet ik niet, en of dat voor het aanbod via snow een ander platform is dan hetgene ze nu gebruiken voor base, weet ik evenmin.
vuurvos schreef: In het artikel staat dan ook duidelijk: "Die gaan niet plots overschakelen. Zo'n switch is nog altijd een heel gedoe met kabels, decoders en allerhande aansluitingen. Veel mensen doen die moeite niet voor een paar euro per maand." Dit is en blijft een feit voor Jan met de pet. En die zijn met zo veel meer dan jij en ik.
dus jij haalt een quote uit het artikel... die ik weerleg met het feit dat switchen van scarlet of bgc naar snow *geen* gedoe is?
ik zie de link er niet in?
"een heel gedoe met kabels en allerhande aansluitingen" is gewoon puur bullshit.
het is niet meer werk dan een tv vervangen, bv.

@proximusboyke: ja, die 99 euro setup idd... even vergeten :)
zonder die setup zouden het er volgens mij een grote hoop zijn.

EDIT: vuurvos, ik snap trouwens het verschil van wholesale en broba wel, maar ik vind niets dat aangeeft dat er een effectief broba aanbod is op vdsl.
daarom dus dat ik er vanuitga dat het allemaal over wholesale gaat (en indien niet zou ik dus graag linkje hebben :) )

verder maakt de mogelijkheid niet veel uit ook niet denk ik, want het gros zal wss wel wholesale afnemen veronderstel ik (zou leuk zijn als er daar cijfers van waren)
proz
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 52 keer

Devilzown schreef:"Snow wil prijsbreker zijn op digitale televisiemarkt"
Het zal bij 'willen' blijven, vrees ik.
Zoals door anderen reeds aangehaald zijn de SNOW-producten gewoon de lite versie van de producten van de huidige aanbieders.
Je krijgt dus minder en je betaalt er dus logischerwijs ook minder voor.

Waarom is prijs van een 2-pack TV + internet identiek aan de prijs van een 3-pack TV + internet + telefoon?
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

Splitter schreef:graag een linkje?
ik kan je namelijk het broba offer tonen voor adsl, adsl2, reach adsl en sdsl. (http://goo.gl/eKufF)
voor vdsl kan ik echter enkel het wholesale referentie aanbod terugvinden. (http://goo.gl/EkIMb)
Je hebt gelijk, ik verwarde Broba over Ethernet (met shared of dedicated VLAN) met Broba over VDSL2
de documenten duiden dus op het feit dat de broba/bruo/wholesale aanbiedingen wél bepaald worden door de technologie.
Dit zie je dan weer verkeerd. De geschiedenis heeft duidelijk aangetoond dat een nieuwe technologie eerst voor een zolang mogelijke periode enkel door BGC zélf wordt gebruikt. Na verloop van tijd moet de nieuwe technologie ook voor Wholesale worden aangeboden (door het BIPT). Ten laatste kunnen ook de BROBA operatoren de nieuwe technologie benutten (weeral door het BIPT opgelegd.

In het verleden is dat geweest bij de introductie van ADSL2+ en nadien bij de intrede van VDSL1. Nu terug met de uitrol van VDSL2. Eerst expliciet voor BGC, nadien voor Wholesale. Binnen onbepaalde tijd ook voor BROBA, het is een kwestie van tijd.
vuurvos schreef:Wrong again, het wordt door het VOIP platform van BGC geleverd.
daarom zei ik dus "het *ZAL WEL* hun eigen ding zijn (dus hetgene ze atm gebruiken voor vaste telefonie) omdat het nog steeds voip is.
welk systeem base gebruikt voor hun voip weet ik niet, en of dat voor het aanbod via snow een ander platform is dan hetgene ze nu gebruiken voor base, weet ik evenmin.]
Als je zegt dat je niet weet welk systeem Base gebruikt en je evenmin weet welk platform voor VOIP ze gebruiken bij Snow, wat weet je dan wel ? Ik weet dat het VOIP platform voor Snow wordt geleverd door BGC. Bron: zeer goede bron
EDIT: vuurvos, ik snap trouwens het verschil van wholesale en broba wel, maar ik vind niets dat aangeeft dat er een effectief broba aanbod is op vdsl.
daarom dus dat ik er vanuitga dat het allemaal over wholesale gaat (en indien niet zou ik dus graag linkje hebben :) )
Is al uitgeklaard hierboven
verder maakt de mogelijkheid niet veel uit ook niet denk ik, want het gros zal wss wel wholesale afnemen veronderstel ik
Een BROBA operator heeft er zelf voor gekozen om gedeeltelijk zijn eigen netwerk aan te leggen. Een Wholesale operator heeft er trouwens ook zelf voor gekozen om reseller te zijn. Ik snap je veronderstelling niet, wat bedoel je met "het gros zal wss wel wholesale afnemen" ?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”