Snow: nieuwe triple play provider (BASE)

Nieuws omtrent telecom
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

interessant aanbod voor minder veeleisende gebruikers, die vooral geen extra's willen...Een dacia in de telecom :-D

voor alle opties betaal je je blauw. vdsl 50 zou vb 5 € extra mogen kosten vind ik.

Ik heb edpnet 50/6 (42,35 € incl. TA korting) + 10 € telephony (goedkoper dan raw copper)
dus 43,35 € +1,25 € OVH + gratis weepee+11 € tv-vlaanderen= 55,6 € totaal.

waarbij CLIP gratis is, perfecte support, zelf hardwarekeuze, multiple sip-accounts (dus vb op smartphone en thuis)
naar gsm betaal je je blauw buiten het forfait.
0,40 € naar vaste nr.'s! als ik 3 oproepen doe, kan ik 1 maand voor bellen via OVH!
0,18 €/min + 0,11 €/oproep= kan ik bijna 20 gsm'sprekken voor doen met betamax

fritzbox aan scherpe prijs ontvangen.

200 € is kunstmatig hoge prijs, om dan zogezegd te kunnen 'braderen', en mensen denken....'ik moet mij haasten, anders betaal ik 100 € meer'

Ik herinner mij acties bij bgc: gratis led tv ( +/- 200 €), gratis activering, installatie, wifi router, box, + 50 € korting internetklanten, gratis 3G (250 MB), belgacom fon hotspots,...als je dit alles rekent, ben je niet goedkoper af!

+ hou mijn hart vast van afwikkeling:
wat ivm service/dienst na-verkoop? Heb er al vele gekend die kunnen verkopen (euphony, mobistar,..), maar nadien een puinhoop maken.

Je moet appels met appels vergelijken.
Laatst gewijzigd door satsurfer op 07 feb 2013, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

@satsurfer : en dan heb je nog helemaal geen digitale TV ?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

satsurfer schreef:wat ivm service/dienst na-verkoop? Heb er al vele gekend die kunnen verkopen (euphony, mobistar,..), maar nadien een puinhoop maken.

Kom nu niet vertellen dat de service of dienst na-verkoop bij Belgacom en Telenet zo geweldig is en dat zij er geen puinhoop van maken hé :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

diederik schreef:Als je die 50/5 vraagt, krijg je dan effectief 50 download of zit de tv daar nog bij. Voor 9 euro extra zou ik dit toch graag weten

De algemene regels van VDSL2 blijven altijd geldig. Dat wil dus zeggen:
  1. De snelheid die je krijgt zal altijd beperkt worden door de sync profiel van je modem. Deze wordt bepaald door de lijnwaarden, en kunnen dus variëren tussen 12 mbps (ver van de ROP) en 50 mbps (dicht van de ROP + DLM). Hier is Snow afhankelijk van Belgacom.
  2. De download + TV samen kunnen nooit hoger zijn dan de sync.
Enkele voorbeelden:
    - als je modem synct op 50 mbps, en je hebt een 50 mbps abbo, dan zal de download verminderen met de TV streams.
    - als je modem synct op 50 mbps, en je hebt een 30 mbps abbo, dan zal de download op 30 mbps blijven, zelfs met TV.
    - als je modem synct op 30 mbps of lager, dan zal de download verminderen met de TV streams - zowel met een 30mps als met een 50 mbps abbo.
Als je dus van plan bent om een 50/5 formule te nemen, check dan op voorhand welke snelheid jouw lijn aankan. Base heeft hier geen enkele invloed op.
Het enige voordeel die je hebt met een 50/5 abbo, is dus een hogere upload (die zal op 5 mbps blijven, ook al synct je modem maar op 30 mbps), met of zonder TV.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Dan blijf ik best bij scarlet zeker, dit zijn mijn waardes nu

Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 20.4 dB
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zamba schreef:en gaat het bij deze prijs blijven? ik denk het niet. eenmaal een aantal klanten binenngehaald verhogen ze hun prijzen.

Pure speculatie. Waarom zouden ze?
En dan nog: iedere prijsverhoging is een reden voor onmiddelijke opzeg, zelfs tijdens je eerste 6 maanden.

diederik schreef:Dan blijf ik best bij scarlet zeker, dit zijn mijn waardes nu
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

Deze waarden zullen bij Base gelijk blijven, ze nemen gewoon die lijn over, toch?
Je zal natuurlijk terug eerst op 30 mbps geprovisioneerd worden, waarna DLM het terug overneemt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VOiD schreef:Koop je de decoder of huur je die ?

Alle apparatuur wordt gebruikleend: de Sagem 3464 en de decoder blijft eigendom van KPN Group Belgium en je moet beide toestellen binnen de vijf werkdagen na de beëindiging van het abonnement terugbezorgen. Anders volgt er een voorlopig onbekend boetebedrag op de eindafrekening. bron: http://kpngroup.be/public/uploads/files ... INT_NL.PDF
Petervanakelyen schreef:
snel en onbeperkt (1) internet
(1) De geleverde diensten zijn uitsluitend bedoeld voor een strikt normaal en persoonlijk gebruik.


Iemand een idee wat ze verstaan onder 'strikt normaal' gebruik? Ik ben geneigd te geloven dat het ongelimiteerd is, maar sommige andere providers hebben het begrip FUP op een andere manier 'ingekleurd' ;)

Bij mijn weten is Telenet de enige Belgische provider die de natuurlijke groei van internetverkeer actief inperkt. Tot op heden zijn er mij geen gevallen bekend waarbij onbeperkt internet via het VDSL2-netwerk door de provider werd gelimiteerd. Ik zou me dus geen zorgen maken over die voetnoot.

Fliz schreef:Zie ik het nu verkeerd of zit de 'huur' van een telefoonlijn (raw copper) IN de prijs van die 39 euro?

Klopt, de prijs is all-in.

diederik schreef:Als je die 50/5 vraagt, krijg je dan effectief 50 download of zit de tv daar nog bij. Voor 9 euro extra zou ik dit toch graag weten

50/5 is zeker niet op elk adres technisch beschikbaar, dit is afhankelijk van de kwaliteit/lengte van je Belgacom-koperpaar. Momenteel kan je de beschikbare snelheden redelijk betrouwbaar testen via http://lijntest.be/
Als je tv in HD-kwaliteit kijkt wordt er sowieso 6,5 Mbps snelheid verbruikt (SD-kwaliteit 3 Mbps) en blijft er dus nog 43,5 Mbps over om te internetten.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

diederik schreef:Als je die 50/5 vraagt, krijg je dan effectief 50 download of zit de tv daar nog bij. Voor 9 euro extra zou ik dit toch graag weten

+ Als je die cloud er niet bij neemt, heb je dan geen email adres ?


Het hoogste VDSL2 profiel is 50/6, dus TV gaat daar effectief af (technische limitatie). Niet elke lijn kan 50/6 aan overigens.
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

raf1 schreef:
Fliz schreef:Zie ik het nu verkeerd of zit de 'huur' van een telefoonlijn (raw copper) IN de prijs van die 39 euro?

Klopt, de prijs is all-in.

Zeker? Men heeft het in de FAQ over een Belgacom aansluiting? Of bedoelt men dan dat er fysiek een raw copper moet aanwezig zijn?
welke installatie heb ik nodig voor SNOW?

Je hebt bij je thuis een eenvoudige Belgacom-aansluiting nodig. De lijn moet niet actief zijn.


Over de aansluitmogelijkheden van de snowbox vind ik nog niet veel terug, vind iemand daar meer info over?
Laatst gewijzigd door Ontheronix op 07 feb 2013, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Vreemd is dat als ik een adrescheck uitvoer ze zeggen dat ik perfect aansluitbaar ben. Als ik een lijntest uitvoer bij edpnet haal ik nog geen 2 - 512 profiel. In de praktijk had ik hier vroeger met adsl 1,5Mbit. TV zal hierover niet echt lukken vrees ik.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Iemand al gevonden welke radiozenders er aanwezig gaan zijn?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

hier werkt zelfs die tool van beschikbaarheid niet.

Als ik zoek op telefoonnummer krijg ik de boodschap : An error occurred from Amster Framework.
Op adres lukt het dan weer wel.

Op dit moment blijf ik bij mijn pack bij Belgacom. Is voor mij persoonlijk op dit moment de beste oplossing. Dus waarom zou ik veranderen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Diegenen die al besteld hebben, hebben jullie de keuze gehad tussen het overwegend vlaams tv pakket en waals tv pakket ?
Want zoals bij BCG zit je zowiezo vast aan de taal van het landsdeel dacht ik.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
mantaray
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

ja er is een keuze, staat wel al ingevuld.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ontheronix schreef: Zeker? Men heeft het in de FAQ over een Belgacom aansluiting? Of bedoelt men dan dat er fysiek een raw copper moet aanwezig zijn?

Inderdaad, er moet een Belgacom koperpaar aanwezig zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ga zeker afwachten, er gaan zeker nog veranderingen komen. Ben van mening dat Scarlet wel zal reageren, op een of andere manier (misschien een Licht One abbo, of het One abbo in prijs verlagen). Ze zijn immers binnengehaald als prijsbreker bij Belgacom.
Ook andere providers hebben nog ruim de tijd om te reageren.

En men mag ook niet uit het oog verliezen, dat er altijd opstart problemen zijn met een nieuw produkt. Zo was het, lang geleden al, toen Scarlet nog niet bij Belgacom was (One, Tel & internet). Maar velen onder ons gaan zich ook de problemen herinneren met Dommel, die ook zo een abbo uitbracht, en gewoon overspoeld werd, en tech. bleek er ook wel wat aan de hand te zijn, het bedrijf heeft daar zijn goede reputatie (toch voor een tijd) kwijtgespeeld.

Een provider kan op voorhand ook niet weten hoe goed hun nieuw produkt zal aanslaan, dus ook niet hoeveel mensen extra aan de helpdesk, en techniekers op de weg er zullen nodig zijn. Dus nog even afwachten lijkt mij het beste.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

toch enkele verschillen met belgacom. het de brochure eens bekeken.

bij belgacom gratis bellen naar alle vaste lijnen en mobiele nummers tussen 17h00 en 08h00, weekend + feestdagen + gratis bellen naar een 40-tal landen. bij snow is het enkel naar vaste lijnen in België.

geen radiozenders.

mailboxen zijn een optie. 3,00 € extra.
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

scarlet reageert al jaren niet, waaorm zouden ze nu dan wel reageren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij Scarlet (One) is het gratis bellen vanaf 1600h,een groot verschil,want als je bijv. moet bellen naar de pensioendienst,of Mutualiteiten,die zijn om 1700h gesloten.Weekend en Feestdagen zijn ook gratis.De verschillen lopen wel op als men bijv. ken je beller erbij wilt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lacer schreef:Diegenen die al besteld hebben, hebben jullie de keuze gehad tussen het overwegend vlaams tv pakket en waals tv pakket ?
Want zoals bij BCG zit je zowiezo vast aan de taal van het landsdeel dacht ik.

Ik vraag mij af hoe dat TV platform eruit ziet. Ik zie 3 mogelijkheden (misschien kraam ik hier weer onzin uit :-( :
  • reseller van Belgacom TV (zoals Scarlet).
  • een eigen volledig TV platform op een VLAN (analoog aan belgacom, maar een andere VLAN?)
  • IPTV (Internet)
Gezien ze een volledig aparte zenderlijst hebben, is het wellicht uitgesloten dat ze een Belgacom TV reseller zijn. Op NPVR moet je dus niet rekenen.

De tweede optie (een volledig uitgebouwd platform), zou dus willen zeggen, dat base - net zoals Belgacom - in iedere ROP aanwezig moet zijn met alle TV streams (toch tenminste in iedere ROP, waar een van hun klanten aangesloten is).
Hoewel technisch moegelijk, is dat financieel onmogelijk. Of misschien nemen ze bepaalde (populaire) streams van Belagcom af. Hoewel de meest bekeken zenders gebroadcast worden naar de ROP, zou het ook wel een verspilling van bandbreedte zijn, als beide providers alle gemeenschappelijke zenders apart in iedere ROP beschikbaar stellen?

De derde optie is dat Base hun TV gewoon via de Internetverbinding aanbiedt. Dan worden alle VDSL2 streams van hun klanten afgenomen in de regionale POP's. Base moet dan alléén maar aanwezig zijn in de regionale POP's.
In dit geval maakt de TV stream deel uit van je internetverbinding, en zal dus afgaan van de download ?

Of een combinatie van (2) en (3) > Een aparte VLAN (los van de PPPOE sessie), maar afgenomen in de regionale POP?

Misschien weet iemand hier meer over (gewoon technische interesse) :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Philippe, zoals ik het begrijp neemt gebruikt Snow dezelfde bestaande Belgacom multicast streams and that's it. Ze gebruiken dus hun eigen decoders etc. Voor de films op aanvraag enz. weet ik niet of dit via internet gaat of ook via BGC loopt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

philippe_d schreef:
Zamba schreef:en gaat het bij deze prijs blijven? ik denk het niet. eenmaal een aantal klanten binenngehaald verhogen ze hun prijzen.

Pure speculatie. Waarom zouden ze?
En dan nog: iedere prijsverhoging is een reden voor onmiddelijke opzeg, zelfs tijdens je eerste 6 maanden.

diederik schreef:Dan blijf ik best bij scarlet zeker, dit zijn mijn waardes nu
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

Deze waarden zullen bij Base gelijk blijven, ze nemen gewoon die lijn over, toch?
Je zal natuurlijk terug eerst op 30 mbps geprovisioneerd worden, waarna DLM het terug overneemt.


Speculatie, zeg je. kan zijn. Maar ze vermelden duidelijk dat het een lanceringsaanbod is. Wie zegt dat dit zo blijft?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
Ontheronix schreef: Zeker? Men heeft het in de FAQ over een Belgacom aansluiting? Of bedoelt men dan dat er fysiek een raw copper moet aanwezig zijn?

Inderdaad, er moet een Belgacom koperpaar aanwezig zijn.

Vermits een classic lijn 19,99 € kost, kost die basic Snow dus 59 € ? Of zie ik dit verkeerd ? Indien ik het juist heb zijn ze dus absoluut géén prijsbrekers, wel in tegendeel !
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

You just need a simple Belgacom connection at your home. The line doesn't have to be active.
Ik denk dat ze bedoelen dat er enkel een koperdraad moet liggen (logisch). Deze moet niet actief zijn, dus er moet geen signaal opzitten. Maw: raw copper zit in de prijs inbegrepen.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 081716.htm het tv gedeelte is interessant

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Zoals ik het zie bedoelen ze dat je ergens in huis een Belgacom intro (koperpaar) moet hebben, niet dat je een Belgacom abonnement moet hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

driesve schreef:
You just need a simple Belgacom connection at your home. The line doesn't have to be active.
Ik denk dat ze bedoelen dat er enkel een koperdraad moet liggen (logisch). Deze moet niet actief zijn, dus er moet geen signaal opzitten. Maw: raw copper zit in de prijs inbegrepen.

En wat indien er géén koperdraad ligt, zoals in een nieuwbouw ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Misschien weet iemand hier meer over (gewoon technische interesse) :)

KPN heeft een beperkt eigen IPTV-platform dat gebruikmaakt van de multicast-streams van BelgacomTV.
Volledige technische uitleg is te vinden in dit document: http://www.bipt.be/ShowDoc.aspx?objectID=3781&lang=nl
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dan moet je die gewoon laten leggen... maar dat staat los van raw copper nemen.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Door Belgacom dus. En aan welke prijs ?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Belgacom rekent een forfaitair bedrag aan van 30,00 € bij nieuwbouw (particuliere klanten).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je kan een "voortijdige" installatie laten doen door BGC... dacht dat de prijs 30 euro was.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

uit nieuwsgierigheid ook maar besteld....
39 euro en zonder verplichtingen (jaja, die 99 ben je kwijt, akkoord)

had op twitter gevraagd achter fixed ip en dergelijke, maar geen antwoord gehad,
mss dat de marketing jongens op twitter het ook niet zelf weten :)
(al verwacht ik dat ik de antwoorden zelf wel ken)

18/02 PM is mijn installatiedatum, eens kijken hoe vlot het verloopt (heb 2 rechtstreekse paren, dus dat mag geen probleem geven)


EDIT: lijkt me dat KPN redelijk wat samenwerkt met BILLI hun code (als ik even naar de code op snowzone.be kijk) :

<title>KPN Me - Login</title>
<meta name="description" content="KPN klantenzone." />
<meta name="Copyright" content="KPN 2010. All Rights Reserved" />
<meta name="author" content="Billi | 1er opérateur belge illimité !" />
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Denk niet dat je een fixed ip zal krijgen :)

Veel succes!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Splitter schreef:EDIT: lijkt me dat KPN redelijk wat samenwerkt met BILLI hun code (als ik even naar de code op snowzone.be kijk) :

<title>KPN Me - Login</title>
<meta name="description" content="KPN klantenzone." />
<meta name="Copyright" content="KPN 2010. All Rights Reserved" />
<meta name="author" content="Billi | 1er opérateur belge illimité !" />


Yep, ze gebruiken het platform van "Alpha Networks" de eigenaar van Billi:
KPN wordt de eerste alternatieve speler die de ‘multicast’-dienst van de nationale operator gebruikt. Multicast is heel efficiënt voor het leveren van dezelfde inhoud aan een groot aantal gebruikers, zoals het geval is voor tv. Belgacom moet de dienst aan concurrenten aanbieden sinds een beslissing van de conferentie van regulatoren uit juli 2011. Het tv-platform zelf komt van Alpha Networks, de holding achter de alternatieve operator Billi, die al sinds november 2010 televisie distribueert.

bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/e-business/base-strijdt-met-snow-tegen-belgacom-en-telenet/article-4000244081716.htm

Ik ga Snow met veel aandacht volgen. Ben zelf een Scarlet Internet+TV-klant en wanneer er duidelijkheid is omtrent HD, nPVR & max aantal streams, eventuele wijzigingen aan het internet-aanbod beslissen of het gunstig is om over te stappen. Hun basisaanbod van zenders vind ik voldoende, maar ik kan met mijne BGC-TV tot 3 streams opnemen en dan nog "live" tv kijken(zonder pauze of spoelen dan natuurlijk)... Dat ze geen 4Mbps upload aanbieden zal wellicht een commerciële reden hebben. Ze huren die "capaciteit" waarschijnlijk niet af om onder magische €40/maand te kunnen blijven.

Ik kan niet wachten tot de eerste userbaser snow in huis heeft en wat meer details kan geven. Misschien kan een moderator alvast eens een vriendelijk mailtje naar Snow sturen om Userbase voor te stellen en hopelijk hebben zij dan ook binnenkort een ISP-official-account hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Snow is zeer zeker het volgen waard, alleen vraag ik mij af of het niet beter is nog te wachten tot de kabel effectief opgengesteld wordt en dan te kijken wat er allemaal zal gebeuren. Er zullen ongetwijfeld nog operatoren komen via de opengestelde kabel, dan kan het spel pas echt beginnen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Helaas bestellen zonder telefoon aansluiting (aan de muur) is geen mogelijkheid. Je moet dus wel ooit klant bij BGC zijn geweest.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

^ Kan je toch altijd je snow weer opzeggen? Dat is toch he vanaf nu? Na 6 maanden kostenloos opzeggen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vaganzza schreef:Snow is zeer zeker het volgen waard, alleen vraag ik mij af of het niet beter is nog te wachten tot de kabel effectief opgengesteld wordt en dan te kijken wat er allemaal zal gebeuren.


KPN heeft ook geprobeerd een overeenkomst te bereiken met Telenet maar blijkbaar is dat ergens fout gelopen (spijtig trouwens).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Vaganzza schreef: Er zullen ongetwijfeld nog operatoren komen via de opengestelde kabel, dan kan het spel pas echt beginnen.

Hangt ook wel van je voorkeuren af.
Ik verkies sowieso VDSL boven de kabel.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”