Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

philippe_d schreef:
fluppie schreef:Wat krijgen de Telenet klanten die alleen maar internet hebben van Telenet??
Het aantal klanten die alléén internet hebben, en geen TV bij Telenet zal wel een héél klein percent zijn. Zeg nu zelf, wie wil er nu internet bij Telenet hebben, en TV van Belgacom? Het omgekeerde is waarschijnlijk veel populairder: Internet van Belgacom + TV van Telenet.
Jij gaat ervanuit dat iedereen TV & internet neemt.
Er zijn, zeker onder de jongere generatie, genoeg mensen die überhaupt geen TV-abonnement meer nemen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, veel jongeren hebben thuis een mediaspeler met een grote harde schijf. Wat ze willen zien, bekijken ze wel op die manier.
En eerlijk...k denk niet dat ze veel missen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

philippe_d schreef: Ik vind ook dat je voor een consumenten abbo geen vergoeding moet verlangen, voor enkele uurtjes zonder internet.
Bedrijfsabbo's met SLA kunnen via hun contract schadevergoeding krijgen, of via de rechtbank de werkelijke schade claimen die ze hebben opgelopen (vb gederfde inkomsten wegens niet werken Bancontact.)
Inderdaad, zelf vond ik het serieus overdreven. Gezinnen die schade opliepen omdat ze geen internet hadden. Ze mogen telenet dankbaar zijn dat ze eens iets anders konden doen dan internet en TV. Een geste zoals de gratis film en sporting is mooi meegenomen, maar zal maar een beperkte groep bereiken, degene met interactieve TV dus).

Of bedrijven echt schade opgelopen hebben is iets dat ik in twijfel trek. Je kan cash betalen als bancontact niet werkt en zondag zijn ook veel winkels dicht. Als die routers daar geen ander ipadres nodig hadden, dan werkte alles gewoon door. Net zoals hier.

Erger vind ik dat er veel modems stuk gegaan zijn. Of dit komt door te veel resetten trek ik in twijfel, tenzij je dit deed terwijl een firmware update liep. Dat loopt het fout af. Maar een gewone reset zal het bakje niet doen sneuvelen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Apparaten die jaren aan een stuk onder stroom staan, en dan enkele malen aan/uit gezet worden, kunnen wel eens stuk gaan.
Mijn ISDN Centrale (bouwjaar 1996) heeft vorig jaar de geest gegeven, na een stroomonderbreking. Gelukkig nog te repareren (enkele doorgebrande Elco's).

En wellicht waren het vooral de oude modems die het begeven hebben ... die waren toch aan vervanging toe :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De kans dat bedrijven schade hebben is reeel : omwille van het feit dat het een sluitingsdag is voor veel bedrijven, is dit de dag bij uitstek om de backups in orde te maken. En dankzij "de cloud" kan je dit niet meer zonder internetverbinding.

Wat betreft gezinnen begrijp ik dit wel ergens. Als de stroom uitvalt in Vlaanderen ben je Eandis toch ook niet dankbaar zodat je nog eens een wandeling kan maken? Internet is een noodzakelijk iets stilaan, het feit dat veel mensen tijdens de panne bleven twitteren bvb wijst hier al op (gebruik van 3G). Ook zijn kinderen steeds meer verplicht om s avonds achter de PC te zitten : huiswerk moet zelfs voor een bepaald tijdstip "geupload" worden naar de school server, waarbij dus ook internet nodig is. Vroeger kon het niemand iets schelen wanneer je je huiswerk maakte, nu blijkbaar wel. Als ik met mijn ouders ergens heen moest op een weekdag 's avonds dan moest ik mijn huistaak de dag ervoor (of weekend ervoor) maken. Nu gaat dit niet meer, want je kan je huistaken alleen die dag zelf uploaden (en niet vroeger) tot 22u 's avonds. Huiswerk niet op de schoolserver? Een dikke 0 krijg je! Ik denk dat in dit geval - half Vlaanderen plat - men je nog zou durven excuseren. Echter als je de pech hebt en iemand heeft overdag de KVD waar jij op aangesloten bent omver gereden, dan is dit slechts een kleine wijk dat zonder internet zit...en heb jij een 0...

Internet is een leuk iets, je hebt een massa aan kennis nabij. Maar misschien maken we er onszelf iets "te" afhankelijk van? De panne die Telenet gehad heeft getuigd hiervan.

Overigens : persoonlijk vind ik dat het nog snel opgelost is voor een zondag (!!) te zijn : op +/- 8 uur was iedereen terug online. Geen slechte prestatie (ook al mocht dit eigenlijk niet gebeuren).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

iedereen gratis een upgrade naar doscis 3 :banana:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je eens kijkt naar hosting dan garanderen de meeste wel 99,9 % uptime (zo heb ik al van een paar mensen vernomen), wordt dit percentage niet gehaald dan krijgt de klant zijn maand-geld terug (compensatie) _ of telenet 99,9 uptime garandeerd weet ik niet ? iemand ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Maar hoe gegarandeerd is gegarandeerd. Stel eens...jouw site is niet bereikbaar vanaf jouw ISP, andere klanten van die ISP geraken ook niet op die site. Echter is je site wel bereikbaar via een andere ISP. Dus jouw hoster vind dat hij niet moet betalen, je site is immers online! Maar - pak nu dat jouw ISP belgacom of telenet is - het grote deel van BE kan je site niet bereiken. Hoe ga jij uitzoeken of de fout dat net die ene ISP jouw site niet kan weergeven ligt aan de ISP of aan je hoster?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

krisken schreef:De kans dat bedrijven schade hebben is reeel : omwille van het feit dat het een sluitingsdag is voor veel bedrijven, is dit de dag bij uitstek om de backups in orde te maken. En dankzij "de cloud" kan je dit niet meer zonder internetverbinding.
Enkel bedrijven met een SLA kunnen een schadeclaim indienen. Zelf ben ik wel eens benieuwd naar het volgende artikel waarin een bedrijf daadwerkelijk schade opgelopen heeft met deze panne. Ik geloof het dus niet, tot het daadwerkekijk bewezen is.
krisken schreef:Maar hoe gegarandeerd is gegarandeerd. Stel eens...jouw site is niet bereikbaar vanaf jouw ISP, andere klanten van die ISP geraken ook niet op die site. ............

De Hosting van Telenet lag er niet uit volgens mij omdat de website telenet.be bereikbaar was
Laatst gewijzigd door mailracer 04 feb 2013, 20:21, in totaal 3 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Persoonlijk ken ik 2 bedrijven die een corporate fibernet hebben van Telenet (http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet). Eén hiervan is online gebleven, de andere is offline gegaan. Deze hebben Telenet hiervoor aansprakelijk geacht. Hoe het afloopt zullen we over een paar weken wel weten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen :???:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zal gebeuren. Al moet ik zeggen : de SLA van dit product is 8u. Volgens de monitoring is het net iets meer (8u15). Zal dus te zien zijn hoe ze het interpreteren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee wat men bij TN allemaal aan het doen is... maar daarnet lag hier weer alles plat gedurende zo'n 15 minuten.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Ook callcenter was vandaag om 17u onbereikbaar. 015/66.66.66 was onbereikbaar; deze gaf drie pieptonen en de lijn werd verbroken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patje schreef:Als je eens kijkt naar hosting dan garanderen de meeste wel 99,9 % uptime (zo heb ik al van een paar mensen vernomen), wordt dit percentage niet gehaald dan krijgt de klant zijn maand-geld terug (compensatie) _ of telenet 99,9 uptime garandeerd weet ik niet ? iemand ...
Zelfs als ze 99.9% garanderen, dan mogen ze nog 8 uur per jaar eruit liggen, so what ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wel dat de klant zijn geld terug krijgt (maandgeld) en niet een gratis filmpje waar de helft van belgie niet aangeeft :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als het percentage niet gehaald wordt ...
Maar de panne van gisteren valt nog steeds binnen de SLA van 99.9% uptime (over één jaar bekeken)
Dus het percentage wordt nog altijd gehaald ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wel, die 99,9% halen ze als er in heel 2013 niks meer gebeurd :) Ze zitten nu op het randje met hun 8u downtime.

I mean...waar staat dat dat telenet een uptime van 99.9% garandeerd? Of is dit nog steeds de lijn die jullie verder doortrekken van de webhoster? Zo ja : sorry maar deze lijn kan je NIET doortrekken...

1. een datacenter gaat men over het algemeen N+1 inrichten, soms zelfs al N+2. Bij telenet kan men dit doen in de 2 datacentra (hoboken en mechelen) maar niet tot op de straatkast
2. het netwerk is zodanig verspreid en groots dat men niet elke component (dus elke modem) kan meten

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

krisken schreef:Persoonlijk ken ik 2 bedrijven die een corporate fibernet hebben van Telenet (http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet). Eén hiervan is online gebleven, de andere is offline gegaan. Deze hebben Telenet hiervoor aansprakelijk geacht. Hoe het afloopt zullen we over een paar weken wel weten.
SLA : herstel van verbinding binnen de 8 werkuren

en gezien het op zondag was, zijn het dus geen WERKuren maar gewone uren.
WERKuren zullen ongetwijfeld opgevat worden ma-vr 9 to 5.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

In mijn geval zit ik de laatste zes maanden met meer dan 8 u downtime, al 2 a 3 keer een paar uur zonder internet gezeten ... dus mij krijgen ze niet zoet met een gratis filmpje dat is wat ik probeer aan te halen... een maandje gratis internet zou er wel vanaf mogen ;)
Laatst gewijzigd door Patje 04 feb 2013, 23:23, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Deze hebben een "Enhanced SLA" (zie diensten en opties tab op de link) standaard.
Maar de exacte inhoud hiervan vind ik niet terug

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hier is Telenet zojuist weer uitgevallen, de internetverbinding. Nog iemand problemen?
Afbeelding
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

krisken schreef:Persoonlijk ken ik 2 bedrijven die een corporate fibernet hebben van Telenet (http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet). Eén hiervan is online gebleven, de andere is offline gegaan. Deze hebben Telenet hiervoor aansprakelijk geacht. Hoe het afloopt zullen we over een paar weken wel weten.
Krisken, wilt dit zeggen dat die ook DHCP moeten gebruiken bij corporate fibernet ???? Lijkt me dan wel een zwak afkooksel te zijn van fibernet business.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een uptime van 99,9% kan je ook interpreteren als 'altijd 99.9%' dus per 365dagen slechts 0.1% down, niet per kalenderjaar. Dat zou willen zeggen dat er niks meer mag gebeuren tot februari 2014 en dat er niks mag gebeurd zijn sinds februari 2012.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Joe de Mannen schreef:Een uptime van 99,9% kan je ook interpreteren als 'altijd 99.9%' dus per 365dagen slechts 0.1% down, niet per kalenderjaar. Dat zou willen zeggen dat er niks meer mag gebeuren tot februari 2014 en dat er niks mag gebeurd zijn sinds februari 2012.
Misschien wordt die teller gewoon op een bepaalde datum ge-reset en is het geen glijdende meter met groen/oranje/rood :nono: :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

timofp schreef:Hier is Telenet zojuist weer uitgevallen, de internetverbinding. Nog iemand problemen?
Bij mij was het gisterenavond rond een uur of 9... alles (telefoon, internet, interactiviteit) viel uit voor ongeveer 15 minuten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

billeman schreef:
krisken schreef:Persoonlijk ken ik 2 bedrijven die een corporate fibernet hebben van Telenet (http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet). Eén hiervan is online gebleven, de andere is offline gegaan. Deze hebben Telenet hiervoor aansprakelijk geacht. Hoe het afloopt zullen we over een paar weken wel weten.
Krisken, wilt dit zeggen dat die ook DHCP moeten gebruiken bij corporate fibernet ???? Lijkt me dan wel een zwak afkooksel te zijn van fibernet business.
DHCP gebruiken ze inderdaad ook bij corporate fibernet. Dit is zogenaamde fixed DHCP : je krijgt van de DHCP server telkens hetzelfde IP adres. Echter werken deze op aparte frequenties en hebben deze een minimum down/upload snelheid (5mbit).

Bij adsl/vdsl werkt een fixed ip op dezelfde manier hoor (maar dan via PPPoE).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De details van de compensatieregeling zijn nu bekend: http://blog.telenet.be/2013/02/sorry-met-een-geste/

De 521 700 internet-only klanten en de 107 300 vaste telefonie-only klanten krijgen niets.

In het persbericht met de derdekwartaalresultaten 2012 geeft Telenet ook duidelijk de reden waarom deze klanten anders behandeld worden:
Aangezien nog steeds 31% van onze klanten op slechts één product geabonneerd is, zien we nog steeds mooie groeiopportuniteiten door die klanten warm te maken voor onze aantrekkelijke productbundels
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uit jouw link
Telenet Blog schreef:We kozen voor een gratis film om zoveel mogelijk klanten te bereiken. We beseffen dat we daarmee niet iedereen tevreden stellen. Onze excuses daarvoor.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Waregem: Telenet down (televisie) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe : ik mag veronderstellen dat je spreekt over digitale tv, en dat analoog nog werkt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Neen, coax signaal down
[€dit] terug OK
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ah ok dat is dus een losstaand probleem van de panne van afgelopen zondag.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartm
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2013, 09:57

Men kan natuurlijk de noodzakelijkheid van internet bij gezinnen in vraag stellen. Schoolgaande jeugd kan inderdaad in bepaalde mate afhankelijk zijn van internet, sommige andere klanten wat minder als het louter over recreatie gaat. Waar het mij om gaat is niet zozeer een "schadeclaim" en een "SLA" en een "garantie van uptime", maar eerder een faire commerciële geste tegenover het feit dat Telenet niet geleverd heeft waar de klant voor betaald heeft, ongeacht hoe fel de klant rekende op de beschikbaarheid van internettoegang. Een maand gratis internet lijkt me overdreven, maar één dag kosteloze verlenging van het internet-abonnement lijkt me een heel faire compensatie. Een totaal ander product gratis aanbieden, vind ik geen compensatie, eerder reclame.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bartm : volledig mee akkoord!
Een gratis maand internet/tv/telefoon is idd niet realistisch maar bvb een korting die recht evenredig is met die dag outage lijkt mij iets dat veel mensen eerder zullen apprecieren. Al is het maar 2.5 euro per service die je afneemt bijvoorbeeld...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

krisken schreef:Bij adsl/vdsl werkt een fixed ip op dezelfde manier hoor (maar dan via PPPoE).
Fout, noch de comsumenten producten noch de professionele producten met fixed ip werken met het protocol DHCP maar wel met PCP. Dit in combinatie met LCP en chap pap, zie hier.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uiteraard werken deze niet met DHCP, ik bedoelde met mijn post eerder dat je voor een fixed ip bij telenet/belgacom geen netwerkgegevens moest kloppen in je modem zoals veel mensen wel ns denken. Dat je gewoon telkens hetzelfde ip terugkrijgt op een automatische manier.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Waarom heb ik er geen last van gehad ? modem only, docsis3, fibernet XL met eigen router, consumentenformule ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mailracer : niet iedereen heeft er last van gehad, als ik het goed voorheb is het een verhouding 50-50

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je net een nieuwe lease hebt gekregen net voordat het probleem zich heeft voorgedaan is de kans groot dat je de tijdspannen overleefde. Indien je lease echter bijna verlopen was dan had je vermoedelijk wel problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”