philippe_d schreef:
Ik vind ook dat je voor een consumenten abbo geen vergoeding moet verlangen, voor enkele uurtjes zonder internet.
Bedrijfsabbo's met SLA kunnen via hun contract schadevergoeding krijgen, of via de rechtbank de werkelijke schade claimen die ze hebben opgelopen (vb gederfde inkomsten wegens niet werken Bancontact.)
Inderdaad, zelf vond ik het serieus overdreven. Gezinnen die schade opliepen omdat ze geen internet hadden. Ze mogen telenet dankbaar zijn dat ze eens iets anders konden doen dan internet en TV. Een geste zoals de gratis film en sporting is mooi meegenomen, maar zal maar een beperkte groep bereiken, degene met interactieve TV dus).
Of bedrijven echt schade opgelopen hebben is iets dat ik in twijfel trek. Je kan cash betalen als bancontact niet werkt en zondag zijn ook veel winkels dicht. Als die routers daar geen ander ipadres nodig hadden, dan werkte alles gewoon door. Net zoals hier.
Erger vind ik dat er veel modems stuk gegaan zijn. Of dit komt door te veel resetten trek ik in twijfel, tenzij je dit deed terwijl een firmware update liep. Dat loopt het fout af. Maar een gewone reset zal het bakje niet doen sneuvelen.