Analoge televisie

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Cfke
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2012, 07:10
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:
Cfke schreef:interessante discussie, en iets te laat opgemerkt, dus late reply...

Inderaad, interessante discussie, maar eigenlijk totaal off-topic. Deze tread gaat over Telenet analoge TV
Discussies over DVB-C, versleuteling, vrije hardware keuze, CI+, enz zijn al overvloedig gevoerd in andere topics...


De originele vraag van de poster ging over het verkrijgen van analoge televisie en in de daarop volgende posts is snel duidelijk gebleken dat men ofwel een beperkt (en steeds verder inkrimpend) analoog aanbod kan nemen, ofwel men een digibox/corder moet kopen/huren om de digitale kanalen te kunnen zien.

De zaken die ik aanhaal zijn inderdaad al overvloedig aangehaald in andere topics, maar bovenstaande feiten tonen aan dat ze ook in deze vraagstelling weer actueel zijn en de essentie van het probleem vormen. Men kan technisch gezien perfect digitale kanalen aanbieden en bekijken (met een iets of wat recent TV toestel), zonder extra "box" en zonder meerkost t.o.v. het "analoge" kabelabonnement (het gebeurd immers reeds bij enkele zenders), maar TN weigert dit en uit puur winstbejag dwingen ze je naar digibox/digicorder.
Deze wanpraktijken kunnen niet genoeg in de verf gezet en verspreid worden.
Ergens koester ik nog de ijdele hoop dat meer mensen zich tegen deze chantage en uitbuiting gaan afzetten en hun kabelabonnement opzeggen, en er een kritische massa opzeggende klanten ontstaat.
Dan, en alleen dan, zal TN misschien toch eerst aan de klant denken ipv aan de winstcijfers.

/C
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

de kwaliteit van sommige digitale zenders is toch ook dat niet?
als je vb een film opneemt van nederland3 , en je wist hem, heb je terug 1% meer vrije ruimte op je harde schijf,
doe je zelfde van vlaamse zenders, heb je 5% meer over ...... zegt toch iets over verschillende kwaiteit van zenders hé

is simpel uitgelegd maar klopt toch?

Alsook ik heb jaren geleden een digiCORDER zelf gekocht.
nu pesten ze me door de software zodanig te vertragen, dat vb programmagids soms minuten duurt vooraleer te laden...
is dat omdat ik hun interactieve zever nie wil?
of is het omdat ze dat bewust doen zodat ik een nieuwe decoder zou aanvragen en maandelijks weer huur betaal? want nu hebben ze geen winst aan me met mijn eigen decoder...

Misschien niet volledig on-topic maar zo zijn er veel dingen dat telenet doet om ons te ergeren ( analoge kanalen weg, indi-klanten bedriegen, etc ...
Telenet is hier nooit gewenst geweest, maar doordat de regering hun de kabel liet kopen .... zaten ze binnen ...
( ohh en proficiat aan die pipo minister die hen voor 50 jaar het ALLEENrecht geeft om uit te baten ...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

toerist schreef:Alsook ik heb jaren geleden een digiCORDER zelf gekocht.
nu pesten ze me door de software zodanig te vertragen, dat vb programmagids soms minuten duurt vooraleer te laden...


Zelfs de vorige HD Digicorder (AD-2000) welke nog veel recenter is dan die van jou is nog amper vooruit te krijgen :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb m'n tvv kaartje nu in een 4 tal tv's gehad, op geen enkele tv kon het beeld me bekoren... in theorie is dat allemaal zeer mooi, in de praktijk is het allemaal wat minder :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”