Ik ben héél content van onze Unifi-instalatie. Gratis controllersoftware(ubuntu-server bij mij), goed bereik, passive-PoE(geen duurdere PoE-switches nodig),...MClaeys schreef:Er is nog wat twijfel over de UniFi AP , de Cisco Aironet 1142 en de LevelOne WAP-6012.
Op UniFi was ik nooit gekomen zonder dit forum, ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik de ervaringen lees zijn ze wel degelijk (en goed van prijs, al loopt de prijs voor de pro die ze eerst wel zagen zitten (vanwege de 5Ghz) wel al op naar de 300 euro/stuk).
Maar het blijkt minder dringend te zijn, momenteel is er een testje aan de gang met een Linksys access point. De tablets zijn maar voor ergens volgend jaar, dus mogelijk zullen ze dan pas de aanbevolen AP aankopen (al willen de leerkrachten met een smartphone graag sneller). Dit kan ik dus iets meer op mijn gemak bekijken nadat het domain in orde is.
Bij de Linksys AP loop ik momenteel tegen het probleem dat mijn begeleider met zijn laptop niet kan aanmelden (Windows 7 Home premium). En mijn iPad geraakt er op, heeft internet maar na een tijd heeft hij geen internet meer (wel nog connectie). Ik moet het nog eens herbekijken dus, die configuratie .
Via een, door Ubiquiti gedocumenteerd, truukje "controleer" ik ook de APs in onze andere vestigingen vanop de centrale controller. Meerdere SSIDs die aan verschillende vlans gekoppeld zijn....
Als je al die "meegeleverde" functionaliteit gaat zoeken bij Cisco of LevelOne ga je omgerekend toch ook aan een behoorlijk bedrag zitten....
nog een plusje voor unifi zijn de "guest policies". Dan kan je vrij eenvoudig een guest-portal opzetten, maar wat mij vooral aanspreekt is deze policies de gebruiker reeds op AP-niveau toegang tot bepaalde subnets ontzegt.(default de private IP-ranges)
En, neen, ik heb geen aandelen van UBNT.