Advies GSM provider voor alarminstallatie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Hoi,
Deze week wordt een installatiesysteem geinstalleerd in mijn woning. Aangezien wij geen klassieke telefoonlijn hebben (bellen via VOIP), hebben we geopteerd om een alarminstallatie te nemen die melding doet via het GSM netwerk.
Echter, die alarminstallatie heeft dus ook een SIM kaart nodig om te kunnen bellen in geval van brand/inbraak.
Nu dacht ik om hiervoor een Base-C prepaid kaart te nemen. Dit lijkt mij het goedkoopst (17 ct/min).
Zouden jullie iets anders aanraden dan Base-C prepaid ? Een abbo is niet echt nodig, aangezien ik niet verwacht dat het alarm om de x-dagen afgaat
Gr,
Deva
Deze week wordt een installatiesysteem geinstalleerd in mijn woning. Aangezien wij geen klassieke telefoonlijn hebben (bellen via VOIP), hebben we geopteerd om een alarminstallatie te nemen die melding doet via het GSM netwerk.
Echter, die alarminstallatie heeft dus ook een SIM kaart nodig om te kunnen bellen in geval van brand/inbraak.
Nu dacht ik om hiervoor een Base-C prepaid kaart te nemen. Dit lijkt mij het goedkoopst (17 ct/min).
Zouden jullie iets anders aanraden dan Base-C prepaid ? Een abbo is niet echt nodig, aangezien ik niet verwacht dat het alarm om de x-dagen afgaat
Gr,
Deva
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zou er in elk geval geen kaart voor nemen daar deze verwachten dat je minimum 1x/jaar een inkomende of uitgaande call doet. Sommige kaarten vereisen zelfs elke maand of elke 3 maand!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Neem toch een base C postpaid dan. Ik zie het nut van die prepaid niet in. Je kan opzeggen wanneer je wil en moet geen zorgen maken over belkrediet dat vervalt. Meer nog, je hoeft er geen belkrediet op te zetten.
Alternatief is Telenet waarbij je 15 ct/m betaalt. Dit wordt wel per seconde aangerekend, maar daar zit je dan wel met een dure connectiekost van 10 cent.
Ik zou vooral nagaan of het bereik met Mobistar (Telenet) of Base wel goed genoeg is. Betrouwbaarheid zal wel het belangrijkste zijn zeker bij een alarm.
Alternatief is Telenet waarbij je 15 ct/m betaalt. Dit wordt wel per seconde aangerekend, maar daar zit je dan wel met een dure connectiekost van 10 cent.
Ik zou vooral nagaan of het bereik met Mobistar (Telenet) of Base wel goed genoeg is. Betrouwbaarheid zal wel het belangrijkste zijn zeker bij een alarm.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik vind alleen niet zo veel terug over die Base C postpaid.
Is er ook een vaste abonnementskost ?
Is er ook een vaste abonnementskost ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Mmm, ik had gedacht 1x/jaar. Maar idd iets om rekening mee te houden !krisken schreef:Ik zou er in elk geval geen kaart voor nemen daar deze verwachten dat je minimum 1x/jaar een inkomende of uitgaande call doet. Sommige kaarten vereisen zelfs elke maand of elke 3 maand!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik dacht dat het aldi talk was dat 1x/6maand of 1x/3 maand was, niet geheel zeker.
Maar er zijn er nog (lyca etc).
Maar er zijn er nog (lyca etc).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Nee, je betaalt enkel wat je verbruikt.devastator schreef:Ik vind alleen niet zo veel terug over die Base C postpaid.
Is er ook een vaste abonnementskost ?
In de voorwaarden behoudt Base wel het recht om het abonnement te annuleren als er gedurende x maanden geen gesprek geweest is. Zolang Base je daarvan per brief verwittigt, is er geen probleem; als het simpel via sms is, is het moeilijker. Misschien is de jaarlijkse test wel voldoende om het actief te houden
Voor een alarmcentrale zou ik ook voor een abonnement kiezen in plaats van een herlaadkaart. Geen idee hoe een alarmcentrale via gsm werkt, maar waarschijnlijk heb je wel ergens een led dat aangeeft of er gsm-ontvangst is? Zo kan je dan eventueel zien of de sim nog werkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien de alarmcentrale aangesloten wordt op een meldkamer zal er normaliter ook bij het in- en uitschakelen van het alarm naar de meldkamer gebeld worden. Tevens is er normaliter minimaal één maal per dag een connectie met de meldkamer (ter controle).
Communicatiekosten naar een meldkamer kunnen maandelijks een aanzienlijk bedrag vormen...
Communicatiekosten naar een meldkamer kunnen maandelijks een aanzienlijk bedrag vormen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Het alarm loopt niet via een meldkamer, maar belt direct een reeks van nummers op om te verwittigen van de inbraak.
Er is dus enkel een telefoon naar x personen wanneer het alarm af zou gaan.
Er is dus enkel een telefoon naar x personen wanneer het alarm af zou gaan.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Base check?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Idd. En aangezien er geen kosten zijn aan het Base C abo, is dat misschien nog wel het meest interessant.
@Ken: waarom Base Check ?
@Ken: waarom Base Check ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik heb in die van mij een SIM van Mobile Vikings gestoken, waar nog 7 euro opstaat. Die zijn 6 maand geldig. Als die berlwaarde opgebruikt is steek ik er een Mobistar Internet Everywhere kaartje met herlading van 15 euro in : is 1 jaar geldig!
CORRECTIE : Internet on Mobile : 125 belminuten voor 15€, een jaar geldig!
CORRECTIE : Internet on Mobile : 125 belminuten voor 15€, een jaar geldig!
Laatst gewijzigd door KRL100 29 jan 2013, 09:35, in totaal 1 gewijzigd.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik kan verkeerd zijn, maar er moet toch gebeld worden? Dus met internet everywhere is deze persoon toch niet geholpen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Er moet idd gebeld worden
-
- Plus Member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb ook een alarmcentrale met SIM module, maar ik kan de SIM niet zelf vervangen.KRL100 schreef:Ik heb in die van mij een SIM van Mobile Vikings gestoken, waar nog 7 euro opstaat. Die zijn 6 maand geldig. Als die berlwaarde opgebruikt is steek ik er een Mobistar Internet Everywhere kaartje met herlading van 15 euro in : is 1 jaar geldig!
Lijkt me ook een serieus security gat als eender wie je alarm kast kan open doen en je sim kaart vervangen/verwijderen.
Volgens mij mag dat trouwens niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Alvorens je de SIM vervangt, dien je een 'mastercode' in te geven.
Zoniet, zal het 'tamper-alert' afgaan van zodra gepoogd wordt het alarm open te maken.
Zoniet, zal het 'tamper-alert' afgaan van zodra gepoogd wordt het alarm open te maken.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Base C bedoelde ik dusdevastator schreef:Idd. En aangezien er geen kosten zijn aan het Base C abo, is dat misschien nog wel het meest interessant.
@Ken: waarom Base Check ?
Hier +/- 5 eur kosten per maand voor de automatische calls die de centrale doet naar de meldkamer.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Gisteren online de sim kaart (Base C) besteld, dus hopelijk is ie der morgen
Bedankt voor de hulp !
Bedankt voor de hulp !
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Veel succes ermee.
Had wel niet online besteld als ik van jou was. Lange wachttijden, activaties die niet rond komen. Heb 2 keer een bestelling gedaan voor een Base C postpaid en de eerste keer 2 weken moeten wachten, de tweede keer zelfs bijna 1,5 maand.
Zou gewoon naar de winkel gaan als ik jou was zolang je die activatiekost nog niet betaald hebt.
Had wel niet online besteld als ik van jou was. Lange wachttijden, activaties die niet rond komen. Heb 2 keer een bestelling gedaan voor een Base C postpaid en de eerste keer 2 weken moeten wachten, de tweede keer zelfs bijna 1,5 maand.
Zou gewoon naar de winkel gaan als ik jou was zolang je die activatiekost nog niet betaald hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb even de prepaid versie besteld, ik hoop dat dat vlotter gaat met de activatie want woensdag is de installatie al
Later zet ik het dan om naar postpaid.
Ik wou inderdaad naar een shop gaan, maar de dichtstbijzijnde shop is op bijna 10 minuten rijden van mn thuis.
Later zet ik het dan om naar postpaid.
Ik wou inderdaad naar een shop gaan, maar de dichtstbijzijnde shop is op bijna 10 minuten rijden van mn thuis.
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Oeps, moest natuurlijk Internet on Mobile zijn, 125 belminuten voor je 15€ (de gratis SMS en data gebruik je dan wel niet natuurlijk)...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Dat is ook niet mis inderdaad ...
Afhankelijk van hoe het bereik van Base thuis is kan ik nog altijd overschakelen.
Bedankt voor de tip !
Afhankelijk van hoe het bereik van Base thuis is kan ik nog altijd overschakelen.
Bedankt voor de tip !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
En jawel, natuurlijk iets mis gegaan bij de verzending :-/
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Waarom ?
Je kan ook uitschakelen dat ze de factuur opsturen, en dat je alleen sms'je ontvangt en de pdf in je account bekijkt + betaalt.
Je kan ook uitschakelen dat ze de factuur opsturen, en dat je alleen sms'je ontvangt en de pdf in je account bekijkt + betaalt.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
-
- Plus Member
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Die mastercode (installateurscode) mag je niet hebben. Want dan vervallen een aantal rechten / voordelen die je hebt.devastator schreef:Alvorens je de SIM vervangt, dien je een 'mastercode' in te geven.
Zoniet, zal het 'tamper-alert' afgaan van zodra gepoogd wordt het alarm open te maken.
Begrijp ook niet waarom je zelf een SIM regelmatig zou moeten vervangen.
Elke jaar word je alarm gekeurd, dan kan je gerust op dat ogenblik van sim veranderen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In het kantoor waar een VZW waar ik actief in ben huist is dit. Daar hebben ze diverse codes zelfs voor binnen en buiten gaan (dan kan ook "gezien" worden wie het alarm heeft aan en uitgezet). Als je een nieuwe entry ingeeft hebben ze makkelijkheidshalve gewoon telkens als laatste cijfer een 0 of een 1. Naar analogie met binair stelsel : 0 = uit, 1 = aan
Geen idee wat voor alarm dit is (merk, type, ...). We zitten in een kantoor dat we delen met de lokale politie en wat stadsdiensten (administratie) in de new orleansstraat te Gent.
Bvb
Kris : alarm uit zetten = 12340
Kris : alarm aan zetten = 12341
Jefke : alarm uit zetten = 43210
Jefke : alarm aan zetten = 43211
Geen idee wat voor alarm dit is (merk, type, ...). We zitten in een kantoor dat we delen met de lokale politie en wat stadsdiensten (administratie) in de new orleansstraat te Gent.
Bvb
Kris : alarm uit zetten = 12340
Kris : alarm aan zetten = 12341
Jefke : alarm uit zetten = 43210
Jefke : alarm aan zetten = 43211
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Om hier nog even op terug te komen ...
De pakjesdienst (***) heeft het pakket ook nog eens op het verkeerde adres geleverd.
Gelukkig waren de 'ontvangers' in kwestie zo vriendelijk om mij het pakketje (de SIM kaart) dit weekend persoonlijk te brengen.
Zij hebben geen leveringsbewijs of niks moeten ondertekenen, het pakketje werd gewoon in hun brievenbus gedumpt.
Ik vind dat eerlijk gezegd ongelooflijk...
[edit]naam van pakjesbezoringsdienst verwijderd[/edit]
De pakjesdienst (***) heeft het pakket ook nog eens op het verkeerde adres geleverd.
Gelukkig waren de 'ontvangers' in kwestie zo vriendelijk om mij het pakketje (de SIM kaart) dit weekend persoonlijk te brengen.
Zij hebben geen leveringsbewijs of niks moeten ondertekenen, het pakketje werd gewoon in hun brievenbus gedumpt.
Ik vind dat eerlijk gezegd ongelooflijk...
[edit]naam van pakjesbezoringsdienst verwijderd[/edit]
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Opgelet, best M2M sim kaart nemen voor data/sms/bellen voor alarmcentrales.
Waarom? De providers die zowel een normale prepaid of SIM met abonnement leveren, verbreken automatisch de verbinding na x aantal maand als ze merken dat het apparaat waarin de sim zit continu actief en verbonden is met dezelfde gsm mast.
Het exacte aantal maanden herinner ik me niet. Misschien kan Eva dit hier eens doorgeven?
Een soort van DHCP renew laat ons zeggen. Maar de 'renew' gaat niet door. Met een GSM toestel is dat hetzelfde, sowieso herstart je die ooit wel eens en verbind je systematisch wel eens met een andere mast tijdens een verplaatsing, Die centrale herstart nooit, tenzij manueel uitgevoerd.
Bepaalde centrales kunnen dacht ik wel geprogrammeerd worden zodat die om de zoveel tijd herstarten.
Hierdoor moet je de alarmcentrale volledig heropstarten, dus batterij en stroomtoevoer loskoppelen en opnieuw aankoppelen, dan pas zal je terug verbinding hebben!
Tip : Tele2 M2M simkaart
http://www.smartwaressecurity.com/nl_ma ... C2%A0Tele2
Waarom? De providers die zowel een normale prepaid of SIM met abonnement leveren, verbreken automatisch de verbinding na x aantal maand als ze merken dat het apparaat waarin de sim zit continu actief en verbonden is met dezelfde gsm mast.
Het exacte aantal maanden herinner ik me niet. Misschien kan Eva dit hier eens doorgeven?
Een soort van DHCP renew laat ons zeggen. Maar de 'renew' gaat niet door. Met een GSM toestel is dat hetzelfde, sowieso herstart je die ooit wel eens en verbind je systematisch wel eens met een andere mast tijdens een verplaatsing, Die centrale herstart nooit, tenzij manueel uitgevoerd.
Bepaalde centrales kunnen dacht ik wel geprogrammeerd worden zodat die om de zoveel tijd herstarten.
Hierdoor moet je de alarmcentrale volledig heropstarten, dus batterij en stroomtoevoer loskoppelen en opnieuw aankoppelen, dan pas zal je terug verbinding hebben!
Tip : Tele2 M2M simkaart
http://www.smartwaressecurity.com/nl_ma ... C2%A0Tele2
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nog nooit van gehoord. Kan iemand dit (gerucht?) bevestigen? Waarom zouden ze dat doen?Ken schreef:Opgelet, best M2M sim kaart nemen voor data/sms/bellen voor alarmcentrales.
Waarom? De providers die zowel een normale prepaid of SIM met abonnement leveren, verbreken automatisch de verbinding na x aantal maand als ze merken dat het apparaat waarin de sim zit continu actief en verbonden is met dezelfde gsm mast.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Gehoord van m'n alarminstallateur, en in opleiding om dit zelf te worden ook bevestigd door de docent in de vorige les. Zal eens de exacte reden en tijdlimiet navragen volgende les.philippe_d schreef:Nog nooit van gehoord. Kan iemand dit (gerucht?) bevestigen? Waarom zouden ze dat doen?Ken schreef:Opgelet, best M2M sim kaart nemen voor data/sms/bellen voor alarmcentrales.
Waarom? De providers die zowel een normale prepaid of SIM met abonnement leveren, verbreken automatisch de verbinding na x aantal maand als ze merken dat het apparaat waarin de sim zit continu actief en verbonden is met dezelfde gsm mast.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb al heel lange tijd (enkele jaren) een gewone prepaid kaart in een GSM box zitten, zonder dat die zijn verbinding verbroken wordt (wel op tijd herladen natuurlijk).
Maar natuurlijk is zo een M2M kaart sowieso veel beter dan een prepaid kaart in een alarmcentrale: maandelijks de factuur betalen en dat blijft werken.
Maar natuurlijk is zo een M2M kaart sowieso veel beter dan een prepaid kaart in een alarmcentrale: maandelijks de factuur betalen en dat blijft werken.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
De GSM box zal in dat geval dan misschien wel zelf de verbinding verbreken. Test in ieder geval maar regelmatig eens de werking.eternum schreef:Ik heb al heel lange tijd (enkele jaren) een gewone prepaid kaart in een GSM box zitten, zonder dat die zijn verbinding verbroken wordt (wel op tijd herladen natuurlijk).
Hier kwam het aan het licht via de meldkamer die zag dat de centrale niet meer uitbelde voor een periodieke lijntest.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Vandaag en gisteren nog gebruikt gemaakt van de GSM box: alles werkt.
Misschien is dit ook operator afhankelijk?
Betreffende een alarmcentrale die niet tijdig contact heeft met de meldkamer.
In zulks geval krijgt men toch ook zeer snel een foutmelding op de alarmcentrale zelf (op het klavier)?
Normaliter is dit dan al bij de eerste (zijn het mogelijks meervoudige) mislukte poging om de meldkamer te contacteren.
Misschien is dit ook operator afhankelijk?
Betreffende een alarmcentrale die niet tijdig contact heeft met de meldkamer.
In zulks geval krijgt men toch ook zeer snel een foutmelding op de alarmcentrale zelf (op het klavier)?
Normaliter is dit dan al bij de eerste (zijn het mogelijks meervoudige) mislukte poging om de meldkamer te contacteren.