Belgacom contract kwijt

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb sinds oktober belgacom internet, maar ik vind het contract niet direct. Ik heb wel een orderbevestiging in mijn mailbox, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten onderteken en opsturen.

Nu het probleem is dat ik op mijn factuur geen korting meer krijg die ik in het begin wel kreeg. Op mijn orderbevestiging staat ook vermeld dat ik korting krijg.
Ik zou graag de voorwaarden willen lezen voor die korting. Waar zou ik die kunnen lezen? Ik denk dat ik geen korting meer krijg omdat ik mijn telefoonabonnement heb opgezegd. (had ik al voor het internet)

Dit staat er vermeld over die korting:

PROMO Voor nieuwe Internet-klanten: €100 korting (€-5 gedurende 20 maanden)
WEBDEAL Online korting: €50 extra korting (€-2,5 gedurende 20 maanden)
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste dragonflo,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Aangezien het misschien wel interessant kan zijn voor anderen.
Het probleem is opgelost door eva. Door de opzegging van mijn telefoonabonnement hadden ze in het systeem aangegeven dat ik was veranderd van internetabonnement(Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn). Hiervoor moest ik €6.2 betalen, verviel mijn korting en werd er een stuk korting teruggevorderd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Thanks voor de follow-up!
Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Toch vind ik dit onaanvaardbaar, zelfs met de mooie uitleg van Eva.
  • De 6.20€ swapkosten zijn volledig onterecht. Dit zijn de kosten voor een downgrade van de Internet formule. De TS heeft zijn Internet formule niet gedowngraded (blijft Comfort).
  • De kortingen (WEBDEAL Online korting, en PROMO voor nieuwe klanten) waren verbonden met zijn nieuwe Internet aansluiting in Oktober. De TS heeft aan zijn Internet aansluiting niets gewijzigd, en mag dus deze kortingen niet verliezen. Dat is contract breuk.
Dat Belgacom, om puur interne administratieve redenen de naam van zijn abbo wijzigt (van Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn), daar heeft de klant niets mee te maken.
Het stopzetten van een telefoondienst mag geen invloed hebben op zijn Internet abbo.
Trouwens, tenzij hij zijn telefoonnummer geporteerd heeft, zal zijn lijnnummer hetzelfde gebleven zijn (namelijk zijn vroeger telefoonnummer).
dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.
meon schreef:Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...

Dat zou alleen mogen gebeuren als er een verband bestaat. Zoals:
  • - verlies van de "pack" korting, als er één dienst uit het pack wegvalt
    - verlies van de "Favorite" korting, als je downgrade van Maxi naar Comfort.
Ik heb mijn (permanente) Favorite korting (7.50€ pm) niet afgestaan bij de overstap van "Maxi" naar "Internet Overal Maxi" (= aanvraag van een SIM kaart), omdat de persoon die dit ingebracht heeft, zo verstandig geweest is van de formule niet te wijzigen.
Ik denk dat veel afhangt van de Klantendienst medewerker en de manier waarop deze in het Belagcom syteem de wijziging inbrengt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb mijn (permanente) Favorite korting (7.50€ pm) niet afgestaan bij de overstap van "Maxi" naar "Internet Overal Maxi"
Even een opmerking: het product Internet Maxi en Internet Overal Maxi zijn dezelfde. Internet Overal Maxi is gewoon de commerciële naam. Een simkaart toevoegen heeft helemaal geen inpact op het vaste internetproduct.

Zou je nu overstappen van Internet Maxi zvl naar Maxi met PSTN, dan zou die korting vermoedelijk wel vervallen (maar dan heb je wel korting van het pack overal).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Maar Internet Start met of zonder vaste lijn is toch ook hetzelfde product (misschien niet in de Belgacom systemen, maar toch wel op hun klanten website). Waarom dan 6.20€ swapkosten + verlies van bestaande kortingen bij opzeggen vaste lijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

philippe_d schreef:
dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.
Ik heb nog niet betaald. Ik kreeg de factuur en vond het bedrag niet correct. Ze hebben een creditnota aangemaakt voor zowel de korting als de kosten. Nu klopt het bedrag.

Bij telenet zou het geen waar geweest zijn. Daar mag je heel dat bedrag betalen en wachten op de terugbetaling.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”