Ik heb sinds oktober belgacom internet, maar ik vind het contract niet direct. Ik heb wel een orderbevestiging in mijn mailbox, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten onderteken en opsturen.
Nu het probleem is dat ik op mijn factuur geen korting meer krijg die ik in het begin wel kreeg. Op mijn orderbevestiging staat ook vermeld dat ik korting krijg.
Ik zou graag de voorwaarden willen lezen voor die korting. Waar zou ik die kunnen lezen? Ik denk dat ik geen korting meer krijg omdat ik mijn telefoonabonnement heb opgezegd. (had ik al voor het internet)
Dit staat er vermeld over die korting:
PROMO Voor nieuwe Internet-klanten: €100 korting (€-5 gedurende 20 maanden)
WEBDEAL Online korting: €50 extra korting (€-2,5 gedurende 20 maanden)
Belgacom contract kwijt
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste dragonflo,
Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Aangezien het misschien wel interessant kan zijn voor anderen.
Het probleem is opgelost door eva. Door de opzegging van mijn telefoonabonnement hadden ze in het systeem aangegeven dat ik was veranderd van internetabonnement(Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn). Hiervoor moest ik €6.2 betalen, verviel mijn korting en werd er een stuk korting teruggevorderd.
Het probleem is opgelost door eva. Door de opzegging van mijn telefoonabonnement hadden ze in het systeem aangegeven dat ik was veranderd van internetabonnement(Internet Comfort met vaste lijn -> Internet Comfort zonder vaste lijn). Hiervoor moest ik €6.2 betalen, verviel mijn korting en werd er een stuk korting teruggevorderd.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Thanks voor de follow-up!
Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...
Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Toch vind ik dit onaanvaardbaar, zelfs met de mooie uitleg van Eva.
Het stopzetten van een telefoondienst mag geen invloed hebben op zijn Internet abbo.
Trouwens, tenzij hij zijn telefoonnummer geporteerd heeft, zal zijn lijnnummer hetzelfde gebleven zijn (namelijk zijn vroeger telefoonnummer).
Dat zou alleen mogen gebeuren als er een verband bestaat. Zoals:
Ik denk dat veel afhangt van de Klantendienst medewerker en de manier waarop deze in het Belagcom syteem de wijziging inbrengt.
- De 6.20€ swapkosten zijn volledig onterecht. Dit zijn de kosten voor een downgrade van de Internet formule. De TS heeft zijn Internet formule niet gedowngraded (blijft Comfort).
- De kortingen (WEBDEAL Online korting, en PROMO voor nieuwe klanten) waren verbonden met zijn nieuwe Internet aansluiting in Oktober. De TS heeft aan zijn Internet aansluiting niets gewijzigd, en mag dus deze kortingen niet verliezen. Dat is contract breuk.
Het stopzetten van een telefoondienst mag geen invloed hebben op zijn Internet abbo.
Trouwens, tenzij hij zijn telefoonnummer geporteerd heeft, zal zijn lijnnummer hetzelfde gebleven zijn (namelijk zijn vroeger telefoonnummer).
Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
meon schreef:Elk type wijziging op een abonnement resulteert meestal dat je voordelen/verplichtingen 'gereset' worden, dus inderdaad iets om rekening mee te houden...
Dat zou alleen mogen gebeuren als er een verband bestaat. Zoals:
- - verlies van de "pack" korting, als er één dienst uit het pack wegvalt
- verlies van de "Favorite" korting, als je downgrade van Maxi naar Comfort.
Ik denk dat veel afhangt van de Klantendienst medewerker en de manier waarop deze in het Belagcom syteem de wijziging inbrengt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Even een opmerking: het product Internet Maxi en Internet Overal Maxi zijn dezelfde. Internet Overal Maxi is gewoon de commerciële naam. Een simkaart toevoegen heeft helemaal geen inpact op het vaste internetproduct.Ik heb mijn (permanente) Favorite korting (7.50€ pm) niet afgestaan bij de overstap van "Maxi" naar "Internet Overal Maxi"
Zou je nu overstappen van Internet Maxi zvl naar Maxi met PSTN, dan zou die korting vermoedelijk wel vervallen (maar dan heb je wel korting van het pack overal).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Maar Internet Start met of zonder vaste lijn is toch ook hetzelfde product (misschien niet in de Belgacom systemen, maar toch wel op hun klanten website). Waarom dan 6.20€ swapkosten + verlies van bestaande kortingen bij opzeggen vaste lijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb nog niet betaald. Ik kreeg de factuur en vond het bedrag niet correct. Ze hebben een creditnota aangemaakt voor zowel de korting als de kosten. Nu klopt het bedrag.philippe_d schreef:Bedoel je dat je de onterechte kosten terugkrijgt? Zoniet is mijn advies: Klantendienst, dienst facturatie opbellen (0800 22800), en terugbetaling eisen.dragonflo schreef:Het probleem is opgelost door eva.
Bij telenet zou het geen waar geweest zijn. Daar mag je heel dat bedrag betalen en wachten op de terugbetaling.