Werden de B-Box2's recent automatisch geüpdate dat iemand weet?
Want er zijn een aantal opmerkelijke veranderingen gebeurd binnen ons netwerk op kot mbt de modems, ookal staat de firmware datum nog steeds op jaartal 2009. (we hebben 2 VDSL-lijnen van EDPNET op 2 B-Box2-modems..)
De verbinding is ontzettend instabiel geworden en met grote willekeur werkt dan het een wel/niet, en dan het ander wel/niet bij willekeurig welke eindgebruiker (ik ga niet te ver in detail gaan). Het surfen gaat bv. ontzettend traag, maar als ik een speedtest doe haal ik de volledige snelheden zowel up als down ...
De twee netwerken zijn aangesloten op 1 switch binnen elks hun eigen VLAN. Deze configuratie heeft 2 jaar goed gewerkt. Omdat de problemen optraden op beide VLAN's heb ik er andere (simpele) switchen in de plaats gestoken maar de verbinding blijft ontzettend instabiel (het ligt dus al niet aan de switch)
Zo kan ik bv. mijn imap-mail plots niet meer checken en zie ik het volgende in de security log van de B-Box2 (firewall staat btw op minimum):
Code: Selecteer alles
Jan 15 03:53:41 2013
Outbound Traffic
Blocked - NAT out failed
TCP 192.168.16.24:50166->46.30.211.89:143 on ppp0
Outbound Traffic
Blocked - NAT out failed
TCP 192.168.16.24:50165->195.238.5.127:993 on ppp0
Outbound Traffic
Blocked - NAT out failed
TCP 192.168.16.24:50164->46.30.211.89:143 on ppp0
Daarbij kan ik het wachtwoord van de gewone user niet wijzigen, hij doet gedurig ofdat er reeds een wachtwoord voor ingesteld is, maar bij mijn weten is dat niet met de factory defaults en ik vind online niet meteen wat dan wel het standaardwachtwoord zou moeten zijn (het is niet user of admin of ..) 'k Zou denken van als admin in te loggen maar aangezien dat ook niet gaat ...
Ook nieuw is dat we nu, als er geen DSL-verbinding is of de modem heeft zijn kuren, het volgende scherm te zien krijgen: http://d.pr/i/GGYX ; dat is iets dat ik van mijn leven nog niet gezien heb met b-box2's, dus da kan niet anders dan dat dat nieuw is.
En na de restore naar de factory defaults moet ik heel de tijd inloggen door het serienummer van het toestel in te geven (omdat ik dus het user-wachtwoord niet kan wijzigen en omdat de admin-url niet werkt...), da's ook nieuw (en vrij frustrerend), zie screenshot http://img20.imageshack.us/img20/7053/naamloosxhg.png
Alle hulp is welkom want ik zit (net zoals mij kotgenoten) midden in de examenperiode en de voorbije week heb ik er al veel te veel tijd aan verloren.