Begin vorige week viel er een envelop van Deutsche Bank in de bus. Op het moment zelf niet opengedaan aangezien ik dacht dat het gewoon een nieuw setje uittreksels was. Vrijdag dan toch opengedaan en er zat maar één uittreksel bij. Erop stond dat er op mijn effectenrekening (Ik wist niet eens dat die geactiveerd was bij mij) 38.000 KBC IFIMA NV 4,15 % 150614 obligaties 'gestort' waren voor een totaal waarde van, slik, 34.150€.
Mijn eerste reactie, *ka-tshing!*.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Maar toen kwam al gauw het besef dat hier een vergissing in het spel moet zijn. Ik verwacht me maandag al aan een telefoontje van Deutsch Bank om me de fout te melden.
Maar nu stel ik me toch de volgende vragen:
1. Hoe is dit überhaupt mogelijk? Hier kan toch geen sprake zijn van toevallig een verkeerd cijfer in te typen in het rekeningnummer veld? Je moet al gauw een paar cijfers verkeerd hebben en dan nog. Ik heb eens rondom mij heen gevraagd en al diegenen die mijn rekening nummer hebben (dit is een rekening die net nieuw is, dus veel mensen zijn dit niet) hebben geen enkele overschrijving uitgevoerd naar mijn (effecten)rekening.
2. Ik maak me natuurlijk geen illusies dat ik die effecten zo maar mag houden, maar stel dat er mij niemand contacteert. Ben ik dan geacht om dit zelf aan de bank te melden? Of kan ik me van de domme houden en na een tijdje alles stil doorsluizen naar mijn rekening? Nogmaals, ik maak me geen illusies.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)