Zelfde probleem hier met een Proximuskaartje. Ik zal dan toch een nieuwe USB-stick moeten bestellen.philippe_d schreef:Ik heb hier hetzelfde probleem: mijn Mobile Vikingskaartje in een huawei K3565 stick, wordt wel herkend voor data, maar niet voor voice . Daar gaat lijn gratis bellen naar MV .
Fritzbox voice met UMTS stick
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Update:
Ik heb de optie "allow roaming" aangevinkt. Nu wordt mijn Mobile Vikings SIM toch herkend voor voice
Blijkbaar beschouwt men dit als "Roaming" (MV die gebruik maakt van het base netwerk).
Ik heb de optie "allow roaming" aangevinkt. Nu wordt mijn Mobile Vikings SIM toch herkend voor voice
Blijkbaar beschouwt men dit als "Roaming" (MV die gebruik maakt van het base netwerk).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Mijn provider is natuurlijk "Telenet". Ik heb geen "Belgacom" meer.
Als standaard "Internet Connection" heb ik gekozen voor "Connecting to a Cable Modem (Cable Connection) ".
In het tabblad "Mobile Internet Connection" kan ik niet voor de volgende optie kiezen:
- Automatically enable the mobile connection when the DSL connection is disrupted. Enable this option if you want to connect to the Internet using the mobile telephone network when the DSL connection fails. As soon as the DSL connection is stable and available for at least 30 minutes, the connection will be switched back to DSL.
Ik moet dus noodgedwongen kiezen voor "Mobile connection disabled". De Network Availability geeft wel status ready. Moet ik om gebruik te maken van Voice nog ergens iets extra configureren.
Als ik tijdelijk kies voor "Mobile connection enabled" is voice ook niet mogelijk.
Ik test alles met een proximuskaart met een Pay & Go Generation.
Als standaard "Internet Connection" heb ik gekozen voor "Connecting to a Cable Modem (Cable Connection) ".
In het tabblad "Mobile Internet Connection" kan ik niet voor de volgende optie kiezen:
- Automatically enable the mobile connection when the DSL connection is disrupted. Enable this option if you want to connect to the Internet using the mobile telephone network when the DSL connection fails. As soon as the DSL connection is stable and available for at least 30 minutes, the connection will be switched back to DSL.
Ik moet dus noodgedwongen kiezen voor "Mobile connection disabled". De Network Availability geeft wel status ready. Moet ik om gebruik te maken van Voice nog ergens iets extra configureren.
Als ik tijdelijk kies voor "Mobile connection enabled" is voice ook niet mogelijk.
Ik test alles met een proximuskaart met een Pay & Go Generation.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen.Broeckie schreef: Ik moet dus noodgedwongen kiezen voor "Mobile connection disabled". De Network Availability geeft wel status ready. Moet ik om gebruik te maken van Voice nog ergens iets extra configureren.
Mobile connection (= data) en mobile voice zijn 2 aparte dingen, die je niet noodzakelijk moet combineren.
Als de FritzBox jouw modem en sim herkent (als voice enabled) krijg je gewoon een nieuwe optie in het venster van Internet > Mobile Telephone Network > Telephony via mobile telephone network
Hier kan je:
- - "Telephony via mobile telephone network" aanvinken, en
- GSM nummer en Display Name ingeven.
Broeckie schreef:philippe_d, Heb jij je K3565 eerst unlocked?
Neen.
Je kan eventueel de USB stick op voorhand testen op een laptop met een versie van "Mobile Partner" waarbij "Voice" enabled is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
De oplossing zit hem duidelijk in "allow roaming" voor telenet en blijkbaar ook voor Mobile Vikings. Gekke kronkel, wellicht van de Fritzbox.
Als ik mijn USB stick test via "Mobile Partner" heb ik een werkende voice en data via mijn USB-stick.
In het tabblad Mobile Telephone Network zie ik het volgende:
Ik heb al een aantal keer gereset, maar het tabblad verandert niet.
In het tabblad Mobile Telephone Network zie ik het volgende:
Ik heb al een aantal keer gereset, maar het tabblad verandert niet.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
het zou er zo moeten uitzien
- Bijlagen
-
- Mobile telephone network.PNG
- (119.8 KiB) 6 keer gedownload
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
access point voor proximus was trouwens ook verkeerd, moest zijn:
internet.proximus.be
internet.proximus.be
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
En ter aanvulling: als je de internationale firmware gebruikt dan werkt voice enkel gedurende verschillende dagen na elkaar als je er een usb HUB met elektriciteit tussenhangt, en het mobiel internetgedeelte valt dan helaas nog op onregelmatige tijdstippen uit. Beide problemen zijn verholpen in de volgende firmware-update, waarschijnlijk eind januari. Wie niet kan wachten, zoals ik, kan de Duitse firmware op z'n fritzbox flashen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Maakt niets uit, gezien deze topic gaat over voice. In de screenshot hierboven gebruikt hij de data van zijn simkaart niet (Mobile connection disabled), dan maakt de apn niets uit.wied schreef:access point voor proximus was trouwens ook verkeerd, moest zijn:
internet.proximus.be
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Bug gevonden in de duitse firmware-versie: uitbellen met de umts-stick via callthrough, zorgt ervoor dat de ontvanger van die oproep een geblokkeerd nummer te zien krijgt, het nummer van je gsm-kaartje wordt dus niet meer meegestuurd na de callthrough...
Vreemd genoeg rinkelt de aangesloten FON1-telefoon nu niet (meer) als je rechtstreeks inbelt op het gsm-nummer. Uitbellen met *13# via dat nummer kan wel prima.
En tenslotte is het internet via de UMTS-stick nog steeds onomstootbaar stabiel (Mobile Vikings, intussen, overigens). Gewoon usb-stickje, geen extra stroomvoorziening, niks.
Vreemd genoeg rinkelt de aangesloten FON1-telefoon nu niet (meer) als je rechtstreeks inbelt op het gsm-nummer. Uitbellen met *13# via dat nummer kan wel prima.
En tenslotte is het internet via de UMTS-stick nog steeds onomstootbaar stabiel (Mobile Vikings, intussen, overigens). Gewoon usb-stickje, geen extra stroomvoorziening, niks.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Raar ... misschien is het wel on purpose ?liegebeestig schreef:Bug gevonden in de duitse firmware-versie: uitbellen met de umts-stick via callthrough, zorgt ervoor dat de ontvanger van die oproep een geblokkeerd nummer te zien krijgt, het nummer van je gsm-kaartje wordt dus niet meer meegestuurd na de callthrough...
Hier rinkelt alleen mijn DECT, een softphone op mijn PC (**621) rinkel niet mee bij een binnenkomende GSM oproepliegebeestig schreef:Vreemd genoeg rinkelt de aangesloten FON1-telefoon nu niet (meer) als je rechtstreeks inbelt op het gsm-nummer.
Ik heb er nu ook een USB hub met externe voeding tussen gestoken (dank voor de tip). Sinsdien werkt het nu perfect, zowel voor data als voor voice. Zonder de externe voeding was het zeer onstabiel, en verdween de GSM optie af en toe ....liegebeestig schreef:En tenslotte is het internet via de UMTS-stick nog steeds onomstootbaar stabiel (Mobile Vikings, intussen, overigens). Gewoon usb-stickje, geen extra stroomvoorziening, niks.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Graag gedaan. Leuk dat ik jou nog iets heb kunnen leren over de fritzbox, Philippe! Vanaf 5.50 firmware zullen we de usb-hub met externe voeding niet meer nodig hebben, want bij mij is ie met de Duitse firmware dus volledig stabiel zonder hulpstukken.
Hmm, dus geen alleenstaand geval. Bij mij rinkelt FON1 niet meer mee als er ingebeld wordt op de umts-stick, sinds ik van provider overgeschakeld ben. Met de nieuwe SIM werd het telefoongedeelte namelijk pas na een herstart actief, niet meteen toen ik de stick erin stopte. Vreemd.philippe_d schreef:Hier rinkelt alleen mijn DECT, een softphone op mijn PC (**621) rinkel niet mee bij een binnenkomende GSM oproep
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Vanuit AVM werd voorzichtig gezegd: eind januari. Als de internationale identiek is aan de Duitse firmware, dan zou UTMS en Voice over UMTS veel stabieler zijn.
Om positief te blijven: bij mij werkt het met een MV-kaartje en een Huawei K3565 (die je destijds voor 1 € bij BGC kon krijgen)
Werkt: data + voice !
Edit: na herconfiguratie van iTalk (via telnet interventie) lijkt mijn GSM-nummer verdwenen uit de lijst van gekende nummers?
Werkt: data + voice !
Edit: na herconfiguratie van iTalk (via telnet interventie) lijkt mijn GSM-nummer verdwenen uit de lijst van gekende nummers?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb ook last gehad van het "af en toe" verdwijnen van de "mobile voice" optie.
Sedert er een actieve USB hub tussenzit (met externe voeding), blijft het nu wel stabiel (hout vasthouden)
FW: Duitse 05.50
Sedert er een actieve USB hub tussenzit (met externe voeding), blijft het nu wel stabiel (hout vasthouden)
FW: Duitse 05.50
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb ondertussen de Huawei E173 aangesloten op mijn Fritz!Box. Overschakelen naar UTMS werkt.
Wanneer ik echter bel naar het GSM-nummer krijg ik direct dat de abonnee niet beschikbaar is. Uitgaand bellen lukt ook niet. GSM-nummer is nochtans toegevoegd aan de lijst met telefoonnummers ed.
Iemand een idee waar ik ergens kan gaan zoeken?
Wanneer ik echter bel naar het GSM-nummer krijg ik direct dat de abonnee niet beschikbaar is. Uitgaand bellen lukt ook niet. GSM-nummer is nochtans toegevoegd aan de lijst met telefoonnummers ed.
Iemand een idee waar ik ergens kan gaan zoeken?
Mijn vraag is omgekeerd dan de 1ste post.
Ik heb 2 gsm nummers (een prepaid en abonnement) ik wil die prepaid nummer laten doorschakelen naar mijn ander nummer.
Kan ik mijn prepaid sim insteken in mijn Fritzbox (7390) met UMTS stick en inkomende gesprekken laten doorschakelen via voip naar mijn andere nummer?
Ik heb 2 gsm nummers (een prepaid en abonnement) ik wil die prepaid nummer laten doorschakelen naar mijn ander nummer.
Kan ik mijn prepaid sim insteken in mijn Fritzbox (7390) met UMTS stick en inkomende gesprekken laten doorschakelen via voip naar mijn andere nummer?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ken, zet roaming eens aan. Heb je het Mobiel nummer toegewezen aan een telefoontoestel in de fritzbox?
ik heb nu een K3765-HV gekocht.
sim kaart zit erin, als iemand belt krijg ik die op mijn vaste lijn.
Hoe kan ik die instellen als iemand belt op gsm dan word die doorgeschakeld naar een andere nummer via voip?
Edit: het is mij gelukt om die doorschakeling uit te voeren mits bij "call diversion" "from" *# voor het nummer te plaatsen.
Nu nog een kleine vraag als ik word opgeroepen krijg ik als caller id de nummer van thuis, hoe kan ik instellen dat de ik de nummer van de beller op mijn scherm te zien krijg?
sim kaart zit erin, als iemand belt krijg ik die op mijn vaste lijn.
Hoe kan ik die instellen als iemand belt op gsm dan word die doorgeschakeld naar een andere nummer via voip?
Edit: het is mij gelukt om die doorschakeling uit te voeren mits bij "call diversion" "from" *# voor het nummer te plaatsen.
Nu nog een kleine vraag als ik word opgeroepen krijg ik als caller id de nummer van thuis, hoe kan ik instellen dat de ik de nummer van de beller op mijn scherm te zien krijg?