Ik ben al een x aantal tijd bij Scarlet. Een goei 7 maanden geleden hebben ze me handmatig op een 25/2 profiel gezet.
Heeft altijd perfect gewerkt maar op een gegeven mom word er ongevraagd een update door de strot gepusht en Ik kon toen niet meer inloggen op die modem met als gevolg 50x moeten resetten en weet ik wat maar niks wilde helpen. Zie hier ander topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 78#p459478
Nu vervang ik de modem door 1 die IKZELF HEB AANGEKOCHT. En we kunnen weer rustig verder zonder problemen.
Alleen merk ik deze week dat het toch weer niet meer zo vlot gaat en nu blijkt dat ze ook de update door MIJN EIGEN AANGEKOCHTE MODEM zijn strot hebben geduwd en dat ze me terug hebben gezet op een 16.5/2 profiel.
Na een paar mails richting Scarlet willen ze toch de snelheid niet terug zetten zoals voordien , maar mogen ze zomaar MIJN EIGEN MODEM een update door de strot duwen ???? Volgen mijn advocaat mag dit niet maar hij zal het verder uitzoeken want ik vindt dat ze dat eerst maar is moeten vragen of ze dit mogen doen en niet zomaar uit eigen beweging.
Snelheid weg na update firmware !!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heeft jouw advocaat wel enige kennis van zaken in de IT? Specifiek wetgevingen die gelden op deze materie?
Een firmware update heeft niks, ik herhaal, niks te maken met het feit dat je op een lager profiel staat...
Zo ben ik zeker dat er wel ergens in de regelgeving van het BIPT zal staan dat Belgacom deze firmware mag pushen (Belgacom pusht deze, niet Scarlet) om de goede werking van zijn kopernetwerk/vdsl2 netwerk te behouden...
Een firmware update heeft niks, ik herhaal, niks te maken met het feit dat je op een lager profiel staat...
Zo ben ik zeker dat er wel ergens in de regelgeving van het BIPT zal staan dat Belgacom deze firmware mag pushen (Belgacom pusht deze, niet Scarlet) om de goede werking van zijn kopernetwerk/vdsl2 netwerk te behouden...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
@krisken het is NA de 1ste firmware update dat ze me op een lager profiel hebben gezet.
Ik kon toen niet meer inloggen via het nummer wat je nu moet ingeven en na veel heel veel te hebben moeten resetten heb ik van ellende zelf een nieuwe modem aangekocht. Nu hebben ze daar ook ongevraagd de update op doorgevoerd en meteen stond ik terug op een lager profiel !! Ze moeten is leren van ander mans eigendommen af te blijven.
Ik kon toen niet meer inloggen via het nummer wat je nu moet ingeven en na veel heel veel te hebben moeten resetten heb ik van ellende zelf een nieuwe modem aangekocht. Nu hebben ze daar ook ongevraagd de update op doorgevoerd en meteen stond ik terug op een lager profiel !! Ze moeten is leren van ander mans eigendommen af te blijven.
-
- Moderator
- Contacteer:
Kijk eens naar mijn antwoord, heb het net wat aangepast.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
En waarom moesten ze dat handmatig doen ? Omdat je lijn niet goed was ? Geef je hier nu zelf niet het antwoord waarom je op een lager profiel terechtkomt ?ketter schreef:Een goei 7 maanden geleden hebben ze me handmatig op een 25/2 profiel gezet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit is bvb één van de zaken waardoor je op een lager profiel komtketter schreef:50x moeten resetten
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
krisken weet ik ook wel , maar de nummer achterkant op de modem zou niet overeen komen waarmee ik moest kunnen inloggen.
Een medewerker van de helpdesk heeft me steeds maar weer laten resetten.
Met natuurlijk alle gevolgen vandien.
Gelukkig kan ik bijna weg bij die helden van Scarlet want hun support trekt gewoon op geen ballen.
Een zekere Nandor van de heldesk weet presies meer over verkoop van textiel dan over een internetprobleem. man man toch
Een medewerker van de helpdesk heeft me steeds maar weer laten resetten.
Met natuurlijk alle gevolgen vandien.
Gelukkig kan ik bijna weg bij die helden van Scarlet want hun support trekt gewoon op geen ballen.
Een zekere Nandor van de heldesk weet presies meer over verkoop van textiel dan over een internetprobleem. man man toch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Waarom zou je niet kunnen inloggen na een update? Een lager profiel is voor een instabiele lijn, zo niet dan lost zich dat vanzelf op na een tijdje (of na een handmatige lijntest). Een gekochte modem doet daar niks van af, zoals hier al staat moeten ze up to date blijven voor het netwerk.
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Sent from my Lumia 900 using Board Express
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Welke modem heb je aangekocht? Op een Fritz!Box gaan ze geen firmware updates doen hoor
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
ivm met het niet kunnen inloggen op firmware 60R10A-60A06W.
Ik vind dit zeer raar want Scarlet push helemaal geen 60R10A-60A06W uit, deze zit op de 5S
Update 5S zorgt er ook voor dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem.
Als jij op firmware 6W zit dan vertel je ons niet alles
Ik vind dit zeer raar want Scarlet push helemaal geen 60R10A-60A06W uit, deze zit op de 5S
Update 5S zorgt er ook voor dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem.
Als jij op firmware 6W zit dan vertel je ons niet alles
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hmmz?schneider schreef:Update 5S zorgt er ook voor dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem.
ik ben even niet mee met het "dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem" ?
de modem heeft toch niks met het profiel te zien, de dslam bepaalt gewoon welke sync je krijgt.
(of je modem neemt lagere sync indien slechtere lijn en de min waarde haalbaar is)
-
- Member
- Bedankt: 11 keer
Een nieuwe modem die aangesloten wordt op een lijn waarbij DLM actief is zal ervoor zorgen dat uw lijn terug ingesteld wordt op het standaard profiel.
DLM zal dan opnieuw lijn analyseren en verhogen indien mogelijk. Dit kan x dagen duren.
Firmware modem heeft niets te maken met sync snelheid.
DLM zal dan opnieuw lijn analyseren en verhogen indien mogelijk. Dit kan x dagen duren.
Firmware modem heeft niets te maken met sync snelheid.
- Splitter
- Elite Poster
digital: zever.
als je lijn goed is, en je de modem vervangt, blijft ook met een DLM profiel,
je lijn gewoon op dat profiel staan.
hetgene waardoor een lijn wél terug op zijn provisioned profiel kan komen,
is als je een modem hebt die x aantal update moet doen (en dus x aantal keer opnieuw synct)
maar als je bv je bbox vervangt voor een fritz, dan blijf je mooi op het actieve profiel staan.
vice-versa ook zolang de bbox maar niet ineens x aantal updates binnenhaalt.
als je lijn goed is, en je de modem vervangt, blijft ook met een DLM profiel,
je lijn gewoon op dat profiel staan.
hetgene waardoor een lijn wél terug op zijn provisioned profiel kan komen,
is als je een modem hebt die x aantal update moet doen (en dus x aantal keer opnieuw synct)
maar als je bv je bbox vervangt voor een fritz, dan blijf je mooi op het actieve profiel staan.
vice-versa ook zolang de bbox maar niet ineens x aantal updates binnenhaalt.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Profiel was een slechte woordkeuze. de firmware daarvoor gaf bv 37000kbit/s aan ipv de 30 000kbit/sSplitter schreef:hmmz?schneider schreef:Update 5S zorgt er ook voor dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem.
ik ben even niet mee met het "dat het juiste profiel wordt uitgelezen naar de modem" ?
de modem heeft toch niks met het profiel te zien, de dslam bepaalt gewoon welke sync je krijgt.
(of je modem neemt lagere sync indien slechtere lijn en de min waarde haalbaar is)
- Splitter
- Elite Poster
aha, ok, bedankt voor de verduidelijking
lijkt me wel nogal een redelijke bug, een fout van 7mbps
ik veronderstel dat het ook enkel de tekst was en niet effectief de extra 7mbps?
lijkt me wel nogal een redelijke bug, een fout van 7mbps
ik veronderstel dat het ook enkel de tekst was en niet effectief de extra 7mbps?
-
- Member
Modem swap veroorzaakt een TBF test waarbij een controle op stubs wordt uitgevoerd en eventueel een repair profiel kan toegewezen worden om geen andere lijnen te storen.
En een TBF test zal de lijn steeds instellen of het provisioned profiel waarna DLM opnieuw zal nagaan of er een upgrade mogelijk is.
En een TBF test zal de lijn steeds instellen of het provisioned profiel waarna DLM opnieuw zal nagaan of er een upgrade mogelijk is.
- Splitter
- Elite Poster
digital: als ik me niet vergis is bij een modem swap enkel een BIQ/TBF die gebeurt,
met andere woorden gaat hij idd de lijn nameten op stubs, maar niet noodzakelijk downgraden.
in het geval van serieuze stub gaat de lijn idd wel naar 9mbps,
gewoonweg omdat de lijn het provisioned profiel niet aankan door deze stubs,
maar als DLM een override heeft op de lijn gaat het profiel NIET terug naar het provisioned profiel.
indien de tech de meting herstart om te kijken naar het best geschikte profiel van de lijn,
zal dit wél gebeuren (omdat de DLM profielen geen provisioning profielen zijn, en niet in rekening genomen worden)
met andere woorden gaat hij idd de lijn nameten op stubs, maar niet noodzakelijk downgraden.
in het geval van serieuze stub gaat de lijn idd wel naar 9mbps,
gewoonweg omdat de lijn het provisioned profiel niet aankan door deze stubs,
maar als DLM een override heeft op de lijn gaat het profiel NIET terug naar het provisioned profiel.
indien de tech de meting herstart om te kijken naar het best geschikte profiel van de lijn,
zal dit wél gebeuren (omdat de DLM profielen geen provisioning profielen zijn, en niet in rekening genomen worden)
-
- Member
Vandaag heb ik het kunnen uittesten.
Lijn op 50mbit profiel via DLM. Nieuwe BBOX2 aangesloten. Synchroniseert eerst ook op 50mbit. Na een minuut ongeveer valt sync weg en 30mbit profiel.
Een nieuwe modem aansluiten voorzaakt dus wel dat het standaard profiel opnieuw geactiveerd wordt tot DLM terug verhoogt.
Lijn op 50mbit profiel via DLM. Nieuwe BBOX2 aangesloten. Synchroniseert eerst ook op 50mbit. Na een minuut ongeveer valt sync weg en 30mbit profiel.
Een nieuwe modem aansluiten voorzaakt dus wel dat het standaard profiel opnieuw geactiveerd wordt tot DLM terug verhoogt.