Heb laatst een paar dlink managed switchen proberen te resetten; paswoord niet gekend?
Die dingen blijken gene hardware reset te hebben, en voor de sofware reset moet je een paswoord hebben.
Dan maar de dlink business helpdesk gebeld, die konden wel helpen maar wilden niet.
Je moet bij hen namelijk een "proof of purchase" hebben, of ze gaan er automatisch van uit dat je die gestolen hebt. De consumer helpdesk was vriendelijk en probeerde met man en macht te escaleren, maar ze geraken er blijkbaar ook niet door. Veel vriendelijke reacties daar gehoord (en ook veel reacties van "ziedewel" op de achtergrond), maar tot op heden niks teruggehoord. Die piste acht ik dus weinig kans makend, de dlink policy "je bent een dief tenzij je het tegendeel bewijst" kennende nu.
Intussen een piste van een totale firmware flash aan het bekijken, maar heb momenteel geen console kabel dus dat zal moeten wachten.
Zjn er mss nog experts hier die een oplossing zouden weten (of connecties hebben)? Vele koppen maken licht werk?

De technische kant terzijde, wil ik dus ABSOLUUT dlink afraden in 2ehands kringen. Ik ken scholen die hun switches cadeau krijgen van bedrijven enzo, en die hebben zeker ook geen papierwerk daarbij, dus als je ooit je paswoord kwijt bent weigert dlink pertinent je te helpen. Zelf loop je ook al wel eens het risico een paswoord te vergeten of fout te typen, weet dus dat zonder aankoopfactuur dlink "foert" zegt.
Dit is een policy een bedrijf onwaardig. Het is al een miserie om geen hardware reset knopje te hebben, maar om dan nog moeilijk te gaan doen... In bedrijven (kmo's) en scholen zijn dit werkuren die daar echt niet in kunnen gestoken worden, zeker niet als het uitligt en "nu meteen" moet gefixed zijn.
Bij deze, een vraagje en tegelijk ook een waarschuwing: weet waar je aan begint met dlink.
[