Ik ben nieuw in het VOIP-gebeuren, maar zou dit toch eens willen uittesten, omdat dit toch wel een serieuze besparing zou kunnen opleveren(19,99 – 1,2 EUR/maand). Momenteel heb ik internet Maxi, Classic Line (met optie Happy Time XL) en Belgacom TV (alle diensten afzonderlijk, dus niet in pack, aangezien mijn internet-abo door de werkgever wordt betaald). Ik heb een BBOX2 en sync aan 30/6Mbps.
Ik zou een analoog telefoontoestel willen aansluiten op de poorten van de BBOX2 en deze dan configureren zoals
hier vermeld wordt. Zou deze setup goed werken, of mag ik enige problemen verwachten?
Aangezien ik dit eerst eens zou willen uittesten en dus nog niet mijn nr wil laten porteren naar OVH, wat doe ik dan best:
- Eerst een nieuw nr aanvragen bij OVH en dit wat uittesten.
- Indien alles goed werk en ik mijn Belgacom-nr zou willen overdragen naar OVH, kan ik dat dan toevoegen aan het eerder aangemaakt klantnr en het eerder toegekende geografisch nr opzeggen? Of is het beter om me als nieuwe klant met nr-portatie te laten registreren en nadien het oude klantnr van OVH opzeggen?
Als ik de nr-portatie naar OVH heb aangevraagd, dien ik normaal aan Belgacom niets te laten weten, dacht ik. Gaat mijn internet en digitale TV blijven werken, of mag ik hier enige problemen bij verwachten?
Zijn verkorte nrs (1207, 1700, …) reeds mogelijk bij OVH?
Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Heeft het VOIP-gebeuren voorrang in de BBOX tov internet verkeer? Kwestie dat ik niet te veel last krijg van lag, wanneer er plots een groot bestand van internet wordt gedownload…
Heb je nr-weergave als je een oproep op je OVH-lijn ontvangt? Is dit enkel het nr, of wordt ook de naam getoond (zoals bij weergave naam + nr van Belgacom)
Faxen verzenden/ontvangen zou ook in het abo inbegrepen zijn. Krijg je hier een nieuw nr voor als je dit activeerd? Of wordt hiervoor het bestaande nr gebruikt, of kan je hiervoor ook een geporteerd nr gebruiken (dat je bv maar na 1 maand laat porteren, na OVH te hebben uitgetest)?
Het is misschien een hele boterham, maar ben graag goed geinformeerd alvorens de sprong te wagen...