OVH: DID in België

benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Waterboy schreef:...
Maar de miserie zal zijn wanneer het telefoonnummer wordt overgedragen het internet zal afgesloten worden.
Ja, dat kan ik bevestigen.
Ondanks de uitdrukkelijk bevestiging dat mijn internet zou blijven, heeft belgacom dit toch afgesloten bij de nummeroverdracht naar OVH. Daarna 4 dagen wachten op een totaal nieuw internet abonement.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit hele circus is gewoon omdat je je nummer verliest, als je de lijn opzegt voor de portatie.
Misschien moet de wetgever of de regulator daar ook eens iets voor verzinnen.
Zoals je e-mail adres nog 6 maanden geldig blijft, zouden ze dat ook kunnen doen met je nummer.
Als je nummer nog 6 maanden na opzeg jouw "eigendom" zou blijven, dan zou je 6 maand tijd hebben om het te porteren. Dit zou een oplossing zijn voor deze ganse hectiek :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

eternum schreef:Het is net de situatie rond de noodnummers, de wijze waarop WeePee hiermee omgaat en de wijze waarop OVH hiermee omgaat, dat ik geneigd ben te denken dat OVH ook inzake G.722 gesprekken meer te bieden heeft dan WeePee.
En dat zij beiden (OVH én WeePee) in orde zijn met alle wettelijke verplichtigen!

Uiteraard dient dan eerst wel nagegaan te worden of end-to-end G.722 gesprekken via het OVH netwerk überhaupt wel mogelijk zijn.
Mocht dit zo zijn dan is allicht enige opheldering gewenst inzake de, zonder bronvermelding, door WeePee gegeven verklaring betreffende end-to-end G.722 gesprekken...
Awel, ik heb dit vandaag eens getest.
En jawel, via OVH zijn end-to-end G.722 gesprekken wel degelijk mogelijk!!
Deze G.722 gesprekskwaliteit is uiteraard superieur ten opzichte van de G.711 gesprekskwaliteit.
G.722 is an ITU standard codec that provides 7 kHz wideband audio at data rates from 48, 56 and 64 kbit/s. This is useful for voice over IP applications, such as on a local area network where network bandwidth is readily available, and offers a significant improvement in speech quality over older narrowband codecs such as G.711, without an excessive increase in implementation complexity.
Ik ben benieuwd of WeePee dit ook via haar platform gaat/kan aanbieden. :?
En zo ja, wanneer?
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Sinds ik G.722 in de ovh manager en in de gigaset ingesteld heb als eerste codec vind ik dat er minder delay is bij gesprekken naar Belgacom en Telenet.
Voorheen was het soms moeilijk om tegelijk iets te zeggen, dus direct inspringen op wat de andere partij aan de telefoon zegt. Nu gaat dat precies beter.

Iemand anders dezelfde ervaring ?

(bbox2 belgacom vdsl 16/2, telkens geen downloads actief, 33ms ping naar ovh)
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Sinds vandaag is de OVH telefoonlijn actief.
Bellen gaat perfect,gebeld worden niet dit kan een verkeerde instelling zijn in mijn Fritzbox.
Wat ook niet gaat is in een keuzemenu van bvb. een klantendienst een keuze maken met de telefoontoetsen.
Is dit ook een verkeerde instelling in mijn Fritzbox of lukt dit niet bij OVH?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ga naar de OVH account op je FritzBox en probeer bij DTMF de optie "Inband"
Bel 0800 22800 om DTMF te testen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Wanneer ik bel met OVH hoort men aan de andere kant van de lijn niets.
Iemand een idee hoe dit komt?


29.10.2012 9:21 iLBC-30 675 - 0 ms
0:01 91.121.128.135 G.711u 1009 - 5 ms
29.10.2012 9:18 iLBC-30 854 - 0 ms
0:01 91.121.128.135 G.711u 1280 - 7 ms
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ervoor zorgen dat de SIP én RTP communicatie van je VoIP toestel (en OVH) door je firewall geraken (en tot bij OVH en terug).
De poorten nakijken dus.

PS Het eenvoudigste is gewoon een "Plug and Phone" toestel aanschaffen bij OVH (waarborg systeem). Dat is werkelijk: uitpakken van het toestel en bellen. Geen technisch barrière die je over moet. :wink:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

@waterboy,
de 25ste oktober was je OVH lijn pas actief en toen kon je blijkbaar wel bellen, is er sindsdien iets veranderd aan de instellingen ?

Bij mij is OVH ook al een weekje actief, maar momenteel test ik het eerst even uit met een Nokia smartphone via Wifi. Uitbellen werkt goed :-) , inbellen moeten ze maar doen op mijn edpnet vaste lijn.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Heb sindsdien niets meer veranderd.De eerste dagen werkte OVH perfect.
Nu hoort de andere kant me niet meer praten.
Om mijn smartphone heb ik ook OVH proberen te activeren via het programma csipcimple.
Mijn freevoipdeal account registreert,mijn OVH account niet
.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Werkt hier wel goed met csipsimple ("only outgoing"). Kies enkel codec pcmu?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Gisteren een factuur ontvangen voor een halve maand (van 16/11 tot 1/12), heb dit dan via PayPal betaald. In totaal wel 4 emails ontvangen om een bedrag van 0,57 Eur te betalen :eek:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Kan iemand me bevestigen of ik in die Linksys PAP2T van OVH meerdere SIP-accounts (naast die van OVH) kan instellen en met dialing rules kan bepalen welke provider gebruikt wordt (zoals in een Fritzbox)?

Als ik het zo bekijk denk ik dat dit niet kan, maar ik zou graag hier bevestiging van zien... THx
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Sinds mijn activatie van mijn OVH nummer heb ik een probleem dat 1 belgacom nummer niet naar me kan bellen.Vanaf het indrukken van het 4 de cijfer krijgt men de melding dat het telefoonnummer niet bestaat.
Hiervoor heb ik met de technische dienst van Belgacom gebeld,maar deze zeggen me dat het geen nummer van hun is.
Dus wenden tot OVH.
Bij OVH weet men ook de oorzaak niet.
Volgens mij ligt dit aan de telefooncentrale van Belgacom.
Kan iemand met een OVH nummer de keuzemenu's bereiken bvb. phonebanking?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Maglor schreef:Kan iemand me bevestigen of ik in die Linksys PAP2T van OVH meerdere SIP-accounts (naast die van OVH) kan instellen en met dialing rules kan bepalen welke provider gebruikt wordt (zoals in een Fritzbox)?
Ik heb de SPA112 (opvolger van de PAP2T), en het gaat niet. Ik vind het een groot gebrek. Als ik tijd heb ga ik proberen de GPL source op te vragen, dan doe ik het zelf ;-)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waterboy schreef:Sinds mijn activatie van mijn OVH nummer heb ik een probleem dat 1 belgacom nummer niet naar me kan bellen.Vanaf het indrukken van het 4 de cijfer krijgt men de melding dat het telefoonnummer niet bestaat.
Hiervoor heb ik met de technische dienst van Belgacom gebeld,maar deze zeggen me dat het geen nummer van hun is.
Dus wenden tot OVH.
Bij OVH weet men ook de oorzaak niet.
Volgens mij ligt dit aan de telefooncentrale van Belgacom.
Kan iemand met een OVH nummer de keuzemenu's bereiken bvb. phonebanking?
Als je dat laatste niet kans, dan moet je eens kijken naar DTMF instellingen.

Kunnen andere belgacomnummers je bellen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

[quote="krisken"
Als je dat laatste niet kan, dan moet je eens kijken naar DTMF instellingen.

Kunnen andere belgacomnummers je bellen?[/quote]

Tot hiertoe kunnen andere Belgacomklanten me bereiken enkel dat specifiek Belgacomnummer niet.
Die DTMF instellingen zal ik met mijn oude Fritzbox fon niet kunnen wijzigen.
Echter via Freevoipdeal kan ik wel keuzemenu's bereiken.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

robtje schreef:Dag iedereen,

Ik lees al enkele dagen dit forum door en heb via hier OVH leren kennen... na lang twijfelen en heel dit topic doorgenomen te hebben, heb ik vorige week toch de stap gewaagd om een lijn te nemen bij OVH.

Alles geconfigureerd in mijn scarlet-box, en het werkt perfect! Nu kan ik eindelijk mijn (duur) telefoonabonnement opzeggen en overstappen naar een internet-only abonnement.
Beste deskundige, OVH lijkt me best interessant. Ik heb nu Scarlet One en ik zie dat u uw Scarlet box heeft ingesteld, hoe heeft u dat gedaan?? Morrelen aan de Scarlet instellingen is niet mijn sterke kant maar mits enige stap-voor-stap uitleg zou ik het wel aandurven.
Bedankt voor een mogelijk antwoord.

Alver
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Alver,
Hier staat hoe men het gedaan heeft voor een Weepee account, dus waar Weepee staat vervang je deze door OVH
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24748
Waarschijnlijk zal het je zo wel lukken. Indien je toch geen Voip telefonie hebt bij Scarlet, ga je ook niets kwijt zijn moest het niet werken.

Misschien kan een andere deskundige me hier even bijstaan :-)

Ow, wacht, ik zie dat je Scarlet One hebt, dus met telefonie. Ik kan mis zijn maar ik denk dat je maar 1 sip-account tegelijk kan instellen in de sagem.
Wil je scarlet telefonie behouden samen met OVH ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@ lacer
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik wil het telefonieluik van Scarlet One vervangen door OVH telefonie (met behoud van mijn huidig telefoon nummer) en dit zonder mijn internet of TV instellingen om zeep te helpen.
Vriendelijke groet

Alver
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Had enkele weken geleden hetzelfde gedaan voor iemand van de familie.

Je stuurt je omschakeling door naar [email protected] met vermelding dat je wilt downgraden naar bv TV en internet only, vanaf een bepaald datum.
Daarna vraag je het overdracht aan bij OVH. Duurt gemiddeld 10 dagen. Ze sturen je een brief per post met een code in. Deze geef je in op de OVH website om het overdracht te starten.

Eenmaal de aanvraag begonnen is, krijg je een datum te zien wanneer het overdracht effectief doorgaat.

Nu na het overdracht contacteer je zeker nog eens Scarlet. Want doordat je je nummer overdraagt naar OVH, denkt hun systeem dat je een volledige opzeg doet in plaats van migratie/downgraden. Bij ons was ik net op tijd om dat aan te passen, wachtte ik nog een dag dan mocht ik opnieuw internet en tv aanvragen bij Scarlet.

Want we kregen al een brief van dat we de decoder en modem mochten terugsturen via Kiala.
Wat ik je wel kan aanraden is om zo'n DECT VoIP telefoon te kopen ipv de ingebouwde VoIP gateway van Scarlet. Je hebt daar veel minder instellingen.
Of OVH biedt ook VoIP telefoons in bruikleen, mits je een waarborg betaalt, die je nadien terugkrijgt wanneer je opzeg doet.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@thepretorian
Bedankt voor de aanvullingen, een goeie planning & timing is natuurlijk essentieel. Is zo'n VOIP telefoontoestel echt onontbeerlijk? Mijn opstelling nu is de volgende:
- op telefoonuitgang 1: een wat ouder, klassiek Siemens tafeltelefoontoestel, in mijn bureel.
- op telefoonuitgang 2: een veel recenter DECT Siemens Gigaset C470 met twee toestellen om in huis rond te wandelen.
Deze opstelling werkt feilloos. Als gepensioneerde probeer ik met een strikt budget te leven en onnodige uitgaven te vermijden. Ik wil alleen iets vervangen als het echt niet anders gaat.

Met vriendelijke groet
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan werken met een ATA dan, bijvoorbeeld de PAP2T van linksys/cisco

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Heeft u de C470 of de C470IP, indien het laatste dan heb je al een VoIP telefoon in huis.

Bij ons hebben we een Siemens Gigaset C610IP gekocht, dan de 3 oude Gigaset AL180 aangemeld op 't basisstation van de C610IP.
Nu kan alle 4 DECT phones bellen en gebeld worden + intercom functie.

Geen idee of de PAP2T adapter aangenomen oproepen kan doorsturen naar een andere telefoon intern. Hier kunnen we in ieder geval een oproep die al bezig is, intern doorschakelen naar een andere handset of samen in een soort van conference call(externe oproep + 2 handsets, geen idee of meerdere handsets mogelijk is, nog niet geprobeerd :-D ) zitten.

En niet vergeten dialing plans op te stellen, zo kan je nog meer besparen. We hebben momenteel op de C610IP de volgende VoIP providers: freevoipdeal voor Belgische mobiele nummers (0.005eur). Dan nog Localphone voor enkele DID nummers en dan OVH natuurlijk.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

OVH kan perfect werken met de Sagem 3464 mits geavanceerde instellingen:

Inloggen op de Sagem 3464 als administrator http://192.168.1.1/?admin en naar het menu Advanced Settings gaan:

Network Interfaces
Wan eth1.20 VoIP ==> Edit ==> Settings
Internet Protocol - - - - - - - - - - - - - No IP Address
Internet Connection Firewall - - - - - Disabled

Telephone
General
SIP domain - - - - - - - - - - - - - - - - - - sip.ovh.be
Proxy address - - - - - - - - - - - - - - - - sip.ovh.be
Registrar address - - - - - - - - - - - - - sip.ovh.be
Port - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 5060
Transport - - - - - - - - - - - - - - - - - - - UDP
SIP Stack Mode - - - - - - - - - - - - - - - NGN Stack
Advanced
DTMF mode - - - - - - - - - - - - - - - - - - in-band
Line
Telephone number - - - - - - - - - - - - - 0032xxxxxxxx
Auth. User Name - - - - - - - - - - - - - - 0032xxxxxxxx
Auth. Password - - - - - - - - - - - - - - - 1234password
PCMA Codec Priority - - - - - - - - - - - - 1
G729 Codec Priority - - - - - - - - - - - - - /

Het is mogelijk dat Scarlet om de 36u een reset doet van jouw verbinding. Dit veroorzaakt een onderbreking van de VoIP-registratie. Je kan dit omzeilen door elke nacht de PPPoE-sessie zelf te resetten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ct#p455560

Via de webinterface van OVH moet je dan nog de G.711/PCMA-codec instellen als prioritaire codec en de nummerweergave aanpassen naar het geporteerde nummer.

En daarna werkt OVH perfect. :-D (behalve de speciale verkorte nummers 1207, 1700, 1765,...)
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@thepretorian
Mijn Gigaset toestellen zijn helaas niet van het IP type. Uw opmerking over de zogen. dialing plans is interessant maar volkomen onbekend terrein voor mij. Ik zal me best eerst in die materie verdiepen alvorens daarmee te beginnen.

@raf1
Bedankt voor het duidelijke stappenplan, ik denk dat ik zoiets wel aandurf/-kan. Nieuw en wat verontrustend is de geschiedenis van de mogelijke onderbreking elke 36 uur, zoiets beperkt het gebruiksgemak aanzienlijk. Zelfs wanneer we aannemen dat ik dat wel zou aankunnen dan is dat voor bijv. mijn vrouw kompleet uitgesloten. Bestaan daar min of meer werkbare oplossingen voor?
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Met een dialing plan kan je bepalen welke VoIP provider wordt gebruikt bij een uitgaande oproep, zo kan je kosten besparen.
OVH heeft toch een aantal gratis bestemmingen voor vaste lijnen. Maar bijvoorbeeld voor een mobiel nummer in BE moet je bijbetalen per seconden(wat positief is bij OVH). Wanneer je met een dialing plan werkt, kan je zeggen alle 0475, 04786 etc oproepen moeten via een andere VoIP provider gaan waar de tarieven goedkoper zijn dan OVH. En de andere moeten gewoon via OVH gaan. Maar zulke instellingen ga je niet terugvinden op de gateway van Scarlet.

Als je wilt proberen wat Raf1 voorstelde, zie wel dat je de poort aanpast naar iets zoals 5061 ofzo. Want wanneer je een actieve telefoondienst hebt van Scarlet wordt poort 5060 daarvoor al gebruikt. En ga je conflicten krijgen van dat je soms niks hoort terwijl er duidelijk een verbinding tot stand is gebracht.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Maglor schreef:Kan iemand me bevestigen of ik in die Linksys PAP2T van OVH meerdere SIP-accounts (naast die van OVH) kan instellen en met dialing rules kan bepalen welke provider gebruikt wordt (zoals in een Fritzbox)?

Als ik het zo bekijk denk ik dat dit niet kan, maar ik zou graag hier bevestiging van zien... THx
Sorry dat ik wat laat reageer. Ik volgde dit topic niet.
Bij een PAP2T heb je 1 Sip-account per telefoonlijn. Niet meer.
Hiervoor heb je een Linksys SPA3102 nodig. Die heeft 4 gateway accounts. Er zijn dan geen dialing rules maar een dialscript die hij doorloopt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Alver schreef:Nieuw en wat verontrustend is de geschiedenis van de mogelijke onderbreking elke 36 uur, zoiets beperkt het gebruiksgemak aanzienlijk. Zelfs wanneer we aannemen dat ik dat wel zou aankunnen dan is dat voor bijv. mijn vrouw kompleet uitgesloten. Bestaan daar min of meer werkbare oplossingen voor?
Die 36u kan misschien recent veranderd zijn naar 96u. En misschien wordt de VoIP-registratie met de nieuwste modemfirmware zelfs niet meer onderbroken.
Ik heb er mij de laatste tijd nog niet mee bezig gehouden om dat uit te pluizen. Het was begin 2012 alleszins een vervelend probleem dat ik na wat research definitief heb opgelost met een scriptje dat elke nacht wordt uitgevoerd: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 52#p418555

In dat topic staan trouwens nog andere mogelijkheden om die automatische disconnect te omzeilen:
- de verborgen scheduler-functie van de Sagem 3464 activeren en een nachtelijke disconnect instellen (werkte bij mij nooit betrouwbaar met vroegere firmware)
- een tijdschakelaar in het stopcontact die elke nacht de stroom naar de modem kort onderbreekt. (zeer betrouwbaar)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het eenvoudigste is toch om een ip telefoon te kopen, die biedt ook de nodige mogelijkheden. Doorloop eens de tutorial hier http://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31606 en veel zal je duidelijk worde.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

OVH en de instellingen op de Scarlet Sagem box

@alle deskundigen die de moeite namen te antwoorden

Bedankt voor de heldere uitleg en de vele raadgevingen. Ik heb toch nog wat bijkomende info nodig: Zoals uitgelegd in voorgaande bijdragen heb ik op elk van de telefoonuitgangen van de Sagem een toestel ingeschakeld zodat ik eigenlijk twee lijnen heb op éénzelfde nummer. Dit is best handig omdat er dan twee gesprekken tegelijk kunnen worden gevoerd. Ik ga er van uit dat dit ook zo zal werken wanneer ik naar OVH zou overschakelen voor telefonie. Graag bevestiging (of ontkrachting) hiervan.

Alver
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Twee gelijktijdige gesprekken is mogelijk met de 'Ligne SIP Entreprise' van 5,97 euro/maand.
Alle details op http://www.ovh.fr/telephonie/ en waar 'France' staat, mag je 'Belgique' denken.
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2003, 08:49
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Twee gelijktijdige gesprekken is mogelijk met de 'Ligne SIP Entreprise' van 5,97 euro/maand.
Alle details op http://www.ovh.fr/telephonie/ en waar 'France' staat, mag je 'Belgique' denken.
Tot nu toe ben ik er niet in geslaagd om met twee verschillende toestellen gelijktijdig een gesprek te voeren. Wel krijg ik een signaal tweede oproep binnen of kan ik een gesprek met drie maken... Misschien weet iemand hoe ik dat moet configureren dat het me toch zou lukken.
Thnx
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Misschien heb je "Double Appel" nog niet geacitveerd.
zie http://www.ovh.fr/telephonie/services_i ... _appel.xml
en http://guides.ovh.com/TelFaqDoubleAppel
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2003, 08:49
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

@Raf1: Ik vermoed dat de instellingen voor een tweede oproep juist zijn ingesteld in de manager. Maar het lukt me niet om met een tweede toestel bv een oproep te maken terwijl het eerste toestel in gesprek is. of zie ik iets over het hoofd? Wel komt er een signaal binnen dat er een tweede gesprek aan het binnenkomen is als de lijn in gesprek is... Als ik in mijn papt2 op lijn 2 hetzelfde telefoonnummer als in lijn 1 ingeef, krijg ik geen connect met de server ovh.
Laatst gewijzigd door Pedro44 26 nov 2012, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Iemand hier met ovh op asterisk / freepbx en werkende dtmf ?

Zo ja -> welke instellingen ?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Mijn nummer is sinds vanmiddag 14u van Belgacom verhuisd naar OVH. :) Bellen naar het oorspronkelijk OVH nummer (dat door OVH is toegekend) werkt prima, bellen naar het geporteerde nummer echter niet. :( Als er wordt gebeld naar het geporteerde nummer, hoor je enkel, in het Frans, het nummer dat wordt uitgesproken.

Moet ik nog iets veranderen in de OVH manager of in de SIP configuratie om oproepen door te laten komen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, je moet het geporteerde nummer aan jouw OVH-telefoonlijn koppelen met de optie Redirection (Ddi, SDA, Trunk) (OVH Manager - Numéro - Configuration du numéro)
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Bijna iedere keer wanneer ik bel met OVH wordt het gesprek na enkele minuten onderbroken.Wanneer ik terugbel geen probleem meer.
Hoe kan ik weten wat de oorzaak is (Internet verbinding;modem bbox 2;probleem OVH;Fritzbox )?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben nieuw in het VOIP-gebeuren, maar zou dit toch eens willen uittesten, omdat dit toch wel een serieuze besparing zou kunnen opleveren(19,99 – 1,2 EUR/maand). Momenteel heb ik internet Maxi, Classic Line (met optie Happy Time XL) en Belgacom TV (alle diensten afzonderlijk, dus niet in pack, aangezien mijn internet-abo door de werkgever wordt betaald). Ik heb een BBOX2 en sync aan 30/6Mbps.
Ik zou een analoog telefoontoestel willen aansluiten op de poorten van de BBOX2 en deze dan configureren zoals hier vermeld wordt. Zou deze setup goed werken, of mag ik enige problemen verwachten?

Aangezien ik dit eerst eens zou willen uittesten en dus nog niet mijn nr wil laten porteren naar OVH, wat doe ik dan best:
  • Eerst een nieuw nr aanvragen bij OVH en dit wat uittesten.
  • Indien alles goed werk en ik mijn Belgacom-nr zou willen overdragen naar OVH, kan ik dat dan toevoegen aan het eerder aangemaakt klantnr en het eerder toegekende geografisch nr opzeggen? Of is het beter om me als nieuwe klant met nr-portatie te laten registreren en nadien het oude klantnr van OVH opzeggen?
Als ik de nr-portatie naar OVH heb aangevraagd, dien ik normaal aan Belgacom niets te laten weten, dacht ik. Gaat mijn internet en digitale TV blijven werken, of mag ik hier enige problemen bij verwachten?

Zijn verkorte nrs (1207, 1700, …) reeds mogelijk bij OVH?

Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…

Heeft het VOIP-gebeuren voorrang in de BBOX tov internet verkeer? Kwestie dat ik niet te veel last krijg van lag, wanneer er plots een groot bestand van internet wordt gedownload…

Heb je nr-weergave als je een oproep op je OVH-lijn ontvangt? Is dit enkel het nr, of wordt ook de naam getoond (zoals bij weergave naam + nr van Belgacom)

Faxen verzenden/ontvangen zou ook in het abo inbegrepen zijn. Krijg je hier een nieuw nr voor als je dit activeerd? Of wordt hiervoor het bestaande nr gebruikt, of kan je hiervoor ook een geporteerd nr gebruiken (dat je bv maar na 1 maand laat porteren, na OVH te hebben uitgetest)?

Het is misschien een hele boterham, maar ben graag goed geinformeerd alvorens de sprong te wagen...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”