iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

nickz schreef:
philippe_d schreef:Trouwens, als je de post van selder eens goed leest, en herleest, dan besef je dat het niet ondersteunen van Proximus 4G, niets te maken heeft met de partnership met Mobistar.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Het zou me niet verbazen als Mobistar druk zou uitoefenen op Apple om LTE niet te activeren voor Proximus, zodat zij alsnog de eerste kunnen zijn die LTE kunnen aanbieden op de iPhone 5...
Idd , dit zou best kunnen .
krisken schreef:
crezzeke225 schreef:zoals ik al eerder zei , mobistar heeft de partnership.
Dus jij vind dit niet meer dan doodnormaal dat mensen die een iPhone kopen zonder een mobistar of telenetabonnement, geen gebruik kunnen maken van het 4G netwerk? Ook al is hun provider (proximus, base of whatever) hiervoor technisch wel in orde en zou dit, onder normale omstandigheden, perfect moeten werken?

Nee dit is niet juist , dot zou voor elke apple gebruiker slecht zijn

Mocht je niet werken voor Telenet, die dankzij Mobistar mee geniet van dit partnership, zou je dit dan ook nog zo normaal vinden? Pak nu mocht jij een spiksplinternieuwe telefoon kopen voor een goeie 600 euro, volledig unlocked, LTE frequenties ondersteunend etc, je steekt jouw telenet SIM kaartje in het toestel en wat blijkt...dat het niet werkt. Achteraf kom je te weten dat het niet werkt omdat Telenet geen partnertje is het het merk van jouw spiksplinternieuwe telefoon, maar dat je bij de concurrentie moet gaan? Klinkt dit echt volledig logisch en normaal voor jou?
Je hebt gelijk , maar ik heb ook maar mijn phone gekocht via mobistar , en ook een unlocked phone.
Ik ken iemand dat bij apple werkt , in een store, en zij weten dat proximus dit aangevraagd heeft.
maar het is gewoon afwachten op het antwoord van apple , en ik vermoed dat dit sneller gaat gaan.
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

svenska schreef:Is de hack-scène al niet bezig met een mod om die 4G switch boven te toveren?
De "hack scène" van iOS is er eentje met maximaal drama, als je ziet hoe die teams tegen elkaar of zelfs onderling tekeer gaan, pure pulp :)

Anyway, voor zover je het allemaal mag geloven, en zeker met een half pak zout nemen, zou er nu momenteel niemand 100% actief bezig zijn met een Jailbreak die publiekelijk kan gemaakt worden. Er is een tethered jailbreak voor iOS 6.x maar dan alleen voor apparaten die een oudere SOC dan de A6 of A6X hebben. De jailbreak die ze al wél hebben voor A6/A6X apparaten kunnen ze niet publiekelijk maken, omdat ze daar gegevens gebruiken die onder een NDA overeenkomst met Apple vallen (Developer account).

Het kan nog wel een tijdje duren eer er iets deftigs uit de bus komt.

Meer informatie of er iets beschikbaar is: http://jailbrea.kr

nickz schreef:Daar ben ik nog niet zo zeker van. Het zou me niet verbazen als Mobistar druk zou uitoefenen op Apple om LTE niet te activeren voor Proximus, zodat zij alsnog de eerste kunnen zijn die LTE kunnen aanbieden op de iPhone 5...
Goh, ik weet het niet. Wat denk je dat de leverage van Mobistar op Apple zou zijn? "Als jullie LTE voor Proximus enablen, dan stoppen wij met iPhones te verkopen"? Niet echt realistisch denk ik hé :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

maar de tethered versie is voor 6.0 niet ?
en daar gaat de lte enabled zijn ?
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Alleen de iPhone 5 heeft LTE ondersteuning. En die kan je niet jailbreaken.

iOS6 icm op oudere toestellen kan je jailbreaken, maar die hebben dan weer geen LTE ondersteuning.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

theduvelking schreef:Alleen de iPhone 5 heeft LTE ondersteuning. En die kan je niet jailbreaken.

iOS6 icm op oudere toestellen kan je jailbreaken, maar die hebben dan weer geen LTE ondersteuning.
^^:)

Als je jailbreaked heb je meer toegang tot je apparaat, en kan je allerlei patches of aanpassingen doorvoeren.
Dan is nog wachten op een "gekraakte" (verschrikkelijk woord) commcenter, zodat die niet meer controleert of een IPCC gesigned is of niet, maar alles accepteert. Dan wat uitzoeken en proberen om 4G/LTE te enablen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ik weet best wel wat jailbreaken is hoor, maak je geen zorgen. :roll:

Je mag nog de mogelijkheid hebben om een 4S te jailbreaken (voorlopig enkel de 4 en 3GS OB), je zal de LTE er niet kunnen activeren, want die heeft hij niet. (wat ik ook zei in mijn vorig bericht, ik snap alleen jouw repliek niet)

Je zal toch echt moeten wachten op de JB van de iPhone 5 voor je echt kan bevestigen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Theduvelking: oei, ik merk net dat het overkomt alsof m'n antwoord voor jou bedoeld was, maar het was voor de post boven die van jouw... Excuus :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Ik begreep je reactie al niet goed. No harm done :banana:
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Zou het?

benieuwd naar zijn antwoord ...

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32 ... post855094

edit:
nervermind, blijkbaar drukte hij zich verkeerd uit.
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

:)
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

Allen,

Ik zou graag even iets verduidelijken.

Ik kocht maandag een nieuwe laptop, bij de configuratie koos ik voor een 3G/LTE chip.
Bij de aankoop beschreven de specificaties dat de chip op de LTE 1800band zou werken.
Eenmaal thuis gekomen probeer ik dit met een SIM-kaart van Proximus.
Blijkt dit niet te werken omdat de LTE chip van Dell alleen samenwerkt met de LTE antennes van Huawei.
(Dus niet die van Proximus)
Dan mag dell geen reclame maken voor deze technologie, want het werkt niet volgens het algemene LTE-protocol.


Om deze use-case nu te reflecteren op de case bij apple.
Ik heb een iPhone 5 of iPad 4 gekocht bij de Apple store in Amsterdam.
Op de website/specificaties staat dat het toestel LTE capaciteiten heeft.
En in Belgie is er een provider die LTE aanbiedt. Dan zal ik hiervan gebruik kunnen maken.
Indien dit niet het geval is mag Apple het toestel niet verkopen als een "LTE" toestel.
(Daarover breidt ik onderaan nog verder uit)

Het hele gedoe met providers heeft hier niets mee te maken.
Een provider is in dit verhaal maar gewoon een provider,
Of ik daarbij nu een kaartje van Mobistar, Proximus, Telenet of Base gebruik, als zij het aanbieden moet ik ervan gebruik kunnen maken.
Het voorrecht van Telenet & Mobistar is dat zij de verdeelrechten hebben, zij hebben een account manager bij Apple & om het simpel uit te drukken
"een rechtstreekse lijn" om te bellen.
Proximus & Base bellen daarentegen op een "algemene lijn" en zullen bij vragen of support iets langer moeten wachten.
(ik las hier een verhaal dat proximus mogelijk "tegen apple hun kar gereden heeft", dat is nog een andere zaak, het zou inderdaad het proces kunnen vertragen)

Mag ik ook even toelichten dat Proximus, Telenet & Mobistar wel concurrentie zijn maar dat ze elkaar in geen geval gaan dwarsbomen.
Op marketing & Sales niveau zijn het concurrenten, op niveau van het management zijn het gewoon "collega's".
Beide bedrijven zitten minstens 1x per 2 maand aan dezelfde vergadertafel.

Om mijn verhaal af te sluiten, ik geloof nog altijd in Apple en vermoed dat ze binnen een korte tijd wel een carrier update zullen vrijgeven.
Moest dat niet het geval zijn tegen (bijvoorbeeld 1 december) dien ik een klacht in bij (bijvoorbeeld de gerechtelijke ombudsman) over valse reclame.
Op de website van apple staat dat ik LTE (1800) kan gebruiken, en toch werkt het niet.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje verduidelijkend.

Ik had eerst een andere use-case beschreven ipv die van de laptop, misschien niet zo duidelijk vandaar dat ik het aangepast heb.
zie hieronder het oude verhaal
Thuis heb ik een Wifi router, het is een Cisco en b/g/n protocol en het is een dualband.
Vorige week kocht ik een laptop, deze heeft een ingebouwde Wifi-kaart, op de doos staat ook b/g/n.
De connectie is geen probleem. Maar dan besluit ik om de dualband functie te gebruiken, dus op 5Ghz.
Dus normaal gezien zou ik moeten kunnen verbinden met de router op het n-protocol ~ 5Ghz. (Dit is natuurlijk ook zo, fictief verhaal).

Moest dat niet zo zijn, bijvoorbeeld omdat Cisco 5,1Ghz gebruikt of omdat er bij de authenticatie alleen client-apparatuur die gecertifieerd is door wordt toegelaten dan betekend dit dat het niet aan het protocol voldoet.

Dus dan mogen zij dit product niet verkopen als "b/g/n dualband" apparatuur.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

jimbrechts schreef: Blijkt dit niet te werken omdat de LTE chip van Dell alleen samenwerkt met de LTE antennes van Huawei.
(Dus niet die van Proximus)
Hmm, waren de LTE antennes van proximus niet van Huawei? Ja toch?

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=354415
http://tweakers.net/nieuws/65977/belgac ... r-lte.html
http://www.chinasquare.be/actueel-nieuw ... %E2%80%9D/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:
jimbrechts schreef: Blijkt dit niet te werken omdat de LTE chip van Dell alleen samenwerkt met de LTE antennes van Huawei.
(Dus niet die van Proximus)
Hmm, waren de LTE antennes van proximus niet van Huawei? Ja toch?
Het was maar een fictief verhaal, ik kon maar op 1 merk van zendmasten komen, vandaar.
Ik wou gewoon even duidelijk maken dat het verhaal hier niet moet gaan over de providers.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een heel mooi (en lang) verhaal, maar bevat geen enkele nieuwe info wat we al niet wisten, tenzij ik iets mis ?
Iedereen is het hier toch eens dat de iphone 5, gezien geadverteerd als LTE 1800band, zou moeten werken op Proximus 4G ?
Technisch gezien zal die ook werken op Proximus 4G .... van zodra Apple dit vrijgeeft via een carrier update.
Maar voorlopig doen ze dat niet.

Jouw post verduidelijkt voor mij niets (het geeft alleen jouw persoonlijke mening over het probleem).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Dat is juist het punt, Apple zou niets moeten vrijgeven in de eerste plaats. Dat Mobistar verdeelrechten heeft voor de verkoop van iPhones wilt toch niet zeggen dat Apple daarvoor 4G van andere providers moet blokkeren? De enige die bij de huidige situatie wint is Mobistar, maar ik kan me niet inbeelden dat Apple speciaal voor Mobistar de rest gaat blokkeren.

Dit is juist hetzelfde zoals ze met de iPad voorgehad hebben: daar zeiden ze ook dat hij 4G had, maar uiteindelijk werkte hij toch niet op onze frequenties. Toen heeft Apple ook in het zand gebeten ...

Nu is het minder 'erg' gezien er hardwarematig niets fout is, ze moeten bij Apple 2 minuten moeite doen en iedereen is tevreden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dit is juist hetzelfde zoals ze met de iPad voorgehad hebben: daar zeiden ze ook dat hij 4G had, maar uiteindelijk werkte hij toch niet op onze frequenties. Toen heeft Apple ook in het zand gebeten ...
Niet exact hetzelfde, omdat de iPad gewoon niet de juiste frequenties had. Hier blokkeert Apple 4G op de iphone terwijl die zeker compatibel is met Belgacom 4G.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

jimbrechts schreef:...
Ik heb een iPhone 5 of iPad 4 gekocht bij de Apple store in Amsterdam.
Op de website/specificaties staat dat het toestel LTE capaciteiten heeft.
En in Belgie is er een provider die LTE aanbiedt. Dan zal ik hiervan gebruik kunnen maken.
Indien dit niet het geval is mag Apple het toestel niet verkopen als een "LTE" toestel.
http://support.apple.com/kb/HT1937 -> Europe

Proximus staat er niet tussen, dus officieel geen ondersteuning. Je kan ze weinig maken vrees ik.
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Jouw post verduidelijkt voor mij niets (het geeft alleen jouw persoonlijke mening over het probleem).
Ik wou gewoon eventjes duidelijk maken dat het niets met de provider te maken heeft.
Misschien niet voor jou maar er waren/zijn duidelijk mensen die dat niet begrijpen.
Zorba schreef:Dat is juist het punt, Apple zou niets moeten vrijgeven in de eerste plaats.
Ik vind het ook nogal lastig maar ik begrijp het wel, zoals voor "Visual Voicemail" zou het nogal moeilijk zijn.
Het is een functionaliteit waardoor een knop in het systeem zich anders gedraagt..
Vandaar dat Apple het per provider aan/uitschakelt.

Voor LTE hetzelfde, misschien verbruikt de 4G chip (teveel) stroom als hij aan staat.
Mensen zouden onbewust de 4G knop aanzetten terwijl het niet nodig is ofzo.
En heeft apple de reactie "standaard zetten we hem uit per provider, tenzij anders aangegeven".
We zijn trouwens nog maar een maand aan het klagen, misschien zit het inderdaad gewoon in de 6.1 update van iOS.

Andere vraag: ik heb ergens opgevangen dat Proximus hun LTE wel getest heeft met een iPhone 5.
Zouden zij dit dan toch gedaan hebben met de "iTunes Carrier Testing Mode"??
Ik zou juist denken dat die Testing mode géén signed .ipcc file nodig heeft!
een manier voor providers om te "testen".
Hoe kan een provider anders bijvoorbeeld Visual Voicemail op hun kantoor testen alvorens lancering?
Of voorziet apple daar wel een .ipcc file waarmee ze kunnen testen?
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
Dit is juist hetzelfde zoals ze met de iPad voorgehad hebben: daar zeiden ze ook dat hij 4G had, maar uiteindelijk werkte hij toch niet op onze frequenties. Toen heeft Apple ook in het zand gebeten ...
Niet exact hetzelfde, omdat de iPad gewoon niet de juiste frequenties had. Hier blokkeert Apple 4G op de iphone terwijl die zeker compatibel is met Belgacom 4G.
Komt toch wel in de buurt, je mag geen reclame maken voor iets wat niet werkt. Daarover gaat nu net mijn lang verhaal!
theduvelking schreef:
jimbrechts schreef:...
Ik heb een iPhone 5 of iPad 4 gekocht bij de Apple store in Amsterdam.
Op de website/specificaties staat dat het toestel LTE capaciteiten heeft.
En in Belgie is er een provider die LTE aanbiedt. Dan zal ik hiervan gebruik kunnen maken.
Indien dit niet het geval is mag Apple het toestel niet verkopen als een "LTE" toestel.
http://support.apple.com/kb/HT1937 -> Europe

Proximus staat er niet tussen, dus officieel geen ondersteuning. Je kan ze weinig maken vrees ik.
Er heeft al eens iemand het aangehaald, kijk naar Mobistar, Visual Voicemail / Personal hotspot staan ook niet aangevinkt, terwijl het ondertussen wel al een tijdje actief is. Ik gebruik ondertussen al meer als 4j Proximus in mijn iPhone's, Ik kon altijd al bellen, 2G/3G gebruiken, zelfs Personal Hotspot...
Terwijl ze nog nooit op de lijst stonden.

Zoals ik hierboven beschrijf, het gaat om het toestel dat ze verkopen, als je het graag wil begrijpen, zoek dan even naar de uitspraak van de rechtzaak in canada. Je mag geen product verkopen waar bijvoorbeeld "Wifi" of "Bluetooth" opstaat als het dan eigenlijk niet werkt volgens het protocol.
(Of dat nu achter de schermen te maken heeft met een verkeerde frequentie of in ons geval een setting. Dat maakt niet uit, LTE is een standaard.)
http://www.bbc.co.uk/news/business-17532613 (Ik las ooit het volledige statement van de advocaat maar ik vind het niet terug)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

jimbrechts schreef:[...]

Het hele gedoe met providers heeft hier niets mee te maken.
Een provider is in dit verhaal maar gewoon een provider,
Of ik daarbij nu een kaartje van Mobistar, Proximus, Telenet of Base gebruik, als zij het aanbieden moet ik ervan gebruik kunnen maken.
Het voorrecht van Telenet & Mobistar is dat zij de verdeelrechten hebben, zij hebben een account manager bij Apple & om het simpel uit te drukken
"een rechtstreekse lijn" om te bellen.
Proximus & Base bellen daarentegen op een "algemene lijn" en zullen bij vragen of support iets langer moeten wachten.

[...]
In je bovenstaand verhaal vergeet je rekening te houden met het feit dat Apple ervoor gekozen heeft om de instellingen om een iPhone/iPad te laten verbinden met een 4G/LTE netwerk wél afhankelijk te maken van welke provider je gebruikt - net zoals FaceTime en Personal Hotspot.

Bij het opstarten of verbinden met een netwerk, leest de iPhone de MCC/MNC (http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Network_Code) van de simkaart uit en vergelijkt deze met alle "pre-loaded" carrier settings die in een iPhone staan. Deze "pre-loaded" carrier settings staan in de directory "/var/mobile/Library/Carrier Bundles/" op de iPhone (in directory /System/Library/Carrier Bundles/ als ze via het carrier update systeem (OTA/iTunes) verstuurd zijn). Alleen de instellingen van de partner carriers zijn ge-pre-load op een iPhone.

In deze directory staan alle MCC/MNC codes als directories. (of althans zo was het tot iOS5, iOS6 heb ik door het ontbreken van een jailbreak voor de A6 SOC nog niet gezien) De iPhone vergelijkt die de MCC/MCN van de simkaart met deze directories, vindt hij een match, dan gebruikt de iPhone de carrier instellingen die in die directory staan. Zo is er bijvoorbeeld een directory 20610 in die "Carrier Bundle" directory. Dat is de MMC/MCN code van Mobistar. In die directory zit een "bundle" of "IPCC" file met alle nodige instellingen, en dus instellingen voor Visual Voicemail, Personal Hotspot etc etc.

Met behulp van deze carrier bundles kunnen de partner carriers van Apple vele zaken instellen: hoeveel mensen tegelijk je kan bellen, kan je een gesprek op wacht zetten, kan de provider de tijd van je iPhone automatisch kan juistzetten, is er een extra menu op de iPhone met "Sim Applications", waarmee je je budget kan controleren, kan je de APN settings zelf wijzigen. Zo staan er ook gegevens in voor iMessage en Facetime. Als je die functionaliteit aanzet, dan moet er een SMS gestuurd worden, in de carrier bundle staat dan naar waar die SMS gestuurd moet worden, de provider zelf of rechtstreeks naar Apple. Maar het belangrijkste is dat er in deze instellingen dus ook opgenomen is of er een 4G/LTE toggle op de iPhone aanwezig is.

Vindt een iPhone geen match in die carrier bundle directory, dan gebruikt hij "algemene" carrier instellingen.
In deze algemene carrier instellingen is dus om de één of andere reden _niet_ opgenomen dat een iPhone naar een 4G/LTE netwerk kan verbinden.

En dát... dat is het probleem :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Daar zit je dan met je LTE toestel ...
Wie durft het nog opnemen voor Apple ? :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jimbrechts schreef:Andere vraag: ik heb ergens opgevangen dat Proximus hun LTE wel getest heeft met een iPhone 5.
Zouden zij dit dan toch gedaan hebben met de "iTunes Carrier Testing Mode"??
Als je een SIM kaart gebruikt van een buitenlandse (4G) partner carrier, dan zal de LTE switch er waarschijnlijk toch op komen.
Als je hiermee naar België komt, heb je gegarandeerd 4G via Proximum (roaming), want je wijzigt niet van SIM.
Dat is misschien een mogelijkheid om te testen ?

PS - Ik was in Duitsland vorig weekend, ik had wel een T-Mobile pre-paid kaartje kunnen meebrengen om te testen, maar ik heb geen iphone 5 :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dat wil ik inderdaad wel eens testen ... Dit weekend eens proberen van in Duitsland een nanosim met wat krediet en roaming op van een provider die daar 4G ondersteund... Nederland en/of Frankrijk hebben nog geen 4G/LTE zeker?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Andersom verschijnt de 4G-switch wel met een Proximus-sim op een buitenlands 4G-netwerk:
Wegens protected account via image:
Afbeelding
>> http://f.cl.ly/items/403M1x1L2u233m192617/image.png
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Nog beter, dan moet ik met m'n GenerationConnect sim alleen maar naar Nederland, Frankrijk of Duitsland waar ze een 4G/LTE netwerk hebben...

En versie 8.1? Zowel Mobistar als Proximus hebben hier al versie 13 ... Zou de versie van AT&T daar overgenomen worden?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

selder schreef:Nog beter, dan moet ik met m'n GenerationConnect sim alleen maar naar Nederland, Frankrijk of Duitsland waar ze een 4G/LTE netwerk hebben...

En versie 8.1? Zowel Mobistar als Proximus hebben hier al versie 13 ... Zou de versie van AT&T daar overgenomen worden?
Eens je terug over de grens bent zal die optie dan wel weer verdwijnen veronderstel ik?
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

@Selder, ivm de carrier-settings die ingebouwd zitten, dat was ik inderdaad wel vergeten, maar ik verwacht toch een update voor Proximus.
Misschien wachten ze nog tot bv iOS7 om de LTE optie opt-out te maken? Om nu te vermijden dat de knop bij iedereen standaard aan zou staan terwijl batterij zou gebruiken zonder reden?
Wat heeft Apple er baat bij dat de functie nu opt-in is? Misschien bekijken we het helemaal verkeerd, misschien wil apple de functie alleen activeren voor providers die écht wel een LTE-netwerk hebben ipv bij iedereen aan laten staan en een LTE-chip die batterij verbruikt.

Ik herinner me ergens een issue dat de iPhone (of andere) meer verbruikte als hij constant moest zoeken naar netwerk, in tegenstelling tot een constante verbinding. Misschien is dit voor LTE ook wel het geval?

Ik snap dat het natuurlijk maar een knopje is maar ik kan me wel voorstellen dat n00bs de knop "sneller internet" zouden aanzetten, zonder besef of ze wel 4G ter beschikking hebben.

(Ik probeer het gedrag van Apple niet goed te praten, ik zoek gewoon naar een oplossing/verklaring)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dan zetten ze die toch standaard op 3G, met een kleine waarschuwing als je hem op 4G zet dat je provider dit moet ondersteunen. Ik denk dat als je de schakelaar echt 4G gaat noemen in plaats van "sneller internet" dat mensen er wel af zullen blijven omdat ze niet weten wat het doet (tot hun provider het gaat promoten natuurlijk, met een smsje desnoods.
Lijkt mij een nettere oplossing dan wat ze nu doen.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ik dacht dat dat op de iPhone 5 allemaal geïntegreerd was in 1 chip, dus of je nu 3G of 4G aanzet zal weinig uitmaken denk ik.

Als je LTE hebt veranderd de 3G knop in LTE, maar als je die afzet heb je dan nog 3G of niet? Of is het dan gewoon EDGE/GPRS zoals nu?

En voor Apple maakt het al helemaal niet uit of je batterij snel leeg gaat of niet...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

En voor Apple maakt het al helemaal niet uit of je batterij snel leeg gaat of niet...
De marketing boys van Apple zullen het niet graag horen....
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Even off-topic, maar ik vind het wel passen:

Afbeelding
Just enjoy life and don't whine about it.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

LTE zal je batterij niet sneller leegzuigen dan 3G, integendeel. LTE is veel energie efficiënter.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bron?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Als je goede LTE dekking hebt zou het minstens even goed/slecht moeten zijn als 3G, maar als je smartphone heel de tijd moet switchen zal dat helemaal niet kloppen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zorba schreef:Ik dacht dat dat op de iPhone 5 allemaal geïntegreerd was in 1 chip, dus of je nu 3G of 4G aanzet zal weinig uitmaken denk ik.
Zou ook kunnen, ik heb geen iPhone 5 en bij mijn toestel kan ik kiezen voor de hoogste te gebruiken technologie, ik dacht dus dat dat bij iPhone ook wel ging kunnen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

meon schreef:Andersom verschijnt de 4G-switch wel met een Proximus-sim op een buitenlands 4G-netwerk:
Wegens protected account via image:
Afbeelding
>> http://f.cl.ly/items/403M1x1L2u233m192617/image.png
Ik vind dat zeer dubieus. Ten eerste werkt een iPhone 5 die in Europa gekocht is helemaal niet op de LTE frequenties van AT&T (zie hier). Ten tweede beweert die persoon de carrier bundle "Proximus 8.1" te gebruiken, terwijl er voor de iPhone nog nooit een carrier bundle voor Proximus is uitgebracht, en Proximus klanten dus gewoon "Carrier 13.0" gebruiken. Ten derde staat er normaal gezien "Enable LTE" i.p.v. "Enable 4G", zoals je op deze screenshots kan zien: 1, 2, 3. Ten vierde is het al dan niet verschijnen van de LTE-schakelaar afhankelijk van je carrier bundle (en dus van je simkaart), meer bepaald van onderstaande sleutel in het bestand "overrides_N41_N42.plist":

Code: Selecteer alles

<key>Show4GSwitch</key>
<true/>
Zorba schreef:Ik dacht dat dat op de iPhone 5 allemaal geïntegreerd was in 1 chip, dus of je nu 3G of 4G aanzet zal weinig uitmaken denk ik.
Toch wel: als je 4G zou aanzetten terwijl er geen 4G beschikbaar is, gaat je iPhone af en toe de LTE-frequentiebanden scannen op zoek naar een signaal. Dat verbruikt energie. Het beste zou zijn dat Apple zowel een 3G- als een 4G-schakelaar zou activeren (voor iedereen). Als de batterij van mijn iPhone bijna leeg is, schakel ik 3G soms uit, wat niet meer mogelijk zou zijn als er enkel nog een LTE-schakelaar is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Niet elke 4G-technologie is LTE eh...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Misschien heeft het gewoon hier mee te maken.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nice catch!
Maar dit is dus het soort babylonsiche spraakverwarring-ellende die ge krijgt door de technologie niet bij naam te noemen, maar onder meer generieke marketingtermen te bedelven :-/. Apple is daar sterk in. Je weet wel, 'The New iPad'. Ja, de vorige dus , niet de nieuwste.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”