Gsm in water gelegen. Tips voor camera condens? (werkt nog)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Vandaag wel iets dom tegen gekomen, glas met water ernaast (gemorst dus) nooit gemerkt maar gsm lag er in.

Na een uur ofzo gemerkt, gsm afgedroogd alles lijkt oké.

-Wat werkt(e) niet:

Lock/power button, maar na uitschakelen kan ik wel gebruiken om gsm aan te doen. Maar eens opgestart doet hij niets... software matig uit dus .. (mogelijk opgelost na factory reset)

-camera condens:
hoe moet ik deze verstandig weg krijgen, iemand een idee?

Krijg je dit wel ooit weg?

Ook wat op internet aan het zoeken:
onder andere deze grappig geval tegen, was bij mij nu we: "ik heb gisteravond flink wat gedronken en toen per-on-geluk het water in gesprongen"
http://www.androidworld.nl/forum/samsun ... chade.html
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Haardroger, chauffage kan wel helpen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Rijst!
Dit moet je eerste reflex zijn, nadat je eendert welke electronica in het water laat vallen, batterij eruit trekken en in rijst leggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

q-tec schreef:Haardroger, chauffage kan wel helpen.
Blijft moeilijk in semi gesloten omgevingen... best zoals Dima aangeeft iets dat water opneemt (trouwens rijst is enkel geschikt als het echt nat is). Best zoek je van die speciale zakjes en stop je het toestel tesamen met die dingen in een klein doosje zodat de overdracht maximaal is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Geen haardroger! De flex-aansluitingen zijn zo dun dat die wel eens zouden kunnen smelten!
Zo veel mogelijk uit mekaar halen, droogdeppen met keukenpapier en dan Rijst, silica gel, dat soort absorberende dingen, en in een gesloten zakje op warme plaats leggen voor makkelijk 2 dagen voor dat je er ook maar terug stroom op zet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

In de dhz zaken kan je van die vochtvreters kopen aan 9€. ipv die korrels in een open bak te gooien doe je die samen met je gsm voor een paar dagen in een gesloten plastic doos/zak.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Siliconezakje bij de GSM en in een hermetisch afgesloten doosje steken (tupperware). Je kan de siliconezakjes drogen in een microgolfoven en hergebruiken .
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Dima_2005 schreef:Rijst!
Dit moet je eerste reflex zijn, nadat je eendert welke electronica in het water laat vallen, batterij eruit trekken en in rijst leggen.
Dit was dan ook mijn eerste reflex! :) zat gelukkig niet totaal onder water. Lag dus in een plas water, maar zal dus nog meer dan genoeg water geabsorbeerd hebben.

Gaat over een samsung galaxy s 2, heb ook de backplate losgeschroeft (7 schroefjes) voor de rest er van gebleven.

Wat ik wel regelmatig zie staan op internet is de vraag of je dit nu moet doen in een gesloten of open doos met rijst (of ander water absorberend materiaal).

Volgens iceke en on4bam in een gesloten doos.

Bedank voor de tips!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ReLoad schreef:
Dima_2005 schreef:Wat ik wel regelmatig zie staan op internet is de vraag of je dit nu moet doen in een gesloten of open doos met rijst (of ander water absorberend materiaal).

Volgens iceke en on4bam in een gesloten doos.
Uiteraard gesloten, je wil het vocht uit de GSM opnemen niet het vocht uit de kamer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Het heeft niet mogen baten, gsm tot zaterdag in rijst laten zitten, zaterdag gsm proberen opstarten, ging aan maar viel uit na enkele seconden. En nu zit er totaal geen leven in.

En nu ... :bang: :bang:

Valt nooit onder garantie? maar zouden ze een aanvaardbaar prijskaartje het fixen indien mogelijk, of een extern iemand?

Zo jammer é, die gsm was zo stevig. Nooit laten kletsen op beton. Veel op baan geweest ermee en dan kapot door een beetje gemorst water op mijn bureau.. :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ReLoad schreef:Valt nooit onder garantie?
Proberen is de boodschap. Samsung hoeft toch niet te weten wat er gebeurd is?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb vroeger nog horen zeggen dat er in de gsm een zegel zou zitten dat verkleurt indien dit in aanraking komt met water.
Weet niet of dit effectief waar is en nog steeds gebuikt wordt...
7seas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 17:44

Wat hier altijd gewerkt heeft is het volgende :
1. telefoon zoveel mogelijk uit elkaar wat je zelf terug in elkaar kan steken. batterijdeksel, baterij, eventueel cover, sim en sd kaartje.
2. water afdeppen met keukenpapier
3. Indien je een luchtcompressor hebt nog "droog"blazen.
4. En nu komt het : je onderdelen in een hete luchtoven stoppen voor +/- een half uurtje op 50°C. Indien niet voldoende dit herhalen na afkoeling naar kamertemperatuur.

Het klopt dat er een zegel in zit die verkleurt als je gsm in aanraking komt met water en dit is het eerste waar de fabrikanten naar kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Waterschade geeft (soms pas na een tijdje) steeds corrosie op de print van de gsm. Dus zelfs indien je erin slaagt deze te herstellen, krijg je daar vroeg of laat toch problemen mee. De bedrijfszekerheid van een gsm die waterschade heeft, kan je nooit meer garanderen.
Als je zo'n toestel binnengeeft voor herstelling onder garantie, zullen ze daar dan ook snel merken wat de echte reden van de problemen met je toestel is ... :cop:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

7seas schreef:Wat hier altijd gewerkt heeft is het volgende :

4. En nu komt het : je onderdelen in een hete luchtoven stoppen voor +/- een half uurtje op 50°C. Indien niet voldoende dit herhalen na afkoeling naar kamertemperatuur.
Deze methode heb ik in het verleden ook al geprobeerd op de gsm van mijn dochter, die een wasbeurtje in de wasmachiene heeft meegemaakt (de gsm wel te verstaan).
Een paar keer in de oven gelegd en hij ging terug normaal.
Natuurlijk wat dit op lange termijn gaat doen is natuurlijk de vraag. Corroderen van contacten,...
Maar de gsm ruikt alvast lekker :P
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

bombas schreef:Maar de gsm ruikt alvast lekker :P
Wasverzachter gebruikt? :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Jep, aprilfris!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”