xbox internet toegang

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bytehunter
Starter
Starter
Provider

Hallo Allemaal,

dit is mijn eerste post op dit mooie forum.
Ik heb eerst gebruik gemaakt van de zoek functie maar kon mijn antwoord nergens vinden, vandaar deze vraag.

Onze oudste zoon (15 jaar) heeft een xbox. Deze staat bekabeld in verbinding met het internet. Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om op de router een rule aan te maken die je kunt activeren en deactiveren, zodat er wel of geen gebruik kan worden gemaakt van het internet.

Alvast bedankt voor jullie positieve reacties

Vriendelijke Groet,
Marco
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

Afhankelijk van welke router je hebt, kan je dit.
Al dan niet met schedules.
Droes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

Zou het niet gemakkelijker zijn om dit op de xbox zelf in te stellen? Zit daar geen "Parental Control" (of "Ouderlijk Toezicht") functie op?
Afbeelding
Bytehunter
Starter
Starter
Provider

Het gaat hier om het standaard ding van scarlet. (Sagem)

We willen geen vaste tijden blokkeren, vandaag was hij niet op zijn liefst. Nu doen we gewoon kabel eruit, maar moet volgens mij makkelijker kunnen.
I

GreetZ Byte
Droes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

Advanced Settings -> Firewall -> Access Control -> New Entry -> Schedule -> Specify Schedule -> Add

Rule will be active at the scheduled time.
OF
Rule will be inactive at the scheduled time.

-> New Time Segment Entry; hier kan je dagen aanvinken
-> New Hours Range Entry; hier kan je start en eind tijd invullen

Je kan bijvoorbeeld blokkeren in met het IP, MAC of de naam, ik heb hier bijvoorbeeld PC-Dries tussen staan, wat mijn computer is.

Maar ik denk dat het nog steeds handiger is om gewoon ethernet uit te trekken, zoals je nu doet.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Jep, op die manier blokkeren ze bij mijn schoonouders het internet van zoonlief als hij zich niet gedraagt. Die hebben 3 rules. 1 voor internet volledig, 1 voor enkel games en eentje dat enkel Skype blokkeert. In het geval van de Xbox is het gewoon het hele toestel blokkeren dus :) best op mac adres want het ip staat bij Xbox standaard op afwisselend, de blokkering zou niet meer helpen bij een ander ip dan.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Als Uw Zoon nog het vorig model heeft (de witte Xbox,Of een zwarte,van een matte kleur,Niet die zwarte glanzende want dat is het nieuwe model)dan mag U zeker er niets aan veranderen,gewoon de kabel uittrekken,want met die oude modellen moet U nog een apart systeem aankopen,die U op die Xbox moet instaleren,om draadloos te kunnen gaan (zoiets kostte enkele jaren geleden nog een 80€)en dan nog kunnen er problemen zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 19 nov 2012, 13:08, in totaal 2 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Wat heeft draadloos ermee te maken :eek: en de witte blokkeren of de nieuwe versie blokkeren is net hetzelfde. Het is zelfs mogelijk met 1 regel zowel wifi als draad van een toestel te blokkeren. En in de eerste post staat dat hij met kabel is aangesloten :).
Bytehunter
Starter
Starter
Provider

Dank je wel. Ik ga de regels aanmaken en uiteraard uittesten ik hou jullie op de hoogte
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”