Hallo Allemaal,
dit is mijn eerste post op dit mooie forum.
Ik heb eerst gebruik gemaakt van de zoek functie maar kon mijn antwoord nergens vinden, vandaar deze vraag.
Onze oudste zoon (15 jaar) heeft een xbox. Deze staat bekabeld in verbinding met het internet. Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om op de router een rule aan te maken die je kunt activeren en deactiveren, zodat er wel of geen gebruik kan worden gemaakt van het internet.
Alvast bedankt voor jullie positieve reacties
Vriendelijke Groet,
Marco
xbox internet toegang
-
- Starter
Het gaat hier om het standaard ding van scarlet. (Sagem)
We willen geen vaste tijden blokkeren, vandaag was hij niet op zijn liefst. Nu doen we gewoon kabel eruit, maar moet volgens mij makkelijker kunnen.
I
GreetZ Byte
We willen geen vaste tijden blokkeren, vandaag was hij niet op zijn liefst. Nu doen we gewoon kabel eruit, maar moet volgens mij makkelijker kunnen.
I
GreetZ Byte
- Droes
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 21 keer
Advanced Settings -> Firewall -> Access Control -> New Entry -> Schedule -> Specify Schedule -> Add
Rule will be active at the scheduled time.
OF
Rule will be inactive at the scheduled time.
-> New Time Segment Entry; hier kan je dagen aanvinken
-> New Hours Range Entry; hier kan je start en eind tijd invullen
Je kan bijvoorbeeld blokkeren in met het IP, MAC of de naam, ik heb hier bijvoorbeeld PC-Dries tussen staan, wat mijn computer is.
Maar ik denk dat het nog steeds handiger is om gewoon ethernet uit te trekken, zoals je nu doet.
Rule will be active at the scheduled time.
OF
Rule will be inactive at the scheduled time.
-> New Time Segment Entry; hier kan je dagen aanvinken
-> New Hours Range Entry; hier kan je start en eind tijd invullen
Je kan bijvoorbeeld blokkeren in met het IP, MAC of de naam, ik heb hier bijvoorbeeld PC-Dries tussen staan, wat mijn computer is.
Maar ik denk dat het nog steeds handiger is om gewoon ethernet uit te trekken, zoals je nu doet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Jep, op die manier blokkeren ze bij mijn schoonouders het internet van zoonlief als hij zich niet gedraagt. Die hebben 3 rules. 1 voor internet volledig, 1 voor enkel games en eentje dat enkel Skype blokkeert. In het geval van de Xbox is het gewoon het hele toestel blokkeren dus
best op mac adres want het ip staat bij Xbox standaard op afwisselend, de blokkering zou niet meer helpen bij een ander ip dan.
Sent from my Lumia 900 using Board Express

Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Als Uw Zoon nog het vorig model heeft (de witte Xbox,Of een zwarte,van een matte kleur,Niet die zwarte glanzende want dat is het nieuwe model)dan mag U zeker er niets aan veranderen,gewoon de kabel uittrekken,want met die oude modellen moet U nog een apart systeem aankopen,die U op die Xbox moet instaleren,om draadloos te kunnen gaan (zoiets kostte enkele jaren geleden nog een 80€)en dan nog kunnen er problemen zijn.
Laatst gewijzigd door fluppie 19 nov 2012, 13:08, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Wat heeft draadloos ermee te maken
en de witte blokkeren of de nieuwe versie blokkeren is net hetzelfde. Het is zelfs mogelijk met 1 regel zowel wifi als draad van een toestel te blokkeren. En in de eerste post staat dat hij met kabel is aangesloten
.

-
- Starter
Dank je wel. Ik ga de regels aanmaken en uiteraard uittesten ik hou jullie op de hoogte