To Auchan or not to auchan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Eigenlijk kan je deze hele discussie onder 1 noemer stoppen: wie slim inkoopt kan veel geld besparen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jouw opleiding zit er voor niks tussen vrees ik. Het zijn keuzes die we maken om ervoor te zorgen dat we na onze dagtaak niet thuis nog eens een paar uur moeten werken. Daarmee bedoel ik koken, afwassen, kuisen, etc. De vriendin is thuis om 18u15 en tussen 18u45 en 19u kan ze haar voeten onder tafel steken. En om 20u is het afgewassen en al (handmatig). Hebben we nog een uurtje of 2/2.5 om bij elkaar te zijn. Daarom ook dat we regelmatig eens iets gaan eten in kleinere restaurantjes zoals de wok away in Gent. Voor €24 heb je daar met 2 mensen ruim voldoende gegeten. Niet veel geld en toch lekker gegeten
Misschien kan je met "slim inkopen" wel veel geld besparen, maar dan ben je immens veel tijd kwijt. En dat is ook geld waard...
Misschien kan je met "slim inkopen" wel veel geld besparen, maar dan ben je immens veel tijd kwijt. En dat is ook geld waard...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Hmm, het lijkt me toch dat ook jij misschien wat tijd zou kunnen vrijmaken om aardappelen te schillen/te koken/ ... zo tussen het modereren door.
'k Zal eens effe met uw Fräulein moeten gaan praten, denk ik.
-
- Elite Poster
Ik weet (of besef) dat koken voor sommigen een hele opgave is en voor anderen een leuk tijdverdrijf (zoals voor mij). Maar als ik kijk naar hoe mijn ouders het deden indertijd, met 3 kinderen, dan zeg ik "chapeau" voor die mensen. Beide ouders gingen werken, in ploegen. Mijn ma kookte steevast. Als ze met de vroege stond, dan werd er 's avonds gekookt. Stond ze met de avondploeg, dan werd er 's middags gekookt maar er werd wel elke dag gekookt. Mijn pa kookte omzeggens nooit, maar die was dan wel de vaste kok van dienst als het barbecue was thuis.
BTW: die opleiding van kok was een beetje uit tijdverdrijf enerzijds maar anderzijds was ik van mening dat ik het beter meteen goed kon doen. Dus niet alleen kooklessen volgen voor de fun maar meteen een opleiding bij Syntra zodat ik er een officieel diploma bij kreeg waardoor ik nu in om het even welke keuken van om het even welke eetgelegenheid kan/mag werken als kok. Mijn "echte" opleiding of diploma is er 1 van tolk (Duits). Dat koksdiploma heb ik nog maar een jaar of 3.
Mod edit: dubbele post samengevoegd
BTW: die opleiding van kok was een beetje uit tijdverdrijf enerzijds maar anderzijds was ik van mening dat ik het beter meteen goed kon doen. Dus niet alleen kooklessen volgen voor de fun maar meteen een opleiding bij Syntra zodat ik er een officieel diploma bij kreeg waardoor ik nu in om het even welke keuken van om het even welke eetgelegenheid kan/mag werken als kok. Mijn "echte" opleiding of diploma is er 1 van tolk (Duits). Dat koksdiploma heb ik nog maar een jaar of 3.
Tijd heb je aan jezelf.krisken schreef:
Mod edit: dubbele post samengevoegd
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik woon in Roeselare (Rumbeke) dus een goeie 31 km (20min) naar Auchan voor mij. (Mijn ouders wonen zelf verder dus ik zie een ritje naar daar niet als duur aan)
De smaak van spa blauw is inderdaad afschuwelijk, ik drink bijna alle waters maar spa is niet voor mij.
Ik heb geluk mijn vriendin kook héél graag dus als we om 17u30 thuis zijn maakt ze nog een heel menu klaar en ondertussen zit ik achter mijn pc of stofzuig ik eens.
De afwas is ook met de handwasmachine dus om 19u30 zijn we klaar. Er zit natuurlijk ook van alles in de vriezer wat in het weekend is klaargemaakt (rode kool, appelmoes, zelfgemaakte soepen, selder, prei)
Wij krijgen telkens een folder van Auchan bij de reclamebladen in het Nederlands waar je dan natuurlijk makkelijk kan vergelijken. Maar wijnen, frisdrank & water zijn toch héél wat goedkoper maar hebben ook een ander kleur.
vb. Fanta uit België is geel, Fanta uit Auchan is Orange. Smaak is bijna hetzelfde maar de cola is beter (persoonlijke mening).
'T is vrijdag papier ophaling dus ja alle folder zitten samengebonden... (ook een werkje voor de man hé ) maar als ik een nieuwe folder krijg zal ik de drank prijzen en andere prijzen ook eens hier plaatsen.
De smaak van spa blauw is inderdaad afschuwelijk, ik drink bijna alle waters maar spa is niet voor mij.
Ik heb geluk mijn vriendin kook héél graag dus als we om 17u30 thuis zijn maakt ze nog een heel menu klaar en ondertussen zit ik achter mijn pc of stofzuig ik eens.
De afwas is ook met de handwasmachine dus om 19u30 zijn we klaar. Er zit natuurlijk ook van alles in de vriezer wat in het weekend is klaargemaakt (rode kool, appelmoes, zelfgemaakte soepen, selder, prei)
Wij krijgen telkens een folder van Auchan bij de reclamebladen in het Nederlands waar je dan natuurlijk makkelijk kan vergelijken. Maar wijnen, frisdrank & water zijn toch héél wat goedkoper maar hebben ook een ander kleur.
vb. Fanta uit België is geel, Fanta uit Auchan is Orange. Smaak is bijna hetzelfde maar de cola is beter (persoonlijke mening).
'T is vrijdag papier ophaling dus ja alle folder zitten samengebonden... (ook een werkje voor de man hé ) maar als ik een nieuwe folder krijg zal ik de drank prijzen en andere prijzen ook eens hier plaatsen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik weet mijn tijd wel te vullen met andere zaken als modereren hier hoor, geen schrik Mijn vriendin kookt zelf erg graag (en goed ) terwijl ik zoiets heb van foert...frituur is even goed. Als men mij vraagt om eens wat op tafel te zetten heb ik er geen schrik voor, maar persoonlijk vind ik koken puur tijdverlies (hou mij er niet echt graag mee bezig).eternum schreef:Hmm, het lijkt me toch dat ook jij misschien wat tijd zou kunnen vrijmaken om aardappelen te schillen/te koken/ ... zo tussen het modereren door.
Jullie mogen gerust denken dat ik hier veel online ben hoor (is eigenlijk ook zo ) maar naast Userbase ben ik met nog diverse andere zaken bezig. Zowel vrijwilligerswerk (ambulance, hachiko, drive up safety, ...) als betaald werk buiten mijn hoofdberoep. Weet mijn dagjes dus ook wel te vullen
Telefonie = EDPnet + OVH
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
8€ parking de laatste keer dat ik daar ging "winkelen"Jack Daniels schreef:Euh... ooit al gehoord van de markt op zondagmorgen aan het Zuidstation?
PolenTim.Bracquez schreef:Waar kopen al die nachtwinkels hun drank denk je....
Soit, ik ga naar de vogelkesmarkt om kaas,groenten & fruit en passeer eerst via de AH (het komt er in de week gewoon niet van om in de supermarkt te geraken) Markt Brussel is veel leuker, maar daar weet ik niet genoeg m'n weg om gratis te parkeren (en om nu elke week 8€ aan parking uit te geven ?)
Maar ik kom ook wel eens in Auchan, de drank en de Franse kaas is daar een pak goedkoper, de levensmiddelen zijn dan weer een pak duurder. Net het omgekeerde van Duitsland.
Het is me nu ook weer niet echt om de goeiekoop te doen trouwens, het is maar net waar je graag winkelt natuurlijk, anders ging ik wel naar de colruyt.
-
- Moderator
- Contacteer:
Nachtwinkels kopen hun drank niet in Polen hoor (tenminste degene hier in Gent niet ). Gewoon in de Auchan volgens mij. Tenminste het feit dat alles in het Frans is gedrukt op het blikje en het domeinnaam coca-cola.fr word vermeld ipv coca-cola.be/nl/lu doet mij dat vermoeden. Ook de streepjescode vermeld dat het gaat om een product uit Frankrijk.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Als je mijn bericht nog eens aandachtig leest zie je staan dat ik voor een retourtje Dendermonde-Brussel 6,40 euro in het weekend betaal. Als je naar slachthuis Anderlecht gaat betaal je daar 1 euro per uur parkeren op het terrein. Ga je op zondag naar de markt in Anderlecht dan kost het je helaas 2 euro per uur.iceke schreef:8€ parking de laatste keer dat ik daar ging "winkelen"Jack Daniels schreef:Euh... ooit al gehoord van de markt op zondagmorgen aan het Zuidstation?
Wat ik ook vaak doe: met de auto tot aan de Heyzel, daar metro lijn 6 tot slachthuis. Kost mij 3,5 euro voor een retourtje. Tenzij ik een 10-rittenkaart zou nemen, dan ben ik voor de helft van de prijs gesteld.
- iceke
- Elite Poster
.... en dan ben je weer een half uur tot een uur aan't trein/tram/bussen en amper minder geld kwijt (dan in de station's parking). Dit was trouwens geen kritiek op uw post, maar een eigen mening waarom ik liever naar de markt in Antwerpen ga en niet in Brussel.
-
- Elite Poster
In mijn geval: Dendermonde-Brussel kost mij in totaal 1 uur, van bij mij thuis tot op de markt, of ik nu de auto, de trein, de metro of een combinatie van 1 van deze transportmiddelen neem. Maar het allermakkelijkste blijft: met de auto tot aan de Heizel, daar de metro nemen en kwartier later ben ik er. De metro is veel en veel handiger omdat ik elke 5 minuten (grosso modo) een metro heb. Als ik de trein neem, dan heb ik er 1 per uur op zondag.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je op de parking van Auchan (Ronq) staat, zie je dat 50% van de auto's Belgen zijn.
Er zijn er zelfds die speciaal voor water naar Auchan komen. Je ziet ze vertrekken met 2 karren volledig vol, alléén met pakken van 2L plastieken flessen water. Ik vraag me soms wel af of het dat de moeite is ...
De reden waarom water in plastieken flessen in Frankrijk zoveel goedkoper is, is de milieutaks.
België heft een milieutaks op plastiek, met de bedoeling om de mensen te motiveren om herbruikbare verpakkingen te kopen (glas). En gezien Frankrijk dat niet doet, krijg je dan dit soort grenstoerisme.
Ik ben het eens met de vorige posters: het is een kwestie van prijzen te vergelijken. Wijnen, Champagnes, enz zijn soms zeer goedkoop (vooral als je deze koopt die die week in aanbieding staan).
Ik heb er een tijdje geleden ook een Philips 40" LCD TV gekocht.
Vroeger was er nog een reden om naar Auchan te gaan: naast Auchan had je Décathlon, altijd een bezoekje waard. En op de terugtocht een lekkere Picon in een lokaal caféétje aan de grens. Gezien er nu ook overal Decathlon's in België zijn, is die reden weggevallen (de Picon blijft .
Het omgekeerde grenstoersme heb je dan ook: Tijdens de weekends staan de Parkings Van Molecule en Gaverzicht ook vol met Franse nummerplaten .
Er zijn er zelfds die speciaal voor water naar Auchan komen. Je ziet ze vertrekken met 2 karren volledig vol, alléén met pakken van 2L plastieken flessen water. Ik vraag me soms wel af of het dat de moeite is ...
De reden waarom water in plastieken flessen in Frankrijk zoveel goedkoper is, is de milieutaks.
België heft een milieutaks op plastiek, met de bedoeling om de mensen te motiveren om herbruikbare verpakkingen te kopen (glas). En gezien Frankrijk dat niet doet, krijg je dan dit soort grenstoerisme.
Ik ben het eens met de vorige posters: het is een kwestie van prijzen te vergelijken. Wijnen, Champagnes, enz zijn soms zeer goedkoop (vooral als je deze koopt die die week in aanbieding staan).
Ik heb er een tijdje geleden ook een Philips 40" LCD TV gekocht.
Vroeger was er nog een reden om naar Auchan te gaan: naast Auchan had je Décathlon, altijd een bezoekje waard. En op de terugtocht een lekkere Picon in een lokaal caféétje aan de grens. Gezien er nu ook overal Decathlon's in België zijn, is die reden weggevallen (de Picon blijft .
Het omgekeerde grenstoersme heb je dan ook: Tijdens de weekends staan de Parkings Van Molecule en Gaverzicht ook vol met Franse nummerplaten .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik val hier bijna van m'n stoel...krisken schreef:Nope, die halen we voorgebakken/voorgekookt/voorgepureerd bij de winkel om te hoek. Buurtwinkeltje dat nog alles doet voor je. Heeft wel een kostprijs maar ach Inmiddels weten ze al dat we rond sluitingstijd (19u) er achter komen. Dus telkens als wij er om komen, zijn ze nog goed warm en meestal net gekookt (of ze liggen nog te koken). Super toch?
Mag ik uit nieuwsgierigheid eens vragen wat je betaalt voor een portie gekookte patatten voor 2 personen ?
Ik draai gewoon de kraan openphilippe_d schreef:Er zijn er zelfds die speciaal voor water naar Auchan komen. Je ziet ze vertrekken met 2 karren volledig vol, alléén met pakken van 2L plastieken flessen water. Ik vraag me soms wel af of het dat de moeite is ...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Contacteer:
Tja ik heb gewoon chance met die winkel in mn buurt
En inderdaad, gaverzicht staat vol met franse nummerplaten. Alsook de E17 vol met verlaten franse wagens (drugstoerisme richting NL). En vroeger kwamen de fransen/hollanders hier ook vaak tanken hé.
En inderdaad, gaverzicht staat vol met franse nummerplaten. Alsook de E17 vol met verlaten franse wagens (drugstoerisme richting NL). En vroeger kwamen de fransen/hollanders hier ook vaak tanken hé.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ging niet over restjes, zie oorspronkelijk bericht. Ging erom dat in het weekend het vlees wordt gebakken, ingevroren, ontdooid en opgewarmd om op te eten gedurende de daaropvolgende week; het gaat dus NIET om restjes. En sommige zaken kun je nu eenmaal niet invriezen. En restjes vlees, daar maak ik mijn kat gelukkig mee. Ik kan het mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen: vlees bakken, invriezen en dan ontdooien om op te eten als onderdeel van een gewone maaltijd. Sommigen houden er hier echt aparte gewoontes op na.Mathy schreef:Jij vriest nooit restjes in?Jack Daniels schreef:Bah, jakkes.
-
- Elite Poster
Ik zal even in de plaats antwoorden. Tijdje geleden zag ik een madammeke bij Colruyt voorverpakte aardappelpure kopen. Dus geen vlokken, maar echte gepureerde aardappelen. En zoals ik in een vorig bericht schreef. Voor de prijs die zij betaalde voor zo een halve kilo puree (plusminus), voor die prijs koop ik een zak van 5 kilo aardappelen. Gemak heeft zo zijn prijs.VOiD schreef:Ik val hier bijna van m'n stoel...krisken schreef:Nope, die halen we voorgebakken/voorgekookt/voorgepureerd bij de winkel om te hoek. Buurtwinkeltje dat nog alles doet voor je. Heeft wel een kostprijs maar ach Inmiddels weten ze al dat we rond sluitingstijd (19u) er achter komen. Dus telkens als wij er om komen, zijn ze nog goed warm en meestal net gekookt (of ze liggen nog te koken). Super toch?
Mag ik uit nieuwsgierigheid eens vragen wat je betaalt voor een portie gekookte patatten voor 2 personen ?
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Nu moet ik Jack Daniels gelijk geven.
Vers vlees vriezen we in en halen we 's morgens uit om 's avonds te bakken. Maar het vlees bakken en invriezen dat is toch iets raars.
Dus eigenlijk maken jullie microwave borden?
Dus alles uit de vriezer, alles in de microgolf en dan op het bord?
Voor die 1 extra pan & 5à10 min werk afhankelijk van het vlees zou ik de smaak toch niet opgeven.
Vers vlees vriezen we in en halen we 's morgens uit om 's avonds te bakken. Maar het vlees bakken en invriezen dat is toch iets raars.
Dus eigenlijk maken jullie microwave borden?
Dus alles uit de vriezer, alles in de microgolf en dan op het bord?
Voor die 1 extra pan & 5à10 min werk afhankelijk van het vlees zou ik de smaak toch niet opgeven.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hebben jullie het al geprobeerd? Ik niet maar misschien is het smaakverschil zo enorm niet?
Als je eens stoverij wil in de week, die moet toch wel 45 min doorbakken. Dat vraagt tijd. Ik kan dat wel begrijpen dat je zoiets liever in het weekend klaarmaakt. Ik zou dat dan laten staan en de maandag opeten. Maar genoeg maken voor twee keer en een deel invriezen, why not?
[ Post made via mobile device ]
Als je eens stoverij wil in de week, die moet toch wel 45 min doorbakken. Dat vraagt tijd. Ik kan dat wel begrijpen dat je zoiets liever in het weekend klaarmaakt. Ik zou dat dan laten staan en de maandag opeten. Maar genoeg maken voor twee keer en een deel invriezen, why not?
-
- Elite Poster
Goztow, ik weet niet of je al geprobeerd hebt om ingedikte saus, zoals bij stoverij, in te vriezen. Maar afgaande op je reactie kan ik besluiten dat je dat nog nooit gedaan hebt. Want je weet toch wat het resultaat is als je die stoverij weer ontdooit? Dan heeft je saus weer de dikte van... water en kan je je weer amuseren met ze in te dikken. En daarvoor moet de saus tot kookpunt gebracht worden en even doorkoken. En ooit al eens coteletje gebakken en ingevroren om dan weer te ontdooien en op te eten? Lekker hard en taai en droog. Of een kippebout? Idem dito. Blijkbaar zijn er gebruikers hier bij wie de smaakpapillen het al volledig begeven hebben.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is dan een teken dat jij daar allemaal nog tijd (en zin) voor hebt om s avonds te koken en te bakken. Je moet dat wat weten te verspreiden hé. 't Is ook niet dat elke dag diepvries is...
Bvb vorige week:
- maandag : worst met spinaziestoemp (zondag klaargemaakt, gewoon uit de ijskast)
- dinsdag : versgemaakte lasagne, recht uit de winkel welliswaar
- woensdag : heeft mn vriendin bij haar ouders gegeten, aangezien ik weg was naar datacenter. Ikzelf : frietjes natuurlijk
- donderdag : schnitzel met worteltjes (diepvries)
- vrijdag : restaurantje gedaan
- zaterdag & zondag : wegens een pak over-en-weer rijden overheerlijk gegeten bij Tim zijn madam
Bvb vorige week:
- maandag : worst met spinaziestoemp (zondag klaargemaakt, gewoon uit de ijskast)
- dinsdag : versgemaakte lasagne, recht uit de winkel welliswaar
- woensdag : heeft mn vriendin bij haar ouders gegeten, aangezien ik weg was naar datacenter. Ikzelf : frietjes natuurlijk
- donderdag : schnitzel met worteltjes (diepvries)
- vrijdag : restaurantje gedaan
- zaterdag & zondag : wegens een pak over-en-weer rijden overheerlijk gegeten bij Tim zijn madam
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik altijd content ben als ik in mijn keuken bezig ben te koken, ook in de week als ik thuiskom van mijn werk. Dat is trouwens de reden waarom ik vaak maar rond 21.30 of 22 uur van tafel ga. Maar daar heb ik totaal geen probleem mee, ik leef eigenlijk (qua tijdstip om te eten) op het Spaanse ritme.
- Goztow
- userbase crew
Zoals ik zelf al aangaf: ik heb het nog niet geprobeerd, ik wou weten of jullie het wel al geprobeerd hadden.Jack Daniels schreef:Goztow, ik weet niet of je al geprobeerd hebt om ingedikte saus, zoals bij stoverij, in te vriezen. Maar afgaande op je reactie kan ik besluiten dat je dat nog nooit gedaan hebt. Want je weet toch wat het resultaat is als je die stoverij weer ontdooit? Dan heeft je saus weer de dikte van... water en kan je je weer amuseren met ze in te dikken. En daarvoor moet de saus tot kookpunt gebracht worden en even doorkoken. En ooit al eens coteletje gebakken en ingevroren om dan weer te ontdooien en op te eten? Lekker hard en taai en droog. Of een kippebout? Idem dito. Blijkbaar zijn er gebruikers hier bij wie de smaakpapillen het al volledig begeven hebben.
Ikzelf kook ook elke avond maar ik probeer dat nooit meer dan een half uur te laten duren, opnieuw wegens tijdgebrek. En ja, soms is dat ook ongezond. Vaak dingen met gehakt in of om te braden, meestal redelijk vet. Dan vraag ik me af of ik niet beter in het weekend het één en het ander zou klaarmaken .
Idem dito bij ons dus .FunkStar schreef:Ja natuurlijk maar ik had het eerder over een boomstammetje, biefstuk, saté, witte pens, kotelet e.d.
Er zit ook spaghetti saus met gehakt in de vriezer bij ons of vol au vent
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Zoals VOiD zegt, voor water is kraantjeswater de way to go. Ok, er is een smaakverschil tussen flessenwater en kraantjeswater maar dat staat niet in verhouding met het prijsverschil. Bereide voeding kopen is echt niet slim. Het kost veel geld, het is niet gezond (het zit vol zout, smaakversterkers en conserveringsmiddelen) en het smaakt gewoon slecht in vergelijking met verse voeding.
Voor mensen die geen tijd hebben om te koken (of hun tijd aan andere dingen willen besteden): kook niet en eet rauwe voeding.
Er zijn goeie (masticating) juicers genoeg die groenten gewoon uitpersen (zie http://www.eujuicers.com/en/catalog/juicers/household)
'Vlees' (ik weet niet wat je tegenwoordig nog vlees kan noemen) wordt zo vervangen door groenten en fruit.
Voor mensen die geen tijd hebben om te koken (of hun tijd aan andere dingen willen besteden): kook niet en eet rauwe voeding.
Er zijn goeie (masticating) juicers genoeg die groenten gewoon uitpersen (zie http://www.eujuicers.com/en/catalog/juicers/household)
'Vlees' (ik weet niet wat je tegenwoordig nog vlees kan noemen) wordt zo vervangen door groenten en fruit.
-
- Moderator
- Contacteer:
Sorry, ik moet vlees hebben bij mijn eten. Of wat je vlees kan noemen. En ja, t moet gebakken of whatever zijn. Met die vegetarische dingen heb ik binnen de kortste keren terug honger. Beetje hetzelfde als mcdo en quick. Lekker maar na 2u heb je terug honger...
Wat overigens wel ns gebeurd is het vlees nog snel bakken, maar piepers koken bvb duurt ons al veel te lang.
Wat overigens wel ns gebeurd is het vlees nog snel bakken, maar piepers koken bvb duurt ons al veel te lang.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Bij mij duurde dat aardappelen koken vroeger ook veel langer (te lang eigenlijk). Nu ik inductie heb gaat alles twee keer zo snel. Soms ook weer te snel want het is al een paar keer gebeurd dat ik mijn boter kan weggieten omdat ze verbrand is. En dat had ik vroeger niet toen ik nog op gas kookte. Je kan niet alles hebben in het leven.
-
- Moderator
- Contacteer:
Heb persoonlijk geen ervaring met inductie. Noch met gas. Daar kan ik dus niet mee vergelijken.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
Hier is het gas. Rond 18h probeer ik thuis te zijn, om 19u moet de kleine al in bed. Elke avond een koers .
Krisken, ik kook mijn water eerst in de waterkoker. Gaat stuk sneller dan.
Krisken, ik kook mijn water eerst in de waterkoker. Gaat stuk sneller dan.
-
- Moderator
- Contacteer:
Kan ik geloven ja :s
Telefonie = EDPnet + OVH
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb in men nieuwe woonst inductie, men mond viel open van verbazing, zo snel! Gas is volgens mij het goedkoopst, maar inductie het snelst. Dus wat uiteindelijk goedkoper is zou ik niet durven zeggen.krisken schreef:Heb persoonlijk geen ervaring met inductie. Noch met gas. Daar kan ik dus niet mee vergelijken.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De originele topic gingen over Auchan, en nu discuteren we over de kooktijd van patatten, aanbrande boter enz.
Misschien moeten we een nieuwe topic maken, of een Kook Forum ?
En nieuwe leden werven: Piet Huysentryut, Jeroen, Sofie, Goossens, tante Kaat ...
Misschien moeten we een nieuwe topic maken, of een Kook Forum ?
En nieuwe leden werven: Piet Huysentryut, Jeroen, Sofie, Goossens, tante Kaat ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Moderator
- Contacteer:
Laat die pipo's hier maar buiten, denk dat we meer dan genoeg kunnen leren van hobbykoks (met of zonder diploma) zoals Jack
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat je als Westvlaming naar Auchan in Roncq gaat, ok, maar toch niet van Dendermonde . Alle winst dat je haalt uit prijsverschillen ben je gewoon kwijt aan je benzine/diesel, om maar van het tijdsverlies te zwijgen.
En zoals hierboven al gezegd is het inderdaad voor de drank dat de meesten naar daar gaan. Zie je ook genoeg aan de kassa's: vlamingen met een kar vol flessen water bvb. En ja, drank daar is al rap 30% goedkoper dan bij ons. Maar andere zaken kunnen idd rap duurder zijn.
En zoals hierboven al gezegd is het inderdaad voor de drank dat de meesten naar daar gaan. Zie je ook genoeg aan de kassa's: vlamingen met een kar vol flessen water bvb. En ja, drank daar is al rap 30% goedkoper dan bij ons. Maar andere zaken kunnen idd rap duurder zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Van collega's al gehoord dat je in de Match in Halluin ook goede zaakjes kan doen...
Echter zelf nog niet geraakt.
Auchan gaan wij enkel als we veel drank willen inslaan, voor andere zaken eigenlijk nooit. Of 't is als we het zien dat er iets in promo staat ofzo.
En dan nog proberen we enkel maar te gaan op een weekdag als we recup van ons weekend hebben, want tussen al dat volk lopen is niet voor ons. Vooral die domme Belgen die daar dan rondlopen
Echter zelf nog niet geraakt.
Auchan gaan wij enkel als we veel drank willen inslaan, voor andere zaken eigenlijk nooit. Of 't is als we het zien dat er iets in promo staat ofzo.
En dan nog proberen we enkel maar te gaan op een weekdag als we recup van ons weekend hebben, want tussen al dat volk lopen is niet voor ons. Vooral die domme Belgen die daar dan rondlopen
- iceke
- Elite Poster
Wij maken ons stoofvlees gewoon met 3kg...een half uur op voorhand nen boterham met mosterd erbij en dan invriezen in porties.... binden doen we gewoon met maizena bij het opwarmen. Videe en tomatensaus idem maar dan met roux uit een pakje (dat is dan ook het enige nadeel, vers gebruiken we boter en bloem om te dikken)Jack Daniels schreef:Goztow, ik weet niet of je al geprobeerd hebt om ingedikte saus, zoals bij stoverij, in te vriezen.
De grootste drijfveer om naar Auchan te rijden? daarna gaan we een boke eten (en een paar bokes drinken) in Westvleteren
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik betaal niet voor flessen water.
Kraantjeswater is net zo goed,en zeker zo gezond.
Coca cola kost in Weert NL in de Jumbo 1.25euro voor 1.5L
Daar werken ze met statiegeld,geen flessen naar containerpark.
Kraantjeswater is net zo goed,en zeker zo gezond.
Coca cola kost in Weert NL in de Jumbo 1.25euro voor 1.5L
Daar werken ze met statiegeld,geen flessen naar containerpark.