bedragen dubbel gefactureerd :-(

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

op 27/4 werd hier edpnet geinstalleerd.
op heb toen direct ook een domiciliering aangemaakt en het domi nummer doorgegeven aan edpnet via chat

op 10/5 werden m'n eerste facturen via domi betaald:
191,83€ voor setup+install, abonnement van 27/4-27/5 en abonnement van 27/5-27/6
45,94€ voor abonnement van 27/6-27/7
totaal dus 237,77€

vandaag, op 29/5, worden dezelfde facturen met dezelfde nummers nogmaals via domi van m'n rekening gehaald!
ik ben dus vandaag 237,77€ lichter dankzij edpnet.

contact met hen opgenomen en als antwoord gehad dat ik na 13u moet terugbellen naar de boekhouding, zelf langs mijn bank moet gaan, en ook de domi misschien beter kan stopzetten...
?!?!? de domi stopzetten? een domi is net handig om alles automatisch te laten verlopen want anders zou ik zelf de facturen wel eens kunnen vergeten te betalen.
men zei me ook dat ik bij de boekhouding, na 13u, een terugstorting kon vragen. dit duurt natuurlijk dagen voor ik het op m'n rekening heb.

het is het einde van de maand, ik krijg m'n loon pas halverwege volgende week, en ik heb deze week nog facturen te betalen...
ik zal dan maar tegen luminus en telenet zeggen dat ze m'n geld maar bij edpnet moeten gaan halen als ze het op tijd willen hebben zeker?!?!?

bedankt voor de miserie, edpnet :evil: :evil: :evil:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bellen naar de bank en vragen dat ze u domiciliëring terughalen, normaal gaat dit vrij snel.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

het is het einde van de maand, ik krijg m'n loon pas halverwege volgende week, en ik heb deze week nog facturen te betalen...
ik zal dan maar tegen luminus en telenet zeggen dat ze m'n geld maar bij edpnet moeten gaan halen als ze het op tijd willen hebben zeker?!?!?
Als het zo erg is, zeg dan de dingen op die je niet nodig hebt. Tegenwoordig moeten veel mensen hun al pijn doen omdat ze gewoon alles willen en zich te veel spiegelen met andere mensen.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

het is gewoon deze maand, niet een maandelijks probleem.


ben net op de bank geweest. zij kunnen niets meer doen omdat het een domi is die aangeboden en verwerkt is. het geld is maw al van m'n rekening.
het terughalen kan alleen bij nog niet verwerkte domi's, overschrijvingen die ik zelf uitvoer, visa-of bankkaartfraude, ...

dus ik zal dan maar wachten tot 13u en de boekhouding van edpnet contacteren...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Hopelijk komt het snel in orde, gelukkig zijn ze goed bereikbaar en zijn ze vriendelijk aan de telefoon.
Hier ook al al verschillende keren dubbel betaald voor ons abonnement.
Onlangs hadden ze het zelf gezien en dan de maand nadien hadden ze dan niets aangerekend.
Deze maand was het dan weer van dattum, 2x betaald voor ons abonnenment.
Heb dan toch maar es gebeld..

Een vriendelijke en vlotte bediening gaan ver, maar ooit houd het wel op natuurlijk. 8)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Reden waarom ik voor geen enkele betalingsopdracht domicilieringen invoer. Enkel mijn hypothecaire lening gaat maandelijks van mijn rekening. Voor al de rest doe ik zelf de betalingen. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan en zo hou je tenminste nog wat controle over wat betaald wordt (of moet worden). Ik geef toe, een domiciliëring is handig maar o wee als het eens fout gaat, zoals in dit geval. En dan spreken we nog maar over een relatief klein bedrag.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

op de chat vertelden ze idd dat er deze maand problemen hadden met de bank. meerdere klanten zullen deze maand een dubbele domi krijgen. dit wilden ze oplossen door mij voor volgende maand dan een credit te geven. geen probleem voor mij, ware het niet dat ze ook de installatie, setup, en meerdere maanden (normaal bij nieuwe klant en ben ik ook volledig mee akkoord) teveel aangerekend hebben.


net, na ongeveer 15min wachten, contact gehad met de boekhouding. daar vertelde mij men doodleuk dat ik een ticket moest aanmaken met mijn rekeningnummer en dat ze het geld volgende week wel zouden overschrijven.

als men dat mij nu deze morgend al verteld had...
waarom accepteren ze alleen mijn rekeningnummer via een ticket (terwijl ze het eigenlijk al hebben in hun boekhouding!)
en waarom moet ik tot volgende week wachten??? is dit zo moeilijk voor hen om hun veroorzaakte problemen direct op te lossen???

ik heb al gehoord bij dat er bij telenet klanten problemen hebben met dubbele betalingen. omdat ik dit niet wil blijf ik weg bij die firma maar als edpnet nu ook al zo gaat beginnen...
ben nog maar 1 maand en 2 dagen klant en het begint al...
dit is voor mij hun eerste fout. bij 3 flikker ik ze buiten!

tja als ik nu facturen krijg van andere voorzieningen zoals electriciteit of water, dan zal ik ze maar doorsturen naar edpnet zeker, zij beheren blijkbaar mijn geld :evil:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

darkzero schreef:ben net op de bank geweest. zij kunnen niets meer doen omdat het een domi is die aangeboden en verwerkt is. het geld is maw al van m'n rekening.

Kunnen of willen niets meer doen ?

- Indien het een domicilëring betreft via het "oude" Belgische systeem (DOM'80), dan heb je theoretisch tot 4 bankwerkdagen na inning het recht om de terugbetaling aan te vragen.
- Bij de nieuwe Europese (SEPA) domicilëringen kan je de terugbetaling aanvragen tot 8 weken na inning. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven, de bank betaalt je onmiddellijk terug, en vordert het geld van de schuldeiser.

Het grootse verschil tussen het huidige DOM'80 en het Europese systeem is het mandaat.
Nu geef jij het mandaat aan de jouw bank, in het nieuwe systeem geef je het mandaat direct aan de schuldeiser (jouw bank houdt dit niet meer bij, en is van het bestaan van zo'n mandaat zelfs niet op de hoogte). Dit systeem bestaat al langer in het buitenland (vb Duitsland).
Vandaar de langere bedenktijd. Deze terugbetalingsperiode wordt zelfs verlengd tot 13 maanden na inning, indien de schuldeiser zonder geldig mandaat geld van je rekening heeft afgehaald!

Het is dus hoogtijd dat alle oude domiciliëringen overgeschakeld worden naar het SEPA Direct Debit systeem. Bij iedere verkeerde inning, of betwist bedrag, kan je het geld onmiddelijk terugvragen aan de bank (wat je natuurlijk niet ontslaat van de verplichting om je facturen te betalen :-D ).

http://www.sepabelgium.be/nl/node/177
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik zeg maar letterlijk wat ze mij op de bank vertelden.
en eigenlijk hebben ze gelijk volgens mij. edpnet heeft de fout gemaakt dus zij moeten het ook maar rechtzetten! voor edpnet is het makkelijk om de bank dit te laten oplossen terwijl ze zelf in fout gingen. ik vind dus dat edpnet zijn verantwoordelijkheid maar moet opnemen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nee, ze hebben geen gelijk.
Wie de fout maakt, is voor de bank geen verschil: zij moeten jouw aanvraag voor terugbetaling accepteren (= Europese wetgeving).
De discussie over de fout is tussen jou en edpnet, maar zou wel comfortabeler zijn voor jou als je het geld reeds terug hebt :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb 't niet over het feit of de bank al dan niet de terugbetaling kan doen.
ik heb 't over het feit dat edpnet een fout gemaakt heeft en dat zij deze moeten rechtzetten, en hier niet mee moeten wachten tot volgende week!
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Het klopt dat EDPnet een fout heeft gemaakt maar het is wel de plicht van jouw bank om zich aan de regelgeving te houden. ga even terug naar de bank en leg dit desnoods uit.

/off topic/ ik heb al genoeg miserie gehad en de laatste tijd ook van kennissenkring veel fouten bij de bank mogen aanhoren. Het is jouw geld en ze moeten het maar oplossen en een goede service geven als ze jouw geld willen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Mod Edit]
Verdere discussie over de SEPA domiciliëring afgesplitst naar "Geldzaken".
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ondertussen nog altijd geen terugbetaling ontvangen. het ticket dat ik aangemaakt had werd gewoon gesloten dus ik maakte een nieuw aan.
als antwoord hierop zei men gewoon dat de directie dit eerst moet goedkeuren...
als het is om geld uit mijn zakken te kloppen zijn ze snel maar om een terugbetaling te doen... ho maar... :evil:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik zou daar toch ook allemaal veel minder tralalie rond maken.

Doen ze moeilijk om terug te betalen, dan kan je al spreken van misbruik. Misbruik ga je melden bij de politie... met je aanklacht ga je naar de bank.
En die moeten het dan maar oplossen. Ik ben ook tevreden edpnet klant.... maar facturatie loopt inderdaad verkeerd de laatste maanden. Rekeningen die ik al betaald heb, komen nogmaals binnen.... rekeningen die ik dubbel betaald heb (omdat ze ook dubbel binnenkwamen) werden gecrediteerd... maand nadien krijg ik weer een andere factuur, terwijl ik nog geld tegoed heb. Bij mij gaat het maar over kleine bedragen.... en gelukkig geen domiciliering. Rot dat het allemaal niet rechtgezet wordt uit zichzelf (ik heb ook wel andere dingen te doen, dan ganse dag te bellen). Maar toch, tevreden edpnet klant
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

dus voor 240€ zou jij niet veel "tralalie" maken? ik vind dit nu niet bepaald een klein bedrag!
edpnet heeft de fout gemaakt en zij moeten het maar oplossen.
over hun internet ben ik tot nu toe tevreden maar hun boekhoudafdeling is nog slechter dan dommel, en ik kan het weten!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik bedoel 'tralalie' tegen edpnet.... ik zou dus aan hun ook mijn geld niet meer terugvragen. Dat heb je gedaan, en blijkt niet echt te lukken.

11 dagen verder heb je nog steeds niets teruggestort gekregen, dus moet je de volgende stappen nemen (politie - klacht - bank) en dan kan je weer verder zien, wat je ook weer verder kan doen.
Blijkbaar zijn het voornamelijk telecombedrijven die niet kunnen terugstorten :roll:
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Petrikske schreef:Hier ook al al verschillende keren dubbel betaald voor ons abonnement.

blijkbaar een veel voorkomend probleem? ... maakt het toch wel opzienbarend als je het mij vraagt... kan mij maar moeilijk voorstellen dat EDPnet bewust zijn klanten gaat bestelen, maar dergelijke fouten zijn toch niet geoorloofd als je het mij vraagt... domiciliëring opzeggen lijkt me dan ook ten zeerste aangeraden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

bambipower schreef:11 dagen verder heb je nog steeds niets teruggestort gekregen, dus moet je de volgende stappen nemen (politie - klacht - bank) en dan kan je weer verder zien, wat je ook weer verder kan doen.


Als de zachte middelen niet helpen, dan maar de harde middelen (Politie, ombudsdienst telecommunicatie) tegen EDPnet inzetten. Als het een gekend probleem is bij hen die al meerdere keren blijkt voorgekomen te zijn, dan zou een mens / klant toch wel verwachten dat dit reeds opgelost is / werd.
Of zijn deze toestanden een veeg teken aan de wand van binnenkort financiële problemen bij EDPnet? En als EDPnet deze gissingen niet wenst, dan moeten ze zelf maar zorgen dat hun facturatie dienst in orde is. Ze zijn hier zelf voor verantwoordelijk. Een klant moet ook zijn rekeningen op tijd betalen of wordt willens nillens afgesloten. Een klant is geen krediet instelling die renteloze leningen uitschrijft.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@darkzero Je hebt gelijk dit kan echt niet, ik neem het morgen persoonlijk op met de verantwoordelijke van onze boekhouding!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ik houd alvast angstvallig onze bankrekening in de gaten, word er in Juni geld afgehaald na 2x via de kassa te zijn gepasseerd in Mei
dan word onmiddelijk de domiciliering opgezegd.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

probleem opgelost dankzij Joachim!

bedankt!!! :beerchug:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

darkzero schreef:over hun internet ben ik tot nu toe tevreden maar hun boekhoudafdeling is nog slechter dan dommel, en ik kan het weten!

Maar gelukkig is de supportafdeling beter :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Ik zit in het zelfde geval, ben (tevreden) klant bij EDPNET sinds 2006, met ADSL home, met als optie onbeperkt downloaden.
Op 26-07-2012 plaatste ik een bestelling om van ADSL home over te stappen naar Newer and faster, EDPNET heeft dit verkeertlijk aanzien dat ik er nog een verbinding bij wou, en heeft dan van 4-08-2012 tot 4-11-2012 zowel ADSL en VDSL aangerekend. Op 7-09-2012 kreeg ik bovendien een aanrekening voor het verbruik van 357,886 Gig voor een bedrag van 249,88 €. Nadat ik een e-mail had gestuurd, om dit aan te klagen, kreeg ik 4 credit-nota's terug, waarin stond dat ze het teveel betaalde zouden terug betalen. Daarna kreeg ik een e-mail van de helpdesk, waarin ze zeiden dat de bedragen zouden gecrediteerd worden, en ze vroegen om mijn bankrekening nummer. Ik heb dan geantwoord, dat ze de bedragen terug mogen storten, op de rekening waar ze het vanaf gehaald hadden (en voor de zekerheid ook het nummer door gegeven).
Daarna heb ik niets meer vernomen van EDPNET, en ook geen geld terug gezien, ik heb nu zo'n 363,95€ teveel betaald, of beter hebben ze via domiciliering van mijn rekening gehaald ,domiciliering heb ik ondertussen stop gezet, en ik post mijn verhaal hier, in de hoop dat het een gunstig gevolg krijgt... lois
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Hi Lois, ik laat dit voor je uitzoeken.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

nu begint het echt mijne frak uit te hangen.... als ik iets dubbel betaal, moet ik daar zelf voor bellen voordat ze dat zien. Maar als ik iets te laat betaal, dan zien ze dat wel... Ik zou nu toch wel verwachten dat als ik iets dubbel betaal (met al die dubbele facturen) dat ze dat zelf doorgeven, dat ze dat dan toch op zijn minst gaan corrigeren op de volgende factuur(uit zichzelf)... Dat is toch eerlijk zijn tov de klant...? Alé... ik kan weer alles gaan uitzoeken. Here we go again...
de koe zegt boe
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Bij de buren is op ongeveer 1 jaar tijd al 3 keer dubbel van de rekening gehaald. Edpnet wijst naar de bank, maar die zegt dat het 2 keer aangeboden werd met enkele dagen tussen. Vorige week waren ze er vlug bij en kon de bank nog herroepen.
Wie niet oplet is gezien. Dat kan zo niet doorgaan
Ofwel zeggen ze de domiciliëring op ofwel zeggen ze Edpnet volledig op.

Zijn er nog gevallen geweest vorige week ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Bij mij is het ook al de derde keer dat ze dit geflikt hebben. Ge zou bijna zeggen dat ze het moedwillig doen :evil:
Het viel mij ook op dat ze de bedragen steeds vroeger en vroeger zijn gaan beginnen innen, ondertussen betaalt ge al ruim twee maanden op voorhand.
Ik heb mijn domiciliering voor edpnet dan ook stopgezet bij de bank want ik vertrouw het voor geen haar, en dit is de enige manier om mijn geld van die dubbele betalingen terug te krijgen, want terugstorten doen ze niet. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en er is goedkeuring van hoofd boekhouding en van de directie e n van god weet wie nog allemaalnodig. Ik zie niet goed in waarom de directie zich moet bezighouden met het terugstoren van 45 euro.
De bank wist mij ook te vertellen dat het wel degelijk edpnet is die de domiciliering twee keer doet, dus de fout is enkel en alleen bij hen te zoeken.
Soit binnenkort Telenet, en dan zullen we wel weer andere problemen hebben zeker ? :twisted:
gdaivier
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 14 mar 2012, 09:29
Locatie: oostende
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ben altijd tevreden geweest bij edpnet maar het begint mij toch ook genoeg te worden.
Sedert de outage vorige maand staat ik op een lager profiel, zij beweren dat dat al van voordien was , maar ik beweer van niet.
Telkens mijn modem die reset en meestal als er iemand belt, toeval of gewoon ongeluk.
Buiten dit allemaal ben ik wel nog tevreden van edpnet.
Anders ga ik naar telenet :evil:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan je ergens van iemand een bbox2 even lenen en testen ofzo?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Eindelijk een beetje reactie op mijn post, ben al -blij- tussen haakjes dat ik niet alleen ben, Joachim was er snel bij, om te melden dat hij het ging nakijken, ik was wel benieuwd hoe, zo zonder mijn echte naam of klantnummer te weten. Maar er bestaan nog straffe gasten, niet dus.
Sinds mijn vorige post is er niets veranderd, op mijn ticket van 26-10-12 word blijkbaar niet gereageerd, ik probeer te bellen, maar de wachttijd is 7 minuten, laten terugbellen dan, hoop doet leven....
Op 13-09-2012 hebben ze mijn bank rekeningnr. gevraagd, dat hebben ze natuurlijk nog niet... :eek:
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Lois, we weten idd wie je bent en over welk ticket je spreekt (straf hé 8) , alleen heeft Joachim jouw post op 26/10 vergeten opvolgen. Net even navraag gedaan bij hem ... Onze excuses hiervoor. En onze responsetijd op tickets is idd helaas langer dan dat we gewend zijn, sorry. Je zal verder antwoord krijgen via jouw openstaand ticket. Beloofd. We zullen het met de collega's persoonlijk opvolgen.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Skills, kan je misschien even klantennr of zo doorgeven, dan laten we dat ook even nakijken.
internet, fiber & telephony
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Bedankt, vol verwachting klopt mijn hart :banana: ,is nog wel geen 6 december, maar alla..
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

@ Lois, excuses, is niet mijn gewoonte, maar was het inderdaad uit het oog verloren. Als je niks van me hoort mag je me steeds een PM sturen hoor trouwens :wink:
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Gdaivier, we hebben even bij helpdesk navraag gedaan of er al feedback is over die terugval van snelheid. We komen er op terug.
internet, fiber & telephony
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Een maand na opzegging heb ik nog steeds een creditnota tegoed van EDPNET.

Ik maakte hierop een vriendelijk ticket ter herinnering, en men vermeld mij doodleuk via de support dat dat MINSTENS 8 weken duurt.

Ik betwijfel zeer dat dit wettelijk is.

Iemand?
Afbeelding
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Aan de andere kant, ik heb vorige week (zoals al hun klanten, denk ik) mijn abbo betaald tot 8-01-2013. :|
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

lois schreef:Aan de andere kant, ik heb vorige week (zoals al hun klanten, denk ik) mijn abbo betaald tot 8-01-2013. :|


Dat is mede één van de redenen dat ik op het ogenblik geen enkele domi meer heb lopen.EDPnet stuurt mij een factuurmail op de 12e van elke maand, ik voer die met netbanking in om betaald te worden 5 dagen voor vervaldag. Dit lost tevens het probleem op van teveel betaalde bedragen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Hey Stormlord, dat antwoord van onze collega is een vergissing hoor. In uw geval gaat het hier gewoon om een CN ivm uw opzegging (door snelheidsproblemen). Die terugstorting van 19,91 komt eraan.
internet, fiber & telephony
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Lois,

de facturatiedatum hangt af van wanneer je je internetconnectie in gebruik hebt genomen denk ik.
Niet iedereen zal dus nu tot januari 2013 hebben betaald, maar een feit is dat je wel op voorhand betaalt.

Persoonlijk vind ik dat vooraf betalen voor een dienst die niet is geleverd ook niet kan, maar dat is een facturatiesysteem dat door de meeste internetproviders en hostingproviders wordt gehanteerd. Als ik me niet vergis kan het momenteel ook wettelijk zo voor dienstverlening zoals internet access, maar eigenlijk betaal je dus iets volledig op voorhand - voor het is geleverd - en daar heb ik het toch moeilijk mee ...

Ik heb alleszins begin oktober opgezegd na >6 maanden, op basis van de nieuwe telecomwetgeving kan dit dan zonder kosten. Men heeft mijn abo sneller afgesloten dan de datum die ik eigenlijk vroeg en zelf een creditnota aangeboden voor de rest van de maand vanaf de afsluitdatum (de datum die ik had gevraagd was op het einde van de facturatieperiode), en nu heeft men na een volle maand nog steeds de creditnota niet terugbetaald en zegt men dat dat minstens 8 weken duurt en dan nog afhankelijk is van de bank. Een drogreden natuurlijk want dat kan bij gelijk welke Belgische bank makkelijk binnen enkele bankwerkdagen worden teruggestort ...
Laatst gewijzigd door Stormlord op 08 nov 2012, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”