Omwille van de negatieve houding in dit topic, heb ik de inhoud verwijderd en rechtstreeks naar Charlotte gestuurd in PB.
Er wordt gevraagd om eerst hier te posten, maar als je topic dan gekaapt wordt met berichten naast de kwestie, zijn we ook geen stap vooruit.
Topic mag dus gesloten worden.
Telenet Mobiel -> Verbruik klopt langs geen kanten
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat laatste vraag je best aan Telenet zelf, denk je ook niet ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik vraag me af of de topicstarter z'n provider al heeft gecontacteerd via de 'normale' kanalen. Dat is altijd de eerste stap bij een probleem.
http://contact.telenet.be/
Het lijkt me niet zo efficiënt om als eerste stap op een forum voor telecomgebruikers een specifieke vraag aan jouw provider te komen posten.
Dit is hier nog altijd userbase en niet providerbase hé.
http://contact.telenet.be/
Het lijkt me niet zo efficiënt om als eerste stap op een forum voor telecomgebruikers een specifieke vraag aan jouw provider te komen posten.
Dit is hier nog altijd userbase en niet providerbase hé.
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Omwille van de negatieve houding in dit topic, heb ik de inhoud verwijderd en rechtstreeks naar Charlotte gestuurd in PB.
Er wordt gevraagd om eerst hier te posten, maar als je topic dan gekaapt wordt met berichten naast de kwestie, zijn we ook geen stap vooruit.
Topic mag dus gesloten worden.
Er wordt gevraagd om eerst hier te posten, maar als je topic dan gekaapt wordt met berichten naast de kwestie, zijn we ook geen stap vooruit.
Topic mag dus gesloten worden.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
volledig topic wissen misschien wat overdreven, 't is wel interessant om weten dat telenet verbruik in sommige gevallen langs geen kanten klopt. een reden te meer om dit goed in de gaten te houden.... laat toch ook maar of dit opgelost geraakt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Voor wie er interesse in had, dit was de inhoud van mijn vraag:
Maar dit is nu voor alle duidelijkheid al in PB naar Charlotte gestuurd, ik wacht dus de reactie af van Telenet zelf
Beste,
Wij hebben onder andere een King abbo bij Telenet, nu al een maand of 3.
Toen ik daarnet het verbruik wou nakijken via mijn Telenet en via de mobiele app viel ik bijna van m'n stoel.
Volgens deze gegevens zouden wij ondertussen 9936 sms's verstuurd hebben en bijna al ons dataverbruik hebben opgebruikt.
Dit is absoluut niet mogelijk , bovendien als je naar de details kijkt zijn er maar 28 sms'en verzonden.
Idem voor dataverbruik, de som is heeeeel wat lager.
Hoe komt dit?
Alvast bedankt!
Maar dit is nu voor alle duidelijkheid al in PB naar Charlotte gestuurd, ik wacht dus de reactie af van Telenet zelf
Beste,
Wij hebben onder andere een King abbo bij Telenet, nu al een maand of 3.
Toen ik daarnet het verbruik wou nakijken via mijn Telenet en via de mobiele app viel ik bijna van m'n stoel.
Volgens deze gegevens zouden wij ondertussen 9936 sms's verstuurd hebben en bijna al ons dataverbruik hebben opgebruikt.
Dit is absoluut niet mogelijk , bovendien als je naar de details kijkt zijn er maar 28 sms'en verzonden.
Idem voor dataverbruik, de som is heeeeel wat lager.
Hoe komt dit?
Alvast bedankt!
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Zoals verwacht is de aanrekening niet correct.
Zogezegd 595,137 MB buiten de bundel verbruikt en maar 59,824 binnen de bundel.
Zomaar eventjes € 59,2427 bij te betalen voor data die nooit verbruikt is.
Die onaangerekende 59 MB lijkt ons eerder het effectief verbruikte deel.
Nochtans een sms van Telenet ontvangen dat we het verbruik niet gereset was in het begin van de maand en dat ze het zouden opvolgen.
Niet dus
Charlotte heeft klantengegevens al via PB ontvangen.
We hebben nog niet veel geluk gehad met onze mobiele diensten bij Telenet.
Dit is al niet het eerste probleem.
Ik begin me stilaan af te vragen of we niet bij Base gebleven waren, ondertussen zijn hun tarieven ook al beter geworden...
Zogezegd 595,137 MB buiten de bundel verbruikt en maar 59,824 binnen de bundel.
Zomaar eventjes € 59,2427 bij te betalen voor data die nooit verbruikt is.
Die onaangerekende 59 MB lijkt ons eerder het effectief verbruikte deel.
Nochtans een sms van Telenet ontvangen dat we het verbruik niet gereset was in het begin van de maand en dat ze het zouden opvolgen.
Niet dus
Charlotte heeft klantengegevens al via PB ontvangen.
We hebben nog niet veel geluk gehad met onze mobiele diensten bij Telenet.
Dit is al niet het eerste probleem.
Ik begin me stilaan af te vragen of we niet bij Base gebleven waren, ondertussen zijn hun tarieven ook al beter geworden...
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ook bij de gesprekken klopt blijkbaar het een en ander niet.
Er is 1 u 48 min en 2 seconden binnen de bundel gerekend en dan 37 minuten en 26 seconden buiten de bundel betalend.
Bij mijn weten hebben we 150 minuten binnen de bundel en als ik die twee optel zitten we nog steeds binnen de bundel.
Al een geluk dat we geen domiciliëring hebben.
Ik zal gewoon tv, DTV en internet betalen.
Wat me nu overigens ook opvalt aan de factuur is dat het vak periode en duur bij de gesprekken ook leeg is, terwijl de andere maanden dit wel ingevuld staat. Enkel de totale duur staat aangegeven op het eerste blad.
Er is 1 u 48 min en 2 seconden binnen de bundel gerekend en dan 37 minuten en 26 seconden buiten de bundel betalend.
Bij mijn weten hebben we 150 minuten binnen de bundel en als ik die twee optel zitten we nog steeds binnen de bundel.
Al een geluk dat we geen domiciliëring hebben.
Ik zal gewoon tv, DTV en internet betalen.
Wat me nu overigens ook opvalt aan de factuur is dat het vak periode en duur bij de gesprekken ook leeg is, terwijl de andere maanden dit wel ingevuld staat. Enkel de totale duur staat aangegeven op het eerste blad.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dit staat dan op hun site, dat men er weet van heeft..... en toch rekenen ze het aan bij jou !
http://klantenservice.telenet.be/spotli ... l-internet
Code: Selecteer alles
Ben je KING of KONG? Dan is je mobiel internetverbruik momenteel niet volledig juist weergegeven in Mijn Telenet en de TelenetMobile-app. Wees gerust: alleen de weergave is momenteel verkeerd.
Hoe komt dit?
Je vernam het onlangs via sms: vanaf je eerste aanrekening na 17/10 geniet je meer inbegrepen mobiel internet.
KING: 500 MB wordt 1 GB
KONG: 1 GB wordt 2 GB
In de nacht van 16 op 17 oktober deden we daarom een aanpassing in ons systeem. Hierdoor zie je zowel bij je verbruikt volume als bij je inbegrepen volume …
KING: 524 MB meer staan
KONG: 1024 MB meer staan
Je hebt die 524 MB of 1024 MB niet verbruikt, alleen wordt het verkeerd getoond in de app en Mijn Telenet. Vanaf je volgende aanrekening geniet je met KING van 1 GB en met KONG van 2 GB.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Patje schreef:Dit staat dan op hun site, dat men er weet van heeft..... en toch rekenen ze het aan bij jou !
http://klantenservice.telenet.be/spotli ... l-internetCode: Selecteer alles
Ben je KING of KONG? Dan is je mobiel internetverbruik momenteel niet volledig juist weergegeven in Mijn Telenet en de TelenetMobile-app. Wees gerust: alleen de weergave is momenteel verkeerd. Hoe komt dit? Je vernam het onlangs via sms: vanaf je eerste aanrekening na 17/10 geniet je meer inbegrepen mobiel internet. KING: 500 MB wordt 1 GB KONG: 1 GB wordt 2 GB In de nacht van 16 op 17 oktober deden we daarom een aanpassing in ons systeem. Hierdoor zie je zowel bij je verbruikt volume als bij je inbegrepen volume … KING: 524 MB meer staan KONG: 1024 MB meer staan Je hebt die 524 MB of 1024 MB niet verbruikt, alleen wordt het verkeerd getoond in de app en Mijn Telenet. Vanaf je volgende aanrekening geniet je met KING van 1 GB en met KONG van 2 GB.
Ja inderdaad, had zelfs een sms gekregen dat het verbruik op 20-09 niet correct gereset was en dat ze het gingen opvolgen.
En inderdaad, het is toch aangerekend.
-
- Starter
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 19:05
- Locatie: Destelbergen
Hier klopt het ook niet volgens mij,
bij onze King abonnementen is het mij opgevallen,dat vorige maand bij ons beiden de 20 euro was opgebruikt en dat we maar elk rond de 90 minuten hadden gebeld,
Denk dat het duidelijker zou zijn,moesten ze de gebelde minuten weergeven bij verbruik in mijn telenet.
Je kan wel raadplegen hoeveel gesprekken je hebt gevoerd en voor hoelang,maar je moet de minuten zelf optellen.
Toch zeker eens opvolgen,
bij onze King abonnementen is het mij opgevallen,dat vorige maand bij ons beiden de 20 euro was opgebruikt en dat we maar elk rond de 90 minuten hadden gebeld,
Denk dat het duidelijker zou zijn,moesten ze de gebelde minuten weergeven bij verbruik in mijn telenet.
Je kan wel raadplegen hoeveel gesprekken je hebt gevoerd en voor hoelang,maar je moet de minuten zelf optellen.
Toch zeker eens opvolgen,
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Net volgend bericht gekregen van Telenet:
Als ik het goed bekijk betaal ik 59,2427 + 5,6104 = € 64,8527 teveel.
King dat is bellen, sms'en en surfen zonder te tellen
Ik begrijp dat ze graag klanten hebben die niet kunnen tellen, maar dit gaat er mij toch over.
Nu wil ik best betalen als het volgende maand gecorrigeerd worden (al vind ik het niet correct), maar dan nog baart me zorgen dat ze over € 50 spreken in dit bericht.telenet-info: het probleem ivm het inbegrepen verbruik van uw Mobile abonnement werd opgelost. De nodige correcties (50 euro) werden uitgevoerd. Deze correcties zullen zichtbaar zijn op uw eerstvolgende aanrekening. Onze excuses voor het ongemak. MVG, Telenet Klantendienst
Als ik het goed bekijk betaal ik 59,2427 + 5,6104 = € 64,8527 teveel.
King dat is bellen, sms'en en surfen zonder te tellen
Ik begrijp dat ze graag klanten hebben die niet kunnen tellen, maar dit gaat er mij toch over.
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ondertussen de credit nota ontvangen.
Er is inderdaad slechts € 50 gecrediteerd, het lijkt wel natte vinger werk.
Er is gecrediteerd in alle rubrieken om maar aan € 50 te komen.
Zowel TV, Internet, enz. Op alles zijn kleine bedragen gecrediteerd die samen € 50 zijn.
Terwijl alles correct was, behalve het mobiel gedeelte.
Het lijkt wel of ze de klanten daar uitlachen.
Er is inderdaad slechts € 50 gecrediteerd, het lijkt wel natte vinger werk.
Er is gecrediteerd in alle rubrieken om maar aan € 50 te komen.
Zowel TV, Internet, enz. Op alles zijn kleine bedragen gecrediteerd die samen € 50 zijn.
Terwijl alles correct was, behalve het mobiel gedeelte.
Het lijkt wel of ze de klanten daar uitlachen.
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
En einde verhaal.
Telenet belde vandaag om te zeggen dat het inderdaad fout was en ze het resterende bedrag ook zullen crediteren.
Eind goed al goed, met een klein beetje minder vertrouwen in Telenet mobiel
Telenet belde vandaag om te zeggen dat het inderdaad fout was en ze het resterende bedrag ook zullen crediteren.
Eind goed al goed, met een klein beetje minder vertrouwen in Telenet mobiel
-
- Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Ik hou mijn hart al weer vast voor volgende maand.
De verbruiksmeter zegt nu: Op 20 december zetten we je verbruik weer op 0.
Ze vergeten alleen dat hij ook op 20 november op 0 moet.
De verbruiksmeter zegt nu: Op 20 december zetten we je verbruik weer op 0.
Ze vergeten alleen dat hij ook op 20 november op 0 moet.
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
hey,
same here, we zetten je verbruik op 9 december weer op 0 wat uiteraard 9 november moet zijn...
goe bezig die facturatie-dienst,
zucht,
greetz,
B.
same here, we zetten je verbruik op 9 december weer op 0 wat uiteraard 9 november moet zijn...
goe bezig die facturatie-dienst,
zucht,
greetz,
B.