Telenet Mobiel -> Verbruik klopt langs geen kanten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Omwille van de negatieve houding in dit topic, heb ik de inhoud verwijderd en rechtstreeks naar Charlotte gestuurd in PB.

Er wordt gevraagd om eerst hier te posten, maar als je topic dan gekaapt wordt met berichten naast de kwestie, zijn we ook geen stap vooruit.

Topic mag dus gesloten worden.
Laatst gewijzigd door MabadosS 05 okt 2012, 09:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat laatste vraag je best aan Telenet zelf, denk je ook niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

//Bericht gewist door topicstarter//
Laatst gewijzigd door MabadosS 05 okt 2012, 09:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik vraag me af of de topicstarter z'n provider al heeft gecontacteerd via de 'normale' kanalen. Dat is altijd de eerste stap bij een probleem.
http://contact.telenet.be/

Het lijkt me niet zo efficiënt om als eerste stap op een forum voor telecomgebruikers een specifieke vraag aan jouw provider te komen posten.
Dit is hier nog altijd userbase en niet providerbase hé. :wink:
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Omwille van de negatieve houding in dit topic, heb ik de inhoud verwijderd en rechtstreeks naar Charlotte gestuurd in PB.

Er wordt gevraagd om eerst hier te posten, maar als je topic dan gekaapt wordt met berichten naast de kwestie, zijn we ook geen stap vooruit.

Topic mag dus gesloten worden.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volledig topic wissen misschien wat overdreven, 't is wel interessant om weten dat telenet verbruik in sommige gevallen langs geen kanten klopt. een reden te meer om dit goed in de gaten te houden.... laat toch ook maar of dit opgelost geraakt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Voor wie er interesse in had, dit was de inhoud van mijn vraag:
Maar dit is nu voor alle duidelijkheid al in PB naar Charlotte gestuurd, ik wacht dus de reactie af van Telenet zelf

Beste,

Wij hebben onder andere een King abbo bij Telenet, nu al een maand of 3.

Toen ik daarnet het verbruik wou nakijken via mijn Telenet en via de mobiele app viel ik bijna van m'n stoel.

Afbeelding

Volgens deze gegevens zouden wij ondertussen 9936 sms's verstuurd hebben en bijna al ons dataverbruik hebben opgebruikt.
Dit is absoluut niet mogelijk , bovendien als je naar de details kijkt zijn er maar 28 sms'en verzonden.
Idem voor dataverbruik, de som is heeeeel wat lager.

Afbeelding

Hoe komt dit?

Alvast bedankt!
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Zoals verwacht is de aanrekening niet correct.

Zogezegd 595,137 MB buiten de bundel verbruikt en maar 59,824 binnen de bundel.
Zomaar eventjes € 59,2427 bij te betalen voor data die nooit verbruikt is.

Die onaangerekende 59 MB lijkt ons eerder het effectief verbruikte deel.

Nochtans een sms van Telenet ontvangen dat we het verbruik niet gereset was in het begin van de maand en dat ze het zouden opvolgen.
Niet dus :-(

Charlotte heeft klantengegevens al via PB ontvangen.

We hebben nog niet veel geluk gehad met onze mobiele diensten bij Telenet.
Dit is al niet het eerste probleem.
Ik begin me stilaan af te vragen of we niet bij Base gebleven waren, ondertussen zijn hun tarieven ook al beter geworden...
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Bij mij klopt het verbruik ook helemaal niet.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ook bij de gesprekken klopt blijkbaar het een en ander niet.
Er is 1 u 48 min en 2 seconden binnen de bundel gerekend en dan 37 minuten en 26 seconden buiten de bundel betalend.
Bij mijn weten hebben we 150 minuten binnen de bundel en als ik die twee optel zitten we nog steeds binnen de bundel.

Al een geluk dat we geen domiciliëring hebben.
Ik zal gewoon tv, DTV en internet betalen.

Wat me nu overigens ook opvalt aan de factuur is dat het vak periode en duur bij de gesprekken ook leeg is, terwijl de andere maanden dit wel ingevuld staat. Enkel de totale duur staat aangegeven op het eerste blad.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Dit staat dan op hun site, dat men er weet van heeft..... en toch rekenen ze het aan bij jou !

Code: Selecteer alles

Ben je KING of KONG? Dan is je mobiel internetverbruik momenteel niet volledig juist weergegeven in Mijn Telenet en de TelenetMobile-app. Wees gerust: alleen de weergave is momenteel verkeerd.

Hoe komt dit?
Je vernam het onlangs via sms: vanaf je eerste aanrekening na 17/10 geniet je meer inbegrepen mobiel internet.

KING: 500 MB wordt 1 GB 
KONG: 1 GB wordt 2 GB 
In de nacht van 16 op 17 oktober deden we daarom een aanpassing in ons systeem. Hierdoor zie je zowel bij je verbruikt volume als bij je inbegrepen volume …

KING: 524 MB meer staan 
KONG: 1024 MB meer staan 
Je hebt die 524 MB of 1024 MB niet verbruikt, alleen wordt het verkeerd getoond in de app en Mijn Telenet. Vanaf je volgende aanrekening geniet je met KING van 1 GB en met KONG van 2 GB.

http://klantenservice.telenet.be/spotli ... l-internet
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Patje schreef:Dit staat dan op hun site, dat men er weet van heeft..... en toch rekenen ze het aan bij jou !

Code: Selecteer alles

Ben je KING of KONG? Dan is je mobiel internetverbruik momenteel niet volledig juist weergegeven in Mijn Telenet en de TelenetMobile-app. Wees gerust: alleen de weergave is momenteel verkeerd.

Hoe komt dit?
Je vernam het onlangs via sms: vanaf je eerste aanrekening na 17/10 geniet je meer inbegrepen mobiel internet.

KING: 500 MB wordt 1 GB 
KONG: 1 GB wordt 2 GB 
In de nacht van 16 op 17 oktober deden we daarom een aanpassing in ons systeem. Hierdoor zie je zowel bij je verbruikt volume als bij je inbegrepen volume …

KING: 524 MB meer staan 
KONG: 1024 MB meer staan 
Je hebt die 524 MB of 1024 MB niet verbruikt, alleen wordt het verkeerd getoond in de app en Mijn Telenet. Vanaf je volgende aanrekening geniet je met KING van 1 GB en met KONG van 2 GB.

http://klantenservice.telenet.be/spotli ... l-internet

Ja inderdaad, had zelfs een sms gekregen dat het verbruik op 20-09 niet correct gereset was en dat ze het gingen opvolgen.

En inderdaad, het is toch aangerekend.
gentenaar1
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2006, 19:05
Locatie: Destelbergen

Hier klopt het ook niet volgens mij,
bij onze King abonnementen is het mij opgevallen,dat vorige maand bij ons beiden de 20 euro was opgebruikt en dat we maar elk rond de 90 minuten hadden gebeld,
Denk dat het duidelijker zou zijn,moesten ze de gebelde minuten weergeven bij verbruik in mijn telenet.
Je kan wel raadplegen hoeveel gesprekken je hebt gevoerd en voor hoelang,maar je moet de minuten zelf optellen.
Toch zeker eens opvolgen,
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Net volgend bericht gekregen van Telenet:
telenet-info: het probleem ivm het inbegrepen verbruik van uw Mobile abonnement werd opgelost. De nodige correcties (50 euro) werden uitgevoerd. Deze correcties zullen zichtbaar zijn op uw eerstvolgende aanrekening. Onze excuses voor het ongemak. MVG, Telenet Klantendienst
Nu wil ik best betalen als het volgende maand gecorrigeerd worden (al vind ik het niet correct), maar dan nog baart me zorgen dat ze over € 50 spreken in dit bericht.

Als ik het goed bekijk betaal ik 59,2427 + 5,6104 = € 64,8527 teveel.

King dat is bellen, sms'en en surfen zonder te tellen :lol:
Ik begrijp dat ze graag klanten hebben die niet kunnen tellen, maar dit gaat er mij toch over.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ondertussen de credit nota ontvangen.
Er is inderdaad slechts € 50 gecrediteerd, het lijkt wel natte vinger werk.
Er is gecrediteerd in alle rubrieken om maar aan € 50 te komen.
Zowel TV, Internet, enz. Op alles zijn kleine bedragen gecrediteerd die samen € 50 zijn.
Terwijl alles correct was, behalve het mobiel gedeelte.

Het lijkt wel of ze de klanten daar uitlachen.
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

En einde verhaal.

Telenet belde vandaag om te zeggen dat het inderdaad fout was en ze het resterende bedrag ook zullen crediteren.

Eind goed al goed, met een klein beetje minder vertrouwen in Telenet mobiel :wink:
MabadosS
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 apr 2007, 22:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik hou mijn hart al weer vast voor volgende maand.

De verbruiksmeter zegt nu: Op 20 december zetten we je verbruik weer op 0.

Ze vergeten alleen dat hij ook op 20 november op 0 moet.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hey,
same here, we zetten je verbruik op 9 december weer op 0 wat uiteraard 9 november moet zijn...
goe bezig die facturatie-dienst,
zucht, :roll:

greetz,
B.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”