Hallo , ik heb het volgende probleem.
Na ongeveer een 2 uur ben ik mijn internetverbinding kwijt.
Ik werk met een Dlink 300T adsl modem , aangesloten op een Topcom draadloze breedbandrouter (wbr 611).
Alles werkt perfect behalve dat ik na 2 uur mijn internet kwijt ben , de modem staat ingesteld bij idle time op 0 , heb ook al de 36 uur gebruikt maar blijft hetzelfde.
Alles draait op vaste ip adressen behalve de modem die staat ingesteld als dhcp , misschien dat dit het probleem is.
Als de verbinding weg is kan ik wel nog pingen naar de router en de pc.
Alvast bedankt,
Wildy
Internet disconnect op netwerk
Dit zijn de waarden van de modem:
Modem Status
Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 192
Downstream Rate (Kbps) 3360
US Margin 31
DS Margin 18
Modulation MMODE
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 41
US Line Attenuation 46
Path Mode Fast Path
DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0
Ik denk dat de modulation waarschijnlijk niet goed staat , als ik mijn interne modem gebruik is dat met een andere modulatie.
Groeten ,
Wildy
Modem Status
Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 192
Downstream Rate (Kbps) 3360
US Margin 31
DS Margin 18
Modulation MMODE
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 41
US Line Attenuation 46
Path Mode Fast Path
DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0
Ik denk dat de modulation waarschijnlijk niet goed staat , als ik mijn interne modem gebruik is dat met een andere modulatie.
Groeten ,
Wildy
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Amai Wildly,
Aan uw waarden te zien (Attenuation) woon jij dus enkele kilometers van je lokale centrale af. +4 km zelfs blijkbaar.
Indien dat niet zo is (ff bellen met BGC om dat te vragen) heb je een slechte kabel of te weinig splitters in huis.
Woon je effectief zoveel km's van de lokale centrale dan vrees ik ervoor. Dan kan je misschien beter een downgrade naar 1 of 2 Mbit vragen, anders ga je die disconnects blijven hebben.
Mvg,
Sasuke
Aan uw waarden te zien (Attenuation) woon jij dus enkele kilometers van je lokale centrale af. +4 km zelfs blijkbaar.
Indien dat niet zo is (ff bellen met BGC om dat te vragen) heb je een slechte kabel of te weinig splitters in huis.
Woon je effectief zoveel km's van de lokale centrale dan vrees ik ervoor. Dan kan je misschien beter een downgrade naar 1 of 2 Mbit vragen, anders ga je die disconnects blijven hebben.
Mvg,
Sasuke
hmm... Sasuke zal het intussen wel al doorhebben .. ik heb slecht ervaring met DLink. Ik had de 614+ wireless router met 4 UTP poorten en daar had ik in het verleden ook disconnects. Een nieuwe firmware leek toen wel te helpen. Zou het aan de modem kunnen liggen (ik ken er eigenlijk niet veel van)?
Voor je DLink kan je eventueel hier eens kijken:
ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/
Voor je DLink kan je eventueel hier eens kijken:
ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/
V_M schreef:hmm... Sasuke zal het intussen wel al doorhebben .. ik heb slecht ervaring met DLink. Ik had de 614+ wireless router met 4 UTP poorten en daar had ik in het verleden ook disconnects. Een nieuwe firmware leek toen wel te helpen. Zou het aan de modem kunnen liggen (ik ken er eigenlijk niet veel van)?
Voor je DLink kan je eventueel hier eens kijken:
ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/
kleine rechtzetting.; bij mij waren die disconnetcs aan de LAN zijde. Maar ik kan me indenken dat gelijkaardig effect zich voor kan doen aan WAN zijde en ook bij modems...
ps en nu ga ik me toch maar effe registreren op dit forum.; lijkt me eenvoudiger
Tja , dan is het rare wel dat ik dit enkel met die externe modem heb. Surf eigenlijk al enkele jaren met een interne modem en daar heb ik dit probleem niet mee.
Nu een externe gekocht om er een netwerk meet aan te leggen en zo draadloos te kunnen surfen op de laptop.
Zou het kunnen helpen als ik iets verander aan de inbel procedure.
Nu maakt de modem direkt verbinding als ik hem aanleg , vroeger moest ik zelf inbellen.
Wildy
Nu een externe gekocht om er een netwerk meet aan te leggen en zo draadloos te kunnen surfen op de laptop.
Zou het kunnen helpen als ik iets verander aan de inbel procedure.
Nu maakt de modem direkt verbinding als ik hem aanleg , vroeger moest ik zelf inbellen.
Wildy
Wildy schreef:Tja , dan is het rare wel dat ik dit enkel met die externe modem heb. Surf eigenlijk al enkele jaren met een interne modem en daar heb ik dit probleem niet mee.
Nu een externe gekocht om er een netwerk meet aan te leggen en zo draadloos te kunnen surfen op de laptop.
Zou het kunnen helpen als ik iets verander aan de inbel procedure.
Nu maakt de modem direkt verbinding als ik hem aanleg , vroeger moest ik zelf inbellen.
Wildy
Ik zou proberen - maar ja, dan moet je wel een vrijwillig slachtoffer vinden, die zijn modem kan/wil lenen - om een ander externe modem te proberen. Hiermee kan je al uitsluiten (of net bevestigen) dat het probleem in je modem ligt : instellingen of hardware.
Zoals je zelf al aanheeft heb je eigenlijk de test zelf al gedaan met je interne modem ....
Sasuke schreef:Amai Wildly,
Aan uw waarden te zien (Attenuation) woon jij dus enkele kilometers van je lokale centrale af. +4 km zelfs blijkbaar.
Indien dat niet zo is (ff bellen met BGC om dat te vragen) heb je een slechte kabel of te weinig splitters in huis.
Woon je effectief zoveel km's van de lokale centrale dan vrees ik ervoor. Dan kan je misschien beter een downgrade naar 1 of 2 Mbit vragen, anders ga je die disconnects blijven hebben.
Mvg,
Sasuke
Ik woon op 5.5 km van de centrale en ik heb nooit problemen gehad met de 3.3mbit van skynet.
Downgrade is dus volgens mij nie nodig.