Internet disconnect op netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Wildy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2004, 21:48

Hallo , ik heb het volgende probleem.
Na ongeveer een 2 uur ben ik mijn internetverbinding kwijt.
Ik werk met een Dlink 300T adsl modem , aangesloten op een Topcom draadloze breedbandrouter (wbr 611).

Alles werkt perfect behalve dat ik na 2 uur mijn internet kwijt ben , de modem staat ingesteld bij idle time op 0 , heb ook al de 36 uur gebruikt maar blijft hetzelfde.

Alles draait op vaste ip adressen behalve de modem die staat ingesteld als dhcp , misschien dat dit het probleem is.

Als de verbinding weg is kan ik wel nog pingen naar de router en de pc.

Alvast bedankt,

Wildy
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Wildly,

Lijkt me eerder een synch probleem ofzo. Kan je misschien je adsl waarden even posten ?

Line Attenuation
Attainable line rate
Current line rate
Signal to Noise Ratio

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Wildy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2004, 21:48

Dit zijn de waarden van de modem:


Modem Status
Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 192
Downstream Rate (Kbps) 3360
US Margin 31
DS Margin 18
Modulation MMODE
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 41
US Line Attenuation 46
Path Mode Fast Path

DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0

Ik denk dat de modulation waarschijnlijk niet goed staat , als ik mijn interne modem gebruik is dat met een andere modulatie.

Groeten ,
Wildy
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Amai Wildly,

Aan uw waarden te zien (Attenuation) woon jij dus enkele kilometers van je lokale centrale af. +4 km zelfs blijkbaar.

Indien dat niet zo is (ff bellen met BGC om dat te vragen) heb je een slechte kabel of te weinig splitters in huis.
Woon je effectief zoveel km's van de lokale centrale dan vrees ik ervoor. Dan kan je misschien beter een downgrade naar 1 of 2 Mbit vragen, anders ga je die disconnects blijven hebben.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
V_M

hmm... Sasuke zal het intussen wel al doorhebben :wink: .. ik heb slecht ervaring met DLink. Ik had de 614+ wireless router met 4 UTP poorten en daar had ik in het verleden ook disconnects. Een nieuwe firmware leek toen wel te helpen. Zou het aan de modem kunnen liggen (ik ken er eigenlijk niet veel van)?


Voor je DLink kan je eventueel hier eens kijken:
ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/
V_M

V_M schreef:hmm... Sasuke zal het intussen wel al doorhebben :wink: .. ik heb slecht ervaring met DLink. Ik had de 614+ wireless router met 4 UTP poorten en daar had ik in het verleden ook disconnects. Een nieuwe firmware leek toen wel te helpen. Zou het aan de modem kunnen liggen (ik ken er eigenlijk niet veel van)?


Voor je DLink kan je eventueel hier eens kijken:
ftp://ftp.dlink.co.uk/dsl_routers_modems/


kleine rechtzetting.; bij mij waren die disconnetcs aan de LAN zijde. Maar ik kan me indenken dat gelijkaardig effect zich voor kan doen aan WAN zijde en ook bij modems...

ps en nu ga ik me toch maar effe registreren op dit forum.; lijkt me eenvoudiger ;)
Wildy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2004, 21:48

Tja , dan is het rare wel dat ik dit enkel met die externe modem heb. Surf eigenlijk al enkele jaren met een interne modem en daar heb ik dit probleem niet mee.

Nu een externe gekocht om er een netwerk meet aan te leggen en zo draadloos te kunnen surfen op de laptop.
Zou het kunnen helpen als ik iets verander aan de inbel procedure.
Nu maakt de modem direkt verbinding als ik hem aanleg , vroeger moest ik zelf inbellen.


Wildy
V_M
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2004, 17:59

Wildy schreef:Tja , dan is het rare wel dat ik dit enkel met die externe modem heb. Surf eigenlijk al enkele jaren met een interne modem en daar heb ik dit probleem niet mee.

Nu een externe gekocht om er een netwerk meet aan te leggen en zo draadloos te kunnen surfen op de laptop.
Zou het kunnen helpen als ik iets verander aan de inbel procedure.
Nu maakt de modem direkt verbinding als ik hem aanleg , vroeger moest ik zelf inbellen.


Wildy


Ik zou proberen - maar ja, dan moet je wel een vrijwillig slachtoffer vinden, die zijn modem kan/wil lenen - om een ander externe modem te proberen. Hiermee kan je al uitsluiten (of net bevestigen) dat het probleem in je modem ligt : instellingen of hardware.

Zoals je zelf al aanheeft heb je eigenlijk de test zelf al gedaan met je interne modem ....
Wildy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2004, 21:48

Hallo , Alvast bedankt voor de info.
Het probleem is opgelost sinds gisteren.
Heb er nieuwe firmware opgezet en alles werkt nu zeer goed.

Greetz ,
Wildy
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Sasuke schreef:Amai Wildly,

Aan uw waarden te zien (Attenuation) woon jij dus enkele kilometers van je lokale centrale af. +4 km zelfs blijkbaar.

Indien dat niet zo is (ff bellen met BGC om dat te vragen) heb je een slechte kabel of te weinig splitters in huis.
Woon je effectief zoveel km's van de lokale centrale dan vrees ik ervoor. Dan kan je misschien beter een downgrade naar 1 of 2 Mbit vragen, anders ga je die disconnects blijven hebben.

Mvg,

Sasuke

Ik woon op 5.5 km van de centrale en ik heb nooit problemen gehad met de 3.3mbit van skynet.
Downgrade is dus volgens mij nie nodig.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Hoe weet je hoever je woont van de centrale :? :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Interpretatie van de gegevens : klik hier

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”