vraagje ivm met http://www.generation-connect.be

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kevin_aalst
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goeiemorgen, ga men vraag hier eens stellen omdat de proximus helpdesk het zelf niet weet denkik, gisteren 4 keer gebeld met 3 keer een verschillend antwoord

het begin: sinds vorige week overgestapt van mobile vikings naar proximus connect omdat het maar +5 euro is en het netwerk toch wel beduidelijker sneller is (in mijn geval op de trein: woon-werk verkeer, maar ook waar ik woon)

vorige week (17/10) de aanvraag gedaan via http://www.generation-connect.be/static ... detailsbox en daar gekozen voor 20 euro (Met automatische herlaadbeurt) per maand, na ingeven van men sim kaart gegevens had ik een email ontvangen van orderbevestiging so far so good

gisteren (24/10) zag ik dat ik geen netwerk verbinding meer had op mobile vikings, eventjes snel naar de helpdesk (MV) gebeld en daar bevestigen ze inderdaad dat de nummer overdracht in voege was gegaan, toen ik belde naar proximus met de vraag waarom ik nog geen sim kaart had ontvangen zeiden ze me dat die vorige week vrijdag (19/10) verzonden was en deze er al moest geweest zijn, ben dan zelf maar eens na weer twee keer bellen richting belgacom winkel gegaan op de koning albert 2 laan met men sim kaart gegevens (die ik ontvangen had via email na nog maar eens gebeld te hebben), heb daar een sim kaart ontvangen en had direct 5 euro belkrediet en 2000 sms / 2 gig dataverkeer

deze morgen heb ik via de website: http://reload.proximus.be/ESALES/Online ... c_id=p3744
men kaart voor 20 euro bijgeladen

toen ik de afgelopen 8 of 9 keer gebeld had naar proximus met de vraag hoe ik nu juist moest betalen elke maand heb ik al verschillende antwoorden gekregen met name, je zal elke maand een gestructureerde overschrijving ontvangen in de brievenbus (hopelijk zei ik want heb geen sim kaart ontvangen ook, nochtans was adres correct), een andere dame zei dat ik elke maand via de pay en go website moest herladen, en nog een andere zei dat ik nu een bestendige opdracht contract heb waardoor er elke maand een vast bedrag 20 euro van men rekening zal gaan

men vraag is dus voor mensen die deze situatie herkennen: hoe moet ik nu elke maand betalen, men gevoel zegt me dat ik elke maand een gestructureerde overschrijving zal ontvangen de 31 ste of 3 de van de maand ...

en hoe zit het dan met men bundel van 2000 sms'en en 2 gig vervalt die dan nooit of valt men betaling dan in de brievenbus nog voor men bundel vervalt en zodoende dat ik dus elke maand gebruik kan maken van de bundel

+ proximus: het netwerk van hun is gewoon sneller voor mijn situatie, maar de helpdesk zit toch wel wat meer met ik weet het zelf niet antwoorden en lange wachttijden tov MV :P

indien iemand het correct antwoord weet :beerchug:

-------------------------------------------------------------------
edit LPS: oke dan wacht ik het nog eventjes af of ik een factuur krijg en kan inderdaad steeds opladen via de online site ook :cop:

klinkt wel logisch dat ze automatisch een betaalmethode voorzien (Met automatische herlaadbeurt) vandaar dat ik ook al dacht in die richting,, en anders betaal ik wel via de online website indien ik wil of moet wegens 0 euro :beerchug:
Laatst gewijzigd door kevin_aalst 25 okt 2012, 11:42, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

€20 kan je enkel via generation-connect.be
€25 en meer kan je op de andere manieren (kaartjes, proton, bancontact, ...) en dan krijg je ook alle voordelen.
Je kan ook minder betalen met bovenstaande mogelijkheden maar dan heb je de voordelen niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Er zijn idd meerdere mogelijkheden: gewone prepaid of prepaid met automatische herlading. Bij het eerste moet je op eigen initiatief herladen (ic via de website). Bij de automatische herlading geef je aan Proximus de opdracht om automatisch je kaart te herladen. Daarbij zijn er twee mogelijkheden dacht ik: ofwel sturen ze je een overschrijvingsformulier dat je moet betalen. Ofwel activeer je een bestendige opdracht zodat je elke maand het bedrag van de herlading op een vast tijdstip via de bank automatisch doorstort aan Proximus.

Vandaar zijn er idd drie mogelijkheden:
* prepaid gewoon
* prepaid automatische herlaadbeurt:
- factuur ontvangen (van het bedrag dat je zal herladen) en manueel betalen via overschrijving
- factuur ontvangen (van het bedrag dat je zal herladen) en automatisch betalen via bestendige opdracht

(als je de automatisch herlaadbeurt hebt kan je bijkomend ook nog extra 'gewoon' herladen)

Je sms'en en data blijven een maand geldig na het uitvoeren van de herlading, welk systeem je ook hebt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

kevin_aalst schreef:gisteren (24/10) zag ik dat ik geen netwerk verbinding meer had op mobile vikings, eventjes snel naar de helpdesk (MV) gebeld en daar bevestigen ze inderdaad dat de nummer overdracht in voege was gegaan, toen ik belde naar proximus met de vraag waarom ik nog geen sim kaart had ontvangen zeiden ze me dat die vorige week vrijdag (19/10) verzonden was en deze er al moest geweest zijn
triest te vernemen dat ze de portatie blijkbaar nog altijd fout aanpakken, er zou op één of andere manier een bevestiging moeten zijn van ontvangst nieuwe sim voor alleer de portatie in gang te zetten (bv door aangetekend te versturen of zoals bij MV, door sms te sturen bij ontvangst)

ik heb zelf geen automatisch herlading, maar heb hier eens gelezen dat je de 3de van elke maand €20 krediet zou krijgen, via factuur
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 6 keer

Ik snap niet goed waarom Belgacom zo nodig nog elke maand een overschrijving moet sturen.
Dat moet toch handen vol geld kosten aan postzegels en verwerking?
Als bedrijf zou ik in de eerste plaats opperen dat de klanten een bestendigde opdracht moeten nemen en dan pas is een automatische herlading zinvol.
Gevolgd door een online factuur in PDF formaat.
Werkwijze die men hanteert bij MV.
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Niet iedereen is even hard mee met de digitale wereld he :'), voor hen is dat wel een optie die aantrekkelijk kan zijn. Als jij een bestendige opdracht wil, dan kan je dat gerust nemen en de anderen hebben de keuze.

Bij MV is het een domiciliëring (variabel bedrag mogelijk), geen bestendige opdracht (voorafbepaald bedag)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

manitou schreef:Ik snap niet goed waarom Belgacom zo nodig nog elke maand een overschrijving moet sturen.
Dat moet toch handen vol geld kosten aan postzegels en verwerking?
Zoals de meeste nutsbedrijven, stuurt Proximus en/of Belgacom altijd facturen.
Als klant staat het jou vrij om voor deze betalingen zelf een domicilëringsopdracht aan te maken. Wacht gewoon je eerst factuur af, die je natuurlijk manueel betaalt, en daarop vind je alle details die je nodig hebt voor een domicilëring.

Veel klanten hebben zo'n negatieve ervaring met domicilëringen die mislopen, en de lijdensweg tot gevolg om je geld terug te krijgen (zie talrijke posts hier op Userbase), dat ze liever de facturen zelf willen controleren en betalen.

PS. Een bestendige opdracht is hier ook niet zinvol, gezien het factuurbedrag kan variëren naargelang je extra (=betalend) verbruik.
LPS schreef:Bij MV is het een domiciliëring (variabel bedrag mogelijk), geen bestendige opdracht (voorafbepaald bedag)
Maar bij MV is het een SEPA domiciliëring.
Het grote verschil, is dat er bij een SEPA domiciliëring geen risico's meer zijn voor de klant, en dus een groot voordeel voor de consument:
  • - je kan - zonder enige reden en zonder enige formaliteit - een betaling laten annuleren tot 8 weken na de afschrijving. Uw bank moet u dan terugbetalen en zich tot de bank van de leverancier wenden, die uw bank zal debiteren.
    - indien je geen klant meer bent, en het betalingsmandaat dus niet meer geldig is, kunt u zelfs tot 13 maanden na de afschrijving het incasso aanvechten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

De keuze om ze via mail (of zelfs via sms) te ontvangen of te domiciliëren is allemaal zelf aanpasbaar in e-services ook :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”