Fax & Adsl

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo,

Een prangend vraagje, deze avond moet ik een adsl go bij een vriend installeren, hij heeft 2 telefoonlijnen daar hij thuiswerker is(dispatcher voor een transportfirma). Kan ik via de adsllijn nog faxen versturen,
want daarvoor moet hij toch inbellen op de faxontvanger.
Of is er een ander progje nodig om dit te doen via de adsllijn.
Hij kan natuurlijk ook de ander lijn nemen maar daarvoor moet hij natuurlijk de adslverbinding verbreken en analoog inbellen.

Thanks in advance

Greetz
Weetgraag :?:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

voor faxen te sturen heb ik nog geen programma gevonden daarvoor moet je gewoon faxen zoals je vroeger deed met je telefoonlijntje zonder adsl
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Thanks, ik zoek ook nog en voorlopig dan maar 2e lijn.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hi Weetgraag,

tuurlijk kan je faxen via ADSL.
Maar 1 ding moet duidelijk gemaakt worden - just for the record -:
indien je faxt, via een pc(modem) of een ordinair faxtoestel, mag deze niet verbonden zijn met de ADSL ingang op de splitter, wel via een 5polige stekker OP de splitter vanboven. Juist dit even rechtzette, want ik ken erveel die hem gewoon in de adsl steken.

Volgens mij - allez bij mij werkt dat toch - is er dan geen enkel probleem om te faxen. ADSL verbonden via DUN of Networkkaart en inbellen gebeurt via Fax-programma (olitec). Ik ben dus niet mijn connectie kwijt als ik een fax verstuur!

Je spreekt daar van inbellen? daar ben ik ff ni mee, dus tkan zijn dat ik daar iets ontbreek om een goed antwoord te geven.

Als je eerst dient in te bellen op 1 of andere centrale ... ja dan zal je adsl-verbinding ook wegvallen, maar om gewoon vanaf de pc te faxen, valt je verbinding toch niet weg???

hebt enkel een goed fax-programma nodig, Win2000 dialer werkt zonder probleem bij mij, gelijktijdig met DUN. dus kben ni echt mee wat ge bedoeld met verbinding wegvallen. srry :cry:

je kan wel niet faxen met je adsl modem eh, daar heb ge een analoogske voor nodig eh.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo allemaal,
ADSL go abo geinstalleerd en working, op de 2e telefoonlijn ook een splitter gezet, alhoewel de 2 lijnen apart hoorden te liggen en ik 2 telefoonrs. had kreeg ik niet eerder een verbinding(ADSL) als ik de 2e splitter zette. De fax daarentegen belde in via de analoge modem en ik kon faxen verzenden. Zoals je zei The oddity moet je die 5 polige stekker zetten, dus in feite analoge modem op de ADSlplitter zetten en je bent vertrokken. Van dat inbellen was de bedoeling dat ik in moest bellen op de centrale van het bedrijf en bij het faxnr nog een intern nr moest zetten.
Wat nu niet het geval was en ik weer een tevreden vriend had.

Thanks for the help.

Greetz
Weetgraag
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

No problem, Weetgraag, ben blij dat alles goed gelukt is!

up to another one .... :-)
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik ben eens gaan pluizen in al wat oudere berichten, via de "zoeken" functie.
Daar ik een opzoeking deed ten bate van een ander forum.
Hier de link om faxen te versturen via e-mail >> http://www.telonline.be/diensten/faxtomail.html

Misschien kan dat wel voor sommige users nuttig zijn.

Grtz, :wink:
Afbeelding
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Tiscali heeft deze dienst ook. Zij hebben het vroegere XOIP overgenomen.
Bij xoip was een faxnummer toen gratis te verkrijgen. Mensen met in die tijd een "yucom" e-mail adres (lees huidig tiscali) konden toen hun xoip nummer behouden (meer info http://www.xoip.be).

Maar dit is enkel en alleen voor het ontvangen van faxen net zoals de link welke jij opgeeft Blue-Sky en de vraag ging toch over het versturen van faxen.
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

DJBO schreef: schreef op 1 augustus 2004 12:26

Faxen via internet
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om faxen te ontvangen via E-mail. Gezien ik nogal veel reis zou dit wel zo gemakkelijk zijn. Ik heb gelezen dat tiscali dit heeft onder de vorm van Xoip, maar ik ben geen tiscali klant. Heeft skynet (belgacom) ook zo'n dienst? Ik heb enkel ontvangen nodig en niet versturen. Liefst gratis natuurlijk (hé Leo).
Ik schreef in vorig bericht ten bate van een ander forum hiermee bedoelde ik, het forum van Skynet.

De bedoeling was van andere gebruikers hier op dit forum, ook de info mede te delen, dat faxen op deze wijze kan.
Het zou ook niet logisch zijn, nog een reply te geven op een bericht wat dateert van Vr Sep 27, 2002 5:03 pm in deze topic.

Sorry Maverick, ik had idd beter wat meer info gegeven waarom ik dit bericht plaatste, ik hoop dat die onduidelijkheid nu rechtgezet is :???:
Waarom ik die link niet gelegd heb naar dit vreemde forum? wel het heeft geen zin dit hier te geven dit zou enkel maar verwarring meebrengen.

Grtz,
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Blue-Sky schreef:Hier de link om faxen te versturen via e-mail >>

Was effe verward ivm met het zinnetje hierboven. Met die link die je vernoemd kan je enkel faxen ontvangen.
En euh, mijn post is dan ook geen reply op de post van Vr Sep 27, 2002 5:03 pm, maar een antwoord op jou post welke dan wederom eigenlijk een antwoord is op één van de hier voorkomende posts, want anders zou je hier niet posten of toch?

grtz,

case closed
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”