Hi Weetgraag,
tuurlijk kan je faxen via ADSL.
Maar 1 ding moet duidelijk gemaakt worden - just for the record -:
indien je faxt, via een pc(modem) of een ordinair faxtoestel, mag deze niet verbonden zijn met de ADSL ingang op de splitter, wel via een 5polige stekker OP de splitter vanboven. Juist dit even rechtzette, want ik ken erveel die hem gewoon in de adsl steken.
Volgens mij - allez bij mij werkt dat toch - is er dan geen enkel probleem om te faxen. ADSL verbonden via DUN of Networkkaart en inbellen gebeurt via Fax-programma (olitec). Ik ben dus niet mijn connectie kwijt als ik een fax verstuur!
Je spreekt daar van inbellen? daar ben ik ff ni mee, dus tkan zijn dat ik daar iets ontbreek om een goed antwoord te geven.
Als je eerst dient in te bellen op 1 of andere centrale ... ja dan zal je adsl-verbinding ook wegvallen, maar om gewoon vanaf de pc te faxen, valt je verbinding toch niet weg???
hebt enkel een goed fax-programma nodig, Win2000 dialer werkt zonder probleem bij mij, gelijktijdig met DUN. dus kben ni echt mee wat ge bedoeld met verbinding wegvallen. srry
je kan wel niet faxen met je adsl modem eh, daar heb ge een analoogske voor nodig eh.