Nieuwe firmware 60R10A-60A06W
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Blijkbaar nieuwe firmware. /?admin paswoord is blijkbaar anders en je kan niet meer op de pagina zonder serienummer in te geven
Nu is die BBOX2 nog waardelozer
Nu is die BBOX2 nog waardelozer
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Wat versta je onder serienummer?
Sounds like a new challenge to me ^^
Sounds like a new challenge to me ^^
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
en iemand het nieuwe admin paswoord al kunnen achterhalen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Lap, dus snel even bij alle klanten met een BBOX het serienummer navragen.
Staat dat ook niet op de webinterface van de vorige firmware ergens te lezen?
Staat dat ook niet op de webinterface van de vorige firmware ergens te lezen?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Ja, dat serienummer kun je inderdaad zien in het eerste (Status) venster. Heb zelf nog de 60R10A-60A05S versie.
PS: waar kan ik die nieuwe firmware downloaden ? Of is er een andere manier zoals factory reset van de BBOX2 (weet ik veel) ?
Hoe dikwijls ga je in die webinterface ? Ik vind beveiliging een hogere prioriteit dan een (lang) paswoord in te moeten voeren. Bovendien kan je je browser dit laten onthouden. En anders een tekstbestandje op je desktop en copy/paste toch ?Devilzown schreef:Ja gewoon LKXXXXXDPXXXXXX die onderaan je modem staat.
Best vervelend als je even snel wat wilt instellen.
PS: waar kan ik die nieuwe firmware downloaden ? Of is er een andere manier zoals factory reset van de BBOX2 (weet ik veel) ?
Laatst gewijzigd door vuurvos 10 okt 2012, 23:37, in totaal 3 gewijzigd.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Interessant. Iemand een idee of de firmware al ergens los te vinden is? Ik wil mij wel eens toeleggen op de wijzigingen
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
- Bedankt: 11 keer
Dynamic DNS is nu zichtbaar bij advanced setting -> route -> dynamic DNS
- alfadude
- Elite Poster
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vind het toch wel heel vervelend dat ik elke keer dat serienummer moet ingeven.
Mijn browser lijkt het ook niet te onthouden.
Nu het admin paswoord is gewijzigd kan ik ook niet meer aan het full routed knopje, dus hoop ik maar dat mijn modem het niet meer begeeft want dan kan ik weer extra adapters gaan gebruiken.(of staat de modem tegenwoordig standaard op full routed.)
Mijn browser lijkt het ook niet te onthouden.
Nu het admin paswoord is gewijzigd kan ik ook niet meer aan het full routed knopje, dus hoop ik maar dat mijn modem het niet meer begeeft want dan kan ik weer extra adapters gaan gebruiken.(of staat de modem tegenwoordig standaard op full routed.)
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Zal niet lang duren zeker eer iemand het admin pw teweten komt
Hopelijk komt deze persoon dat dan ook melden aan iedereen
Hopelijk komt deze persoon dat dan ook melden aan iedereen
The eternal and true pessimist
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Als ik nu eens aan die firmware kon geraken...
Op dit moment moet ik mijn modem meenemen naar iemand anders, de logingegevens instellen, factory resetten en dan terug meenemen.
Dat is me net iets te omslachtig
Op dit moment moet ik mijn modem meenemen naar iemand anders, de logingegevens instellen, factory resetten en dan terug meenemen.
Dat is me net iets te omslachtig
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik gebruik normaal geen BBox2, misschien eens proberen met het befaamde "serienummer" als paswoord ??
[Edit]
Zopas eens de FritzBox geruild voor de BBox2.
Eureka ...
Ik heb (als test) eens het "serienummer" als wachtwoord ingegeven en ben er op die manier in geslaagd om als admin in te loggen in de BBOX2 GUI.
Bingo.
[Edit]
Zopas eens de FritzBox geruild voor de BBox2.
Eureka ...
Ik heb (als test) eens het "serienummer" als wachtwoord ingegeven en ben er op die manier in geslaagd om als admin in te loggen in de BBOX2 GUI.
Bingo.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Toen ik vandaag inlogde op m'n router vroeg hij om het serie nummer in te geven ....
Is dit bij iedereen zo ?Beste klant,
Om de veiligheid van uw gegevens te garanderen, vragen wij u om het serienummer van uw B-Box (router) in te geven om toegang te krijgen tot de configuratiepagina. Dit nummer vindt u terug op de sticker aan de onderzijde van uw modem en is aangeduid met de afkorting "S/N" gevolgd door 15 karakters
Kopieer deze code van 15 karakters (zonder "S/N") in het bovenstaande veld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Helaas wel ja ...
Wie dat dit bedacht heeft mogen ze ook direct ontslaan, wat is me dat voor een klote-feature
Wie dat dit bedacht heeft mogen ze ook direct ontslaan, wat is me dat voor een klote-feature
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Kitt
- Elite Poster
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
- Twitter: kitt1977
- Locatie: ON4TOP
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Yep blijkbaar vorige nacht een grote uitrol in west-vlaanderen .
Ben er ook niet wild van .. die bbox2 hangt soms diep weg ...en bij sommige is het sn denk ik al maar amper meer leesbaar
Ben er ook niet wild van .. die bbox2 hangt soms diep weg ...en bij sommige is het sn denk ik al maar amper meer leesbaar
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
das goed voor de lijn...
Neem de volgende keer een papierke en pen mee
Neem de volgende keer een papierke en pen mee
de koe zegt boe
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
voor wie nog de oude firmware heeft surft best nu al eens naar http://192.168.1.1 en ziet zijn serienummer dan nog open & bloot staan, neem er nota van, dan moet je achteraf niet meer gaan zoeken naar serienummer als de nieuwe firmware gepusht is (in mijn geval is modem ook moeilijk te bereiken)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik had een niet standaard paswoord op de bbox2.
Na de upgrade van de firmware blijkt dit paswoord het nog steeds te doen.
Wel was mijn lijst met ingestelde fixed DHCP adressen ribbedebie.
Bij de LAN servers stonden die oude IP adressen en bijhorende poorten wel nog geactiveerd.
De eerste keer dus voor mij dat een firmware update niet "vlekkeloos" was verlopen.
Afin, daar kan ik nog mee leven.
Na de upgrade van de firmware blijkt dit paswoord het nog steeds te doen.
Wel was mijn lijst met ingestelde fixed DHCP adressen ribbedebie.
Bij de LAN servers stonden die oude IP adressen en bijhorende poorten wel nog geactiveerd.
De eerste keer dus voor mij dat een firmware update niet "vlekkeloos" was verlopen.
Afin, daar kan ik nog mee leven.
De Fixed DHCP adressen waren hier ook weg en tot nu toe zijn ze bij elke herstart van de bbox2 terug gereset, hoogstens irritant aangezien bepaalde poorten zijn geopend voor bepaalde devices op het netwerk. Hopelijk was dit maar een tijdelijk issue.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik kan nu helemaal niet meer inloggen
Ondertussen al meerdere keren het S/N nog is opgeschreven maar ik krijg steeds de melding "Het ingevoerde paswoord lijkt niet correct. Gelieve opnieuw te proberen aub."
En zeker weten dat het S/N 100% correct is.
Ondertussen al meerdere keren het S/N nog is opgeschreven maar ik krijg steeds de melding "Het ingevoerde paswoord lijkt niet correct. Gelieve opnieuw te proberen aub."
En zeker weten dat het S/N 100% correct is.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je vroeger ooit eens een eigen paswoord hebt gegeven aan de "user" account, moet je niet het serienummer gebruiken, maar dit paswoord.
Probeer in the loggen op de "admin" account met je serienummer als paswoord
Of doe een factory reset
Probeer in the loggen op de "admin" account met je serienummer als paswoord
Of doe een factory reset
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste UB'ers,
Voor diegene dat een vast IP-adres geconfigureerd hebben op de modem: Gelieve er rekening mee te houden dat na een upgrade of na een herstart van de modem de vaste IP-info uit de modem gewist wordt. Dus momenteel moet u de vaste IP-info op de netwerkkaart van uw eindapparatuur configureren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Voor diegene dat een vast IP-adres geconfigureerd hebben op de modem: Gelieve er rekening mee te houden dat na een upgrade of na een herstart van de modem de vaste IP-info uit de modem gewist wordt. Dus momenteel moet u de vaste IP-info op de netwerkkaart van uw eindapparatuur configureren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Eva,Eva_van_Belgacom schreef:Beste UB'ers,
Voor diegene dat een vast IP-adres geconfigureerd hebben op de modem: Gelieve er rekening mee te houden dat na een upgrade of na een herstart van de modem de vaste IP-info uit de modem gewist wordt. Dus momenteel moet u de vaste IP-info op de netwerkkaart van uw eindapparatuur configureren.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Dit is zéér lastig. Bij opstellingen met een vast ip halen jullie momenteel dus telkens na een (automatische) upgrade de verbinding offline (al meerdere keren voorgehad). Kan dit asap opgelost worden ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Men is momenteel de mogelijke fixes aan het bekijken, heb (nog) geen verdere info gekregen.VOiD schreef: Dit is zéér lastig. Bij opstellingen met een vast ip halen jullie momenteel dus telkens na een (automatische) upgrade de verbinding offline (al meerdere keren voorgehad). Kan dit asap opgelost worden ?
Mvg,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.