Edward schreef:Nog steeds 16,5/2.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik had beter niet gebeld. Na het wegwerken van een storing naar omlaag gezet worden, leuk.
Die NTP2007 zie ik tegen de muur en daarin zit die VDSL2 fullrate splitter (TF2007).
Er waren 2 telefoonlijnen aangesloten door de technieker, maar ondertussen wordt er maar 1 meer gebruikt.
Daarom heb ik dus net eentje verwijderd.
Je hebt volgens mij 2 fouten gemaakt:
a) onnodig een telefoonlijn verwijderd
b) onnodig een lijntest gedaan
Ten eerste, indien een technieker, op een correcte manier, 2 telefoonnlijnen heeft aangesloten achter de NTP2007, dan is dit volledig in orde. Je mag achter de splitter (op de groene klemmen) zoveel telefoonlijnen aansluiten als je wilt. Dit veroorzaakt geen "stub".
In tegenstelling tot de TS, waar een
aftakking op de intro zorgde voor een repairprofiel.
Ten tweede, je stond niet op een repairprofiel, maar op 25/2. Dus via DLM was je lijn al geupgraded van 16.5/2 naar 25/2.
Door de lijntest uit te voeren kom je automatisch weer op het provisioning profiel terecht, dat is volkomen normaal, en de
enige bedoeling van de 0800 22424 lijntest. Met andere woorden: j
e krijgt wat je zelf gevraagd hebt, namelijk je 16.5/2 provisioning profiel terug.
Nu moet je gewoon - rustig - afwachten (in plaats van te prutsen), en binnen enkele dagen/weken zal DLM je hopelijk terug op 25/2 brengen. Met jouw lijnwaarden zou je (volgens mij) zelfs nog een stabiele 30/2 aankunnen.