Goeie opmerking, dat is inderdaad ook best mogelijk. Ik ken natuurlijk enkel mijn eigen gedrag/reactie en die van wat vrienden/kennissen. En vanuit dat opzicht verklaar ik belgacom economisch gezien voor gek hoe ze bezig zijn want dan moet het meer kosten dan baten hebben hoe ze bezig zijn (zie mijn eerdere posts).
Daarom net ben ik ook benieuwd om eens te weten hoe de "gemiddelde consument" daarmee om gaat want dan veranderd het plaatje natuurlijk. Het blijft consument-onvriendelijk
hun aanpak maar waarom ze er niets aan doen is dan mogelijk inzichtelijker. Hoewel zelfs in dat geval dit nogal korte-termijn-visie is van hen om te te blijven handelen.
Zeker in het geval van internet overal niet-geincludeerd in een gsm abbo.....ik heb het gevoel dat wie op die manier er gebruik van maakt wel degelijk de gemiddeld mondiger/onderlegd persoon is die af en toe wel eens nakijkt of alles wel goed zit. Maar dat is natuurlijk opnieuw mijn persoonlijk gevoel daarin.
EDIT:
UB'ers melden hogere snelheden op het proximus netwerk:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=36608
Nog sneller je gratis 250mb erdoor trekken en nog hogere kosten per minuut daarna bij meerverbruik
Ik ga mijn voorgaande berekeningen nog naar omhoog mogen bijstellen....nog meer kassa kassa belgacom of nog meer absurd hoge afrekeningen=misnoegde klanten?
Edit: herberekening als snelheid van deze
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 08#p471622 post klopt: 8,68/8*60*0.1= 6,51€ per minuut bij meerverbruik of 390€ per uur of 2734€ per 7 uur (gemeldde updatefrequentie van de hello app (volgens verschillenden hier op UB) die belgacom aanbeveelt als middel voor dataverbruik "in het oog te houden"
)
Als we dan helemaal gek gaan doen en 24/7 1 jaar lang dit volhouden dan kan ik belgacom zijn jaaropzet met mijn ene simkaartje met 3,4 miljoen euro laten stijgen. Leuk
Gegeven dat hun jaaromzet 2012 rond de 6 miljard euro bedroeg hebben ze genoeg aan 176 klanten die even zot gaan doen om hun jaaromzet te laten verdubbelen.