VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Wat vinden jullie van ons nieuw VoIP product: http://www.voiptiger.com ? Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Volledig nieuw is de gratis cloud pbx / auto provisioning bij de aankoop van een grandstream IP-toestel.

Alvast bedankt,

Jelle
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat ik er van vind ? kweet niet ? eerst iedereen een gratis pint voor je reclame hier :beerchug:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Jelle1 schreef:Wat vinden jullie van ons nieuw VoIP product: http://www.voiptiger.com ? Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Volledig nieuw is de gratis cloud pbx / auto provisioning bij de aankoop van een grandstream IP-toestel.
Prijzen zien er netjes uit. Kwaliteit niet getest.
Hoe ziet uw netwerkarchitectuur er uit? Koppeling naar vast net? Datacenters? Of heb je een service rond Betamax gebrouwd :-) ?
Hoe zit het met noodnummers?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik weet niet of je dit wel uit de doeken wil doen, maar via welke provider verlopen de gesprekken?

't Is maar dat het heel wat minder interessant wordt als dit gewoon via bijvoorbeeld https://www.voippro.com (Dellmont SARL wholesale) zou verlopen, want dan zijn er goedkopere alternatieven.


@woutervh: Je laatste vraag kan ik beantwoorden (wordt enkele keren vermeld op de site): "VoipTiger can't be used for emergency calling nor for calling to premium rate numbers."
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

1. Netwerk?
2. Datacentra waar je aanwezig bent?
3. Infrastructuur?
4. Backup?
5. Noodnummers?
6. Nomadische nummers?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gsm intressant maar om op de vaste lijn te gebruiken als telenetklant minder intressant
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Hierbij het artikel vandaag verschenen in Datanews. We zijn open en eerlijk en we opereren niet onder een pseudo naam. Uiteraard is extra reclame goed meegenomen, maar we hebben vooral interesse in reviews momenteel, vooraleer de service op grote schaal te lanceren. Alvast bedankt.

[EDIT]
Was het artikel vergeten, bij deze.
Bijlagen
Datanews.jpg
(246.97 KiB) 22 keer gedownload
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik lees op de site:
■Uw eigen mobiel of vast nummer te tonen als u uitbelt.
Wil dit zeggen dat ik eender welk nummer kan uitsturen eens geverifieerd ?

Is een telefoonnummer verplicht of kan ik jullie gewoon als uitgaande provider gebruiken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

1. Netwerk? IP: Meerdere Tier1 verbindingen zoals http://www.inteliquent.com. Voice: Premiumterminatie over ISDN, C7 en SIP.
2. Datacentra waar je aanwezig bent? LCL Antwerpen
3. Infrastructuur? Eigen servers. Service volledig inhouse ontwikkeld rondom Asterisk. Geen gebruik van externe platformen.
4. Backup? Volledig inhouse redundante infrastructuur.
5. Noodnummers? Niet beschikbaar. Weldra al wel beschikbaar in de USA, maar in België bestaat daar nog geen platform voor om voor het nomadisch gebruik van nummers, noodnummertoegang te voorzien.
6. Nomadische nummers? Beschikbaar in 51 landen.
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Een telefoonnummer kopen is niet verplicht, u kan ons enkel als uitgaande provider gebruiken en u kan inderdaad bijvoorbeeld uw mobiel nummer tonen eens geverifiëerd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jullie zijn online vanuit LCL Antwerpen? Het datacentrum waar dus Nucleus onder andere zit.
Zijn jullie ook aanwezig in andere datacentra? Wat bijvoorbeeld als LCL Antwerpen er gedurende lange tijd uitvalt en de diesels niet meteen opstarten?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dan gebruik je toch gewoon je GSM Krisken :bang: :angel: of is dat er een beetje over qua sacrasmegehalte ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan ben ik niet bereikbaar op mijn lokaal nummer :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Waarom is het niet interessant op Telenet? Wij hebben een vgl gemaakt die aantoont dat in het geval van een vaste lijn + internet VOIP toch interessant is: https://voiptiger.com/nl/vergelijk Of is er bij jou een technisch probleem op het telenet netwerk?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Spijtig van de noodnummers :( Maar wat ik bizar vind is dat de betaalnummers (070, 078, 0900, ...) blijkbaar ook niet bereikbaar zijn ?

Wat zijn de betaalmogelijkheden (Factuur, visa, ...) ?

Succes in ieder geval ! lijk me een mooi concurrentieel aanbod.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jelle : op welke manier denk/vind je dat VoipTiger "anders" is dan WeePee of 3starsnet?

Jullie willen vooral meningen hebben, maar niemand hier op Userbase is klant bij jullie. Dus hoe kunnen we dan een mening geven?

Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Jelle1 schreef:Waarom is het niet interessant op Telenet? Wij hebben een vgl gemaakt die aantoont dat in het geval van een vaste lijn + internet VOIP toch interessant is: https://voiptiger.com/nl/vergelijk Of is er bij jou een technisch probleem op het telenet netwerk?
Sorry maar deze vergelijking is niet correct vind ik. Waarom in het ene geval een 'promo' gebruiken en in het andere niet ? Gelieve appels met appels te vergelijken.

Edit: Erger nog, volgens mij kloppen jullie eigen prijzen zelfs niet. Op de pagina van de vergelijking zet je +3€ en onderdaan dat alle bedragen incl. BTW zijn terwijl op de pagina van de tarieven dan weer alles excl. BTW staat. Wat is het nu ? 3€ incl. of excl. ?
Laatst gewijzigd door VOiD 21 sep 2012, 13:45, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Telenet en Belgacom gebruiken bijna constant "online promo's" en zelfs zonder de promo's blijft het nog steeds interessant.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

krisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Blijkbaar krijg je 15 cent !!! gratis krediet om te testen. :?
Laatst gewijzigd door VOiD 21 sep 2012, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
krisken
Als je een test account aanmaakt via de site krijg je 0.15 € beltegoed (per SIP account)
- daarmee kan je 10 minuten bellen (vaste lijn)
- of (hopelijk) gratis bellen naar een andere VoipTiger user

Mijn eerste indrukken:

- Site mocht wel in het Nederlands voor een Belgsiche provider (edit: site is ook in NL)
- Test account aanmaken was easy, 2 minuten.
- SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- Outbound nummer instellen was eenvoudig (je moet een PDF meesturen met een "bewijs" van het nummer)
- Nieuwe nummer bestellen: 6.7 € set-up + 36 € per jaar
- Nummer porteren: 20.6€ + 36€ per jaar
- Uitgaand naar GSM (BE) is competitief (6 cent/min gerekend per sec)
- Uitgaand naar vaste lijn (BE) is te duur (1.8 cent/min)
- Uitgaand naar 078 is zéér duur (5.2 cent/min) - 078 is in principe "lokaal tarief"
- Premium nummers in België niet bereikbaar (070, 090*)
- Noodnummers niet bereikbaar
- Andere verkorte nummers (12**): géén idee
- de gratis Cloud centrale (iPBX) lijkt me wel heel leuk.

Voorlopige conclusie
- Als outbound is Betamax nog altijd goedkoper, maar ik kan natuurlijk (nog) niet oordelen of outbound via Voiptiger een betere kwaliteit biedt.
- Als inbound provider is WeePee (geen maandelijkse kost) of OVH (gratis portatie) goedkoper.
- Als Belgische provider (?) kan je het niet maken dat Belgische verkorte (11**, 12**, 1700 ...) en/of Belgische premium nummers (070, 090x) niet bereikbaar zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Had ik niet gezien, bedankt voor de opmerking Philippe!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Voor een Belgisch telefoonnummer (optioneel om onze dientsten te gebruiken), betaal je €0,08 ex btw / dag. Indien de maand uit 30 dagen zou bestaan is dat €2,4/maand ex btw ofwel 2,9 incl btw. Dus nog iets goedkoper dan de €3 Incl BTW vermeld.

Wat ons vooral anders maakt is dat we (1) een gratis hosted PBX aanbieden met zeer uitgebreide features zoals een IVR en queue en (2) je alles volledig zelf kan instellen en beheren zonder onze tussenkomst.
Antwoord op een andere vraag: Bellen tussen VoipTiger klanten is gratis.

[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd. zie Forumregels
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

En wat ik zeer interessant vind is géén setup kost en slecht 5cent excl./min naar GSM. Als je dat vergelijkt met Weepee :eek:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Per telefoonnummer (SIP account) zijn er maximaal 2 gelijktijdige inbound gesprekken mogelijk. Voor meer moet je extra lijnen huren. Vraag:
  • - is deze beperking alleen Inbound?
    - kan je éénzelfde SIP account gelijktijdig op meerdere plaatsen (devices) registreren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is een feit, maar aan de andere kant bij weepee betaal je eenmalig €18, geen maandelijkse kost. Dus als je niet veel belt (of uit belt via betamax) is het nog interessant?
Jelle1 schreef:Wat ons vooral anders maakt is dat we (1) een gratis hosted PBX aanbieden met zeer uitgebreide features zoals een IVR en queue en (2) je alles volledig zelf kan instellen en beheren zonder onze tussenkomst.
Antwoord op een andere vraag: Bellen tussen VoipTiger klanten is gratis.
1. Gratis hosted pbx is natuurlijk leuk (en anders bij weepee inderdaad betalend) maar niet iets dat particuliere klanten interesseert (tenzij je userbasers neemt ;)). Bedrijven zullen dit zeker interessant vinden, maar deze wensen dan weer een continue operationele lijn, ook in geval van outage of bekabelingsproblemen (of routerproblemen) in één enkel datacenter. Deze willen dit zeker ontdubbeld zien.

2. Alles zelf instellen en beheren kan je bij WeePee ook. 3starsnet geen idee, dat is al wat te lang geleden :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe_d schreef: - SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
Gevonden
krisken schreef:Gratis hosted pbx is natuurlijk leuk (en anders bij weepee inderdaad betalend) maar niet iets dat particuliere klanten interesseert (tenzij je userbasers neemt ;)).
Ik denk dat hosted pbx een oplossing is voor users die op verschillende plaatsten gelijktijdig bereikbaar willen zijn (verschillende devices)
  • - je maakt een aparte SIP account voor ieder device.
    - je inbound calls komen toe op je hosted pbx en worden doorgeschakeld naar alle 'binnenposten' (of naargelang de settings).
    - je kan onderling gratis naar mekaar bellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Per telefoonnummer (SIP account) zijn er maximaal 2 gelijktijdige inbound gesprekken mogelijk. Voor meer moet je extra lijnen huren.
Vraag:
  • - is deze beperking alleen Inbound?
    - kan je éénzelfde SIP account gelijktijdig op meerdere plaatsen (devices) registreren?
Beperking enkel voor inbound.
Gelijktijdig registreren kan op meerdere plaatsen voor outbound, maar niet voor inbound. Indien je voor inbound op meerdere devices gelijktijdig bereikbaar wil zijn moet je afzonderlijke SIP-accounts maken/registreren en die in een qallqueue zetten. Er is uiteraard geen extra kost voor een callqueue.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Alvast veel succes collega :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wanneer beginnen jullie met tv uitzendingen ? :angel:
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:
krisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
krisken
Als je een test account aanmaakt via de site krijg je 0.15 € beltegoed (per SIP account)
- daarmee kan je 10 minuten bellen (vaste lijn)
- of (hopelijk) gratis bellen naar een andere VoipTiger user

Mijn eerste indrukken:

- Site mocht wel in het Nederlands voor een Belgsiche provider :(
- Test account aanmaken was easy, 2 minuten.
- SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- Outbound nummer instellen was eenvoudig (je moet een PDF meesturen met een "bewijs" van het nummer)
- Nieuwe nummer bestellen: 6.7 € set-up + 36 € per jaar
- Nummer porteren: 20.6€ + 36€ per jaar
- Uitgaand naar GSM (BE) is competitief (6 cent/min gerekend per sec)
- Uitgaand naar vaste lijn (BE) is te duur (1.8 cent/min)
- Uitgaand naar 078 is zéér duur (5.2 cent/min) - 078 is in principe "lokaal tarief"
- Premium nummers in België niet bereikbaar (070, 090*)
- Noodnummers niet bereikbaar
- Andere verkorte nummers (12**): géén idee
- de gratis Cloud centrale (iPBX) lijkt me wel heel leuk.

Voorlopige conclusie
- Als outbound is Betamax nog altijd goedkoper, maar ik kan natuurlijk (nog) niet oordelen of outbound via Voiptiger een betere kwaliteit biedt.
- Als inbound provider is WeePee (geen maandelijkse kost) of OVH (gratis portatie) goedkoper.
- Als Belgische provider (?) kan je het niet maken dat Belgische verkorte (11**, 12**, 1700 ...) en/of Belgische premium nummers (070, 090x) niet bereikbaar zijn.

Rechtsbovenaan kan je de taal wijzigen in het Nederlands. We hebben gekozen om Engels eerst te tonen omdat we momenteel meer buitenlandse klanten hebben dan Belgische.
Het tarief naar België mobile zal waarschijnlijk op 1/1/2013 zakken naar +- 3 cent/minuut. Onze tarieven worden maandelijks aangepast. Als wij een kostverlaging krijgen, dan onze klanten ook.
De cloud centrale kan je ook volledig zelf instellen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb inderdaad ook pas later gezien dat je je taal kan wijzigen daar rechts-boven.
Misschien iets duidelijker maken?

Oja bij de registratie moet je 2x een wachtwoord invullen.
In dat formulier (tweede keer wachtwoord) staat een typfout.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

weepeechris schreef:Alvast veel succes collega :)
Hartelijk dank en veel succes met jullie TV-product.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

weepeechris schreef:Alvast veel succes collega :)
Concullega ;-), niet? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jelle1 schreef:Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Als je 999 belt, krijg je een 3-talig bandje (NL-EN-FR) die zegt dat noodnummers niet bereikbaar zijn, en dat je de GSM moet nemen.
Het zou goed zijn als je dit zelfde bandje ook te horen krijgt bij 100, 101, 112 (in plaats van tut-tut-tut).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VoipTigerJelle
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
Bedankt: 1 keer

Inderdaad, we zullen dit zodra aanpassen. Bedankt!

Iedereen alvast enorm bedankt voor alle opmerkingen. Zulke snelle respons hadden we niet verwacht :-D Alle opmerkingen zijn zeer waardevol voor ons en we zullen hier zeker rekening mee houden voor eventuele aanpassingen en verbeteringen. Verdere opmerkingen / suggesties ? Shoot! We zullen het forum zeker opvolgen.

[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je kijkt naar een paar handtekeningen (onder de posts) van de gebruikers die hier geplaatst hebben weet je genoeg hoor Jelle.

Plus je hebt de aandacht getrokken van Philippe, onze VoIP guru :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

krisken schreef:
weepeechris schreef:Alvast veel succes collega :)
Concullega ;-), niet? :)
Misschien wordt het eens tijd om samen met de concullega's te zorgen dat er wel een platform voor noodnummers voor nomadische nummers ontstaat op belgische bodem... ?
Zou voor mij iig een goeie reden zijn om Weepe in vraag te gaan stellen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik heb momenteel een voip account voor inkomend verkeer bij Edpnet. Als ik dat niet had genomen had ik sowieso voor de raw copper moeten betalen, dus eigenlijk zit ik wat dat betreft goed en heb ik mijn nummer kunnen behouden. Voor de uitgaande gesprekken gebruik ik één van de betamax providers. Deze laatse biedt uitstekende kwaliteit. Wij bellen veel buiten Europa, dus hebben we veel gratis minuten naar Europese landen, America en Australië. Dus denk ik niet dat ik voordeel doe bij voiptiger.

Voor mensen met een vaste lijn bij Telenet of Belgacom daarentegen bieden jullie wel een uitstekend alternatief om gesprekskosten naar beneden te halen, dus denk ik dat jullie doelgroep daar een beetje ligt.

Die noodnummers vormen wel een probleem voor jullie. Dat houdt momenteel veel mensen tegen om op voip over te schakelen denk ik. Hoewel ik bij Edpnet de noodnummers wel kan bellen. In mijn voiptelefoon staan die nummers dan ook geprogrammeerd om Edpnet als uitgaande voip te gebruiken.

Ik vind het fantastisch dat jullie voip mee van de grond tillen in dit land. Mochten jullie de gratis belminuten aanbieden zoals de betamax providers zou ik overstappen, maar dat ligt begrijpelijk moeilijk voor jullie.

Veel succes en ga op jacht bij die vaste lijn bellers :beerchug:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

philippe_d schreef:
philippe_d schreef: - SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
Gevonden
Beetje bizar dat dezelfde hostname gebruikt wordt voor zowel web als sip of mis ik iets ?

Hoe werkt die failover ? Moet/mag ik mijn SIP account gelijktijdig op 2 servers registreren (registrar & failover) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat die failover alléén moet gebruikt worden als de eerste niet bereikbaar is.
In sommige SIP telefoons is daarvoor een veld voorzien.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”