VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Wat vinden jullie van ons nieuw VoIP product: http://www.voiptiger.com ? Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Volledig nieuw is de gratis cloud pbx / auto provisioning bij de aankoop van een grandstream IP-toestel.
Alvast bedankt,
Jelle
Volledig nieuw is de gratis cloud pbx / auto provisioning bij de aankoop van een grandstream IP-toestel.
Alvast bedankt,
Jelle
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Prijzen zien er netjes uit. Kwaliteit niet getest.Jelle1 schreef:Wat vinden jullie van ons nieuw VoIP product: http://www.voiptiger.com ? Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Volledig nieuw is de gratis cloud pbx / auto provisioning bij de aankoop van een grandstream IP-toestel.
Hoe ziet uw netwerkarchitectuur er uit? Koppeling naar vast net? Datacenters? Of heb je een service rond Betamax gebrouwd ?
Hoe zit het met noodnummers?
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Ik weet niet of je dit wel uit de doeken wil doen, maar via welke provider verlopen de gesprekken?
't Is maar dat het heel wat minder interessant wordt als dit gewoon via bijvoorbeeld https://www.voippro.com (Dellmont SARL wholesale) zou verlopen, want dan zijn er goedkopere alternatieven.
@woutervh: Je laatste vraag kan ik beantwoorden (wordt enkele keren vermeld op de site): "VoipTiger can't be used for emergency calling nor for calling to premium rate numbers."
't Is maar dat het heel wat minder interessant wordt als dit gewoon via bijvoorbeeld https://www.voippro.com (Dellmont SARL wholesale) zou verlopen, want dan zijn er goedkopere alternatieven.
@woutervh: Je laatste vraag kan ik beantwoorden (wordt enkele keren vermeld op de site): "VoipTiger can't be used for emergency calling nor for calling to premium rate numbers."
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
1. Netwerk?
2. Datacentra waar je aanwezig bent?
3. Infrastructuur?
4. Backup?
5. Noodnummers?
6. Nomadische nummers?
2. Datacentra waar je aanwezig bent?
3. Infrastructuur?
4. Backup?
5. Noodnummers?
6. Nomadische nummers?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
gsm intressant maar om op de vaste lijn te gebruiken als telenetklant minder intressant
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Hierbij het artikel vandaag verschenen in Datanews. We zijn open en eerlijk en we opereren niet onder een pseudo naam. Uiteraard is extra reclame goed meegenomen, maar we hebben vooral interesse in reviews momenteel, vooraleer de service op grote schaal te lanceren. Alvast bedankt.
[EDIT]
Was het artikel vergeten, bij deze.
[EDIT]
Was het artikel vergeten, bij deze.
- Bijlagen
-
- Datanews.jpg
- (246.97 KiB) 22 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ik lees op de site:
Is een telefoonnummer verplicht of kan ik jullie gewoon als uitgaande provider gebruiken ?
Wil dit zeggen dat ik eender welk nummer kan uitsturen eens geverifieerd ?■Uw eigen mobiel of vast nummer te tonen als u uitbelt.
Is een telefoonnummer verplicht of kan ik jullie gewoon als uitgaande provider gebruiken ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
1. Netwerk? IP: Meerdere Tier1 verbindingen zoals http://www.inteliquent.com. Voice: Premiumterminatie over ISDN, C7 en SIP.
2. Datacentra waar je aanwezig bent? LCL Antwerpen
3. Infrastructuur? Eigen servers. Service volledig inhouse ontwikkeld rondom Asterisk. Geen gebruik van externe platformen.
4. Backup? Volledig inhouse redundante infrastructuur.
5. Noodnummers? Niet beschikbaar. Weldra al wel beschikbaar in de USA, maar in België bestaat daar nog geen platform voor om voor het nomadisch gebruik van nummers, noodnummertoegang te voorzien.
6. Nomadische nummers? Beschikbaar in 51 landen.
2. Datacentra waar je aanwezig bent? LCL Antwerpen
3. Infrastructuur? Eigen servers. Service volledig inhouse ontwikkeld rondom Asterisk. Geen gebruik van externe platformen.
4. Backup? Volledig inhouse redundante infrastructuur.
5. Noodnummers? Niet beschikbaar. Weldra al wel beschikbaar in de USA, maar in België bestaat daar nog geen platform voor om voor het nomadisch gebruik van nummers, noodnummertoegang te voorzien.
6. Nomadische nummers? Beschikbaar in 51 landen.
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Een telefoonnummer kopen is niet verplicht, u kan ons enkel als uitgaande provider gebruiken en u kan inderdaad bijvoorbeeld uw mobiel nummer tonen eens geverifiëerd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jullie zijn online vanuit LCL Antwerpen? Het datacentrum waar dus Nucleus onder andere zit.
Zijn jullie ook aanwezig in andere datacentra? Wat bijvoorbeeld als LCL Antwerpen er gedurende lange tijd uitvalt en de diesels niet meteen opstarten?
Zijn jullie ook aanwezig in andere datacentra? Wat bijvoorbeeld als LCL Antwerpen er gedurende lange tijd uitvalt en de diesels niet meteen opstarten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dan ben ik niet bereikbaar op mijn lokaal nummer
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Waarom is het niet interessant op Telenet? Wij hebben een vgl gemaakt die aantoont dat in het geval van een vaste lijn + internet VOIP toch interessant is: https://voiptiger.com/nl/vergelijk Of is er bij jou een technisch probleem op het telenet netwerk?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Spijtig van de noodnummers Maar wat ik bizar vind is dat de betaalnummers (070, 078, 0900, ...) blijkbaar ook niet bereikbaar zijn ?
Wat zijn de betaalmogelijkheden (Factuur, visa, ...) ?
Succes in ieder geval ! lijk me een mooi concurrentieel aanbod.
Wat zijn de betaalmogelijkheden (Factuur, visa, ...) ?
Succes in ieder geval ! lijk me een mooi concurrentieel aanbod.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jelle : op welke manier denk/vind je dat VoipTiger "anders" is dan WeePee of 3starsnet?
Jullie willen vooral meningen hebben, maar niemand hier op Userbase is klant bij jullie. Dus hoe kunnen we dan een mening geven?
Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Jullie willen vooral meningen hebben, maar niemand hier op Userbase is klant bij jullie. Dus hoe kunnen we dan een mening geven?
Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Sorry maar deze vergelijking is niet correct vind ik. Waarom in het ene geval een 'promo' gebruiken en in het andere niet ? Gelieve appels met appels te vergelijken.Jelle1 schreef:Waarom is het niet interessant op Telenet? Wij hebben een vgl gemaakt die aantoont dat in het geval van een vaste lijn + internet VOIP toch interessant is: https://voiptiger.com/nl/vergelijk Of is er bij jou een technisch probleem op het telenet netwerk?
Edit: Erger nog, volgens mij kloppen jullie eigen prijzen zelfs niet. Op de pagina van de vergelijking zet je +3€ en onderdaan dat alle bedragen incl. BTW zijn terwijl op de pagina van de tarieven dan weer alles excl. BTW staat. Wat is het nu ? 3€ incl. of excl. ?
Laatst gewijzigd door VOiD 21 sep 2012, 13:45, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Telenet en Belgacom gebruiken bijna constant "online promo's" en zelfs zonder de promo's blijft het nog steeds interessant.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Blijkbaar krijg je 15 cent !!! gratis krediet om te testen.krisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Laatst gewijzigd door VOiD 21 sep 2012, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
kriskenkrisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Als je een test account aanmaakt via de site krijg je 0.15 € beltegoed (per SIP account)
- daarmee kan je 10 minuten bellen (vaste lijn)
- of (hopelijk) gratis bellen naar een andere VoipTiger user
Mijn eerste indrukken:
- Site mocht wel in het Nederlands voor een Belgsiche provider (edit: site is ook in NL)
- Test account aanmaken was easy, 2 minuten.
- SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- Outbound nummer instellen was eenvoudig (je moet een PDF meesturen met een "bewijs" van het nummer)
- Nieuwe nummer bestellen: 6.7 € set-up + 36 € per jaar
- Nummer porteren: 20.6€ + 36€ per jaar
- Uitgaand naar GSM (BE) is competitief (6 cent/min gerekend per sec)
- Uitgaand naar vaste lijn (BE) is te duur (1.8 cent/min)
- Uitgaand naar 078 is zéér duur (5.2 cent/min) - 078 is in principe "lokaal tarief"
- Premium nummers in België niet bereikbaar (070, 090*)
- Noodnummers niet bereikbaar
- Andere verkorte nummers (12**): géén idee
- de gratis Cloud centrale (iPBX) lijkt me wel heel leuk.
Voorlopige conclusie
- Als outbound is Betamax nog altijd goedkoper, maar ik kan natuurlijk (nog) niet oordelen of outbound via Voiptiger een betere kwaliteit biedt.
- Als inbound provider is WeePee (geen maandelijkse kost) of OVH (gratis portatie) goedkoper.
- Als Belgische provider (?) kan je het niet maken dat Belgische verkorte (11**, 12**, 1700 ...) en/of Belgische premium nummers (070, 090x) niet bereikbaar zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Had ik niet gezien, bedankt voor de opmerking Philippe!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Voor een Belgisch telefoonnummer (optioneel om onze dientsten te gebruiken), betaal je €0,08 ex btw / dag. Indien de maand uit 30 dagen zou bestaan is dat €2,4/maand ex btw ofwel 2,9 incl btw. Dus nog iets goedkoper dan de €3 Incl BTW vermeld.
Wat ons vooral anders maakt is dat we (1) een gratis hosted PBX aanbieden met zeer uitgebreide features zoals een IVR en queue en (2) je alles volledig zelf kan instellen en beheren zonder onze tussenkomst.
Antwoord op een andere vraag: Bellen tussen VoipTiger klanten is gratis.
[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd. zie Forumregels
Wat ons vooral anders maakt is dat we (1) een gratis hosted PBX aanbieden met zeer uitgebreide features zoals een IVR en queue en (2) je alles volledig zelf kan instellen en beheren zonder onze tussenkomst.
Antwoord op een andere vraag: Bellen tussen VoipTiger klanten is gratis.
[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd. zie Forumregels
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
En wat ik zeer interessant vind is géén setup kost en slecht 5cent excl./min naar GSM. Als je dat vergelijkt met Weepee
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Per telefoonnummer (SIP account) zijn er maximaal 2 gelijktijdige inbound gesprekken mogelijk. Voor meer moet je extra lijnen huren. Vraag:
- - is deze beperking alleen Inbound?
- kan je éénzelfde SIP account gelijktijdig op meerdere plaatsen (devices) registreren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat is een feit, maar aan de andere kant bij weepee betaal je eenmalig €18, geen maandelijkse kost. Dus als je niet veel belt (of uit belt via betamax) is het nog interessant?
2. Alles zelf instellen en beheren kan je bij WeePee ook. 3starsnet geen idee, dat is al wat te lang geleden
1. Gratis hosted pbx is natuurlijk leuk (en anders bij weepee inderdaad betalend) maar niet iets dat particuliere klanten interesseert (tenzij je userbasers neemt ). Bedrijven zullen dit zeker interessant vinden, maar deze wensen dan weer een continue operationele lijn, ook in geval van outage of bekabelingsproblemen (of routerproblemen) in één enkel datacenter. Deze willen dit zeker ontdubbeld zien.Jelle1 schreef:Wat ons vooral anders maakt is dat we (1) een gratis hosted PBX aanbieden met zeer uitgebreide features zoals een IVR en queue en (2) je alles volledig zelf kan instellen en beheren zonder onze tussenkomst.
Antwoord op een andere vraag: Bellen tussen VoipTiger klanten is gratis.
2. Alles zelf instellen en beheren kan je bij WeePee ook. 3starsnet geen idee, dat is al wat te lang geleden
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gevondenphilippe_d schreef: - SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- - Registrar: http://www.voiptigersip.com
- Outbound proxy: http://www.voiptigersip.com (verplicht in te vullen, anders werkte het niet)
- failover SIP server: 213.254.248.72
Ik denk dat hosted pbx een oplossing is voor users die op verschillende plaatsten gelijktijdig bereikbaar willen zijn (verschillende devices)krisken schreef:Gratis hosted pbx is natuurlijk leuk (en anders bij weepee inderdaad betalend) maar niet iets dat particuliere klanten interesseert (tenzij je userbasers neemt ).
- - je maakt een aparte SIP account voor ieder device.
- je inbound calls komen toe op je hosted pbx en worden doorgeschakeld naar alle 'binnenposten' (of naargelang de settings).
- je kan onderling gratis naar mekaar bellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Beperking enkel voor inbound.philippe_d schreef:Per telefoonnummer (SIP account) zijn er maximaal 2 gelijktijdige inbound gesprekken mogelijk. Voor meer moet je extra lijnen huren.
Vraag:
- - is deze beperking alleen Inbound?
- kan je éénzelfde SIP account gelijktijdig op meerdere plaatsen (devices) registreren?
Gelijktijdig registreren kan op meerdere plaatsen voor outbound, maar niet voor inbound. Indien je voor inbound op meerdere devices gelijktijdig bereikbaar wil zijn moet je afzonderlijke SIP-accounts maken/registreren en die in een qallqueue zetten. Er is uiteraard geen extra kost voor een callqueue.
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Alvast veel succes collega
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
philippe_d schreef:kriskenkrisken schreef:Eventueel bereid om testaccounts aan te maken voor Userbase leden met een beperkte beltijd (bvb een kwartier) gedurende één maand? Zodat we het netwerk kunnen testen en onze bevindingen over maken naar jullie toe?
Als je een test account aanmaakt via de site krijg je 0.15 € beltegoed (per SIP account)
- daarmee kan je 10 minuten bellen (vaste lijn)
- of (hopelijk) gratis bellen naar een andere VoipTiger user
Mijn eerste indrukken:
- Site mocht wel in het Nederlands voor een Belgsiche provider
- Test account aanmaken was easy, 2 minuten.
- SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- Outbound nummer instellen was eenvoudig (je moet een PDF meesturen met een "bewijs" van het nummer)
- Nieuwe nummer bestellen: 6.7 € set-up + 36 € per jaar
- Nummer porteren: 20.6€ + 36€ per jaar
- Uitgaand naar GSM (BE) is competitief (6 cent/min gerekend per sec)
- Uitgaand naar vaste lijn (BE) is te duur (1.8 cent/min)
- Uitgaand naar 078 is zéér duur (5.2 cent/min) - 078 is in principe "lokaal tarief"
- Premium nummers in België niet bereikbaar (070, 090*)
- Noodnummers niet bereikbaar
- Andere verkorte nummers (12**): géén idee
- de gratis Cloud centrale (iPBX) lijkt me wel heel leuk.
Voorlopige conclusie
- Als outbound is Betamax nog altijd goedkoper, maar ik kan natuurlijk (nog) niet oordelen of outbound via Voiptiger een betere kwaliteit biedt.
- Als inbound provider is WeePee (geen maandelijkse kost) of OVH (gratis portatie) goedkoper.
- Als Belgische provider (?) kan je het niet maken dat Belgische verkorte (11**, 12**, 1700 ...) en/of Belgische premium nummers (070, 090x) niet bereikbaar zijn.
Rechtsbovenaan kan je de taal wijzigen in het Nederlands. We hebben gekozen om Engels eerst te tonen omdat we momenteel meer buitenlandse klanten hebben dan Belgische.
Het tarief naar België mobile zal waarschijnlijk op 1/1/2013 zakken naar +- 3 cent/minuut. Onze tarieven worden maandelijks aangepast. Als wij een kostverlaging krijgen, dan onze klanten ook.
De cloud centrale kan je ook volledig zelf instellen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb inderdaad ook pas later gezien dat je je taal kan wijzigen daar rechts-boven.
Misschien iets duidelijker maken?
Oja bij de registratie moet je 2x een wachtwoord invullen.
In dat formulier (tweede keer wachtwoord) staat een typfout.
Misschien iets duidelijker maken?
Oja bij de registratie moet je 2x een wachtwoord invullen.
In dat formulier (tweede keer wachtwoord) staat een typfout.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Hartelijk dank en veel succes met jullie TV-product.weepeechris schreef:Alvast veel succes collega
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Concullega , niet?weepeechris schreef:Alvast veel succes collega
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je 999 belt, krijg je een 3-talig bandje (NL-EN-FR) die zegt dat noodnummers niet bereikbaar zijn, en dat je de GSM moet nemen.Jelle1 schreef:Alle kritiek en suggesties zijn zeer welkom.
Het zou goed zijn als je dit zelfde bandje ook te horen krijgt bij 100, 101, 112 (in plaats van tut-tut-tut).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- ISP Staff
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21 sep 2012, 11:51
- Bedankt: 1 keer
Inderdaad, we zullen dit zodra aanpassen. Bedankt!
Iedereen alvast enorm bedankt voor alle opmerkingen. Zulke snelle respons hadden we niet verwacht Alle opmerkingen zijn zeer waardevol voor ons en we zullen hier zeker rekening mee houden voor eventuele aanpassingen en verbeteringen. Verdere opmerkingen / suggesties ? Shoot! We zullen het forum zeker opvolgen.
[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd
Iedereen alvast enorm bedankt voor alle opmerkingen. Zulke snelle respons hadden we niet verwacht Alle opmerkingen zijn zeer waardevol voor ons en we zullen hier zeker rekening mee houden voor eventuele aanpassingen en verbeteringen. Verdere opmerkingen / suggesties ? Shoot! We zullen het forum zeker opvolgen.
[Mod Edit] opeenvolgende posts samengevoegd
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je kijkt naar een paar handtekeningen (onder de posts) van de gebruikers die hier geplaatst hebben weet je genoeg hoor Jelle.
Plus je hebt de aandacht getrokken van Philippe, onze VoIP guru
Plus je hebt de aandacht getrokken van Philippe, onze VoIP guru
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Misschien wordt het eens tijd om samen met de concullega's te zorgen dat er wel een platform voor noodnummers voor nomadische nummers ontstaat op belgische bodem... ?krisken schreef:Concullega , niet?weepeechris schreef:Alvast veel succes collega
Zou voor mij iig een goeie reden zijn om Weepe in vraag te gaan stellen...
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik heb momenteel een voip account voor inkomend verkeer bij Edpnet. Als ik dat niet had genomen had ik sowieso voor de raw copper moeten betalen, dus eigenlijk zit ik wat dat betreft goed en heb ik mijn nummer kunnen behouden. Voor de uitgaande gesprekken gebruik ik één van de betamax providers. Deze laatse biedt uitstekende kwaliteit. Wij bellen veel buiten Europa, dus hebben we veel gratis minuten naar Europese landen, America en Australië. Dus denk ik niet dat ik voordeel doe bij voiptiger.
Voor mensen met een vaste lijn bij Telenet of Belgacom daarentegen bieden jullie wel een uitstekend alternatief om gesprekskosten naar beneden te halen, dus denk ik dat jullie doelgroep daar een beetje ligt.
Die noodnummers vormen wel een probleem voor jullie. Dat houdt momenteel veel mensen tegen om op voip over te schakelen denk ik. Hoewel ik bij Edpnet de noodnummers wel kan bellen. In mijn voiptelefoon staan die nummers dan ook geprogrammeerd om Edpnet als uitgaande voip te gebruiken.
Ik vind het fantastisch dat jullie voip mee van de grond tillen in dit land. Mochten jullie de gratis belminuten aanbieden zoals de betamax providers zou ik overstappen, maar dat ligt begrijpelijk moeilijk voor jullie.
Veel succes en ga op jacht bij die vaste lijn bellers
Voor mensen met een vaste lijn bij Telenet of Belgacom daarentegen bieden jullie wel een uitstekend alternatief om gesprekskosten naar beneden te halen, dus denk ik dat jullie doelgroep daar een beetje ligt.
Die noodnummers vormen wel een probleem voor jullie. Dat houdt momenteel veel mensen tegen om op voip over te schakelen denk ik. Hoewel ik bij Edpnet de noodnummers wel kan bellen. In mijn voiptelefoon staan die nummers dan ook geprogrammeerd om Edpnet als uitgaande voip te gebruiken.
Ik vind het fantastisch dat jullie voip mee van de grond tillen in dit land. Mochten jullie de gratis belminuten aanbieden zoals de betamax providers zou ik overstappen, maar dat ligt begrijpelijk moeilijk voor jullie.
Veel succes en ga op jacht bij die vaste lijn bellers
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Beetje bizar dat dezelfde hostname gebruikt wordt voor zowel web als sip of mis ik iets ?philippe_d schreef:Gevondenphilippe_d schreef: - SIP instellingen vinden was moeilijker (ik vond mijn user-id + pwd, maar geen SIP server)
- - Registrar: http://www.voiptigersip.com
- Outbound proxy: http://www.voiptigersip.com (verplicht in te vullen, anders werkte het niet)
- failover SIP server: 213.254.248.72
Hoe werkt die failover ? Moet/mag ik mijn SIP account gelijktijdig op 2 servers registreren (registrar & failover) ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat die failover alléén moet gebruikt worden als de eerste niet bereikbaar is.
In sommige SIP telefoons is daarvoor een veld voorzien.
In sommige SIP telefoons is daarvoor een veld voorzien.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.